2013
2014...
Aanvankelijk dacht ik dat het afgelopen jaar voor mij een niet zo heel denderend fotojaar was. Mijn studie verliep niet naar wens en verloor een beetje de lol in het fotograferen. Normaal gesproken ga ik zelf vaak op pad met de camera, zoek modellen op voor een leuk concept en ga naar fotomeetings; maar de motivatie was er even niet meer in de tweede helft van het jaar. Ik legde de lat te hoog voor mezelf waardoor ik te veel tijd kwijt was met het eindeloos bewerken tot ik een keer tevreden was.
Als ik nu daadwerkelijk terugkijk naar wat ik heb gedaan, zijn er tóch een boel shoots geweest, waar ik ook erg blij mee ben. In mijn hoofd was het een stuk minder dan wat ik dacht
Ook ben ik een stapje verder gegaan wat betreft de mogelijkheden binnen fotografie: heb strobisten-fotografie leren kennen. Wat heerlijk om ook eens extra licht te gebruiken in situaties waarbij het nodig/handig is, maar ook heel leuk om mee te experimenteren.
Naast een fotomeeting, TFP-shoots, bruiloften en andere betaalde opdrachten ben ik werkzaam als fotograaf voor de Penny. Een hele dag met paarden én (penny
) modellen werken is echt leuk. Een aantal fotoverhalen dit jaar zijn bijvoorbeeld van mijn hand, zoals de cover van de Penny die nu in de winkel ligt. Deze stap maakte het voor mij dat ik begin dit jaar een eigen bedrijfje ben gestart
Omdat ik ‘de kunst van het weglaten’ niet helemaal begrepen heb
zijn er veel foto’s in link die niet in mijn overzicht mochten ontbreken. JANUARI
Het jaar begon in de kou waar een vriendin en ik samen foto’s hebben gemaakt in mijn eigen gemaakte jurk
1.

Ik was begin dit jaar best wel actief op een Facebook groep waar modellen, visagisten en fotografen elkaar kunnen vinden om concepten uit te werken (TFP). Zo had ik deze maand een meisje die het idee had om de jaren 20/30 uit te werken. Ik vond een perfecte locatie waar we het hele pand voor onszelf hadden.
2.

3.
4.
En er stond nog een TFP-shoot op de planning om weer eens in de studio te duiken
5.

6.
7.
FEBRUARI
Deze maand heb ik een meisje van 14 jaar (die nog nooit ‘serieus’ voor de camera heeft gestaan) gefotografeerd in de studio voor haar eigen portfolio. Ze is ondertussen aangenomen bij een modellenbureau
8.

8.
MAART
Maart was wel een top-maand wat betreft aantal shoots. Allereerst stond de ‘Evil Forest’ fotomeeting op de planning. Het was een mooie dag met toffe grime/make-up, locatie en natuurlijk de modellen!
10.

11.
12.
13.
Ook heb ik Daisy met Miralda op de foto gezet. Ze waren mijn proefkonijnen voor het werken met kunstlicht en rook. Maar er kwamen ook wat andere plaatjes uit toen er bijvoorbeeld een roedel prachtige honden kwamen kijken
14.

15.
16.
Daarnaast ook weer een TFP-shoot gedaan met een model die een idee had om met damp en water te werken in de studio
17.

APRIL
Bij het paard van een vriendin van mij ben ik losgegaan met een wat extremere bewerking.
18.

19.
Ik blijf het ook heel leuk vinden (na mijn 52-weken project vorig jaar) om zelf met make-up en haar aan de slag te gaan om er dan weer een zelfportret van te maken
20.

MEI
Nog een zelfportret tussen alle drukte door
21.

JUNI
Slaan we maar snel over
JULI
Deze maand heb ik eindelijk weer eens kunnen schieten met de 50mm lens (hij was kapot gevallen). Een shoot voor mijn moeders breikunsten stond op de planning. Samen met mijn schoonzusje en onze haflinger zijn we de laatste zon-uurtjes op gaan zoeken:
22.

23.
AUGUSTUS
Na een hele voorbereiding was eindelijk de EquiNexus (project van Nikki van Olst) shoot daar! Samen met 5 andere fotografen hebben we de harmonie tussen kunsten en het paard gecombineerd in één beeld. Iedere fotograaf had zijn eigen kunstvorm waaronder ik de djembé. Dit is het eindresultaat geworden
24.

SEPTEMBER
Deze maand 'alleen' twee bruiloften gehad. Was gekkenwerk zo snel achter elkaar, dus daar heb ik weer van geleerd haha
25.

26.
OKTOBER
Cimmy (bokker Blingh) had een oproepje geplaatst met de vraag wie zin had om herfst-foto’s te maken van Rogan. Dat wilde ik wel! Was lang geleden dat ik weer een leuke -stressloze- shoot had gedaan. Ze vertelde dat ze ook nog een zeemeerminnen-staart had... en ik zag daar natuurlijk wel mogelijkheden in

27.

28.

29.
NOVEMBER
Thirsa (bokker Courses) had mij een berichtje gestuurd of ik interesse had in een TFP-shoot met roodkapje als thema met een husky erbij. Die had ik zeker! De eindresultaten zijn nog niet af, maar hier alvast twee foto’s van deze dag
30.

31.
DECEMBER
Tot slot leek het er op dat mijn camera deze maand in de tas bleef liggen, ging het zomaar weer eens sneeuwen! Dus hop; met de camera naar mijn eigen paardje Magic
32.

2015
Voor volgend jaar heb ik al wat shoots gepland staan en hoop weer meer te leren binnen de mogelijkheden van fotografie met leuke samenwerkingen
De 'boe boe' vergeten; we gaan gewoon lekker door met de passie!https://www.facebook.com/wendyphotographer

En je bent zo'n onwijs grote inspiratie bron van mij! Je bruiloft fotot's zijn ook prachtig zeg, daar had ik nog nooit iets van gezien.