1| Pony, 30x30 cm
Ik begon 2020 met een leuke opdracht van een valkkleurige pony. Altijd leuk om zo’n apart kleurtje te tekenen, zeker omdat er veel verschillende tinten in gaan.

2| Paard en hond, 21x30 cm
De tweede opdracht van dit jaar was een dubbelportret van een paard en een hondje. Deze tekening heeft een mooi plekje aan de muur gekregen in België.

3| Konijn, 15x21 cm
Nummer drie, ook een opdracht, was dit schattige konijn. Dit was één van mijn snelste werken, want ik heb hier slechts 15 uur aan besteed.

4| Papegaai, 25x30 cm
Edelpapegaai Mango, wie kent hem niet? Wat een ontzettend gave en bovenal kleurrijke uitdaging was dit! Cayenne, nogmaals bedankt dat ik de groene terrorist mocht vereeuwigen!

5| Kat, 15x21 cm
Deze mooie lapjeskat was helaas al overleden en de kwaliteit van het geringe aantal referentiefoto’s was vrij minimaal. Ondanks dat heb ik er toch een waardig aandenken van proberen te maken. Dit portretje is naar Zweden verstuurd.

6| Hond, 21x21 cm
Een vrij werkje tussendoor wat ik graag in 2020 wilde maken. Deze jachthond heb ik namelijk tien jaar geleden ook al eens getekend, dus het leek me leuk om exact dezelfde referentiefoto nog eens te gebruiken. Ik was vooral benieuwd naar de verschillen in techniek, kleurgebruik en details.

7| Twee honden, 30x42 cm
Het tweede dubbelportret van dit jaar: een Tervurense herder en een bordercollie die gebiologeerd naar een tafereel kijken.

Bedankt voor het kijken en heel veel geluk, gezondheid en natuurlijk creativiteit gewenst in 2021! Ik plaats niet van elke tekening een topic meer, maar je kunt m’n werk volgen op Instagram in het linkje in mijn onderschrift.