Ik zag afgelopen maand een Pinterest een schilderij voorbij komen waar een luiaardhoofd in een oud, beroemd schilderij was geplaatst. Dat was het meisje met de parel.
https://nl.pinterest.com/pin/AWZ3egA8dpl50vZ7ULVzIdBeSIP2qCfxj5EvSYbVLUewyAGoNoyrH3U/
Aangezien luiaards al een flinke tijd mijn lievelingsdieren zijn werd ik hier helemaal enthousiast door, en besloot ik om het schilderij realistischer na te bootsen maar er een luiaard in te verwerken, maar echt op een schilderachtige manier.
Ik vind het eindresultaat steeds weer hilarisch en dit is echt een beetje mijn humor. Eigenlijk is het nu een beetje een hobby geworden, en heb ik net mijn tweede werk afgemaakt.

Het eindresultaat vond ik wederom weer erg grappig, en ik besloot dit te delen met jullie.
Beide zijn gemaakt met Graphic Markers in combinatie met aquarelpotloden en pastelpotlood.
Meisje met de parel van Johannes Vermeer

Mona Lisa van Leonardo da Vinci

De foto is een beetje schuin genomen, vandaar dat het kader eromheen een beetje schuin staat aan de bovenkant.
Ik weet niet zeker of de foto's het doen, anders zal ik het zo even aanpassen.
Het zal niet iedereens humor zijn, maar ik kon er in ieder geval smakelijk om lachen en besloot het met jullie te delen.