"Ibiza bordjes", prijsindicatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

"Ibiza bordjes", prijsindicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 20:47

Dit is géén advertentie! Ik ben gewoon totaal een noob hier in.

Ik ben wel van de creatieve dingen, maar ik heb totaal geen inzicht in prijzen :'). Ik ben bezig geweest met Ibiza/hippie bordjes om te verkopen, deze zijn met de hand in elkaar gezet en hand-geschilderd. Ze zijn zeer stevig en hebben een touw aan de achterkant zodat je ze op kan hangen. Ze zijn 35x22 cm en er zit ongeveer 2,5 uur werk in een bordje.
Maar mijn vraag is dus, hoeveel zouden jullie er voor geven? :=

Afbeelding
Voorbeeld: caramel achtergrondkleur met een wit design.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:49

Niet te veel ik (als student zijnde) zou hier niet meer dan ongeveer €10- €15 aan willen uitgeven. Is heel leuk maar bij diverse andere winkels zijn soort gelijke bordjes ook te koop en wil niet duurder dan dat uit zijn.

Vind hem wel erg leuk!!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 20:53

maylotje schreef:
Niet te veel ik (als student zijnde) zou hier niet meer dan ongeveer €10- €15 aan willen uitgeven. Is heel leuk maar bij diverse andere winkels zijn soort gelijke bordjes ook te koop en wil niet duurder dan dat uit zijn.

Vind hem wel erg leuk!!

Dankjewel voor je reactie :j Ik zat zelf ook al aan zoiets te denken. Echter zijn die in de winkels (denk ik?) wel uit een machinegemaakte massaproductie, dus ik weet niet zeker of dat een verschil maakt, maar ik hoop het wel :=
Zou je geïnteresseerd zijn in andere maten en/of custom bordjes?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:00

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:04

DaisyDarling schreef:
Correct me if I'm wrong, maar than.. http://www.nubeterengels.nl/website/index.php?pag=128.

Ik zou hier zo'n 5 euro voor geven, leuke quotes vind ik ook al voor weinig bij de action als student :j

Het is alleen geen vergelijking ;)

Inderdaad zo'n €10.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:06

Het punt is inderdaad dat het in de winkels door massaproductie heel erg goedkoop aangeboden kan worden. Je gaat hier dan ook waarschijnlijk geen geld aan verdienen op deze manier (inkoopprijs materialen + uren loon) :)

Anders wordt het al als je een manier vindt om je te onderscheiden van de spullen in winkels, bijv. door strandhout te gebruiken, mensen hun eigen quote/design te laten kiezen, de planken te bewerken met stenen/schelpen/touw ik noem maar iets.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 21:07

@DaisyDarling Ik heb het zelfs nog opgezocht :\ als je de zin intypt krijg je hem met 'then', maar nu twijfel ik weer.
Mijn doelgroep zijn niet perse studenten, dus dat komt goed uit.

@Destination dankjewel :j

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:08

Nee, action-bordjes zijn inderdaad geen vergelijking.

Kijk eens op Etsy bij vergelijkbare producten, dat geeft een goed beeld. Etsy is ook een leuk/handig kanaal om zulke dingen te verkopen.

En ken je Skillshare? Als je er meer uit zou willen halen zou je daar een online cursus (of meer) handlettering kunnen volgen :)

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:09

"Then" is correct.

Als ik naar dit soort dingen op zoek was, zou ik er een tientje voor geven. Iets zelfgemaakts vind ik dan veel leuker en unieker dan iets uit de Action, dat zou ik echt nooit kopen. Een bordje als dit zou ik overwegen (als ik zoiets zocht).

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 21:13

@Jezzi Het hout krijg ik tot nu toe gratis, als dit op is kan ik het voor vrij weinig krijgen. De verf was ook niet enorm duur en ik kan er best lang mee doen. Qua productiekosten valt het wel mee dus gelukkig :). Custom designs zat ik ook al over na te denken en dat laatste wat je zegt is een supergoed idee, bedankt!

@raya00 Zitten er ook wel veel Nederlanders op Etsy dan? En Skillshare ken ik niet, ga ik eens naar kijken :).

@Andra_S Gelukkig, anders moest ik dat weer helemaal overschilderen :o
Bedankt voor je reactie!

En even grappig: dit soort bordjes worden voor zo'n 45 euro verkocht op Ibiza zelf. Niet alleen te koop aangeboden, echt heel erg goed verkocht :') Maar dat gaat niemand hier in Nederland lukken denk ik hahaha
Laatst bijgewerkt door onbarefeet op 10-08-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:18

Ja, absoluut. Heel veel Nederlanders. En dat is op zich ook niet zo relevant, want naar het buitenland verkopen kan natuurlijk ook. Even wat dingen regelen/uitrekenen en you're good to go.

En natuurlijk kun je voor die prijs bordjes verkopen. Als jij maar goed genoeg bent en je bordjes uniek genoeg. Dat gaat niet vanzelf natuurlijk, maar als het iets is waar je naar toe wil werken staat niets je in de weg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:25

Als je custom made doet en ook zorgt dat je echt mooie originele tekeningen en tekstjes... dan zou je ook echt wel 25 euro kunnen vragen en voor custom made ook wel 40 euro.
Misschien eens naar hippe woonwinkeltjes gaan zoeken waarbij dit zulke dingen in het assortiment past. Er zijn ook wel iniatieven van soort hippe inbrengwinkeltjes van meerdere creatievelingen.

onbarefeet

Re: "Ibiza bordjes", prijsindicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 21:28

@Evelijn Het lijkt me wel leuk om mensen zelf een tekst te kunnen laten kiezen :j. En nu je het zegt, er zit zo'n winkeltje hier.. ik ga eens informeren, dankjewel!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:32

ik vind ze hardstikke leuk!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:35

Oh... je kan ook soort halve custom made optie doen waarbij je al een voorbeeldje geeft van aantal zinnetjes die leuk zijn en van mogelijke kleuren en tekeningtjes en dan daarnaast nog hele vrije optie waarbij je ze alles laten kiezen.

oh nog een idee... je zou ook bordjes kunnen maken met datums erop bijv. voor trouwerijen of geboortes etc. als herrinderingsbordje.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:36

Als je via winkels verkoopt houd dan rekening met een percentage van vaak zo'n 40% dat je afdraagt aan de winkel.
Juist daarom kan een Etsy-shop handig zijn als je kleinschalig voor een leuke prijs wil verkopen, al moet je dan natuurlijk wel voor je eigen klantenstroom zorgen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:41

Costum made gaat de prijs al wel weer voor omhoog inderdaad. En weet niet hoe je kwaliteit is van hout en verf etc. Maar als die goed is kun je ook wel wat hoger gaan zitten. Maar ik blijf een gierige nederlandse student sorry :') als het boven de 30 komt zou ik afhaken ookal zou hij costum made zijn.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 21:45

@Alja Dankjewel :o

@Evelijn Dat lijkt me praktischer inderdaad, goed plan. En mijn moeder stelde ook al van die babybordjes voor :') maar dan is het hele idee van 'mijn merk' weg: alternatief/hippie maar nog wel een beetje commercieel. Ik heb mijn pagina al gedeeld op fb-pagina's als 'Bohemian marketplace', want dat is meer mijn doelgroep. Ik weet dat het misschien slimmer is om voor 'mainstream' dingen te gaan, maar dan heb ik er geen plezier meer in :+. Gelukkig hoef ik er ook niet rijk van te worden.

@raya00 Bij dat winkeltje valt het dacht ik wel mee, alleen verkopen ze volgensmij niet erg veel dus dat is misschien niet zo handig :=. Etsy klinkt wel goed en ben ik ook al bekend mee gelukkig!

@maylotje Boven de 30,- wordt het sowieso niet hoor :D. Dit formaat tussen de 10 en 15, wat kleiner 5 tot 10 en echt grotere borden/borden uit meerdere stukken (ze zijn allemaal al uit meerdere planken, maar ik bedoek uit bijvoorbeeld 2 kleine bordjes boven elkaar aan touwtjes) rond de 20. Custom made zou ik er denk ik een paar euro meer van maken, maar dat weet ik nog niet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:45

Ik neem aan dat ze met handmade/custommade artikelen zich ook niet richt op studenten... dat is niet de afzetmarkt waar je je dan op moet richten :+

Maar er zijn ook genoeg 'hippies' die baby's krijgen... zeker in je eigen stijl doen... maar ik ken juist vriendinnen die juist dit mooi vinden wat alternatief maar ook moeder zijn en verwacht dat ze dit wel kunnen waarderen. Misschien ook met mooie wens/spreuk gericht op liefde/goed opgroeien etc.

Ik zou trouwens ook niet te laag in prijs gaan zitten ... je wil echt je merk in de markt zetten als exclusief en handgemaakt en als je je producten onderwaardeert kan dat ook zorgen dat mensen niet kwaliteit zien en het ook niet waarderen en dus niet kopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:16

Afbeelding
Ik heb voor deze 45,- betaald. Maar deze heeft dan ook wel een luxere uitstraling en is uitgebreider dan jou versie. Voor de jouwe zou ik niet veel meer dan 7.50/10,- uitgeven als hij netjes is afgewerkt en er ook een ophang systeem achterop zit.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 22:24

@Evelijn Als ik er aanvragen voor zou krijgen zou ik wel 'babybordjes' doen hoor :j. En nee dat klopt, maar ik ben dus heel slecht in het inschatten van zulke dingen, daarom ook dit topic :')

@Eleionomae Wauw, die is gaaf! Hij is inderdaad een stuk uitgebreider, maar dat wil ik ook nog wel gaan doen zodra ik merk dat dit een beetje goed loopt. Ik moet immers met redelijk basis-dingen beginnen, denk ik. En ja, er staat ook in de OP dat er een touw aan de achterkant zit om hem op te hangen :j. Bedankt voor je reactie (en de inspiratie hahaha).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:50

Ik begrijp dat je dit niet zo zeer wilt opzetten om winst te maken hoor, maar denk ook wel even aan je uurloon. Als je zo'n bordje voor 20e verkoopt, kun je daar zeker 5e aan verf, kwasten, zaag, touwtje, lijm en schroeven vanaf halen, zolang je hout gratis is zijn dat je kosten. Dan hou je 15e over. Bij 2,5 uur werk per bordje geef je jezelf dus iets meer dan 5e loon per uur. Om te starten begrijpelijk, maar wil je gaan uitbouwen, dan is het verstandig daar iets aan te doen.

Ik denk persoonlijk dat je het beste op zoek kunt naar iets dat je klant ook echt een handgemaakte ervaring geeft. Elei..(ingewikkelde naam) geeft daar een prachtig voorbeeld van. Omdat dit hout niet netjes een plank is, is de schildering aangepast aan het stuk materiaal.
Je product wordt dan meteen veel meer waard, met weinig extra (of misschien wel minder) moeite voor jou.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:07

Door ee bij te melden dat ik student ben is niet perse omdat ik denk dat het je doelgroep is maar meer een indicatie wat ik er voor geef en met welke reden. Wellicht als ik een vaste baan met goed salaris zou hebben en niet te hoge kosten dat ik best iets meer zou willen betalen want ik vind ze ook erg leuk.

Wellicht kun je een beetje naam proberen te maken als je bijvoorbeeld kennisen hebt die op een markt staan dan kun je ze ook daar aanbieden.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:06

onbarefeet schreef:
".... maar dat wil ik ook nog wel gaan doen zodra ik merk dat dit een beetje goed loopt. Ik moet immers met redelijk basis-dingen beginnen, denk ik...

Nee!
Compleet achterstevoren gedacht.
Je product moet goed zijn voor je het verkoopt. Anders verkoop je het niet. Zo simpel is het.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:56

Ja ik denk ook dat je het beter direct goed kunt doen zodat mensen je daaraan gaan herkennen. Zoals de dame van mijn kunstwerk heeft gedaan. Al haar werk is heel herkenbaar (ze heet madeleine elouise en je vind haar ook wel op Facebook, ze heeft momenteel een klein winkeltje op het strand bij egmond aan zee).

Maak iets bijzonders, iets wat opvalt en niet standaard is. Dan zijn mensen best bereid er geld voor te betalen :j

Madeleine had er ook een mooi verhaal bij, waar het hout weg kwam etc, dat maakt het nog persoonlijker