Dus. Hier gaan we, een jaar aan tekeningen (of nou ja, een selectie van een jaar aan tekeningen want ik heb echt heel erg veel gemaakt, haha

_San87_ @ [UK] [TEK] Roi du Soleil
Ik begon met een werk voor het collectief waar ik lid van ben, zwart en goud, best winning

In februari volgde een verhuizing, dus heb ik een poos niet kunnen tekenen, alles moest een plek krijgen en ik ben mijn potloden zelfs eventjes kwijt, letterlijk kwijt, geweest

A3 formaat, Derwent coloursoft kleurpotloden op 135 gr zuurvrij papier, wit
_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] Curious Copper
Ik maakte mijn eerste serie, Silver Heart, grafiet op 360 gram papier, ca A5 formaat in een gemixte media, namelijk grafiet, fineliner, gelpennen en bladzilver.

[UK] [TEK] Silver Heart serie
Ik maakte nog wat werken met bladmetaal, want het is erg leuk om mee te werken. Mijn trouwe kleurpotloden stelden me niet teleur

_San87_ @ [UK] [TEK] Bumblebums
Ca A5/A6 formaat, kleurpotlood, aquarelverf en grafiet op 360 gram acryl papier. En echt mateloos populair, wat me wel een beetje verlegen heeft gemaakt, maar ook trots

Mijn aquarelspullen vond ik terug:

_San87_ @ [UK] [SCH] Dream on
Daarmee schilderde knappe Special van bokker AstridJ, aquarel op 360 gram acrylpapier, A5 formaat. En uiteraard een beetje bladmetaal en een verdwaald grafietpotloodje

Mijn tweede serie werd een feit, Horse Lexicon series,

[UK] [TEK][WIP] Horse lexicon
Met dank aan o.a. meerdere bokkers (ik weet jullie boktnamen niet allemaal meer, sorry

Zwart kleurpotlood, zwarte fineliner en bladzilver, 26 x 32 cm, 360 gram acrylpapier. Het topic beslaat 12 (!!) pagina's, met meerdere WIP's, dus voor wie zich verveelt

Mijn volgende werk werd er eentje in kleur, een ezeltje. Want ezeltjes

_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] Donkey doodle
En zijn vriendje de alpaca:

_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] The Alpaca Accreditation
Ook A3 formaat, Derwent coloursoft potloden op 135 gr zuurvrij papier.
Toen begon ik aan een paardenbeest, een Tennessee Walker waar ik zo veel mogelijk kleur in heb proberen te stoppen:

[UK] [TEK][WIP]Tennessee Walker
Wederom mijn toverstokjes en A3 formaat. Een tekening die nog een relletje veroorzaakt heeft ook

Ik deed nog wat met kleurpotlood en goud, wat meer richting het abstracte qua achtergrond. A3 formaat, 135 gr zuurvrij papier, Go for Gold:

_San87_ @ [UK] [TEK]Go for Gold
Toen kreeg ik kriebels en moest en zou ik een ijsvogel tekenen, één van mijn favoriete vogels, hun engelse naam doet ze meer eer aan: Kingfisher. Ik mocht van Maaike van Tol van Colourful World Photography een prachtige referentiefoto gebruiken

_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] IJsvogel
A4 formaat, mijn toverstokjes en Hahnemuhle britannia satine papier, wat voelt als satijn. Ik ben fan

Ik had de vogelsmaak te pakken en besloot een drieluik te maken van mijn favoriete vogels. Die toevallig allemaal ook in Nederland voorkomen, en waarvan we Roodborstje regelmatig te gast hebben in de kippenren

[UK] [TEK]Roodborstje tikt tegen 't raam...
Zelfde formaat, zelfde papier, zelfde toverstokjes

_San87_ @ [UK] [WIP]Woody Woodpecker... Or is he...
En kameraad drie, Specht. Wederom alles t zelfde

Toen was het weer tijd voor een paard

[UK] [WIP][TEK]The mask of Zorro
A3 formaat, 135 gr zuurvrij papier en sja... Ook weer met de toverstokjes (zijn jullie ze al zat

En last, but most definitely not least... Mijn tekening van één van de nevelpanters van Ouwehands Dierenpark, een dier met ontzettend mooie ogen (eigen referentiefoto), welke ik Amazing Gaze (Amaaaaaziiihiiiing graaaaace

_San87_ @ [UK] [TEK][WIP]Amazing gaze
Ook Amazing Gaze tekende ik met mijn coloursoft potloden, ook op Hahnemuhle britannia satine papier.
Een paar weken terug is dit werk foto van de week geworden op de socials van Ouwehand zelf

Momenteel ben ik nog bezig met een laatste werkje, een roodborst voor mijn schoonmams, welke inmiddels ook klaar is, maar nog niet op de foto staat. Mijn laatste tekening van dit jaar.
Al met al best een productief jaar, met werken waar ik erg blij mee ben. Een deel staat/hangt in ons huis, een deel moet ik nog inlijsten en een deel ligt stof te happen

Nu eerst lekker kerst vieren en het k*tjaar zo leuk en gezellig mogelijk afsluiten

Op naar 2021