Na al die ontzettend leuke jaaroverzichten wil ik ook graag mijn fotojaar met jullie delen. Een jaar vol met onwijs leuke fotoreportages, geweldige samenwerkingen en heerlijke fotomomenten. Allerlei verrassingen hebben dit jaar compleet anders gemaakt dan de voorgaande jaren.
Januari & Februari
Januari en februari zijn traditioneel de meest rustige maanden van het jaar. Ik kan me nog herinneren dat het vooral erg somber was en helaas liet ook echte sneeuw zich niet zien. Daarbij is een fotoreportage in deze maanden altijd wat lastig te plannen, vanwege de korte dagen. Het aantal fotoreportages was in deze maanden dan ook heel erg beperkt. Toch heb ik op een (ijzig) koude dag een prachtige foto kunnen maken van Easy Quo, een bijzonder mooie ruin!
1. Easy Quo
Ook stond er een bijzondere fotoreportage bij Equicentrum 'Sprong Vooruit' op de planning. Voor de verandering was dit een fotoreportage 's avonds, in een pikdonkere binnenbak. Voor mij een 'experiment' om te kijken of binnenfotografie iets voor mij zou zijn
2. Findra
Maart
In maart heb ik mijn hobby iets serieuzer aangepakt en mezelf ingeschreven bij de KvK

Gelukkig werd de temperatuur weer wat hoger en de bomen eindelijk weer groen. Tamara met haar 29-jarige haflinger Eefje hebben toen ook voor de lens geposeerd
3.

April
In april stond de eerste fotoreportage voor het paardenblad Penny op de agenda! Het ging om een fotoverhaal over het paard Bastion, dat in het voorjaar in het blad is verschenen
Daarnaast stonden er nog enkele fotoreportages op het strand op de planning. Zo ben ik een dagje naar Schiermonnikoog en Noordwijk geweest
4. Strandreportage van Kim met haar haflinger Vrouwke
En mocht ook Akin voor de lens poseren
5.

Mei
Van al die strandreportages kon ik maar geen genoeg krijgen! Dus begon de maand mei met nog een strandreportage, wederom op het strand van Noordwijk. Samen met Fries Anne en de tinkers Blooming en Gigy ben ik die dag op het strand geweest om een mooie serie foto's te maken
6.

7. Nog een foto van Fries Anne op het strand
8. Tinker Blooming maakte er een échte show van
Ook mijn lieve verzorgpaard Carmen heb ik op de foto gezet met haar eigenaresse Beau
9. Mijn verzorgpaard Carmen!
Juni
De maand juni is voorbij gevlogen. Helaas was er niet zo veel tijd voor foto's, omdat ik deze maand ook zou gaan afstuderen
Maar desondanks kon ik het natuurlijk niet laten om nog heel even de camera voor de dag te halen
10.

Juli
Juli, eindelijk zomervakantie! Heeeeel veel tijd voor foto's
Zo ben ik een aantal weken op pad geweest om foto's te maken voor het paardenblad Penny
Ik kan jullie er helaas nog niet zo veel van laten zien, maar binnen nu en 2 jaar komen alle verhalen in het tijdschrift
En ook stond de eerste studioreportage op de planning! Na maanden van spullen verzamelen, kopen, ruilen etc. had ik eindelijk een mooie set bij elkaar
Tinker Dana was de eerste die mocht poseren in de studio
11. Tinker Dana in de studio
Augustus
In augustus ging de fotodrukte (en ook wel een beetje gekte) gewoon door
Zo ben ik voor een hele leuke fotoreportage naar Kelly geweest met haar pony Bandito
Het was de bedoeling dat we zonsondergangfoto's zouden gaan maken, maar helaas liet een echt mooie zonsondergang zich niet zien. Desondanks was het een erg leuke en gezellige reportage
12.

13. En nog een van pony Bandito!
Daarnaast kocht ik nieuwe achtergronddoeken voor mijn fotostudio en was het natuurlijk tijd om die te proberen! Ik mocht hiervoor langskomen bij stal Verstegen. Deze dag heb ik maar liefst 15 paarden (!) op de foto gezet, wat resulteerde in een fotoreportage van meer dan 12 uur...
Maar al zeg ik het zelf, het was een geslaagd experiment en ik ben ontzettend blij met de foto's 
14.

15.

16. Ook het groene achtergronddoek moest getest worden!
Na een korte vakantie ging de fotodrukte gewoon door
Zo mocht ook tinker Zorro poseren in de studio!17.

En niet te vergeten: mijn foto stond op de voorkant van het tijdschrift Penny!
18. Mijn foto op de voorkant van het tijdschrift Penny!
Ook had ik een leuke publicatie in het tijdschrift Hoefslag
En als klapper op de vuurpijl ging mijn computer stuk...
Heel handig, zeker omdat ik nog behoorlijk wat foto's moest bewerken... De maand sloot ik af met een fotoreportage/meeting georganiseerd door de Barokshop. Het was een erg leuke meeting met prachtige fotomodellen, gezellige mensen en uiteindelijk ook redelijk weer
19.

September
Na een drukke fotomaand werd september gelukkig iets rustiger
In deze maand heb ik foto's gemaakt van bokker Amanda met haar haflinger Jim. Het was erg gezellig en vooral super leuk om Jim na een jaar of 6 weer eens op de foto te zetten

20. Amanda met Jim!
Aan het eind van de maand stond er ook nog een fotomeeting op de planning met een gezellig clubje Boktfotografen
Eigenlijk had ik nog iets te veel fotowerk liggen, dus had ik me afgemeld voor deze meeting. Maast last minute heb ik toch nog mee gefotografeerd
21.

22.

Oktober
In oktober heb ik een aantal leuke fotoreportages gedaan. Zo stonden de winnaars van mijn Facebookactie voor de camera en ook waren er weer veel opnames voor Penny
! De maand sloot ik af met een fotoreportage van Kirsty met haar pony Blue
23.

November & December
November begon erg warm! Nog even gebruik gemaakt van het mooie weer, en een prachtig gekleurde herfststruik!
24.

Toch werd het al snel kouder en vooral ook veel somberder. Gelukkig bood mijn studio oplossing en heb ik toch nog een aantal hele leuke reportages gedaan! In november kocht ik ook mijn nieuwe achtergronddoek die natuurlijk uitvoering getest werd
25. Haflinger King
26.

27. Saartje met haar eigenaresse Jamie
28.

Het was voor mij écht een geweldig fotojaar! Graag wil ik iedereen bedanken die mij heeft geholpen om dit jaar tot zo'n groot succes te maken
. Ik ben alweer druk bezig met het plannen van fotoreportages in het volgende jaar. Fijne feestdagen allemaal en wie weet tot in het nieuwe jaar!