Na het dingetje met de begrafenis heb ikvan mijn school de opdracht gekregen om een cultural probe (een soort van publieke performance of kunstwerk waarin je mensen in het werk betrekt) te maken. De enige regel die we hebben gekregen is dat het iets moet zijn waar je je zo ongemakkelijk mogelijk bij voelt.
Mijn idee is om midden op straat ergens een tafeltje te dekken met een mooi tafelkleedje, twee borden, bosje bloemen, brandend kaarsje, pianoconcert van Mozart op... je begrijpt het wel. Het plan is dat ik daar ga zitten te dineren in mijn eentje, en andere mensen plaats kunnen nemen tegenover me om een gezellig praatje te maken; niet iedereen kan iedere dag thuis gezellig met anderen dineren wat naar mijn mening wél heel belangrijk is, bij deze wil ik ze de kans geven om dat toch te doen. Naast het tafeltje zal ik een bord zetten waarop iets staat van: Kom gezellig mee dineren. Over die tekst ben ik nog niet uit. Een vriend van me zal het tafereel filmen, een vriendin van me zal voorbijgangers interviewen.
Maar nu: WAAR? Ik had als ideale plek de Koopgoot maar ik hoorde van vrienden dat je daar snel weggestuurd wordt. De plek moet zo publiek en vreemd en onverwachts en ongemakkelijk mogelijk zijn. Ik scheit nu al 7 kleuren, maar ja; voor een goed cijfer alles.
Wie heeft de gouden tip?