joeluna schreef:Mijn huidige laptop is nu 5 jaar oud. Kan ik van een refurbished MacBook ook verwachten dat deze zo lang mee gaat? Mijn refurbished IPhone is nu 2 jaar oud en begint bijvoorbeeld al wat kuren te krijgen.
Ik heb zelf een iMac uit 2010 staan. Ik heb er dan wel wat geheugen bij geplaatst, maar verder pas een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd, en ik bewerk nog steeds zware 4K video met het ding. Tuurlijk, na 10 jaar is hij vrij traag, maar nog steeds niet kapot te krijgen, en als ik hem vandaag op marktplaats zou zetten dan kreeg ik er nog met gemak 300 euro voor terug, en ik ben er zelfs over aan het denken om er een snellere harddisk in te laten plaatsen zodat ie nog eens een aantal jaar zwaar werk aan kan.
capopjekop schreef:Maar is een Mac ook geschikt om op te gamen? Als ik even mag aanhaken
De games voor de mac zelf draaien sowieso lekker snel. Ik speelde wel eens The Sims en Rollercoaster Tycoon en Subnautica. Mijn vriend speelt Xplane, heel zware simulator die beter draait op mac dan op windows volgens hem.
Maar veel spellen zijn er alleen voor Windows, dus dan moet je via Bootcamp Windows installeren naast Mac os. Werkt ook prima, en met een nieuwe mac kun je dan ook de nieuwste, zware games spelen, maar je moet dan wel steeds je mac opnieuw opstarten om windows op te starten.