Ik heb er weer een super leuke opdracht bij! Ik mag een stoere western style halsband maken voor deze knappert;
Eerst hebben we het juiste patroon (in de goede maat) uitgezocht en ben ik met de opdrachtgever samen naar het stempelen gaan kijken. De wens is zijn naam, samen met een aantal hoefijzers.
Combinatie van leer uitgezocht: Het donkere zachtere leer komt aan de binnenkant. Het kleine staaltje dat erop ligt laat de kleur zien die de bovenkant gaat krijgen.
Begonnen! Eerste deel van het patroon zit op het leer, voor de sfeer even de rest erbij gelegd
Daar gaan we weer, heeeeeel veel gaatjes maken
Deel 1 is klaar, binnenkort de bovenkant uitsnijden en dan kunnen we gaan beginnen met stempelen!
Super leuk dat jullie volgen! En bedankt voor de prachtige complimenten
Inmiddels is het 'engste' deel voorbij. Namelijk het aanbrengen van de naam en hoefijzers, dit wil je natuurlijk zo strak mogelijk hebben, maar je krijgt maar 1 kans. Je kunt een scheve lijn niet uitgummen. Maar ze staan erop
Eerst overtrekken
Beginnen met het uitsnijden van de outlines
Klaar!
Komende dagen het leuke werk! Stempelen, verven en afwerken
8nnemiek: dank je wel! Oefening baart kunst gelukkig
Telpeva:hahaha ja ik heb heeeeeel veeteelt gaatjes geslagen al dat is een van de belangrijkste, maar wel meteen het minst leuke klusje.
noox: bedankt! Ik hoop hen deze week helemaal af te hebben. En ik vind Texas ook een hele leuke naam, en met een cowboy als baasje ook helemaal passend
Even wat meters gemaakt vandaag. Nadat er over de verf nog een laag pro resist is gezet (bescherming tegen weer en wind) ben ik begonnen met naaien Zoals alles wat ik maak, word ook deze halsband met de hand gestikt met gewaxt nylondraad. Dit is steviger dan met een machine
Eerst een aantal rivets erin!
Dan de gesp eraan met een rivet en een stiksel
Eindstans voor vandaag! Stiksel om alle rivets heen en een cross stitch voor de sier (en extra stevigheid)
De laatste stap is de onderlegging om de halsband te naaien, zoals op deze foto
Heel gaaf! Is het niet moeilijk ook om de gaatjes netjes op de juiste plek te maken met de padding eronder? Je hebt dan 3 lagen leer bovenop elkaar met gaatjes immers, heb je daar een handigheidje voor oid?