[TEK] Een jaar vol kleurplaatjes van _San87_

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

[TEK] Een jaar vol kleurplaatjes van _San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 22:51

Het jaar is al bijna voorbij... En wat een jaar :\ :(:) :D. Veel diepe dalen, o.a. geen werk (inmiddels wel!), een sociaal leven dat instortte en het niet meer kunnen uitoefenen van mijn hobby. Maar ook met mooie dingen, vriend en ik hebben een boot gekocht, we hebben onze tuin aangelegd en hebben kipjes kunnen adopteren, iets wat we al een tijdje wilden en ik heb ook best een leuke kleurplaatverzameling aan kunnen leggen, al zeg ik het zelf :D.

Dus. Hier gaan we, een jaar aan tekeningen (of nou ja, een selectie van een jaar aan tekeningen want ik heb echt heel erg veel gemaakt, haha :D.). De linkjes naar de topics staan erbij, meestal is daar wel een work in progress te vinden voor de geïnteresseerden :)).

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK] Roi du Soleil
Ik begon met een werk voor het collectief waar ik lid van ben, zwart en goud, best winning :D.

In februari volgde een verhuizing, dus heb ik een poos niet kunnen tekenen, alles moest een plek krijgen en ik ben mijn potloden zelfs eventjes kwijt, letterlijk kwijt, geweest :'). Maar, de potloden vond ik terug en ik ben met Curious Copper begonnen. Een leuk werk om te maken, geen referentiefoto, gewoon lekker tekenen en kijken waar het schip strandt.

Afbeelding
A3 formaat, Derwent coloursoft kleurpotloden op 135 gr zuurvrij papier, wit
_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] Curious Copper

Ik maakte mijn eerste serie, Silver Heart, grafiet op 360 gram papier, ca A5 formaat in een gemixte media, namelijk grafiet, fineliner, gelpennen en bladzilver.

Afbeelding
[UK] [TEK] Silver Heart serie

Ik maakte nog wat werken met bladmetaal, want het is erg leuk om mee te werken. Mijn trouwe kleurpotloden stelden me niet teleur :D. Mijn Bumblebums waren een feit:

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK] Bumblebums

Ca A5/A6 formaat, kleurpotlood, aquarelverf en grafiet op 360 gram acryl papier. En echt mateloos populair, wat me wel een beetje verlegen heeft gemaakt, maar ook trots :D.

Mijn aquarelspullen vond ik terug:
Afbeelding
_San87_ @ [UK] [SCH] Dream on

Daarmee schilderde knappe Special van bokker AstridJ, aquarel op 360 gram acrylpapier, A5 formaat. En uiteraard een beetje bladmetaal en een verdwaald grafietpotloodje :P.

Mijn tweede serie werd een feit, Horse Lexicon series,

Afbeelding
[UK] [TEK][WIP] Horse lexicon

Met dank aan o.a. meerdere bokkers (ik weet jullie boktnamen niet allemaal meer, sorry ;( ! ), die heel genereus foto's hun paarden beschikbaar stelden zodat ik mijn serie kon maken :D.

Zwart kleurpotlood, zwarte fineliner en bladzilver, 26 x 32 cm, 360 gram acrylpapier. Het topic beslaat 12 (!!) pagina's, met meerdere WIP's, dus voor wie zich verveelt :+.

Mijn volgende werk werd er eentje in kleur, een ezeltje. Want ezeltjes <3. Getekend met mijn geliefde toverstokjes van Derwent. Donkey doodle, gemaakt op A3 formaat.

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] Donkey doodle

En zijn vriendje de alpaca:
Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] The Alpaca Accreditation

Ook A3 formaat, Derwent coloursoft potloden op 135 gr zuurvrij papier.

Toen begon ik aan een paardenbeest, een Tennessee Walker waar ik zo veel mogelijk kleur in heb proberen te stoppen:

Afbeelding
[UK] [TEK][WIP]Tennessee Walker

Wederom mijn toverstokjes en A3 formaat. Een tekening die nog een relletje veroorzaakt heeft ook _O-, want ik was een fraudeur en zat gewoon een foto te bewerken >;) . Ik zou wel willen dat ik zo goed kon photoshoppen, trouwens.

Ik deed nog wat met kleurpotlood en goud, wat meer richting het abstracte qua achtergrond. A3 formaat, 135 gr zuurvrij papier, Go for Gold:

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK]Go for Gold

Toen kreeg ik kriebels en moest en zou ik een ijsvogel tekenen, één van mijn favoriete vogels, hun engelse naam doet ze meer eer aan: Kingfisher. Ik mocht van Maaike van Tol van Colourful World Photography een prachtige referentiefoto gebruiken <3. Niet lang daarna was daar IJsvogel:

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK][WIP] IJsvogel

A4 formaat, mijn toverstokjes en Hahnemuhle britannia satine papier, wat voelt als satijn. Ik ben fan :o. Officieel is het aquarel papier (300 gram, warm geperst, uit mijn hoofd), maar het kleurt zo ontzettend fijn.

Ik had de vogelsmaak te pakken en besloot een drieluik te maken van mijn favoriete vogels. Die toevallig allemaal ook in Nederland voorkomen, en waarvan we Roodborstje regelmatig te gast hebben in de kippenren <3 :

Afbeelding
[UK] [TEK]Roodborstje tikt tegen 't raam...

Zelfde formaat, zelfde papier, zelfde toverstokjes :D.

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [WIP]Woody Woodpecker... Or is he...

En kameraad drie, Specht. Wederom alles t zelfde :+.

Toen was het weer tijd voor een paard :D. En wel van het enorm leuke veulen dat bij ons in de buurt in een natuurgebied loopt, die wij gedoopt hebben naar Zorro. De reden laat zich raden. Dit werk is daarom The Mask of Zorro gedoopt (het masker is ie inmiddels kwijt, helaas).

Afbeelding
[UK] [WIP][TEK]The mask of Zorro

A3 formaat, 135 gr zuurvrij papier en sja... Ook weer met de toverstokjes (zijn jullie ze al zat _O-?).

En last, but most definitely not least... Mijn tekening van één van de nevelpanters van Ouwehands Dierenpark, een dier met ontzettend mooie ogen (eigen referentiefoto), welke ik Amazing Gaze (Amaaaaaziiihiiiing graaaaace :)ddd , vatten jullie 'm O-) ? ) heb gedoopt:

Afbeelding
_San87_ @ [UK] [TEK][WIP]Amazing gaze

Ook Amazing Gaze tekende ik met mijn coloursoft potloden, ook op Hahnemuhle britannia satine papier.

Een paar weken terug is dit werk foto van de week geworden op de socials van Ouwehand zelf :D. Erg leuk. Ook heb ik dit werk ingezonden voor een internationale kunstwedstrijd waar ik een paar maand geleden een uitnodiging voor kreeg.

Momenteel ben ik nog bezig met een laatste werkje, een roodborst voor mijn schoonmams, welke inmiddels ook klaar is, maar nog niet op de foto staat. Mijn laatste tekening van dit jaar.

Al met al best een productief jaar, met werken waar ik erg blij mee ben. Een deel staat/hangt in ons huis, een deel moet ik nog inlijsten en een deel ligt stof te happen :o (niet echt, want ik leg mijn tekeningen met zorg weg). Ik heb iig genoeg om eens af te wisselen, me dunkt :D.

Nu eerst lekker kerst vieren en het k*tjaar zo leuk en gezellig mogelijk afsluiten :). Iedereen bedankt voor het volgen van mijn topics, de ontzettend leuke reacties, vele complimenten en het stellen van vragen over mijn werkstijl (die niet bepaald orthodox is), materialen e.d., altijd leuk kennis te delen :D.

Op naar 2021 *\o/*!

Steefz

Re: [TEK] Een jaar vol kleurplaatjes van _San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:11

Jaaa, daar is-ie hoor! <3
Wat een hoop werk heb je verzet dit jaar! Heel leuk om je te volgen bij alles wat je gemaakt hebt en nog zult maken. Vind vooral je kleurpotloodwerken prachtig, maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:15

Heerlijk!!! Ik blijf van je werk genieten!!!

boefloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:20

Wat een talent heb je! Ik heb heel veel tekeningen voorbij zien komen maar een overzicht is erg leuk.
Fijn ook dat je een baan hebt inmiddels, en succes met de wedstrijd! Op naar een mooi 2021!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:25

<3 <3

Ik ben fan. :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:31

Ik ben ook fan! <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:31

Heel gaaf! Die ezel en alpaca zijn zo aaibaar, geweldig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 23:38

Steefz schreef:
Jaaa, daar is-ie hoor! <3
Wat een hoop werk heb je verzet dit jaar! Heel leuk om je te volgen bij alles wat je gemaakt hebt en nog zult maken. Vind vooral je kleurpotloodwerken prachtig, maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld. :D

Ja, je kon erop wachten idd :)).

Bedankt :D. Potlood blijft wel mijn favoriete medium. Zojuist een nieuwe koffer met toverstokjes besteld (kerstpakket gehad :)) ).

maralyn schreef:
Heerlijk!!! Ik blijf van je werk genieten!!!

Dank je wel :D.

boeflover schreef:
Wat een talent heb je! Ik heb heel veel tekeningen voorbij zien komen maar een overzicht is erg leuk.
Fijn ook dat je een baan hebt inmiddels, en succes met de wedstrijd! Op naar een mooi 2021!

Dank je wel :D. Het overzichtje was ook wel leuk om te maken, ik heb echt heel veel werken gemaakt :)).

Hiraeth schreef:
<3 <3

Ik ben fan. :D

Leuk leuk <3.

loulou schreef:
Ik ben ook fan! <3

<3!

8nnemiek schreef:
Heel gaaf! Die ezel en alpaca zijn zo aaibaar, geweldig!

Dank je wel :D!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:40

Prachtig overzicht, het was een productief jaar ondanks dat je even je potloden kwijt was (wat zou ik daar slecht op gaan :oo)

Mijn favorieten zijn de ezel en de alpaca vanwege de fluffynes en de kleuren en de tennessee walker, die is zo prachtig <3 !

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:47

Wow San. Ik ben altijd echt zó erg onder de indruk van jouw tekeningen. Echt waanzinnig gewoon, wat heb jij een talent. Te gek! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:50

Wauw, ze zijn stuk voor stuk allemaal gaaf zeg!
De hommeltjes zijn bijna aaibaar <3 En de Tennessee Walker is onwijs goed gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:52

Ik vind het echt knap hoe je met verschillende onderwerpen, series en materialen aan de slag bent gegaan terwijl er zoveel dingen op de achtergrond gebeurden. Je maakt echt mooie dingen :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:56

Jij hebt hele mooie dingen gemaakt dit jaar <3

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:52

wat heb jij toch een talent! <3
ooit hoop ik mijn 2 kanjers door jou op papier te laten zetten en te kunnen hebben hangen!
lijkt wel alsof ze aaibaar zijn op jou tekeningen <3 <3

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:57

Wauw!! Stuk voor stuk prachtige tekeningen <3

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:49

Stilletjes heb ik wat topics van je gevolgd. Stuk voor stuk echt prachtige werken <3

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:06

Wow wat mooi om alles zo op een rijtje te zien.
Je kan schitterend tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:15

Wauw! <3 Wat heb jij een talent!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:43

Wat een prachtig overzicht! En wat een talent, ik vind het echt allemaal even mooi, je zou alle dieren zo even aanhalen!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:52

Als ik toch eens zo kon tekenen.... hoe krijg je het voor elkaar!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:08

Heel mooi en vooral de Tennessee Walker, roodborstje, ezel en alpaca. Deze spreken mij het meest aan, ze zijn zoals ze zijn; sprekend :)
Knap werk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 10:17

eva1969 schreef:
Prachtig overzicht, het was een productief jaar ondanks dat je even je potloden kwijt was (wat zou ik daar slecht op gaan :oo)

Mijn favorieten zijn de ezel en de alpaca vanwege de fluffynes en de kleuren en de tennessee walker, die is zo prachtig <3 !

Dank je wel <3! Ja, dat was niet leuk, ik kon ze nergens vinden. Uiteindelijk vond ik ze in mijn kledingkast :?.

Amado7 schreef:
Wow San. Ik ben altijd echt zó erg onder de indruk van jouw tekeningen. Echt waanzinnig gewoon, wat heb jij een talent. Te gek! :)

Dank je wel :D. Leuk om te lezen :o.

Cayenne schreef:
Wauw, ze zijn stuk voor stuk allemaal gaaf zeg!
De hommeltjes zijn bijna aaibaar <3 En de Tennessee Walker is onwijs goed gelukt!

Bedankt :D. De hommels zijn hier ook nog favoriet, staan prominent in de woonkamer en verkopen mag ik ze niet :P.

culaccino schreef:
Ik vind het echt knap hoe je met verschillende onderwerpen, series en materialen aan de slag bent gegaan terwijl er zoveel dingen op de achtergrond gebeurden. Je maakt echt mooie dingen :))

Dank je wel, leuk compliment :D.

Muronia schreef:
Jij hebt hele mooie dingen gemaakt dit jaar <3

Bedankt <3.

daiswees schreef:
wat heb jij toch een talent! <3
ooit hoop ik mijn 2 kanjers door jou op papier te laten zetten en te kunnen hebben hangen!
lijkt wel alsof ze aaibaar zijn op jou tekeningen <3 <3

Wat een leuk bericht, dank je <3 !

Melisssx schreef:
Wauw!! Stuk voor stuk prachtige tekeningen <3

DieL_Zor schreef:
Stilletjes heb ik wat topics van je gevolgd. Stuk voor stuk echt prachtige werken <3

Wat leuk, stille volgers zijn ook waardevolle volgers :D .

Mando schreef:
Wow wat mooi om alles zo op een rijtje te zien.
Je kan schitterend tekenen.

Tarico schreef:
Wauw! <3 Wat heb jij een talent!

Bedankt <3.

Whizz schreef:
Wat een prachtig overzicht! En wat een talent, ik vind het echt allemaal even mooi, je zou alle dieren zo even aanhalen!

Leuk dat je dat zegt :D! Het aaibare is wat ik graag naar voren wil halen, en waar de potloden ook heel geschikt voor zijn, vind ik.

Snorlex schreef:
Als ik toch eens zo kon tekenen.... hoe krijg je het voor elkaar!

Oefening baart kunst, echt *\o/*. Veel doen, goed kijken, schetsen, schetsen, schetsen, heel belangrijk, gevoel krijgen voor de verhoudingen.

Lizz schreef:
Heel mooi en vooral de Tennessee Walker, roodborstje, ezel en alpaca. Deze spreken mij het meest aan, ze zijn zoals ze zijn; sprekend :)
Knap werk!

Dank je wel :D. Leuk om te lezen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:22

Veel getekend en series gemaakt dit jaar! Heel mooi

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:46

Ongelooflijk wat een talent heb jij!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 10:54

Selina schreef:
Veel getekend en series gemaakt dit jaar! Heel mooi

Ja, echt heel veel gemaakt :=. Dank je :D.

Roosch schreef:
Ongelooflijk wat een talent heb jij!

Bedankt :o.