Laat ik ook maar eens met de trend meedoen
2014 was een rustig jaartje, ik heb niet denderend veel getekend (voor mijn doen
), wat ik ergens jammer vind, maar ik kan de motivatie gewoon niet altijd terugvinden. Hopelijk wordt dat in 2015 beter!Voor de info: Ik werk met GIMP 2.6.7 en een normale PC Muis

De eerste tekening die ik af kon noemen, was in maart. Ik wilde hier een wat meer fantasy stijl aanhouden en de uitdaging aangaan een tekening helemaal uit m'n hoofd te maken.

In mei was de 1e realistische tekening van het jaar aan de beurt, een schimmel Akhal-Teke. Deze heb ik ook laten afdrukken op A3

Later in mei maakte ik ook de volgende tekening af:

April was de maand waarin in een tekening afmaakte waar ik in september 2013 mee was begonnen. (ja, ik heb 'm een beetje afgeraffeld)
Ik wilde hier vooral oefenen op de manen, dat blijft namelijk altijd nog een puntje bij mij (ik had wel een dode arm hierna, ja)

In juli had ik mijn paint project af: een tekening geheel gemaakt in Windows Paint, waar ik in februari al aan begonnen was.

Toen had ik een beetje een mega artblock
In oktober maakte ik weer een nieuw ras voor paardenspel MyHorsez: de New Forest!
De simpele stijl die voor dat spel moet, blijf ik geweldig vinden en helpt soms goed om me uit een artblock te krijgen.

Deze werd in november in het spel ingevoerd.
Ook waagde ik me weer eens aan een speedpaint:
Deze heb ik gemaakt zonder schets, want de schets houdt mij heel erg tegen omdat het zoveel werk kost, maar overtrekken/raster wil ik ook niet. Dus ik begon gewoon met kleuren op m'n canvas dumpen en ik zag wel wat eruit kwam.

In november een zelfde concept: zonder schets tekenen.

En het jaar sluit ik af met iets wat ik volgend jaar graag vaker wil gaan doen: Op papier tekenen!
M'n eerste serieuze potlood tekening van 2014, ookal is het een uitprobeersel van m'n nieuwe potloden

Ik wil dus in 2015 meer traditioneel gaan tekenen en hopelijk ook meer gaan schilderen! Echter blijft digitaal er altijd in, dit zulke werkjes zullen jullie vast ook nog wel gaan zien