[DIGI][WIP] Kleurenprojectje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

[DIGI][WIP] Kleurenprojectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 00:50

Even snel een WIP topic want ik heb hulp nodig :P
Het lukt me de laatste tijd niet meer om iets realistisch voor elkaar te krijgen, hoewel ik dat wel graag zou willen. Realistisch met de juiste kleuren. Echter zijn die kleuren een beetje in oorlog met me :')

Het was de bedoeling van onderstaande een -snelle- realistische tekening te maken, ik loop alleen nu alweer in de soep. Vandaar dat ik heel erg graag tips/kritiek wil hierop :)

Het begon met een snelle schets, nog niks aan de hand
Afbeelding

Toen begon ik met de vos, omdat die me makkelijker leek. Ik heb er nual spijt van :')
Afbeelding

Momenteel zit ik hier. De plaatsing van de schaduwen zijn prima, de kleuren echter niet.. en ik zie t niet meer zo goed. Iemand die 't wel ziet?
Afbeelding

Ik gebruik GIMP 2.6.7 en een PC Muis en hiervoor alleen voor de verhoudingen etc een voorbeeld gebruikt. Kleur probeer ik uit m'n hoofd te doen :')

Welke kleuren mis ik? Waar focus ik teveel op?
Het moet een medium/liver chestnut worden. Denk dat ie daarom nog wat te oranje is,
maar als ik hem meer die kant op verkleur, verliest ie weer kleur of zoiets :') http://i.imgur.com/klVqDiy.png
Ik heb bijna de neiging maar over te gaan op grayscale :=

Bimmerd

Re: [DIGI][WIP] Kleurenprojectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:16

Als ik de juiste kleur vind op google (ben niet zo thuis in de paarden vachtkleuren enzo) mis ik wat 'doffer' bruin. Je gebruikt nu een hele warme kleur bruin, misschien wat meer richting de grijsbruin gaan zitten. Ook zitten de meeste bruintinten die je gebruikt binnen het oranje. Een keer echt goed naar het rood gaan zal ook voor net wat meer diepte zorgen denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:25

Heb verder geen verstand van digitale tekeningen etc, dus sorry als ik iets doms zeg, maar ik vind de overgang tussen de kleuren erg groot. Misschien moet je die iets meer vervagen?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:40

Vervagen, niet doen, ik vind het contrast juist heel leuk zo. Zoals je zelf zegt zitten de schaduwen op de juiste plaats dus houden zo. Je gebruikt heel standaard en 'brave' kleuren. Zoals Bimmerd zegt zit er in een vos ook zeker rood/oranje. Verder komt er in je achtergrond groen voor, dus je hebt zowiezo ook een groene weerkaatsing nodig. Verder verwerk ik in mijn schaduwen vaak blauw ipv zwart. Zwart en grijs maken je werk nogal plat :) Durf wat feller denken. Komt helemaal goed! Succes!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:40

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je wat meer groentinten en blauwtinten zou kunnen gebruiken om de kleur wat af te koelen. Zoals iemand anders opmerkte is het op dit moment een gewone voskleur, die voor jouw doel te warm is.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 14:48

Hmm ja t probleem is vaak dat ik eeb regenboogpaard krijg als ik meer kleuren probeer toe te voegen :') Ik heb al wrl blauw/paars bij de borst gedaan maar ook daar ben ik niet tevreden over

Ik was nog wel verder gegaan met schaduwen etc en had de kleur doffer gemaakt. Heb kleur maar uit mn hoofd gezet want dat wordt m niet meer bij deze :')

Denk dat ik apart nog eens een werkje moet maken waar ik alleen maar kleur erin moet gooien en t dan wel een regenboogpaard mag worden :+

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:00

Dat blauw/paars bij de borst was me al opgevallen en vond ik juist wel een goeie :) Eerlijk gezegd vond ik dat deel beter bij je eerste update :o Nu is het te opvallend als je geen andere kleuren gaat gebruiken :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:19

Wat betreft kleurgebruik doe jij het altijd beter dan ik, dus wat dat betreft kan ik je geen tips geven. Verder, ik ben erg benieuwd wat je van je (semi-)realistische tekening zult maken. :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 18:10

marjoke schreef:
Dat blauw/paars bij de borst was me al opgevallen en vond ik juist wel een goeie :) Eerlijk gezegd vond ik dat deel beter bij je eerste update :o Nu is het te opvallend als je geen andere kleuren gaat gebruiken :)

Klopt, vind ik zelf ook. Heb nog wel klein beetje roder bij de buik proberen te doen, maar dat gaat t niet helpen natuurlijk. Daarom gaf ik 't maar op :P

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:30

Misschien kan je de blauwe kleur met een brush met hele lage dekking wat toe kunnen voegen hier en daar waar een beetje schaduw valt. Dan wordt het niet direct echt blauw maar omdat je dan toch net die kleur wat meer erin verwerkt zal het misschien wel meer 1 geheel worden (gewoon met een nieuwe laag er overheen uitproberen ofzo, zodat je niet direct je hele tekening verprutst met experimenteren :p)

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:19

Mieperd. :+ Ik vind 'm nu al prachtig, veel beter dan ik ooit voor elkaar zal krijgen :')
Verder denk ik dat je beter gewoon moet expirimenteren hiermee! Alle remmen los en los met die kleuren! Wees niet bang om het te verprutsen, ik weet zeker dat het mooi word.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:31

Gaaf Em!
Wel even een vraag: Waar komt het blauw op de borst vandaan? De grond is lichtbruinig, wat dus betekend dat op de buik en (onderkant van de) borst dat zelfde lichtbruin moet komen (het reflecteert als het ware). De bovenkant zou dan juist de blauwige gloed moeten zijn.

Ik ben verliefd op de oren van het bruine paard! Misschien zou ik de lichtinval wel wat blauwer maken omdat de lucht blauw is (en aangezien hij zo glanst denk ik dat het zonnig weer is). Als de lucht grijs is kan je de lichtval zo houden. Ik vind de manier waarop je de lichtval hebt gemaakt echt heel mooi, vooral op de schouder zit een mooie 'strakke' lijn tussen licht-donker.

Ik moet ook weer eens gaan DA-en, maar ik heb het zo druk de laatste tijd, haha.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:46

Mariett schreef:
Gaaf Em!
Wel even een vraag: Waar komt het blauw op de borst vandaan? De grond is lichtbruinig, wat dus betekend dat op de buik en (onderkant van de) borst dat zelfde lichtbruin moet komen (het reflecteert als het ware). De bovenkant zou dan juist de blauwige gloed moeten zijn.

Ik ben verliefd op de oren van het bruine paard! Misschien zou ik de lichtinval wel wat blauwer maken omdat de lucht blauw is (en aangezien hij zo glanst denk ik dat het zonnig weer is). Als de lucht grijs is kan je de lichtval zo houden. Ik vind de manier waarop je de lichtval hebt gemaakt echt heel mooi, vooral op de schouder zit een mooie 'strakke' lijn tussen licht-donker.

Ik moet ook weer eens gaan DA-en, maar ik heb het zo druk de laatste tijd, haha.

De achtergrond is nog niet zeker, dus wilde nog niet echt kleuren uit de achtergrond toevoegen op de paarden ^^

Hmm ja, het is uiteraard logisch dat de bovenkant blauwig moet zijn, echter had ik dit al eens eerder geprobeerd bij andere tekeningen en dit resulteerde weer in een regenboogpaard :') Ik weet t niet, misschien zijn kleuren ook wel gewoon mijn ding niet :+

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 01:39

Hoe verkeerd kun je zitten met kleur :')

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:15

Ik zie niet waar je verkeerd zit? Vind de bruintinten bij de schimmel juist extra diepte geven.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 13:27

Ik wilde het beetje matchen met t bruine paard maar denk dat t nu iets te bruin is :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:30

Niet zo zeuren :+ Ik vind het werkelijk prachtig!
Wat onwijs knap zeg!

Doe je ook mensen nakleuren/ schilderen, of hoe noem je dit :') ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:33

Inderdaad! Ik zag ook niks raars in je OP aan kleuren. :n

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 16:03

Ik probeer niet te zeuren hoor Maar ik ben serieus niet tevreden over de kleuren :')

En nee ik teken geen mensen :)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:06

Emma ben je gek!? T is super mooi!
Jij bent echt een prof in realistisch tekeken! alles wat jij maakt is onwijs gaaf :D

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:09

Ohh ik vind hem echt tof! Ook dat bruin in het witte paard juist wel tof, al twijfel ik of het gaat lijken of het paardje wat bruinig is of dat het echt als schaduw uit de bus komt. Ik denk dat je daarvoor eerst de rest er nog bij moet maken voor dat echt duidelijk is :o Maar pfff doe het je niet na hoor, kan ik niet wat skills lenen? xD

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 16:19

Ja ik was van plan de borst schaduwvlak te maken en de rest een stuk lichter. Moet alleen nog zien of dat gaat lukken :+

Tigress had al een emmertje skills, ik hou zo niks meer over joh :D

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:39

Dan ga ik de emmer van tigress lenen muhaha :P
Aah klinkt goed, ben echt benieuwd :j Doe je trouwens wel eens join.me's of livestreams? Ben namelijk wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet als je aan het werk bent ^^ Ik sta er nog steeds versteld van dat je dit met de muis doet. Ik kan mn naam als watermark over een tekening 'schrijven' met de muis maar daar houdt het ook op xD

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 16:51

Ja ik doe wel eens Joime's, alleen ik teken het vaakst 's nachts :') En hoe het eruit ziet: zoal als iemand die maar wat doet _O-

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 21:03

Ben weer wat verder :)

Afbeelding