Ik ben jaren terug gestopt met het tekenen van paarden, in de afgelopen paar jaar hoogstens een handjevol paarden gemaakt. Mijn laatste van afgelopen zomer vind je hier (helaas nog steeds niet af ivm problemen met mijn tablet)Dus het werd wel weer eens tijd
aangezien het iets met de manege te maken moest hebben heb ik gekozen voor een foto van twee manegepaarden (foto heb ik zelf gemaakt).Het wordt een schilderij op 40 x 50 cm canvas board.
Ik hoop vooral dat ik 'm op tijd af ga krijgen, het moet namelijk dinsdagavond klaar zijn en ik moet gewoon werken de komende dagen dus dat wordt nog spannend.

Had verwacht dat ik veel roestiger zou zijn qua paarden tekenen maar het valt me nog mee, dus ik heb goede hoop dat hij af komt.

Excuses voor de belabberde kwaliteit, foto's zijn met mijn mobiel gemaakt en het wordt al vrij donker.

Beginnetje 1e paard

Enkele aanpassingen gedaan & begin 2e paard erbij

Verder met het 2e paard

En hier ben ik nu, schets staat in grote lijnen vast. Moeten nog enkele dingen aangepast worden (oog achterste paard is nog te groot, halzen en oren kloppen nog niet helemaal, enz) Ik hoop in elk geval de schets vandaag helemaal af te krijgen zodat ik de komende dagen alleen nog maar hoef te schilderen.

Alle tips, commentaar etc is welkom!

Ik vind het oor van het linker paard ook klein ogen, maar ik denk dat dat wel goed komt. Soms lijkt het in het begin gewoon niet zo te kloppen, maar naarmate je verder tekent klopt het vaak wel.

)