Het is alweer bijna het einde van de tweede week van januari, maar na alle jaaroverzichten bekeken te hebben en op de conclusie te komen dat ik zeker niet stil gezeten heb vorig jaar wilde ik toch mijn jaaroverzicht ook plaatsen. Dus hierbij...

CreatingMoments Fotografie 2016, het jaar van alles uitproberen!
Dit jaar is mijn camera weer volop gebruikt en dat begon in januari met het op de foto zetten van drie prachtige jachthonden met wild! Toevallig was er op dat moment ook een fotomeeting bezig, waar ik mij na mijn fotoshoot nog even bij aangesloten heb. Zo kwam ik thuis met niet alleen gave honden foto's, maar ook mooie paarden foto's!
Waar we in januari jammer genoeg geen sneeuw kregen hadden we in februari wel een prachtig ijzel-laagje over de heide. Dus mijn modelletjes waren weer de sjaak

. Hiernaast heb ik in februari eindelijk mijn visitekaartjes laten afdrukken, na lang te hebben gedubd over het ontwerp.
We maken een sprongetje naar april, de maand waar mijn camera niet stil gelegen heeft. Ik begon de maand met een geweldige strand portfolioshoot met mijn fotografie maatje Jikke van Jikke Patist Fotografie. Op deze dag kregen wij maar liefst 5 prachtige paarden voor onze lens, waaronder de fantastische hengst Yanour Hayati. En we maakte een avontuur mee met de gave Andalusiër Jack, die ons even liet schrikken toen hij inneens niet meer in de paddock stond (oeps

).
Maar april was nog niet afgelopen en na de fotoshoot talloze keren te hebben verplaats kon hij dan eindelijk plaatsvinden, de 'Dark Princess' fotoshoot! Hier maakte ik voor het eerst gebruik van rookbommen, wat best spannend was. Ook heb ik toen gewerkt met een geweldig team en 3 andere hele leuke fotografen, waaronder Jikke. Het resultaat mocht er in ieder geval wezen! Als toetje mochten Jikke en ik daarna ook mee met Lotte van Fosco Fotografie om haar geweldige hond Puck op de foto te zetten. Wat een voorbeeldig model is dat

In mei is er ook weer veel gebeurt waaronder de eerste keer kinderen fotograferen. Want op 16 mei had ik mij aangemeld voor een leuke kinder-fotomeeting, waar ik 5 schattige kindjes voor mijn lens kreeg. Wat ik daar heb geleerd: kinderen fotograferen is een vak apart. Goed mogelijk, maar gelukkig wel heel leuk! Naast het fotograferen van kinderen stonden mijn volgende fotoshoots ook weer op de planning. Zo heb ik voor het eerst jongeren op de foto gezet en heb ik deze maand mijn droom lens gekocht, de Canon 70-200mm f/2.8. Ik moet toegeven dat het in het begin echt wel even wennen was, maar wat een geweldige lens is dat!!
In juni heb ik op fotogebied niet zoveel ondernomen. Maar een fotomeeting met het thema 'Native and dog' kon ik niet aan mezelf voorbij laten gaan

. En zo vertrok ik op 5 juni naar de Soesterduinen om 4 Native (gekostumeerd) baasjes en hun honden te fotograferen. Het was bloedheet op de dag zelf, maar met een goede hoeveelheid water werd het een geslaagde dag!
In juli is er wel weer meer gebeurd. Zo heb ik meegedaan een een vrijheidsdressuur fotomeeting met de showteam's 'Amable vrijheidsdressuur' en 'Haflingers King & Beau', samen met Boelie. Waarna ik na de fotomeeting zelfs nog even blackfoto's mocht maken van het machtige duo King en Beau. Hiernaast hebt ik deze maand hele schattige witte herder pups op de foto gezet en weer kinderen op de gevoelige plaat vast mogen leggen.
Augustus stond in het teken van vakantie, een nieuwe studie en het studentenleven. Hierdoor ook in deze maand heeft mijn camera naast een fotoshoot met maar liefst 4 paarden een beetje lopen te verstoffen.
De fotoshoot die plaatsvond was wel heel gaaf, met twee stoere Friezen en twee schattige Shetlanders.

In september stond gelukkig de heide nog even in bloei en was deze prachtige paars. Daar wilde ik natuurlijk gebruik van maken en ik heb dan ook twee portfolio shoots ingepland. Bij de eerste met een leuke corgi was het model niet op komen dagen

. Maar gelukkig was daar Melissa van Bri'Chel Fotografie die nog een leuke herder pup kende, die wel op de foto wilde. Dus uiteindelijk geen corgi, maar een hele leuke Zoey! Ook heb ik de prachtige hengst Armando (I was in love

) in de heide op de foto gezet en wauw wat een paard! Hiernaast heb ik ook meegedaan aan de langverwachte meeting van 'paarden met veel behang'. Hier heb ik ook weer geweldige paarden op de foto gezet, met manen om jaloers op te worden.

In oktober was de herfst toch echt begonnen en heb ik mij aangemeld voor een leuke herfstmeeting, dit keer met honden. Zo kreeg ik in totaal 7 leuke en speelse honden voor mijn lens, waar ik met de eerste hond een beetje valsgespeeld had. Deze stond namelijk als reserve en had ik toch gevraagd om voor de meeting te komen.

In november heb ik volop gebruik gemaakt van de prachtige herfst kleuren en zijn er een heleboel portfolioshoots ingepland. Met te beginnen met de schattige labrador pup Ollie, die heel gefocust op zijn baasje was. Hierna was het de beurt aan de speelse Pax met zijn grote broer Jock. De herfst blaadjes waren al bijna weg toen ik de mooie Bodhi voor mijn lens kreeg, gelukkig was de herfstige sfeer er nog wel. Hiernaast had ik ook nog een fotoshoot met de gentle giants Bull & Bunk.
December was alweer aangebroken en in deze maand heb ik mij ingeschreven voor een reisfotografie cursus. Dus dat werd ineens heel anders fotograferen. Uiteindelijk kon ik terugkijken op een geweldig fotografie jaar, waar ik weer veel nieuwe dingen heb geleerd en gedaan.
Respect aan degene die het helemaal gelezen heeft, want dit overzicht is zelfs nog langer geworden dan die van vorig jaar

. Hopelijk genieten jullie van '2016 voor CreatingMoments Fotografie' en een reactie is altijd leuk!
Op een 2017 waar ik weer veel prachtige momenten mag creëren!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 14-01-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd