Na rondkijken op internet en YouTube ben ik het volgende zelf gaan maken.
Je hebt nodig: een portie creativiteit
*Een 7-up of andere groene plastic fles ik had 1,5 liter
*Lijmpistool
*Aluminiumfolie
*Stevig ijzerdraad maar wel buigzaam
*Klei zelfdrogend (dus niet voor in de oven) ik heb zelf modelingclay van de action gebruikt
in totaal twee volle pakjes en een klein beetje (1,35 per pakje uit mijn hoofd)
*Een schilmesje
*Een klein kwastje

Werkbeschrijving: ik heb helaas niet van alle stapjes een foto maar de 7-up fles snij je dus stuk in drie delen. Ik heb voor het voorbeeld een klein doorzichtig flesje gepakt. Je kan natuurlijk ook een doorzichtige fles gebruiken alleen word alles waar de lampjes door schijnen dan doorzichtig in plaats van groen.

De drie delen
Vervolgens moet de diameter van het middelste deel kleiner worden gemaakt door hem in de lengte door te snijden en weer met het lijmpistool vast lijmen. Ik heb nu even voor dit voorbeeld schilderstape gebruikt.

In de lengte doorgesneden

Kleinere diameter
Dan ga je de bovenkant met dop er scheef opzetten in dit voorbeeld ook even vastgezet met schilderstape maar gebruik gewoon je lijmpistool.

En zoals je kan zien de onderkant met de dichte kant omhoog er naast plakken
Daarna met ijzerdraad en aluminium folie er vorm in krijgen alles goed vastzetten met het lijmpistool.

Het ijzerdraad plak je dus op de hoed voor de punt maar je gebruikt ook stukjes om de rand van de hoed te ondersteunen.
Als de vorm er in zit en je bent tevreden kan je beginnen met de eerste laagje klei.

Uiteindelijk alles afwerken waar er veel tijd in gaat zitten

Zo ziet die van mij er nu uit. Nu laten drogen en daarna nog verven.