Staat de volgende uitdaging voor de deur. Britt is in maart 6 jaar geworden en haar feestje voor vriendinnetjes moet nog komen. Ze wilde hetzelfde feestje als haar zus een paar jaar geleden: bioscoopfeestje. Dan gaat de bank op de salontafel tegen de muur, stoelen ervoor, kussens daarvoor en dus als in een echte bioscoop 3 rijen stoelen. Daarbij natuurlijk schminken, disco, smikkelen en smullen van lekkers en klaar is het feestje.
Maar nu had een vriendinnetje in haar klas een Frozenfeestje gegeven. Compleet verzorgd feestje bij een evenementenorganisatie. Uiteraard leverde dat de volgende discussie op:
Britt: "Ik wil ook een Frozenfeestje!"
Ik: "En het bioscoopfeestje dan?"
"Ja, dat wil ik ook. Maar ook een Frozenfeestje!"
"Oke, ik weet wat: we maken een Frozenbioscoopfeestje. Je kan nooit genoeg naar Frozen kijken, dus we weten al welke film we gaan kijken. En we versieren de kamer met Frozenspulletjes."
"Jaaaa!"
Ik heb via internet allerlei merchandise gekocht: bekers, bordjes, ballonnen, surpriseitjes, slingers, tafelzeil, etc. Ik ga de kids ook schminken met Frozenthema. En ik heb voor de pannenkoeken een Elza-mal gemaakt voor de poedersuiker.

Uiteraard wees later iemand mij erop dat deze mallen gewoon te koop zijn...
Maar dan de grootste uitdaging... het leek mij leuk ook een mooie achtergrond te hebben, en liefst eentje waar de kinderen dan mee op de foto kunnen. Zo'n soort fotobord. Dus... mijn vader gevraagd een bord te maken en ik ga deze beschilderen. Elza komt er ook op en dan zagen we het hoofd er nog uit, zodat de kinderen hun hoofd er doorheen kunnen steken en op de foto kunnen als Elza.
Het is veel werk, maar ik wil even vooropstellen dat ik het ook gewoon heel leuk vind om te doen.
De plaat was al wit gegrond. Ik had nog een klusje lichtblauwe acrylverf liggen van een muurschildering:

En maar beginnen:

Het begint te lijken (“Jaaa! Dat is de Noorderberg!” roept Britt):

(“Wanneer ga je nou het kasteel schilderen?”)

Zover ben ik nu, eerste laag van het kasteel, denk dat er tot nu toe 3 a 4 uur werk in zit. Het hoeft ook niet strak en perfect. Op de foto ziet het er al goed uit.

En verder: kasteel uitwerken, bomen verder uitwerken, Elza er nog op de voorgrond op. Alles moet 24 april gereed zijn. Gelukkig is de rest van het feestje al aardig voorbereid.
Technische details:
De plaat is van hout en is 1,50 x 1,20 m
Ik werkt met acrylverf

ik hou hem in gedachten, ziet er mooi uit!