Eerst dacht ik, ach laat maar.. ik ga geen jaaroverzicht maken

Maar toen ik door mijn instagram aan het scrollen was dacht ik toch, verdorie wat heb ik gave fotoshoots gehad dit jaar! En ik denk ook dat het mijn drukste jaar was qua opdrachten. Het was een jaar van uitersten: van elke week fotoshoots naar maanden geen paarden voor mijn lens. Ik denk dat ik daardoor een beetje het gevoel heb dat het niet zo'n productief jaar is geweest.
Mijn jaar begon met een bezoekje aan Troyan Stables

Ik ben ook afgereisd naar NL voor het geliefde model Bronceado op foto te zetten

Bij mijn boktvriendinneke in NL

Luzeiro en Careto, mijn vaste modellen vlak bij de deur in België.. ben er toch een stuk of 5 keer langs geweest

Ook Mo mocht er zeker niet aan ontbreken

Leuke uitdaging om deze twee samen op foto te krijgen, Stan en Mariska

Nog een keer richting NL voor Boelie (en een hoop andere paarden)

Bij Thalya Willems met haar prachtige barokke paarden Gafanhoto en Bambino

Mijn laatste fotoshoot in België voor mijn 'vakantie' in de VS

In juli ging ik voor het eerst mijn vriendin van Duitsland bezoeken die inmiddels naar Wisconsin was verhuisd. Wij hebben elkaar via instagram leren kennen en sindsdien facetimen we bij wijze van elke dag.
Haar paardje Percy

En als laatst ben ik in September mee geweest naar Kentucky met een vriendin die haar paard showde voor TIP in hunter jumping. De Rocky Mountain horses hadden ook hun eigen show voor twee dagen en dat was heel leuk om foto's van te nemen

En dat was het dan.. toen ik in Kentucky was heb ik de knoop doorgehakt om in de VS te blijven. Na 2,5 jaar wachten was eind augustus mijn case als 'alien relative of a permanent resident' goedgekeurd. Ik had twee opties: ik keer 2 oktober terug naar België en laat mijn greencard door NVC behandelen, of ik doe adjustment of status waarbij ik tijdens het proces hier kon blijven. Het is de tweede optie geworden.. dit kwam met een hoop nadelen oa ik heb momenteel geen rijbewijs, geen werkvisum, mag het land niet verlaten. Maar he, ik ben hier en dat is toch wat ik wil?

Mijn paardenfotografie staat jammergenoeg op een heel laag pitje.. wat best frustrerend is. Momenteel heb ik nog geen fotoshoots gedaan of kunnen regelen. Ik zit een beetje vast. Hopelijk komt mijn greencard er snel aan en kan ik de wilde paarden gaan opzoeken

Lekker tijdstip ook om dit topic te posten