[TEK] Storytellers

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

[TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:07

Dit weekend was de Storytellers exhibition in Soest, een expo georganiseerd door Paard Verzameld en De Paardenkamp. Op de twee prachtige locaties, Vosseveld en Gagelgat, kwamen maanden hard werken samen.

25 kunstenaars, 5 landen, 1 passie.

De opdracht was simpel, vertel het verhaal van het paard in jouw kunst. Met de paarden van De Paardenkamp als hoofdpersoon. Ik kwam tot het volgende statement:

Voor de Storytellers exhibition wil ik laten zien hoe de paarden van De Paardenkamp nu leven. Zij hebben een heel leven achter zich en genieten van hun pensioen, hoe doen zij dat; Mijn focus ligt daarbij op het genieten van het leven hier en nu.

Voor het portretteren van de paarden koos ik voor mijn favoriete medium: kleurpotloden. Door het opbouwen van meerdere kleurlagen, tonen en harde en zachte lijnen, wilde ik aaibare en zachte, maar ook intrigerende portretten neerzetten. Die tot in detail de structuren van het gezicht van het paard tonen en daarmee de kijker uitnodigen na te denken over het paard in kwestie, wat voor leven heeft dit paard gehad? Waar geniet het duidelijk van?

Doormiddel van mijn werken wil ik laten zien dat oud zijn niet alleen maar mindere dingen met zich meebrengt en een geleefd leven is, maar juist ook staat voor genieten van het leven, een nieuw hoofdstuk van het leven, wijsheid en sereniteit.


Maandenlang moest al het werk geheim blijven, nog geen tipje van de sluiter mocht opgelicht. Tot nu :D. En nu ga ik ook los ook, want ik ben echt enorm trots op de werken die ik heb neergezet. En die wil ik dus ook graag met jullie delen!

Afbeelding
That's the spot...
31 x 49 cm, Derwent coloursoft kleurpotloden op Hahnemuhle britannia satin papier, licht beige.

Model: Ranga, IJslander, 21 jaar oud

Afbeelding
As the years go by
31 x 49 cm, Derwent coloursoft kleurpotlood op Hahnemuhle britannia satin papier, wit.

Model: Kyra, KWPN, 30 jaar oud.

Afbeelding
Make it a memory
49 x 31 cm, Derwent coloursoft kleurpotloden op Hahnemuhle britannia satin papier, wit.

Modelen: Koos (l), warmbloed, 30 jaar oud en La Bamba, KWPN, 29 jaar oud.

Het was een heerlijk weekend! Heel goed bezocht met oprecht geïnteresseerde mensen die ook goed de tijd namen alle werken te bekijken, vragen te stellen en te genieten :D. Helaas is de kwaliteit wat omlaag gegaan met uploaden, maar daar kijken jullie wel doorheen, denk ik :)).

Ik ben benieuwd of ik het verhaal van de paarden ook digitaal over kan brengen, haha.

josewoos

Berichten: 4831
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:14

Jaaaa, jij was echt 1 van mijn favorieten die dag!
Ik ging met 2 vriendinnen en wist dat jij er onder andere ook zou zijn, dus had al verteld over jouw werken. Ik was zo enthousiast dat de lat behoorlijk hoog lag, maar ze namen mijn enthousiasme over hoor :D. Je heb er nog een paar fans bij gekregen!

Wederom weer prachtige werken heb je gemaakt <3

De laatste, daar bleef ik ook lang naar kijken. Echt zo mooi gemaakt, de rust, de liefde, het vertrouwen en de tevredenheid zie je allemaal terug.

Bedankt voor het delen van je talent +:)+ _/-\o_
Laatst bijgewerkt door josewoos op 21-08-22 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Roihi

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:14

Gewoonweg WAUW

Hiraeth

Berichten: 3235
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:15

Wat een prachtige, zachte en liefdevolle werken. <3 Vooral de derde spreekt mij enorm aan. Ik merk dat ik maar blijf kijken naar de details, met name in de snuitjes. Ook de gevoelens die er van af spatten tussen de twee zachte koppies, aaaaaa. Fantastisch!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:40

josewoos schreef:
Jaaaa, jij was echt 1 van mijn favorieten die dag!
Ik ging met 2 vriendinnen en wist dat jij er onder andere ook zou zijn, dus had al verteld over jouw werken. Ik was zo enthousiast dat de lat behoorlijk hoog lag, maar ze namen mijn enthousiasme over hoor :D. Je heb er nog een paar fans bij gekregen!

Wederom weer prachtige werken heb je gemaakt <3

De laatste, daar bleef ik ook lang naar kijken. Echt zo mooi gemaakt, de rust, de liefde, het vertrouwen en de tevredenheid zie je allemaal terug.

Bedankt voor het delen van je talent +:)+ _/-\o_

Oh wat tof joh, dank je wel <3. Echt leuk om te lezen, ook dat je je vriendinnen zo enthousiast hebt gemaakt :)).

Gelukkig heb ik de verwachtingen waar gemaakt, dan :P.

Wirobelgje schreef:
Gewoonweg WAUW

Dank je wel <3


Hiraeth schreef:
Wat een prachtige, zachte en liefdevolle werken. <3 Vooral de derde spreekt mij enorm aan. Ik merk dat ik maar blijf kijken naar de details, met name in de snuitjes. Ook de gevoelens die er van af spatten tussen de twee zachte koppies, aaaaaa. Fantastisch!

Lief, dank je wel <3.

De derde had idd veel fans :D. Die vind ik zelf ook wel echt heel speciaal. Die hartvorm die de hoofden vormen. Die twee paarden hebben ook echt een speciale band, zijn altijd samen.

Sowieso leuk hoe mensen reageren, Ranga en Kyra hadden ook een groep fans, door de houding, of juist het zwart witte, iedere bezoeker had weer een ander punt dat ze aantrok.

Emj_23
Berichten: 1235
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:31

Heel mooi! Zo levensecht getekend!

Bootsiebob

Berichten: 5569
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:41

Wat geweldig mooi
Echt heel knap hoe jouw tekeningen een heleboel aan ons vertellen en tegelijkertijd zoveel rust uitstralen.
Ik zou ze allemaal wel aan de wand willen hebben om even naar te kijken wanneer ik me druk maak over dingen.
Paarden kunnen zo wijs zijn <3

Anoniem

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:51

Ze zijn prachtig, San! <3 Ik baal nog steeds zo erg dat ik er niet bij kon zijn. Je hebt de sereniteit en wijsheid van de oude paarden echt ontzettend mooi weten te vangen!

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:16

Prachtig werk weer! En zo mooi dat je de oudjes doet glanzen; je doet ze eer aan met je talent. _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 21:19

Emj_23 schreef:
Heel mooi! Zo levensecht getekend!

Bedankt <3.


Bootsiebob schreef:
Wat geweldig mooi
Echt heel knap hoe jouw tekeningen een heleboel aan ons vertellen en tegelijkertijd zoveel rust uitstralen.
Ik zou ze allemaal wel aan de wand willen hebben om even naar te kijken wanneer ik me druk maak over dingen.
Paarden kunnen zo wijs zijn <3

Dank je wel <3. Zo blij dat goed te zien is wat ik wilde overbrengen. Dat is toch altijd maar afwachten.


Mkango schreef:
Ze zijn prachtig, San! <3 Ik baal nog steeds zo erg dat ik er niet bij kon zijn. Je hebt de sereniteit en wijsheid van de oude paarden echt ontzettend mooi weten te vangen!

Dank je wel <3. Mooi te lezen hoe wat ik in gedachten had ook echt overkomt.

Misschien volgend jaar weer een kans :P.


soesita schreef:
Prachtig werk weer! En zo mooi dat je de oudjes doet glanzen; je doet ze eer aan met je talent. _/-\o_

Wat een mooi compliment <3. Ze zijn ook echt zo leuk, haha.

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 02:41

Ik herkende jouw werk meteen gisteren. <3 prachtig

Ik vond de zetting voor de expositie ook mooi gisteren op de Paardenkamp.

Inspirerend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 07:00

janouk schreef:
Ik herkende jouw werk meteen gisteren. <3 prachtig

Ik vond de zetting voor de expositie ook mooi gisteren op de Paardenkamp.

Inspirerend.

Superleuk dat je er was :D. Bedankt voor je compliment <3.

De plek was inderdaad echt geweldig!

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:27

Die laatste is echt adembenemend mooi <3

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:02

Heel erg mooi, een mooi eerbetoon aan lang geleefde levens <3

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:14

Gewoonweg prachtig... Prachtig eerbetoon, wat mooi goed weten vast te leggen, ze zien er allemaal zo knuffelig, blij en toch kwetsbaar uit <3 Vooral 2 is mijn favoriet, gewoon wauw <3

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:23

Leuk je ontmoet te hebben en je werk in het echt te kunnen zien, de aaibaarheid, zachtheid de rust die het uitstraalt, heel heel mooi :j <3

Een zwak voor Ranga met die geweldige baard maar de 2 vrienden met zo'n innige band, door jou zo teder neergezet, daar smelt ik van. Het idee dat 1 eerder zal gaan hemelen en de ander nog even zonder zijn maatje verder moet daar krijg ik tranen van in mijn ogen.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:27

Ze zijn ongelofelijk mooi, en je hebt het karakter / verhaal van elk paard prachtig en treffend verbeeld. Zo knap dat het je lukt om een verhaal in één beeld te vertellen (en je tekentalent is onovertroffen).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 12:14

Cioccolato schreef:
Die laatste is echt adembenemend mooi <3

Merci <3.


Solleke_Noah schreef:
Heel erg mooi, een mooi eerbetoon aan lang geleefde levens <3

Dank je wel <3.


Tancreda4 schreef:
Gewoonweg prachtig... Prachtig eerbetoon, wat mooi goed weten vast te leggen, ze zien er allemaal zo knuffelig, blij en toch kwetsbaar uit <3 Vooral 2 is mijn favoriet, gewoon wauw <3

Dank je wel <3. Heel leuk om te lezen hoe anderen de werken interpreteren.


Jis_ schreef:
Leuk je ontmoet te hebben en je werk in het echt te kunnen zien, de aaibaarheid, zachtheid de rust die het uitstraalt, heel heel mooi :j <3

Een zwak voor Ranga met die geweldige baard maar de 2 vrienden met zo'n innige band, door jou zo teder neergezet, daar smelt ik van. Het idee dat 1 eerder zal gaan hemelen en de ander nog even zonder zijn maatje verder moet daar krijg ik tranen van in mijn ogen.

Ja, echt heel leuk het gezicht achter de naam eens te zien :D. Bedankt voor je compliment <3.

En houd op over de twee vriendjes, hoor ;(. Dat schoot ook steeds door mijn hoofd.


miereneter schreef:
Ze zijn ongelofelijk mooi, en je hebt het karakter / verhaal van elk paard prachtig en treffend verbeeld. Zo knap dat het je lukt om een verhaal in één beeld te vertellen (en je tekentalent is onovertroffen).

Bedankt voor de mooie woorden <3.

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:46

Oh wauw! Werkelijk prachtig!! Zoiets zou ik wel aan mijn muur willen hebben <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 18:14

Flubberboot schreef:
Oh wauw! Werkelijk prachtig!! Zoiets zou ik wel aan mijn muur willen hebben <3

Dank je wel <3.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:16

Supermooi!! Vooral twee en drie lijken wel uitsnedes van foto's, maar dan mooier.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:36

ik ben heel wat tekeningen gewoon, maar ik ben favoriet van het onderste stel! juist een foto

Jessica_K

Berichten: 401
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:49

Ongelofelijk mooi. En voor mij springt juist die eerste eruit. Die gezichtsuitdrukking die je zo goed hebt gevat, die brengt het hele beeld tot leven (incl. degene die de kriebels uitdeelt :D )

Heb je dit eigenlijk van foto's nagetekend?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 19:21

Snadrem schreef:
Supermooi!! Vooral twee en drie lijken wel uitsnedes van foto's, maar dan mooier.

Aah, dank je wel <3.


Haf_Woezel schreef:
ik ben heel wat tekeningen gewoon, maar ik ben favoriet van het onderste stel! juist een foto

Merci <3.


Jessica_K schreef:
Ongelofelijk mooi. En voor mij springt juist die eerste eruit. Die gezichtsuitdrukking die je zo goed hebt gevat, die brengt het hele beeld tot leven (incl. degene die de kriebels uitdeelt :D )

Heb je dit eigenlijk van foto's nagetekend?

Dank je wel <3. Ze stond ook zo ontzettend te genieten van het gekriebel :D.

Ik heb voor deze werken foto's gebruikt idd, wel zelf gemaakte foto's.

CoonArt

Berichten: 23317
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [TEK] Storytellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:06

Uhm, sorry. Geen woorden voor, té mooi! O:)