[VER]Genieten

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

[VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 10:36

Als vervolg op:
Deel 1: [UK] [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Deel 2: [UK] [VER]Gebroken

Maandag 10 maart 2020

“Cheez-IT or Cookies”? De blonde stewardess kijkt me verwachtingsvol aan terwijl ze de aangeprezen versnaperingen in de lucht houdt. Mijn gedachten schieten van: “wat een ellende, ik ga me volvreten” naar: “ik moet nu echt beginnen met gezond eten”. Hmm, de keuze voor junkfood en onverschilligheid is wel erg verleidelijk. Ze lijkt het op te merken. “Hier” zegt ze samenzweerderig, terwijl ze beide felgekleurde verpakkingen knipogend op het inklaptafeltje voor me legt. De chique dame naast me houdt alleen zonder iets te zeggen haar hand op ten teken dat ze bedankt voor zoetigheid en comfort. Tja, dat kan natuurlijk ook.

Ken je dat? Ondanks dat we waarschijnlijk niet eens veel in leeftijd verschillen, voel ik me naast haar maar een meisje. Een doodgewoon meisje, met een doodgewoon leventje. Maar dat vind ik prima. Los van mijn uitbundige kledingsmaak – ik zag de knappe, donkere piloot bij het instappen verschrikt kijken naar mijn roze trainingspak - verschil ik niet veel van andere mensen die je op straat tegenkomt. Je zou me waarschijnlijk geen blik waardig gunnen.

En hier zit ik dan in een vliegtuig, ergens tussen San Diego en Atlanta, met een koffer vol herinneringen en een hoofd vol gedachten, terwijl ik me inmiddels tegoed doe aan een mix van chips en koekjes. Het zal dan misschien niet mijn gedachten tot bedaren brengen, lekker is het wel.

Mijn probleem heeft me de weg gewezen naar een nieuwe mogelijkheid. Ik zucht tevreden. Nee, snoepen lost je problemen niet op. Maar een appel doet dat ook niet. En voor heel even voel ik me probleemvrij in het luchtledige.

Nog een paar uur.

to be continued

doodeng

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:39

Eerste aanhangwagen meldt zich weer

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 10:42

Leuk!

Ik ga proberen het ook leesbaar te maken/ houden voor niet-eerder meelezers (en eerlijk gezegd was het verhaal zelfs voor mij een beetje roestig geworden haha) dus komen ook wat (niet eerder getoonde) terugblikken.

Ik ga nu weer boarden (LAAANGGG verhaal) maar het volgende stuk staat alweer klaar!

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:42

Rocamor schreef:
Eerste aanhangwagen meldt zich weer

Ik ook *\o/*

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:44

Leuk! Ik lees ook weer mee :D

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:44

#metoo

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:45

Het begin is goed :) !

Arethe
Berichten: 2565
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:50

Ik lees mee!

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:33

Ik lees ook weer mee, ben benieuwd naar je volgende stuk!

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:38

Ik ben er ook weer bij! Leuk hoor!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:16

Ik ook weer! :knuffel:

_Madelon

Berichten: 4761
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:38

:D :D :D
Yes!

loveslimpie

Berichten: 1731
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:06

Ik lees ook weer mee!

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:13

Ik ben er ook weer!

lideli

Berichten: 2460
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:22

Ben benieuwd! Ik volg ook weer :j

Anoniem

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:54

Woehoeee sneller dan ik had gedacht en gehoopt!! Ik zit weer in het vliegtuig een rij achter nina mee te gluren tussen de stoelen door, wauw lekker geschreven weer !!

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:49

Ik zit meteen weer in het verhaal. Succes met schrijven!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:16

Ik lees ook weer mee :-)

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:09

Yup ook weer ene stipje gezet :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 21:27

ZO leuk!

Als is het echt weer inkomen. Maar dat komt wel weer goed :) .

Eind 27 januari 2020

“Heb je al gekeken in je agenda wanneer je naar San Diego kunt komen?” Bericht van Dev. Zo gaat dat tegenwoordig.
“Oh ja. Ik kan bij wijze van spreken over twee weken haha” antwoord ik.
“Gezellig, ik haal je wel op van het vliegveld”. Hij antwoordt direct. Een goed teken. Eigenlijk moet je ook helemaal geen prioriteit willen geven aan mensen die jou ook geen prioriteit maken. En gelijk zeggen dat ze het heen-en-weer kunnen krijgen. Maar nee, dat doen we nooit. Dev pakt het anders aan. Hij krijgt direct een plusje achter zijn naam.
“Hahaha eikel”. Ik glimlach.
“Hoelang blijgeestig meiske”. Ik antwoord dat ik zal gaan sparen. Maar hij heeft weinig blijkbaar vertrouwen in mijn spaarcapaciteiten.
“Ik laat je wel overkomen. Dit weekend gaan we boeken, meiske”.

Tuurlijk, dacht ik toen nog, ik heb je nog maar één keer gezien. Maar Dev houdt zijn woord en op 27 januari krijg ik een e-mail van de Jolly blue giants - zoals hij ze noemt vanwege de gemiddelde lengte van de in het blauw gestoken crew – met als onderwerp “uw vluchtgegevens naar de Verenigde Staten”. fiets!

Hij zag er niet uit als een seriemoordenaar. “Nee, dat geldt voor de meeste doodslagers” antwoordde mijn moeder toen ik het haar even later vertelde, “ze hebben echt geen bordje om hun nek hangen. Het zijn juist altijd degenen waar je het niet van verwacht”.
Mijn moeder heeft zo haar eigen mening over mijn liefdesleven. "Ik zou eerst maar eens uit gaan zoeken wat je echt wilt, als ik jou was", zei ze al toen ik vertelde dat het over was met Prem. Dat is haar manier om te zeggen dat ze vindt dat het beter is als ik eerst een tijdje alleen blijf, zonder relatie. Ik weet hoe mijn moeder erover denkt. En mijn moeder weet dat ik eigenwijs ben. En geneigd ben vaak het tegenovergestelde te doen dan wat ze adviseert. Het is een stukje rebellie in mezelf waar ik niets aan kan doen. En ik kan er nu trouwens toch ook niet meer onderuit.

Toch is het een reis die ontzettend welkom is. Alhoewel ik dat misschien niet zou zeggen als Dev echt een seriemoordenaar blijkt te zijn, maar daar probeer ik maar niet teveel aan te denken. Al is dat een stuk lastiger na mijn moeder’s kanselrede.
Nee, deze reis komt precies op het juiste moment.

“Misschien moet je toch maar een andere man zoeken als je snel kinderen wilt”. Het was een zondag eerder in Januari. Ik weet het nog precies, ik was bij Prem.
“Het wordt een chille avond” zeiden we van te voren tegen elkaar, we hadden er beide behoefte aan. “Good vibes only” zeiden we nog. Zo’n cliché wat eigenlijk nergens op slaat. Dat blijkt wel weer. En toen was ik nog maar net binnen.
“Je snapt toch wel dat ik nu echt geen kind wil met je” vervolgde Prem tijdens het avondeten – alsof de boodschap nog niet over was gekomen - “om mijn eigen kinderen te beschermen”. Hij keek me niet eens zo indringend aan als hij normaal deed. Eigenlijk wilde ik antwoorden dat hij er nu bijna eentje bij had gehad – ons kindje - maar ik liet het van me afglijden. Prem voegt er nog aan toe dat hij gewoon wil genieten. Tuurlijk.

En daar lag ik dan even later tussen de paarse lakens, naast Prem in zijn grote bed. Ik hoor zijn ademhaling langzaam vertragen. Ik probeer echt rustig te blijven, maar ik de woorden blijven zich in mijn hoofd herhalen. En ik kan het niet helpen mijn eigen conclusies te trekken. Mijn hemel, ik herken mezelf niet eens meer. Ik draai en draai en het duurt niet lang tot Prem zich naar me wendt en me met zijn donkere ogen vragend aankijkt. Hij weet het.

“Ik ga naar huis” zeg ik met een schorre stem - maar resoluut.
“Maak je het uit?” antwoordt hij rustig, terwijl ik over hem heen klim. Au! Roept hij. Ik hoop maar dat i geen botten van hem heb gebroken. Het gaat een stuk minder elegant dan ik had gehoopt. Hij knipt zijn bedlampje aan.
“Ja” antwoord ik, als ik eenmaal met beide benen op de grond sta, benieuwd naar zijn reactie. Prem haalt zijn schouders op. “Oké”.

Ik heb mezelf de afgelopen tijd wijs gemaakt dat ik Prem nodig had, dat ik een kind nodig had. Maar nu zie ik dat dat helemaal niet waar is. Ik heb mezelf nodig en ik heb mezelf al lang geleden verloren. Ik doe mijn jas aan over mijn pyjama en trek even later zachtjes de voordeur dicht. Wat ik dan nog niet weet, is dat er tegelijkertijd een andere deur open gaat.

Iets waar ik voorheen nooit in geloofde.

to be continued

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:46

En waarom ben je zo onzeker over je schrijven? Mens, dit is weer een super goed stuk!! :D

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:53

Goede start :j

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:12

Je schrijft net zo lekker door, alsof je er nooit mee gestopt bent joh!

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER]Genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:36

wauw absoluut een mooi stuk weer hoor

parnassia
Berichten: 839
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:20

Dankjewelweer!