Het leek me erg leuk om wat meer van iedereens muzikale talenten te zien en op dat gebied wat meer met elkaar te delen! Daarom deze challenge. Het doel is om nieuwe stukken te leren (kennen), naar elkaar te luisteren en samen muziek te maken!
Het idee:
Eens per twee weken komt er een nieuw, redelijk eenvoudig muziekstuk online. De deelnemers leren dat in twee weken zo goed mogelijk en posten hun versie online. De rest mag commentaar geven, tips en tops geven en, als ze kunnen, eigen versies uploaden. Na twee weken wordt er gestemd op de favoriete interpretatie. De winnaar mag het nieuwe muziekstuk kiezen.
Het idee was dat het pianostukken zijn, maar uiteraard mag je met andere instrumenten ook een mooie interpretatie geven.
Verdere punten:
- de stukken moeten ook voor beginners te doen zijn. Een minimumniveau is er niet, en qua maximum kun je denken aan Eindaudi, Amélie, het begin van de für Elise, Mondschein Sonate etc.
Ik trap af met, natuurlijk: Comptine d'une autre été, van Yann Thiersen! (uit Amélie). Zojuist even opgenomen, en de volgende keer is het misschien handig als mijn microfoon en het geluid van mijn digitale piano wat meer op elkaar afgestemd zijn

Link naar de bladmuziek: https://musescore.com/user/934881/scores/919886
Wie doet er mee?