[TEK][WIP] Tekeningen afmaken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

[TEK][WIP] Tekeningen afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:08

Hallo allemaal!!
Ik ben zo iemand die altijd halverwege een tekening begint aan een andere en de eerste niet meer afmaakt. Dus ik dacht ik zal eens een aantal tekeningen nemen en ze afmaken. Ik heb nu ook echt in een enorme tekendip gezeten waar ik nog steeds niet helemaal uit ben maar dat zal goed komen. Het loopt nu langzaam tegen de vakantie aan en ik moet nu nog 5 weken (eigenlijk 4 :=) en dan is het weer vakantie dus dat betekend meer tekentijd *\o/*
Oke laten we maar beginnen
Ik zal beginnen met de doodle tekeningen. Ik hou ervan om te doodlen en ik doe het ook op school als ik mij verveel. Ik heb 3 tekeningen die ik er nog van moet afmaken. Hier komen ze:

Met de 1e ben ik nog lang niet klaar zoals je ziet. Daar moet nog heel wat aan gebeuren :=
Afbeelding
Met deze ben ik bijna klaar. Gelukkig maar want deze heeft denk ik wel 11 uur gekost om hem te maken zoals hij nu is.
Afbeelding
Met deze ben ik denk ik ook wel even zoet maar ik denk dat de eerste meer werk is dan de deze
Afbeelding

Oke nu de realistische tekeningen. Daar zit natuurlijk het meeste werk in

Aan deze adelaar zit nog heeeeeeel veel werk. Dit is de eerste tekening waar ik met pastelpotlood werk. Oke nu lieg ik eigenlijk, het is het eerste dier in pastel :P
Afbeelding
Dit is het eerste oog in pastel. Deze 2 tekeningen zijn de 1e pastel tekeningen die ik dus heb. Hier zit niet meer zo heel veel werk in maar evengoed denk ik toch wel zo'n 3 uurtjes. Misschien 4
Afbeelding
Deze kennen er denk ik wel een paar. Ik heb deze een keer opnieuw gemaakt en die heb ik nog niet af :')
Aan deze zal ook nog wel wat werk zitten.
Afbeelding
deze zullen er ook wel een paar herkennen. Onze Ariana Grande! Ik was het document waar ik het voorbeeld op had staan kwijt. Maar nu heb ik hem gevonden en kan ik weer verder. Hier zal ook nog wel wat werk in zitten denk ik.
Afbeelding

En dan de laatste. Deze is er een die ik met houtskool wil gaan doen. Ik heb deze op school een keer getekend en nu moet ik hem nog 'inkleuren' Zoveel werk zal het denk ik niet zijn.
Afbeelding

Dat was het. Ik moet dus nog hard werken maar daar hebben we (bijna) de vakantie voor.
Tips en comments kan ik goed gebruiken. Je kunt me ook motiveren zodat ik doorga in plaats van weer halverwege stop. Wens me succes +:)+

Fearlien

Re: [TEK][WIP] Tekeningen afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:31

Ik vind vooral je eerste leuk!
Maar, vraagje, waarom is Ari zwart? :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:52

Fearlien schreef:
Ik vind vooral je eerste leuk!
Maar, vraagje, waarom is Ari zwart? :+

Das een zwart-witte tekening. Kleurloos dus

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:30

Maak ik ook weleens, maar ze is hier wel heel zwart. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 09:07

Dan denk ik dat het aan de foto ligt want hij is echt minder donker in het echt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:07

Nou zeg lang geleden :')
Ik zal vandaag aan het eind van de middag proberen een upje te plaatsen. Ik ben hard vooruit gegaan in sommige tekeningen. Dus dat wordt wel tijd :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 15:32

Oke eindelijk komt er een upje. Ik zeg er even bij dat er wel meer zijn waar ik aan heb gewerkt maar aan deze tekeningen heb ik vandaag ook gewerkt.

Mijn doodle tekening :P
Afbeelding
Ik heb dat zwarte deel eerst ingekleurd met watervaste stift. Toen merkte ik dat hij bijna op was, dus het was niet mooi geworden. Dus wat doet mevrouw, een laag houtskool eroverheen. Wat wel een mooi resultaat geeft maar heel dom is want nu moet je enorm voorzichtig zijn want je bent nog niet klaar met het witte deel. Die komt ook nog vol doodle namelijk. Ik ben er al een deel mee begonnen
Ik was dus niet zo slim geweest :=

Mijn oog
Afbeelding
Ja... de highlight in het oog is niet mooi gelukt. Hoe kan ik dit oplossen? Graag tips :P
voor de rest vind ik hem tot nu toe best mooi :j

De tinker van Draaakje
Afbeelding
Nou hier heb ik voor het eerst met een doezelaar gewerkt *\o/*
Ging best goed en werkt fijn. Nu nog één oortje en dan begin ik met het lijf :)
Tips kan ik hier ook wel gebruiken hoor :P

En tot slot onze Ariana Grande :o?
Afbeelding
Het gaat best wel goed. Ik heb nu een beetje ruzie met de onderkant omdat ik de highlights er op dit moment niet in krijg maar ik was gestopt omdat ik ook mijn concentratie verloor. Dus volgende keer beter :)

Ik kan tips dus nog altijd heel goed gebruiken. En reacties zijn ook wel leuk :j
Ik ben blij dat ik dit topic heb gemaakt, het zorgt er wel voor dat ik daadwerkelijk mijn tekeningen afmaak :)

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:46

Die doodle is leuk gedaan! Rest ziet er ook prima uit, lekker zo doorgaan. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:55

Steefz schreef:
Die doodle is leuk gedaan! Rest ziet er ook prima uit, lekker zo doorgaan. :)

Dankje :)
Heb je nog tips voor mijn oog?? Ofja de highlight dan want die is dus mislukt :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 09:56

Ik ga vanavond of morgen weer lekker tekenen :P
Dan weer een upje

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:22

Ik ben gisteren vergeten een upje te plaatsen dus bij deze:
Ariana Grande:
Afbeelding
Het lukt me maar niet om het aan de linkerkant wat donkerder te krijgen. Want steeds is het te donker, dan moet ik gummen, is het net zo licht als de kin en dat moet niet. Kan iemand me daarbij helpen? En nee de doezelaar helpt hier ook niet bij.

Tinker van Draaakje:
Afbeelding
Ik heb besloten om alles wat donkerder te maken op het hoofd (behalve de oren) om iets meer contrast te creëren. Nu ben ik op een punt waar ik weinig details kan zien op de foto dus dat wordt even lastig. Maar ik vecht me er wel doorheen. Dat stukje manen was zodat ik beter kan tekenen naast het hoofd. Dus dat wordt nog aangepast

Doodle:
Afbeelding
Deze kan ik voor af verklaren vind ik *\o/* *\o/*
Het was best lastig om de houtskool goed te kunnen vermijden maar het is me toch goed gelukt. Ik ben helemaal blij met het resultaat en deze gaat ingelijst worden (ook voor de veiligheid van de houtskool)

Tips en leuke reacties zijn altijd welkom :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 14:46

Lang geleden. Na 2 weken op vakantie en een week niets doen is het wel weer tijd om iets te tekenen. Ik ben vandaag verder gegaan met het oog maar ik ben vastgelopen -O-
Het ooglid is namelijk volkomen mislukt.
Het moest er zo uit komen te zien (dit is dus de voorbeeldfoto): Afbeelding

En uiteindelijk is het dit geworden:
Afbeelding

Wat moet ik nu doen??

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:32

Je hoeft niet altijd iets precies over te nemen van de foto. Ik zou dus kijken of je het nog beetje kan uitgummen? En maak er dan een lichtblauwe vlek van?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:33

Ziet er al erg mooi uit hoor! Bij het ooglid zou je nog wat bruin toe kunnen voegen (donkerbruin tot lichtbruin en misschien zelfs hier en daar wat rood toevoegen) om die zwarte rand wat zachter te maken. Het contrast mag zeker nog wat om hoog daar (zeker in de voor ons linker hoek van het ooglid, daar zit nog best wel veel donker), ik denk dat je dan al een heel eind komt :)

Verder vind ik hem wel erg mooi! Zeker dat ooghoekje, ziet er zo mooi glimmend uit :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 17:32

Bimmerd schreef:
Ziet er al erg mooi uit hoor! Bij het ooglid zou je nog wat bruin toe kunnen voegen (donkerbruin tot lichtbruin en misschien zelfs hier en daar wat rood toevoegen) om die zwarte rand wat zachter te maken. Het contrast mag zeker nog wat om hoog daar (zeker in de voor ons linker hoek van het ooglid, daar zit nog best wel veel donker), ik denk dat je dan al een heel eind komt :)

Verder vind ik hem wel erg mooi! Zeker dat ooghoekje, ziet er zo mooi glimmend uit :D

Bedankt. voor dat ooghoekje heb ik ook heel hard mijn best gedaan. En de bolling van het oog vind ik zelf ook heel mooi gelukt. Ik zal zo nog eens kijken wat ik nog aan mijn oog kan doen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:08

Afbeelding

Hij is (bijna) af denk ik.
Ik vind het ooglid lastig te veranderen maar ik heb het geprobeerd. Verder vind ik het niet echt als een ooglid uitzien maar een gewoon donker stuk van het vel. Ik vind het echt lastig.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:51

succes! als je even vastzit, verder gaan met en andere tekening of gewoon even zo laten, dat helpt :-) Ari is idd beetje donker?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 15:09

Anniek22 schreef:
succes! als je even vastzit, verder gaan met en andere tekening of gewoon even zo laten, dat helpt :-) Ari is idd beetje donker?

Dat heb ik altijd met mensen. Is een beetje mijn stijl denk ik :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:14

Nou ik ben verder gegaan met de Tinker van Draaakje. Hij is alleen nogal harig. En ik krijg de manen niet zoals ik dat wil. Iemand tips?
Ik krijg hem ook niet zo realistisch als ik wil :(
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:19

Je doet t veels te strak! Die wat losser, ontspan, maak de haartjes wilder... Als je bijv. IJslander tekeningen opzoekt zie je misschien wat ik bedoel. Ik probeer t zelf ook te doen ;) gewoon uitvegen en steeds laag op laag op laag :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:22

Anniek22 schreef:
Je doet t veels te strak! Die wat losser, ontspan, maak de haartjes wilder... Als je bijv. IJslander tekeningen opzoekt zie je misschien wat ik bedoel. Ik probeer t zelf ook te doen ;) gewoon uitvegen en steeds laag op laag op laag :)

Kun je me vertellen hoe ik dat moet doen?? :')
Ik snap het wel maar niet helemaal :P

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:36

Gewoon als je tekent niet zomaar stoppen met tekenen maar rustige overgang van de tekening naar papier. Dit gebeurt door met je vingers t potlood uit te vegen.
De haren moet je gewoon wilder, speelser en "vrolijker" maken :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 00:08

Anniek22 schreef:
Gewoon als je tekent niet zomaar stoppen met tekenen maar rustige overgang van de tekening naar papier. Dit gebeurt door met je vingers t potlood uit te vegen.
De haren moet je gewoon wilder, speelser en "vrolijker" maken :)

O maar uitvegen doe ik al. Met een doezelaar zelfs :D
Okee daar ga ik proberen om aan te werken morgen :P
Ik moet die techniek nog goed in handen krijgen. Op filmpjes lijkt het allemaal zo makkelijk :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:26

Ik heb alles helemaal uitgeveegd zodat ik opnieuw kan beginnen met de haartjes. Dat is veel werk om het haartje voor haartje te doen :oo
En verder zit ik nog steeds te denken hoe ik die lichte stukken in die manen moet krijgen. Ik heb wel een witte fineliner maar die werkt niet op grafiet :(. En het moet ook niet superwit worden. Iemand tips voor de manen alvast zodat ik daar ook mee kan beginnen?
Ik heb nu het hoofd af met de 'nieuwe' haartjes. Ik vind het al beter uitzien :P
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:28

Mooi drawer!