[DIGI][WIP] Hippogrief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

[DIGI][WIP] Hippogrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 20:39

Nou ja, bijna dan. De mijne heeft alleen geen vogelpoten. Hoe noem je zo iets dan :')

Nadat ik in verschillende UK topic zo nodig moest zeggen dat ik vooral fantasy teken, wilden mensen dat ik dan ook wat zou posten. Bij deze, ik hoop dat ik dit binnen een jaar af heb gemaakt.

Afbeelding
Schetsje
Afbeelding
Lines
Afbeelding
En een beetje kleur

Afbeelding
Het moet dit personage voorstellen, als laatste getekend zo'n anderhalf jaar geleden. Zijn naam is Gwenn-ha-du, vernoemd naar een geweldig paard wat ik ooit ontmoette in Frankrijk. Ik hoop dat ik nu geen horde boze Fransen achter me aan krijg, dit paard was namelijk op zijn beurt weer vernoemd naar de Bretonse vlag. "Maar deze heeft geen vleugels!" Psssht, verpest het nou niet.

Ik neem aan dat iedereen netjes van de tekening af kan blijven als er geen watermerk op staat, die is namelijk van mij. Inclusief alle anatomiefoutjes :D

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:42

Heel erg lmooi, ik ben benieuwd!
Is dit trouwens geen griffioen in plaats van een hippogrief?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:47

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Serena_Milco

Re: [DIGI][WIP] Hippogrief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:49

Google zegt:
*Hippogrief is half paard, half vogel (adelaar)?
*Griffioen is half leeuw, half vogel (ook adelaar)?
Maarja, maak er iets leuks van zou ik zeggen :+ Het ziet er al erg mooi uit !

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 20:54

Als het goed is, is het een hippogrief. Maar ik speel vals, dus eigenlijk is het geen van beide.

Nu komt het leuke deel, ik kan namelijk heel slecht inkleuren :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:26

Afbeelding

Ok, ik kan dit niet :')

De lucht is nog niet af, maar daar werd ik een beetje moedeloos van. Begin gemaakt met schaduwen.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:49

Yayyy Ni art :D
Ik vind de lucht er al erg gaaf uit zien hoor :oo ben erg benieuwd hoe ie gaat worden ^^

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 22:33

Whee, dankje! Ik kan alleen geen wolken tekenen, zelfs een tutorial helpt niet echt (en daar begin ik meestal pas aan als het echt niet lukt).

Ik ben nog echt een noob als het om SAI gaat. Ik had net pas door hoe ik ook alleen op de vacht kan shaden en niet op alles. Duurde maar een jaar 8-)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:46

Ik vind het er toch echt wel al als wolken uit zien hoor :j Al zijn ze nog wat blurry maar dat kan juist heel goed uitpakken, dan ligt de focus straks meer op het character ^^

Hahahahahaha beter stuur je me even een berichtje als je SAI vragen hebt :') SAI heeft gelukkig gewoon clipping groups enzo ja :p

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:47

Afbeelding

Ik probeer wat nieuws. Alweer :')

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:26

Oh wat apart! Erg mooi vind ik, het lijkt net een bronzen beeldje.
Ik zou denk ik proberen even wat met de kleur van de lucht te spelen - misschien een iets minder 'saturated' blauw zou denk ik wat mooier staan. En de wolkjes nog net iets verder blurren - nu zie je vrij duidelijk de rondjes van de brush. Gedeeltelijk die laten staan kan mooi zijn, maar hier wordt het een beetje teveel herhaald? Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.

Ben benieuwd hoe je verder gaat!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 20:48

Dankje!

Ik teken normaal nooit een achtergrond, ik pruts altijd maar wat. Bedankt voor de tips, ik ga er binnenkort weer mee verder. Ik gebruik normaal ook nooit een foto als voorbeeld, maar nu heb ik die er voor de vleugels en hoeven toch bij gepakt. Hoeven lijken nog steeds nergens op en de achterbenen zul je niet in zo'n houding bij een paard vinden, dus daar kon ik ook verder weinig mee :=

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:53

Ik vind ze goed gelukt hoor! En inderdaad, lastige hoek om referentie voor te vinden. Misschien de voor de kijker rechterhoef ook een beetje buigen, net als de andere hoef? Nu lijkt 'ie een beetje stijf.. En voorbeeldfoto's zijn echt geen schande [hoewel het wel heel fijn is als het goed lukt zonder!]

En ik ken je probleem, ik teken ook nooit achtergronden.. heb vandaag ook een werkje geplaatst, achtergrond lijkt nergens op, haha!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:41

Heel interessant om zo een project te volgen, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Ziet er veelbelovend uit :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:39

Afbeelding
Afbeelding

Mijn hand doet pijn van die veren. Ik begon links en je kan het gewoon slordiger zien worden :')

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:06

Ik vind hem al mooi worden!
Ook de donkere kleur die je hebt toegevoegd in de wolken vind ik erg mooi!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:30

Hij wordt echt al gaaf Ni ^^ Hier en daar zou Gwennetje nog wat variatie in kleur mogen krijgen (beetje rodere bruinen voor schaduw, of lekker blauw (eventueel multiply laagje en dan met blauwtinten prutsen)), dan komt ze denk ik net wat meer tot dr recht in de lucht. Maar je schiet al wel lekker op met deze tekening zeg :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:46

Bedankt!

Ga ik proberen Bim, maar ik heb het met meerdere tekeningen geprobeerd en ik krijg het niet lekker vloeiend en subtiel. Zal wel deels aan mijn gebrekkige kennis over het programma liggen.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:49

Ja soms is het inderdaad even priegelen. Je zou ook nog binnen het paars, roze en rood kunnen zoeken voor schaduwkleuren. Ik weet overigens niet welke brush je gebruikt maar voor zulk soort dingen zou ik de watertool zeker aanraden :) Dan is het aan het begin nog lekker subtiel (beetje prutsen met laag opacity mag ook nog wel eens werken). Als je er behoefte aan hebt kunnen we overigens wel een keer spoedcursusje SAI via join.me doen ofzo?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:53

Graag, ik kom nu niet verder dan een beetje prutsen met wat random brushes. Weet niet of je morgen kan, maar misschien kan ik dan 's avonds wel.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:55

Ik denk wel dat dat moet lukken ja :) We PB-en wel ^^

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:27

och super gaaf! Altijd al een dier dat ik nog op mijn teken bucketlist heb staan om te tekenen! Net als wat Bimmerd zegt, speel met vele kleuren. Kijk of je misschien de uiteindes van vleugels of poten wat donkerder kan maken om meer variatie in een vacht te krijgen. Een vacht is vaak niet egaal de zelfde kleur! Speel ook veel met grote van brushes. Succes er mee!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:52

Dankje!

Dat zal ik proberen. Ik zat echter zo te prutsen met shading etc. dat ik eigenlijk verder nergens meer naar heb gekeken. Ik heb na al die jaren nog steeds geen goede manier gevonden voor dat soort dingen, iedere tekening is weer net een andere stijl.

Ik teken eigenlijk heel weinig, denk dat ik dit jaar 2-3 dingen heb afgemaakt? Dan nog een hand vol schetsen en dat was het wel. Elke keer weer iets anders, elke keer lukt het net niet.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 21:45

Afbeelding

Ik weet niet wat ik er mee wil T.T

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:53

Gaaf!