Dat moet ook anders kunnen dacht ik. Dus toen ik op Facebook een berichtje las dat Van Emmerik Art een masterclass 'vacht schilderen' zou geven, besloot ik mij op te geven. In de hoop dat me dat verder gaat helpen met wat werken waar ik mee bezig ben 
Geen idee wat te verwachten, vol goede moed die kant op gegaan met een tweetal schetsen

Beide 30x40 cm. De haas op een paneel, het hertje op een doek.
Tijdens de workshop ben ik aan de slag gegaan met het hertje.
Alles is geschilderd met acrylverf.

De eerste stap is het neerzetten van de haartjes en hun richting. Dus echt inzoomen op je onderwerp.

Daarna een zogenaamde 'wassing' er overheen. Sterk verdunde acrylverf in een middentoon; dus niet de lichtste en niet de donkerste tint die je tegenkomt op je referentie.

Aan het eind van de dag zag het hertje er zo uit. Highlights en lowlights erop gezet door middel van meerdere wassingen, en een eerste laagje achtergrond.
Thuisgekomen durfde ik even niet verder. Dus de haas opgepakt als oefening...

Na meerdere wassingen haartjes gaan opzetten. En nog meer haartjes , en wassingen, en... haartjes

De achtergrond bestaat uit dunne laagjes acrylverf.
Inmiddels zijn we een uur of 12 bezig

Omdat ik het haasje even zat was vanmiddag het hertje weer opgepakt.

En dit is de huidige stand van zaken. Enorm leuk om te doen, en het opent zeker deuren naar het opzetten van de manen van een schilderij waar ik ook mee bezig ben.
Wordt vervolgd