[TEK][WIP] Karrimh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

[TEK][WIP] Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:30

Een tijdje terug zette ik een foto van een tekening op FB. Mijn moeder deelde deze, waarop Donna vroeg of ik dit ook op verzoek deed. Dat heb ik nog nooit gedaan maar ik ga het wel proberen :D
Dit is mijn voorbeeldfoto
Afbeelding

Ik teken met een vulpotlood. Foto's zijn mobielkwaliteit :)
WIP 1:
Afbeelding

WIP 2:
Afbeelding

WIP 3:
Afbeelding

Tips zijn meer dan welkom!

Larissajulia

Re: [TEK][WIP] Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:33

Het oog vind ik iets te groot, verder al een mooi begin! :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:33

Oog is volgens mij wel 2x zo groot, zou hem kleiner maken, anders krijg je beetje cartoon effect.
Maar goed begin!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:36

Bedankt
Met het oog ben ik al bezig, dat viel me zelf ook al op :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 17:24

WIP 4:
Afbeelding
Ik vind hem zelf niet zo mooi...

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 08:57

Het oog is nog steeds te groot, en de kaak lig te ver naar achteren...
Verder zou ik nog meer contrast aanbrengen.
Maar het is al een goed begin!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 09:05

Leuk maar Let op de verhoudingen t hoofd is groter nek breder oog kleiner

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 11:00

Ik ga toch op nieuw beginnen. Als ik nu ga gummen ziet het er straks niet meer uit :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:46

Ik heb van mijn teken lerares harder papier gekregen en heb daarop geschetst.

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:15

Nieuw upje :)
Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:17

probeer eens met een raster te werken, misschien krijg je dan alles wat beter in verhouding. het oog is nogsteeds wat aan de grote kant. maar ik vind deze schets wel al mooier dan de vorige! ga zo door +:)+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:23

amkeVH schreef:
probeer eens met een raster te werken, misschien krijg je dan alles wat beter in verhouding. het oog is nogsteeds wat aan de grote kant. maar ik vind deze schets wel al mooier dan de vorige! ga zo door +:)+

Dankje
Ik heb met raster al eens eerder geprobeerd maar het resultaat was om te janken :=
Ik denk dat ik de techniek nog even onder de knie moet krijgen :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:25

KittyDylan schreef:
amkeVH schreef:

Dankje
Ik heb met raster al eens eerder geprobeerd maar het resultaat was om te janken :=
Ik denk dat ik de techniek nog even onder de knie moet krijgen :+

en misschien overtrekken? is wel een klein beetje valsspelen, maar om te oefenen kan dat wel toch?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:30

Helaas, met dik(ker) papier werkt het niet..
Daarbij vind ik dat een tekening een tekening moet blijven en niet precies hetzelfde (dus álle details en verhoudingen hetzelfde) moet worden. (Het moet wel lijken natuurlijk) :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:45

Mooie schets al! De ogen zijn nog niet helemaal goed in verhouding, de oren zouden nog ietsje kleiner mogen en de neusgaten een flink stuk groter. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken! :)

Een paar tips voor het maken van schetsen met raster (voor het geval je het toch nog eens zou willen proberen):
-Zorg er als eerste voor dat je je alle lijnen recht en strak hebt maar niet te dik getrokken;
-Zet getallen langs de randen op zowel de foto als het papier zodat je niet per ongeluk een hokje over kunt slaan;
-Kijk een goed naar de voorbeeld foto en probeer er een paar opvallende punten uit te halen (en kijk wat deze punten er zo uit laat zien);
-Begin dan vakje voor vakje de foto naar te tekenen op je papier, dit ziet er hoogst waarschijnlijk nog niet uit;
-Als je de hele schets erop hebt staan, schets dan naar eigen inzicht verder (terwijl je je niks aantrekt van het raster) tot het er normaal en netjes uit ziet;
-Controleer de schets door middel van het raster, en maak de lijnen wat strakker (maar niet dikker);

Op deze manier kan het bijna niet mis gaan, en leer je bovendien ook zelf schetsen waardoor je na verloop van tijd ook makkelijk zonder raster kunt schetsen. Gewoon lekker oefenen met schetsen en verhoudingen (hele fijne site voor het oefenen in schetsen van mensen lichamen> http://www.quickposes.com/pages/random). Probeer gewoon als je je verveelt het eerste wat je ziet te schetsen.

Niet afkeurend of belerend bedoeld overigens, ik heb zelf ook nog HEEL wat te leren. :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:55

hannah41 schreef:
Mooie schets al! De ogen zijn nog niet helemaal goed in verhouding, de oren zouden nog ietsje kleiner mogen en de neusgaten een flink stuk groter. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken! :)

Een paar tips voor het maken van schetsen met raster (voor het geval je het toch nog eens zou willen proberen):
-Zorg er als eerste voor dat je je alle lijnen recht en strak hebt maar niet te dik getrokken;
-Zet getallen langs de randen op zowel de foto als het papier zodat je niet per ongeluk een hokje over kunt slaan;
-Kijk een goed naar de voorbeeld foto en probeer er een paar opvallende punten uit te halen (en kijk wat deze punten er zo uit laat zien);
-Begin dan vakje voor vakje de foto naar te tekenen op je papier, dit ziet er hoogst waarschijnlijk nog niet uit;
-Als je de hele schets erop hebt staan, schets dan naar eigen inzicht verder (terwijl je je niks aantrekt van het raster) tot het er normaal en netjes uit ziet;
-Controleer de schets door middel van het raster, en maak de lijnen wat strakker (maar niet dikker);

Op deze manier kan het bijna niet mis gaan, en leer je bovendien ook zelf schetsen waardoor je na verloop van tijd ook makkelijk zonder raster kunt schetsen. Gewoon lekker oefenen met schetsen en verhoudingen (hele fijne site voor het oefenen in schetsen van mensen lichamen> http://www.quickposes.com/pages/random). Probeer gewoon als je je verveelt het eerste wat je ziet te schetsen.

Niet afkeurend of belerend bedoeld overigens, ik heb zelf ook nog HEEL wat te leren. :)

Heel erg bedankt voor de tips :) Deze ga ik zeker gebruiken bij de volgende tekeningen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:17

Weer een upje.
Afbeelding

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:28

Goed bezig! De haarstructuur vind ik er al netjes uitzien en ik denk dat je als je zo doorgaat daar later erg veel aangaat hebben. Ik mis nog wel flink wat contrast (je tekening oogt wat flets nu), er mogen echt nog veel meer schaduw en highlight plekken in. Het zelfde ook in het oog, dat is nu een zwarte vlek. Maak duidelijk verschil tussen licht en donker, gebruik lichtinval om er diepte in te krijgen.
Een goede oefening om te oefenen met contrast is het tekenen met pen (of tenminste dat werkt voor mij), en dan niet kleuren, maar echt tekenen. Probeer nog beter te kijken naar de verschillen in licht en donker! In jouw voorbeeldfoto zit niet bijzonder veel contrast, maar het is er wel. :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:44

hannah41 schreef:
Goed bezig! De haarstructuur vind ik er al netjes uitzien en ik denk dat je als je zo doorgaat daar later erg veel aangaat hebben. Ik mis nog wel flink wat contrast (je tekening oogt wat flets nu), er mogen echt nog veel meer schaduw en highlight plekken in. Het zelfde ook in het oog, dat is nu een zwarte vlek. Maak duidelijk verschil tussen licht en donker, gebruik lichtinval om er diepte in te krijgen.
Een goede oefening om te oefenen met contrast is het tekenen met pen (of tenminste dat werkt voor mij), en dan niet kleuren, maar echt tekenen. Probeer nog beter te kijken naar de verschillen in licht en donker! In jouw voorbeeldfoto zit niet bijzonder veel contrast, maar het is er wel. :D

Op de foto is het helaas niet zo goed te zien maar er zit meer contrast in dan te zien is. Mijn mobiel heeft niet zo'n goede kwaliteit. Maar er zit wel minder contrast in dan de foto dat klopt :j
Morgen zal ik met de camera een foto maken denk ik :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 08:25

Ik heb gister nog tot ongeveer 12 uur er aan zitten werken. Vanmorgen heb ik een foto gemaakt met onze camera

Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:10

kijk! daar zit al een stuk meer contrast in! mooi hoor meid ga zo door!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:13

Zo hé, dat ziet er al heel goed uit! _/-\o_

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:16

ik doe het je niet na!!!! +:)+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:48

Bedankt alledrie :)
Hij is nu af.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:11

WoW wat ben jij vooruit gegaan man!! Vorig jaar waren je tekeningen bij lange na niet zo goed :oo