In tegenstelling tot het dreigende weer vorige keer, was het nu extreem zonnig (minder gunstig voor de foto's). We hebben veel herten gespot (die overigens allemaal erg huppelig en levendig waren), een paar heckrunderen van dicht bij gezien (ook een 3-tal dode heckrunderen), een aantal leuke vogels en héél veel paarden

Oordeel zelf over hun toestand, hoe ze er uit zien... etc, maar vooral ook de foto's zelf
Op zich was het toch wel weer mooi om zelf weer eens een kijkje te nemen hoe het er nou écht aan toe gaat.1. De eerste paarden die we tegenkwamen waren met een groepje van 7 of 8 ongeveer. Sommigen van hen stonden het riet uit de sloot te eten. Deze heer had een hap uit zijn oor.

2. Eerste veulentje die we tegen kwamen

3. Volgens mij had ik deze hengst vorig jaar ook voor de lens...

Hengst vorig jaar: https://lh5.googleusercontent.com/-mwDYrjCzO74/VU9hlsvPlSI/AAAAAAAAFYE/RB8elpoHbmA/w800-h531-no/IMG_6875.jpg
4. Deze hengsten waren eventjes wat stoer aan het doen, maar over het algemeen waren ze allemaal vrij rustig
klik
5. Veulentje loopt braaf achter moeders aan

6. Een beeld van waar een deel van de kudde liep
klik
7.

8.

9. Nog een veulentje met een heel lichte kleur

10. Toen deze hengst naar het achtergebleven deel van de kudde hinnikte (echt keihard), kwamen ze langzamerhand allemaal aandruppelen, het bos in. Hengsten die daar nog tussen liepen, spoorden de merries en veulens weer aan om op te schieten. Een soort samenwerking?

11.

12. Kiekeboe

13. Fijn kriebelen

14. Doorkijkje onder een omgevallen boom door

15. Deze jaarlingen waren heerlijk aan het klieren samen

16. Een vos in de verte. Eindelijk een vos gezien

17. Een groepje herten in het typische OVP landschap. Minder mooie foto, maar wel heel kenmerkend denk ik.

18. Landschapje
klik
Bedankt voor het kijken! Reacties, tips en feedback zijn zeer welkom
Geen OVP discussietopic graag, want volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan
Al is het inderdaad wel een kwestie van smaak of je dit wel of niet mooi vindt, ik ken er nog wel een paar die er niet van houden haha.