Apollo is een octopus, gehaakt naar het patroon van The Projectarian. Te vinden o.a. op Ravelry.
Volgens het patroon zou hij gehaakt zijn met DK garen en naald 4 (voor de tentakels) en 5 (voor het lijf). Leuk natuurlijk, maar ik vond dat dat best een maatje groter kon. Bovendien had ik geen zin om die zuignappen erop te priegelen met een naald 2, dus ik heb alles twee maten groter gedaan. Dan kon ik tenminste zien wat ik aan het doen was

En zo begonnen we. Eerst kochten we de Zeeman leeg:

(Ik twijfelde tussen groen en blauw. Oh ja, en dit was bij lange na niet genoeg

De eerste zes zuignappen. Van de 480

De eerste tentakel af! (Banaan voor schaal)

(Let niet op mijn hoofd. Het was toen augustus en 35 graden dus meer doen dan stilzitten en haken zat er even niet in

Goed, dat doe je dan acht keer (en in de tussentijd leg je hem een paar weken weg omdat je geen zuignap meer kunt zien

Ja, dit zijn er zeven. Doe even of het er acht zijn, please

Maar goed, toen moesten deze units dus aan elkaar, zodat ik met het lijf kon beginnen. Dat had ook nogal wat voeten in de aarde, want acht tentakels van elk een meter lang precies zo neerleggen dat je er makkelijk bij kunt, dat is nog niet zo eenvoudig

En nog een bol blauw garen later waren we eindelijk zover dat we meneer konden opvullen. Met een metrische oliebol ton aan vulling, wel te verstaan

De tip in het patroon was trouwens om hem in een beslagkom oid te doen, om hem wat hanteerbaarder te maken. Dat werkte eventjes, en daarna werd meneer te groot en moest ik de kom aan de kant leggen

Een hoop bloed, zweet en tranen later (en pijn in mn schouders, want die waren er NIET blij mee dat ze voortdurend dat ding op moesten tillen en draaien om de volgende steken te kunnen maken

Na dit hele avontuur was het maken van de ogen en oogleden goddank zo gepiept.

Boe.
Dus, dat gedaan en dan, eindelijk, na begonnen te zijn in een hittegolf en te eindigen terwijl half Nederland op de schaatsen staat, is hier dan:

Ik ben echt superblij met hoe hij eruit ziet, meestal ben ik een beetje van het hatseflats als het op vullen en onderdelen bevestigen uitkomt, maar ik heb hier echt mn best op gedaan

(En nu? Nou, wie heeft opgelet zal hebben gezien dat ik nog een aantal bollen groen garen heb. In dezelfde dikte. Dus, wie weet krijgt Apollo ooit nog een vriendje, als mijn schouderspieren het weer doen. En ik een groter huis gevonden heb

---
En omdat het gister valentijnsdag was, mocht deze foto ook niet ontbreken:

We hadden het gezellig gister