[TEK][WIP] Fantasiedier: Ardama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kallipooh

[TEK][WIP] Fantasiedier: Ardama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 22:04

Hallo bokkers!

Ik ben met een nieuw creature design bezig en wil graag het proces met jullie delen. Deze illustratie zal deel uitmaken van een groter project waar ik mee bezig ben. Daarover later meer!

1.
Ik gebruik een hert als basis voor dit wezen (met een blauwe reiger als secundaire invloed/inspiratie), dus ik ben begonnen met enkele potloodschetsen/studies. Ik heb er nog meer, maar die hou ik toch maar voor mezelf (ze zijn het delen niet waard, geloof me :D ).

Afbeelding

2.
Daarna is het tijd voor digitale conceptschetsen. Rommelig en lelijk, maar je moet ergens beginnen!

Afbeelding

3.
Vervolgens maakte ik een digitale schets van de pose en probeerde ik al wat anatomische dingetjes uit te werken.

Afbeelding

4.
Die schets heb ik dan afgedrukt en overgezet op papier, verder uitgewerkt en weer gescand.

Afbeelding

De hoeven/voeten moet ik nog even bekijken.

5. Tijd voor kleur! Hier heb ik enkele opties, en ik ben er nog niet helemaal uit. Voorlopig is 3 mijn favoriet.

Afbeelding

Morgen kan ik denk ik beginnen met inkleuren *\o/* Welke kleur vinden jullie het mooist?

Instagram

Freekieee

Re: [TEK][WIP] Fantasiedier: Ardama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:15

Wauw heel gaaf zeg! Ik vindt 2 en 3 heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:17

Ik ben fan van nummer 4. Daar zie je de reiger goed in terug. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:20

Voor mij nr 4 omdat daarin voor mij het meest de blauwe reiger nog in terug is te zien, bij de anderen gaat dat imo een beetje verloren maar het is natuurlijk geheel aan jou hoeveel nadruk je wilt leggen het blauwe reiger gehalte. Nog een suggestie: blauwe reigers hebben oranje achtige poten net zoals hun snavel, misschien staat dat ook gaaf bij nr 4 (hoeven in een aarde/oranje tint ipv zwart).

En om het nog lastiger te maken, ik vind het patroon van nr 2 het meest interessant en leuk om naar te kijken :D

Super gaaf om je werkwijze te zien trouwens, zo met je schetsen er bij!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:22

Wat gaaf weer!
Ik vind 2 en 4 mooi, en zie helemaal voor me dat 4 de wintervacht is en 2 de zomervacht <3

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 22:28

Wat zijn jullie snel, en behulpzaam :D

Freekieee schreef:
Wauw heel gaaf zeg! Ik vindt 2 en 3 heel mooi!

Dank je wel!

DeMolenhoek schreef:
Ik ben fan van nummer 4. Daar zie je de reiger goed in terug. :j

Dat is waar! Eerst had ik de eerste drie versies, en ik bedacht me pas later dat ik ook nog een grijze/blauwe versie moest maken. Voorlopig is 4 niet mijn favoriet, maar dat kan ook zijn omdat ik er nog niet genoeg aandacht aan heb besteed.

Telpeva schreef:
Voor mij nr 4 omdat daarin voor mij het meest de blauwe reiger nog in terug is te zien, bij de anderen gaat dat imo een beetje verloren maar het is natuurlijk geheel aan jou hoeveel nadruk je wilt leggen het blauwe reiger gehalte. Nog een suggestie: blauwe reigers hebben oranje achtige poten net zoals hun snavel, misschien staat dat ook gaaf bij nr 4 (hoeven in een aarde/oranje tint ipv zwart).

En om het nog lastiger te maken, ik vind het patroon van nr 2 het meest interessant en leuk om naar te kijken :D

Super gaaf om je werkwijze te zien trouwens, zo met je schetsen er bij!

Bedankt voor je feedback, heel fijn! De oranje poten heb ik geprobeerd en vond ik niet zo geweldig, maar misschien kan ik het er op een andere manier nog in verwerken. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik 'm wel grijs wil maken, maar het wordt wel steeds meer een optie. Verdorie :')

8nnemiek schreef:
Wat gaaf weer!
Ik vind 2 en 4 mooi, en zie helemaal voor me dat 4 de wintervacht is en 2 de zomervacht <3

Dank je wel! Wat een geweldig idee van die winter- en zomervacht. <3 Ik werk morgen twee versies wat verder uit, en dan moet ik er een kiezen om traditioneel uit te werken. Er komen nog heel wat tekeningen van dit dier aan, dus twee kleuren is zo'n slecht idee nog niet :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:41

Oeh leuk! In de beginfase had ik een 'He een Thestral' gevoel. Nu ze verder uitgewerkt zijn is het echt een dier op zich.

Ik vind vier het mooiste, daar zie je door de kleur de reiger terug. Dat mis ik wel bij de andere drie. Sowieso mis ik het vogel-gedeelte, maar dat is ook maar net waar je naartoe wil werken :j.

Ik vind t iig al supertof :D.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 22:57

_San87_ schreef:
Oeh leuk! In de beginfase had ik een 'He een Thestral' gevoel. Nu ze verder uitgewerkt zijn is het echt een dier op zich.

Ik vind vier het mooiste, daar zie je door de kleur de reiger terug. Dat mis ik wel bij de andere drie. Sowieso mis ik het vogel-gedeelte, maar dat is ook maar net waar je naartoe wil werken :j.

Dat snap ik helemaal, van de thestral! Hopelijk wordt dat gevoel wat minder als er wat meer vacht en kleur op zit! De reiger hoeft er in principe niet heel sterk in door te komen, ik vind het belangrijker dat het op een plausibel dier lijkt dan echt op een hybride van de twee. Maar morgen werk ik nog wat verder aan het ontwerp, misschien kan ik er hier en daar nog wat aan sleutelen :j
Bedankt!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:22

Wauw, wat gaaf! Ik ga ook voor 2 & 4. Ik zag hem bij 4 meteen door de sneeuw ploeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:37

Leuk om zo'n overzichtje van het hele proces vanaf het begin te zien!

3 en 4 hebben mijn voorkeur qua kleuren. :j

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:59

4 vind ik echt het mooist qua kleur :j
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, deze eeuh... heiger? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 06:34

kallipooh schreef:
_San87_ schreef:

Dat snap ik helemaal, van de thestral! Hopelijk wordt dat gevoel wat minder als er wat meer vacht en kleur op zit! De reiger hoeft er in principe niet heel sterk in door te komen, ik vind het belangrijker dat het op een plausibel dier lijkt dan echt op een hybride van de twee. Maar morgen werk ik nog wat verder aan het ontwerp, misschien kan ik er hier en daar nog wat aan sleutelen :j
Bedankt!

Ja daarom de toevoeging dat het maar net is waar je naartoe wil werken :j. Alsnog vind ik vier dan het mooist, die heeft door de kleur een bepaalde majestueuze flair wat ik mooi vind :j.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:14

Wat een leuk proces! Mooi hoe je echt start met de binnenkant en dan naar de buitenkant werkt. :)
Nummer 2 is mijn favoriet qua kleur. Lekker wat meer uitgesproken dan de anderen, en hij oogt daardoor voor mijn gevoel het meest natuurlijk. :j

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 13:23

Bedankt voor jullie berichten en voor het meedenken, heel leuk dat jullie volgen! Met jullie feedback (en die via Instagram) in gedachten is hier de uiteindelijke kleur. Wie weet komt er nog een wintervacht, maar voorlopig ga ik met deze kleur verder :)

Afbeelding

Tijd om verf en potloden boven te halen! :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 13:35

sans6 schreef:
4 vind ik echt het mooist qua kleur :j
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, deze eeuh... heiger? :')

:') die naam...

Ik heb 'dama dama' (damhert) en 'ardea cinerea' (blauwe reiger) samengevoegd tot 'ardama', maar ben nog aan het nadenken over een betere naam. Heiger is wel prachtig hoor :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:46

Ik vind hem echt super leuk, deze kleurencombinatie vind ik echt heel geslaagd. Dit klinkt misschien heel stom, maar ik zie ook echt het reiger loopje er in terug, ik zie hem in gedachten al helemaal gaan zo langs de waterkant.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 12:57

Telpeva schreef:
Ik vind hem echt super leuk, deze kleurencombinatie vind ik echt heel geslaagd. Dit klinkt misschien heel stom, maar ik zie ook echt het reiger loopje er in terug, ik zie hem in gedachten al helemaal gaan zo langs de waterkant.

Dank je wel! Leuk dat je het reigerloopje erin terugziet. :)

Update:

Afbeelding

Betere scan komt nog :)

Ik hoop ‘m vandaag af te hebben. De witte stippen voeg ik later toe met inkt/gouache.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:05

Heel gaaf :D!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 18:52

_San87_ schreef:

Thanks! :o :o

Hier is ie dan:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:53

kallipooh schreef:
_San87_ schreef:

Thanks! :o :o

Hier is ie dan:

[ [url=m/ZWv6Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, supertof <3.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:55

Heel erg gaaf geworden, leuk dat je ons meenam in je proces

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:16

Heel erg mooi geworden! Ook echt supertof proces zo met al die stappen.
Mijn complimenten!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:12

Waanzinnig weer! Ook erg leuk om alle stappen te zien. Mooie studie :j

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 10:49

Bedankt allemaal :o :o Leuk om te lezen dat jullie hem mooi vinden.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:19

Heel gaaf en mooi om een kijkje te krijgen in het proces.