) heb ik nog wat tijd over tussen de opdrachten door, en die benut ik om eindelijk dan eens al onze eigen paardjes op papier/doek vast te leggen.Dat was ik al jaren van plan, maar was er tussen de opdrachten nooit ruimte. Maar nu gebruik ik mijn paardjes mede als proefkonijnen om eens wat nieuwe dingen te proberen.
Eerst wat werk in aquarel. Ik werkte vroeger altijd zonder achtergrond en dat pakt meestal goed uit, maar ik wilde toch wat meer.
Vandaar dat ik ook wat experimenteer nu met achtergronden.
De eerste 2 potretjes zijn 30x40 en van onze volle zussen Tinkerbell en Peppermint.

Dit was eigenlijk een experimentje om te zien hoeveel pigment ik in de aquarel kon laden zonder de boel dood te schilderen. En zoals je ziet is dat soms ook wel gebeurd, maar ik vond hem toch leuk om te laten zien:

Dan heb ik omdat ik mijn atelier in gebruik heb genomen inmiddels weer ruimte om in acryl te werken.
Eerste portretje, gewoon om weer even lekker met het materiaal te rommelen:

En een portretje van Faramir als veulen. Als iemand nog tips heeft om acryl goed te fotograferen, mij lukt het niet. Vooral omdat ik in dunne transparante lagen werk. Zo werd deze veel blauwer dan hij is, omdat de camera op een of andere manier de onderlagen te veel vangt (geen flits.) Sommige donkere stukken zijn daardoor ook veel donkerder dan ze zijn.
Het is dus geen ideale foto maar het beste wat me nu lukt:

Inmiddels heb ik de smaak van acryl flink te pakken.