[FOTO]CreatingMoments, het jaar van alles uitproberen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phiep

[FOTO]CreatingMoments, het jaar van alles uitproberen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 19:45

Het is alweer bijna het einde van de tweede week van januari, maar na alle jaaroverzichten bekeken te hebben en op de conclusie te komen dat ik zeker niet stil gezeten heb vorig jaar wilde ik toch mijn jaaroverzicht ook plaatsen. Dus hierbij... :D

CreatingMoments Fotografie 2016, het jaar van alles uitproberen!

Dit jaar is mijn camera weer volop gebruikt en dat begon in januari met het op de foto zetten van drie prachtige jachthonden met wild! Toevallig was er op dat moment ook een fotomeeting bezig, waar ik mij na mijn fotoshoot nog even bij aangesloten heb. Zo kwam ik thuis met niet alleen gave honden foto's, maar ook mooie paarden foto's!

Afbeelding

Waar we in januari jammer genoeg geen sneeuw kregen hadden we in februari wel een prachtig ijzel-laagje over de heide. Dus mijn modelletjes waren weer de sjaak }> . Hiernaast heb ik in februari eindelijk mijn visitekaartjes laten afdrukken, na lang te hebben gedubd over het ontwerp.

Afbeelding

We maken een sprongetje naar april, de maand waar mijn camera niet stil gelegen heeft. Ik begon de maand met een geweldige strand portfolioshoot met mijn fotografie maatje Jikke van Jikke Patist Fotografie. Op deze dag kregen wij maar liefst 5 prachtige paarden voor onze lens, waaronder de fantastische hengst Yanour Hayati. En we maakte een avontuur mee met de gave Andalusiër Jack, die ons even liet schrikken toen hij inneens niet meer in de paddock stond (oeps :') ).

Afbeelding

Maar april was nog niet afgelopen en na de fotoshoot talloze keren te hebben verplaats kon hij dan eindelijk plaatsvinden, de 'Dark Princess' fotoshoot! Hier maakte ik voor het eerst gebruik van rookbommen, wat best spannend was. Ook heb ik toen gewerkt met een geweldig team en 3 andere hele leuke fotografen, waaronder Jikke. Het resultaat mocht er in ieder geval wezen! Als toetje mochten Jikke en ik daarna ook mee met Lotte van Fosco Fotografie om haar geweldige hond Puck op de foto te zetten. Wat een voorbeeldig model is dat :j

Afbeelding
Afbeelding

In mei is er ook weer veel gebeurt waaronder de eerste keer kinderen fotograferen. Want op 16 mei had ik mij aangemeld voor een leuke kinder-fotomeeting, waar ik 5 schattige kindjes voor mijn lens kreeg. Wat ik daar heb geleerd: kinderen fotograferen is een vak apart. Goed mogelijk, maar gelukkig wel heel leuk! Naast het fotograferen van kinderen stonden mijn volgende fotoshoots ook weer op de planning. Zo heb ik voor het eerst jongeren op de foto gezet en heb ik deze maand mijn droom lens gekocht, de Canon 70-200mm f/2.8. Ik moet toegeven dat het in het begin echt wel even wennen was, maar wat een geweldige lens is dat!!

Afbeelding

In juni heb ik op fotogebied niet zoveel ondernomen. Maar een fotomeeting met het thema 'Native and dog' kon ik niet aan mezelf voorbij laten gaan :j . En zo vertrok ik op 5 juni naar de Soesterduinen om 4 Native (gekostumeerd) baasjes en hun honden te fotograferen. Het was bloedheet op de dag zelf, maar met een goede hoeveelheid water werd het een geslaagde dag!

Afbeelding

In juli is er wel weer meer gebeurd. Zo heb ik meegedaan een een vrijheidsdressuur fotomeeting met de showteam's 'Amable vrijheidsdressuur' en 'Haflingers King & Beau', samen met Boelie. Waarna ik na de fotomeeting zelfs nog even blackfoto's mocht maken van het machtige duo King en Beau. Hiernaast hebt ik deze maand hele schattige witte herder pups op de foto gezet en weer kinderen op de gevoelige plaat vast mogen leggen.

Afbeelding
Afbeelding

Augustus stond in het teken van vakantie, een nieuwe studie en het studentenleven. Hierdoor ook in deze maand heeft mijn camera naast een fotoshoot met maar liefst 4 paarden een beetje lopen te verstoffen.
De fotoshoot die plaatsvond was wel heel gaaf, met twee stoere Friezen en twee schattige Shetlanders.

Afbeelding

In september stond gelukkig de heide nog even in bloei en was deze prachtige paars. Daar wilde ik natuurlijk gebruik van maken en ik heb dan ook twee portfolio shoots ingepland. Bij de eerste met een leuke corgi was het model niet op komen dagen :n . Maar gelukkig was daar Melissa van Bri'Chel Fotografie die nog een leuke herder pup kende, die wel op de foto wilde. Dus uiteindelijk geen corgi, maar een hele leuke Zoey! Ook heb ik de prachtige hengst Armando (I was in love <3 ) in de heide op de foto gezet en wauw wat een paard! Hiernaast heb ik ook meegedaan aan de langverwachte meeting van 'paarden met veel behang'. Hier heb ik ook weer geweldige paarden op de foto gezet, met manen om jaloers op te worden.

Afbeelding
Afbeelding

In oktober was de herfst toch echt begonnen en heb ik mij aangemeld voor een leuke herfstmeeting, dit keer met honden. Zo kreeg ik in totaal 7 leuke en speelse honden voor mijn lens, waar ik met de eerste hond een beetje valsgespeeld had. Deze stond namelijk als reserve en had ik toch gevraagd om voor de meeting te komen. }:)

Afbeelding

In november heb ik volop gebruik gemaakt van de prachtige herfst kleuren en zijn er een heleboel portfolioshoots ingepland. Met te beginnen met de schattige labrador pup Ollie, die heel gefocust op zijn baasje was. Hierna was het de beurt aan de speelse Pax met zijn grote broer Jock. De herfst blaadjes waren al bijna weg toen ik de mooie Bodhi voor mijn lens kreeg, gelukkig was de herfstige sfeer er nog wel. Hiernaast had ik ook nog een fotoshoot met de gentle giants Bull & Bunk.

Afbeelding

December was alweer aangebroken en in deze maand heb ik mij ingeschreven voor een reisfotografie cursus. Dus dat werd ineens heel anders fotograferen. Uiteindelijk kon ik terugkijken op een geweldig fotografie jaar, waar ik weer veel nieuwe dingen heb geleerd en gedaan.

Afbeelding

Respect aan degene die het helemaal gelezen heeft, want dit overzicht is zelfs nog langer geworden dan die van vorig jaar :'). Hopelijk genieten jullie van '2016 voor CreatingMoments Fotografie' en een reactie is altijd leuk!

Op een 2017 waar ik weer veel prachtige momenten mag creëren!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 14-01-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:41

Wauw wat een prachtige foto´s! <3 _/-\o_

Toevallig ook net een overzicht gemaakt, maar die kan niet tippen aan deze foto´s!

Sequinoa

Re: CreatingMoments Fotografie, het jaar van alles uitproberen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:52

Waaauw! Super foto's!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 22:11

Bedankt voor de complimenten Kimley en Breathe! Jouw overzicht ziet er ook goed uit Kimley!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:20

Prachtige foto's! Ik vraag me af welke body en lens je gebruikt :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:25

Wauw schitterende foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:30

Hele mooie foto's! Vooral die dalmatiër <3
jammer dat de blackfoto van de haflinger niet helemaal goed bewerkt is (bij zijn linkerbil)

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 22:50

Neverland schreef:
Prachtige foto's! Ik vraag me af welke body en lens je gebruikt :)

Bedankt voor je compliment :)
En ik gebruik momenteel de Canon 70d met de 70-200mm f/2.8, heerlijk combi!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 22:52

Jes-sam en xJitskee, bedankt voor jullie reacties!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:02

Ik ben zo verliefd op jou werk <3

Ik sta er ook nog tussen met Pepper, ben nog steeds heel blij met die foto :D je mag Pepper altijd weer gebruiken voor je lens :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:05

Wauw prachtige foto's op prachtige locaties van prachtige modellen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:10

Wauw!! Zeer mooi!! Prachtige sfeer.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 23:32

xTiffani schreef:
Ik ben zo verliefd op jou werk <3

Ik sta er ook nog tussen met Pepper, ben nog steeds heel blij met die foto :D je mag Pepper altijd weer gebruiken voor je lens :+

Dank je Tiffany!
Pepper is ook echt geweldig! We moeten maar eens kijken wanneer er weer eens een goed pak sneeuw valt ;)

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 23:33

Bedankt voor de reacties Lifaya en _Elke!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:56

Heerlijke foto's Phiep <3 , het was erg leuk om met je te fotograferen tijdens de native meeting :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:16

En natuurlijk ook een prachtige familie foto gemaakt (en veel meer prachtige foto's natuurlijk ;) )

Afbeelding

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:46

Ennasil92 schreef:
En natuurlijk ook een prachtige familie foto gemaakt (en veel meer prachtige foto's natuurlijk ;) )

[ [url=m/iEa0Qm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zeker, was ook super om te doen!
Ik mocht jammer genoeg maar 15 foto's plaatsen en dat was zo lastig kiezen,
anders had ik die van jouw toppers er ook zeker bij gezet :j

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:47

Sicayes schreef:
Heerlijke foto's Phiep <3 , het was erg leuk om met je te fotograferen tijdens de native meeting :D

Dank je Sicayes!
Ik vond het ook erg leuk om toen met je te fotograferen :)

SharonStory5

Re: [FOTO]CreatingMoments, het jaar van alles uitproberen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:43

Prachtig overzicht, mag je trots op zijn :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:21

Erg mooie foto's <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:54

Prachtige foto's allemaal!

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:32

wat maak jij mooie foto's!!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:40

Prachtige foto's :oo Echt super knap!

Moest je nu niet aan de andere kant van het land wonen had ik wel een leuke Corgi of 2 voor je kunnen regelen. :o

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:02

Bedankt voor alles reacties! Heel leuk om te lezen!

En Jackytje, ik kan overal naartoe komen hoor ;)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:42

Oh wauw zeg!!! Wat een schitterende foto's, echt petje af. Straalt heel veel sfeer van af....