Toch wilde ik me er aan wagen, gewapend met mijn Caran D'Ache Pablo potloden op Canson Sketch papier A4.
[Edit] Jeej, ik heb de oudste foto's ook weer teruggevonden, met de oorspronkelijke schets.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sadira schreef:Dankjewel voor je fijne reactie! Ik laat het oog voor nu even zoals het is omdat hij in het echt ook iets donkerder is dan hoe het op de foto eruit ziet, het grijs valt een klein beetje weg. Zodra ik de hele vacht klaar heb kijk ik opnieuw naar het hoofd en zal ik dat eventueel aanpassen als ik dan dat gevoel ook heb. Ik hou het in de gaten, bedankt voor de pointer.![]()
Ik ben fan van mijn Pablo's. Ik heb de volledige set van 120 potloden, en ik werk er heel erg graag mee. Hiervoor heb ik Karisma's gehad, maar die zijn best wel zacht en geven veel kleur in 1 keer af, waardoor het snel lastig werd om met meerdere lagen en kleuren over elkaar te werken. Ik vind dat dat bij de Pablo's minder snel is, waardoor je veel zachtere kleuren krijgt en veel fijner kunt mengen. Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Veel mensen werken bijvoorbeeld ook graag met pastel, en hoewel ik het prachtig vind, vind ik het zelf niet prettig om mee te werken.
Het is trouwens enorm lang geleden dat ik met kleurpotlood gewerkt hebVolgens mij is de laatste kleurpotloodtekening die ik echt afgemaakt heb uit 2014. Jeetje, ik zie het jaartal net staan en ik schrik ervan dat het echt zo lang terug is.