Ik hoop dat het hier goed staat, ik heb namelijk een soort van stelling en ik denk dat hier een best interessante discussie uit kan komen
Ik zat op whatsapp met een vriendin te praten en die vertelde dat ze een Tumblr blog aangemaakt had voor haar 'fotografie'. Maar ze maakt dus foto's met haar telefoon/iPhone, dus we gingen daar een beetje over praten
Ik fotografeer zelf namelijk wel met een spiegelreflex en ik post regelmatig foto's, doe ze nabewerken, ik speel met lichtinval en al dat soort dingen, kortom ik ben er vaak mee bezig
Maar ik vind zelf dus eigenlijk dat als je met een telefoon fotografeert je het niet echt fotografie kan noemen?
1 omdat je vrij weinig moeite hoeft te doen want de telefoon doet het meeste zelf, dus ISO en dat soort dingen die kan je wel veranderen maar in principe hoef je er geen rekening mee te houden
en 2, omdat het ding niet gemaakt is voor foto's, je kan er wel foto's mee maken maar zo kan je er ook games op spelen, en het is geen Playstation ofso
Dus ik was benieuwd wat jullie hiervan vinden! Nou ik zou zeggen stuur je mening! Ik ben nieuwsgierig