Dank jullie wel Somokkele: fijn dat je je paardje er al in herkend
Stapje verder:
xJolijn
Geplaatst: 16-10-15 11:14
Gaaf! Al vind ik de verhoudingen nog wat raar. Er is iets waar ik m'n vinger niet exact op kan leggen waardoor het in mijn ogen niet helemaal klopt... het paard op de voorbeeldfoto staat iets meer naar voren (net een beetje horizontaler) gericht, de borst is wat ronder en breder en de kaak iets smaller. Misschien toont het straks heel anders met manen/staart, maar het is hoe dan ook nu al prachtig!
xJolijn: met het borst-deel (aanzet rechtervoorbeen) ben ik nog erg aan het stoeien... Wel al verder gegaan vanmorgen, volgende week weer verder
Anoniem
Geplaatst: 16-10-15 17:24
Wauw heel gaaf! Naar mijn idee lijken de voorbenen wat te kort en de nek te dik, maar dat zal vast door de hoek komen De foto heb ik overigens niet gezien.
Supermooi al! Ik reageer eigenlijk nooit op de tekendingen, maar soms moet het even heh...haha. Als ik even snel kijk (wie weet heb je er wat aan) zie ik iets teveel bolling in zijn hals en een wat lage en abrupte overgang naar het schouderblad. Zijn schouderpartij is op de foto wat groter en voller. De benen en de borst vind ik eigenlijk best mooi al. Ik snap wat je bedoelt met de overgang met het rechtervoorbeen. Als je het bovenste deel van het been iets minder benadrukt (bol laat lijken) denk ik dat je er al bent.
Zo...lastig is dat zeg, om uit te leggen via een post. Ik vind dat je echt mooi bezig bent, ik ben heel benieuwd naar het resultaat, ga lekker volgen. Enne, als je mijn commentaar niet terecht vindt, lekker links laten liggen heh
7ofhearts
Geplaatst: 17-10-15 20:32
Ik kan me niet helemaal vinden in het oog. Jou oog geeft een angstige afwijkend beeld van het paardje, terwijl dat niet blijkt uit de foto. Kan zijn dat je daar nog aan werkt, maar het viel me gewoon op. ( ben een ogen mens ) Het oog "vangt "veel licht.......maar ik zou proberen te voorkomen dat het werk een gedwongen sfeer uit straalt.
Yvanna: we gaan wel kleuren bijkomen, dit is de (grisaille) onderschildering Elpharo: dank voor je volgen en commentaar, meerdere paren ogen zien meer dan een enkel paar en na verloop van tijd staar je je ook wat stuk op een werk. Dan is even links laten liggen of anderen mee laten kijken prettig Raafsmits: klopt, is ook nog niet qua blik uitgewerkt wel de 'ongeveer op de juiste plek' plek, zeg maar maar qua blik en highlights moet ook daar nog 1 en ander gebeuren.
Dank allemaal voor de uitgebreide feedback! Top.
Eind van de week pak ik deze weer op, ga er dan live mee aan de slag in Pesse wees welkom!