[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 18:08

Inmiddels zijn we alweer een paar maanden onderweg met de tekenuitdagingen.
Januari: [UK] [TEK] Januari's dagelijkse tekening uitdaging.
Februari: [UK] [TEK] Februari's teken uitdaging
Maart: [UK] [TEK] Tekenuitdaging maart
April: [UK] [TEK] Tekenuitdaging April
Mei: [UK] [TEK]Tekenuitdaging mei

Onze openingspost heeft zelfs een vrij "vaste vorm" gekregen inmiddels!

Omdat we, ondanks veel nieuw leven (lammeren, veulens...) elkaar enthousiast blijven motiveren en we na die zes jaar durende maand mei graag door willen bij deze de tekenuitdaging van Juni!

Voor de nieuwelingen: Welkom! En een klein beetje uitleg.

De "regels" zijn eigenlijk heel erg simpel:
De bedoeling is om elkaar te motiveren, uit te dagen en te helpen!

Hoe vaak je tekent kies je helemaal zelf. Je mag elke keer gebruik maken van een nieuwe prompt, of je maakt een serie van een (paar) prompts die je oog trokken. Daar ben je geheel vrij in! Ook tekeningen buiten de prompts zijn welkom! De prompts zijn puur voor wanneer je graag wil tekenen maar even inspiratie nodig hebt!

Alle stijlen, technieken en materialen zijn welkom! Van schets tot volledig uitgewerkt en alles er tussen in!

Zoals Ibbel in Maart al kort en krachtig om schreef:
"Oftewel, alles kan, en alles mag.
Waar het vooral om gaat is een (klein) stokje achter de deur om wat regelmatiger pen en papier of verf en palet ter hand te nemen (en alles er tussenin) en te genieten van elkaars werk."

Voor wie wat inspiratie kan gebruiken of eens lekker buiten z'n comfortzone wil gaan is hier een lijstje met art prompts. Ik heb de prompts zo veelzijdig mogelijk gekozen. Iedereen die meedoet mag de prompts op zijn of haar manier interpreteren, je bent hier volledig vrij in.

En we houden 'm er maar in:
"Laat de prompt een aanzet zijn tot creativiteit, niet het doel op zich zelf!"

1. Legende
2. Vacht
3. Sterren
4. Religie
5. Zentangle
6. Movie & serie
7. Middeleeuwen
8. Expressionisme
9. Crisis
10. Menselijk lichaam
11. Gebouwen
12. Mode
13. Doodles
14. Elementen
15. Elektriciteit
16. Flitsend
17. Prehistorie
18. Rijkdom
19. Impressionisme
20. Eten en drinken
21. Onderwaterwereld
22. Geschreven woord
23. Emoticon
24. Dromen
25. Armoede
26. Fantasiedier
27. Hersenspinsels
28. Mobiliteit
29. Spiritualiteit
30. Lijnenspel
31. Luchtkasteel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-20 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

Ibbel

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:15

Toppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:20

*\o/* *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 18:22

Ik zal aftrappen met mijn pastel-testjes. :D
Ik ontdek een paar dingen:
1: Pastel is geweldig!
2: Ik wil potloden en heb er dus ook besteld. Want ik heb nu staafjes van 1cm breedte en het volledigere paard zijn hoofd is amper 1,5cm groot dus dat lukte niet zo. :+
3: met pastel maak ik nog meer zooi dan met houtskool. _O-

Afbeelding
Verhoudingen zijn totaal zoek maar als je dan een handige uitsnede maakt lijkt het wel ineens ergens op _O- :
Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:27

Jij bent lekker bezig!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:32

Ik ben er ook weer! Nog lekker bezig maar weinig om te laten zien.
Vooral wat schetsen omdat ik aan een opdracht bezig ben en dus niet zo veel tijd overhoud.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er nog maar ik wil niet spammen :')

Mooie pasteltestjes hoor Ayasha! Leuk dat het zo bevalt, ik heb er nooit aan kunnen wennen vanwege de rotzooi inderdaad haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 18:34

Jwel spammen!!
Dat ezeltje! <3

Ik vind zooi niet erg. _O-
Even de spuitbus dusty er bij en een stukje keukenpapier en mijn bureau is ook nog eens tegoei gepoetst.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:00

Da's waar, maar ik kan ook niet tegen dat droge krijtgevoel op m'n vingers, brrrr. Dan klieder ik nog liever met verf!

Ik ben nu helemaal teleurgesteld dat ik weer meer werk binnenkrijg, want nu heb ik minder tijd om te tekenen. En als het dan wel rustig is, krijg ik stress omdat er geen geld binnenkomt. Het is ook nooit goed :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 10:18

_O- Ik last vandaag een "tekendag" in. Ik moet ook stallen doen en heb al hooi op weide gegeven. Maar voor de rest ga ik gewoon lekker binnen tekenen. Het wordt hier vandaag tegen de 30 graden en erg benauwd. (het was vanmorgen om 8 uur al benauwd). De paarden staan lekker in de schaduw (daar is het nog fijn.) van hun "bos".
Ik ga nog kliederen met mijn pastel.

Ik vind dat gevoel niet zo erg. Maar ik werk ook heel graag met houtskool en zo super veel verschil is er IMO niet echt, behalve dan de kleur natuurlijk. _O- Verf is hier momenteel nog niet echt mogelijk maar wil ik wel weer oppakken zodra ik mijn eigen "ruimte" heb. Dan kan ik alles ook beter organiseren want nu ligt het echt allemaal onhandig.

bekijk het zo: Tekenmateriaal kost geld. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:10

Dat ezeltje! <3
Waarom ga je niet ook prints van je eigen werk verkopen? Dan hoef je ook niet zo te stressen als je minder werkt en meer tekent. O:)

Leuke experimenten, Ayasha! Die uitsnede maakt het wel beter ja, maar ik vind je gebruik van het krijt wel heel mooi!

Ik moet iemand een kaartje sturen, maar had nog een half leeg kaartje over, en het is perfect aquarelpapier, dus heb ik de ontvanger ervan maar in Disneystijl getekend, zij het wat twijfelachtig over de euforische eenhoorn die zich niet aan de anderhalve meter regel houdt. :') De eenhoorn en het regenboogje zijn een beetje een running gag. :))
Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:26

ik volg weer mee :)
heb gister wat getekend, had niet heel veel inspiratie...

super mooie creaties alweer <3

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:31

Wat een leuke, persoonlijke kaart Mkango!

Mkango schreef:
Waarom ga je niet ook prints van je eigen werk verkopen? Dan hoef je ook niet zo te stressen als je minder werkt en meer tekent. O:)

Dat is wel het plan (op de lange termijn), ik heb ook net een printer aangeschaft om zelf prints te kunnen maken (ikke blij :D ). Nu moet ik alleen nog illustraties maken waar ik tevreden genoeg van ben om ze als prints te verkopen :')
Er kruipt natuurlijk ook veel tijd in, dus ik moet even kijken hoe ik het allemaal combineer. Momenteel weet ik even niet waar ik de tijd moet halen, maar dat komt wel weer goed. :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:55

Ben weer lekker bezig geweest :)

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:14

Een rhinocerass :))

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:17

Ik had er rhonky van gemaakt maar die van jou is leuker :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:50

Ibbel schreef:
:')

Wat een dotje weer, kallipooh! <3
En niet zo onzeker zijn over het verkopen van prints hoor, ik denk dat daar best wel vraag naar is. Als je wacht tot jij tevreden bent, kun je waarschijnlijk lang wachten, maar ik ken het gevoel. :P Ik zou je illustraties zeker kopen in iets van een kaartenset of zo. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:32

Ik gooi er nog maar eens een kop in. Ben er niet helemaal tevreden over, hij lijkt niet genoeg vind ik.
Halverwege veranderde Sir Roger zelfs even in Timothy Dalton :)) := - zegt misschien iets over dat ze Timothy toch best wel goed gecast hadden :+

Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:33

Mkango schreef:
Ibbel schreef:
:')

Wat een dotje weer, kallipooh! <3
En niet zo onzeker zijn over het verkopen van prints hoor, ik denk dat daar best wel vraag naar is. Als je wacht tot jij tevreden bent, kun je waarschijnlijk lang wachten, maar ik ken het gevoel. :P Ik zou je illustraties zeker kopen in iets van een kaartenset of zo. :)

Dan kan ik inderdaad eeuwig wachten :') Dank je, ik zal er dit weekend eens over nadenken!

Ibbel: Ik doe het je niet na hoor, portretten zijn zó lastig. Ik vind 'm geslaagd!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:23

Tekening van vandaag:

Afbeelding

En de printer werkt :D :D :D

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:38

Ik vind het zo knap wat je digitaal maakt. Ik kan echt helemaal nul komma niks, digitaal. Kan nog geen rechte lijn tekenen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:45

Dank je! Ik schets ze allemaal nog op papier, en dan kleur ik ze digitaal in. Traditioneel op papier tekenen vind ik leuker, maar gaat veel langzamer en ik probeer regelmatig op Instagram te posten om m'n account te laten groeien. Op deze manier is het net wat haalbaarder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:11

CORGI <3
Fijn dat je printer werkt! *\o/*

Ibbel: Ik vind 'm ook geslaagd hoor! Ik had wellicht de schaduw op de (voor ons) rechterwang wat subtieler gehouden, maar dat is echt het enige muggenziftpuntje. :+

Ik schets ook bij voorkeur op papier, en zet ze daarna over naar m'n laptop. Nu is m'n laptop na 10 jaar ook niet meer de allersnelste
, zeker met software als Rebelle, dus op papier schetsen, foto maken, snel digitaal wat lijnen er overheen jassen scheelt ook gewoon heel erg veel tijd (en frustratie) in mijn geval. :=

Een Instagramaccount staat ook nog op mijn lijstje, maar ik vind dat m'n werk daarvoor niet goed genoeg is en niet consistent genoeg is qua stijl om er echt serieus mee aan de slag te gaan. :o Ik heb nog wel een account ergens hangen van een jaar of 3 geleden dat ik eventueel weer nieuw leven in wil blazen tzt, waarvan de feed er nu zo uitziet:
Afbeelding
Maar dit kan er natuurlijk gewoon allemaal vanaf. :+ Links onderin is overigens gemaakt in Illustrator; is de achtergrond van mijn WhatsApp. Er zijn wel elementen die terug blijven komen, maar het is nog niet echt heel duidelijk "mij" zeg maar. Wat dat aangaat zou het een stuk makkelijker zijn als ik gewoon voor fotorealisme ging in grafiet of kleurpotlood (waarvan ik ook zou willen dat ik daar beter in was). :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:22

Ik heb de schaduw wat lichter gemaakt (had nog niet gefixeerd), dank voor de tip, is beter zo :j

Met Instagram heb ik helemaal niets, ik heb er zelfs nog nooit op/naar gekeken geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:26

Mkango schreef:
Ik heb nog wel een account ergens hangen van een jaar of 3 geleden dat ik eventueel weer nieuw leven in wil blazen tzt, waarvan de feed er nu zo uitziet:
[ Afbeelding ]
Ohhh wat een geweldig gave werken, zeg! Vooral dat paard en die vis! <3

@kallipooh, ze zijn weer geweldig leuk! De corgi <3 Jouw werken passen ook prima in van die illustratieboeken :j

@Ibbel, ik vind het ook knap, die portretten van jou! Schouder had misschien iets breder gekund en de wenkbrauwen iets dikker, maar de verhoudingen in het gezicht lijken me goed. Wat mooi!

@Ayasha, pastel is leuk spul, he! Zijn de potloden al binnen? Ik gebruik die altijd om de schets op te zetten; dat veeg je zo weer weg. Heb je wel meteen je hele portret al uitgezet, maar hoef je geen grafietlijntjes meer uit te gummen :j

Ik ben weer uit de tekenflow, maar laat me door jullie inspireren :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 12:32

:j Ben er mee bezig. Maar heb nog maar een deel van de tekening af. _O-