Wat is het een enorme tijd geleden dat ik iets in FK geplaatst heb, maar wat ben ik BLIJ dat het weer kan!!!
Toen ik 13/14/15 was, was ik een fanatieke hobbyfotografe. Daar waar leeftijdsgenoten vakken vulden om wat bij te verdienen, ging ik met mijn camera op pad om paarden met hun baasjes op de foto te zetten. Dat was een heerlijke tijd.

September 2016, precies 4 jaar geleden, sloeg echter het noodlot toe. Door een infectie met een parasiet raakte ik volledig blind aan mijn beide ogen. Dit ben ik 3 jaar lang gebleven. Misschien kunnen sommige bokkers mijn topic daarover nog wel herinneren. In april 2019, inmiddels al bijna 1,5 jaar geleden, kreeg ik een hoornvliestransplantatie, waardoor ik een flink stuk zicht in één van mijn ogen terugwon. Dat was zo bijzonder. Inmiddels is het zicht in dat oog, met speciale contactlens en in de meest optimale lichtomstandigheden, zelfs rond de 80%. Ik kan weer gaan en staan waar ik wil en ben daar zo ontzettend dankbaar voor.
Ik had verwacht dat ik mijn camera nooit meer vast zou kunnen pakken en ook mét het stuk zicht wat ik weer heb, liet ik me een hele tijd tegenhouden. “Het kan toch nooit meer zoals vroeger”
Maar inmiddels heb ik mijn camera weer heel regelmatig in handen...

Genoeg gepraat. Ik vind het wel tijd om wat foto’s te delen. Ze staan op chronologische volgorde, van begin dit jaar naar nu. Nu ik de foto’s terugkijk, kan ik me goed herinneren hoe alle sessies gingen en besef ik me dat het door de tijd heen steeds makkelijker werd. Hopelijk kan ik deze stijgende lijn volhouden!

Eerste foto voor een 'vreemde'

Toch nog maar even oefenen op de pony van mijn zusjes...

En toen begon ik mijn account op Instagram en volgden er ineens heel veel andere mensen...

Door weer 'gewoon' te gaan fotograferen, heb ik ontdekt dat ik soms meer kan dan ik zelf denk. Ook met beperking. Het helpt me ontzettend in mijn eigen acceptatieproces en daar ben ik heel dankbaar voor.
Ik hoop dat ik de komende tijd nog heel veel mensen (en mezelf) blij mag gaan maken met foto's.
Ennuh... mocht je het leuk vinden om mijn leerweg te volgen; mijn naam op Instagram is @jmefotografie_

Bedankt voor het kijken.