Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Wat is een kroontjespen?![]()
Een vulpen?
Telpeva schreef:Noem mij maar gek (vandaag mag het) maar ik doe ook wel eens tekenen met vulpennen, de inkt die daarin gaat is doorgaans op waterbasis, deze kan je na het tekenen dus nog nabewerken met water.
Nog leuker (imo!) zijn vulpennen met een flex nib, ofwel een flexibele penpunt. Hiermee kan je de dikte van je lijnen afwisselen door meer of minder druk op de pen uit te oefenen tijdens het tekenen, vergelijkbaar met een kroontjespen. Maar dan met een inktreservoir, dan hoef je niet steeds te dippenOok erg leuk voor calligrafie.
Ik heb voor dat doel een Noodler's Konrad vulpen, soort van moderne kroontjespen
[ Video ]
xx_Irisje schreef:Telpeva schreef:Noem mij maar gek (vandaag mag het) maar ik doe ook wel eens tekenen met vulpennen, de inkt die daarin gaat is doorgaans op waterbasis, deze kan je na het tekenen dus nog nabewerken met water.
Nog leuker (imo!) zijn vulpennen met een flex nib, ofwel een flexibele penpunt. Hiermee kan je de dikte van je lijnen afwisselen door meer of minder druk op de pen uit te oefenen tijdens het tekenen, vergelijkbaar met een kroontjespen. Maar dan met een inktreservoir, dan hoef je niet steeds te dippenOok erg leuk voor calligrafie.
Ik heb voor dat doel een Noodler's Konrad vulpen, soort van moderne kroontjespen
[ Video ]
Dit is leuk zeg! Wat kost zoiets?
Citaat:Hervulbaar zou ik niet snel doen, correct me if I'm wrong, maar ik gok dat er dezelfde inkt in gaat als in rollerballs en vulpennen, wat op waterbasis is en niet op oliebasis zoals in een ballpoint. Een vulling kost rond de 5 euro en gaat echt hard.