[WIP][TEK] paardje van xTitanic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

[WIP][TEK] paardje van xTitanic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 23:57

Ik vind het een beetje eng om mn tekening van xTitanic's paardje Diallo te showen hier, ik kan bij lange na niet tippen aan hoe xTitanic hem zelf heeft getekend/aan het tekenen is maar ik vond het zo'n mooie foto en perfect voor mijn uitprobeersel met markers.

Ik heb nu al een tijdje een grote set markers en sinds kort heel fijn, wat dikker glad papier erbij. Voorheen had ik dun papier, wat ook echt een normale papier structuur had maar dan de achterkant van het blad was een soort plastic achtig laagje waar de inkt niet door heen kan.
Ik moet zeggen dat ik het resultaat met het gladde dikkere papier een stuk mooier vind. Het is nog altijd een beetje tricky wat je wel en niet kan doen met markers, hoe je het beste kan mengen en hoeveel lagen je erop kan zetten totdat je met de marker je volledige inkt wegveegt en witte strepen overhoudt. Dat je er cartoony dingen mee kan tekenen is me nu wel duidelijk maar ik vroeg me af hoe het zou gaan als ik wat meer realistisch zou gaan. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk blij ben met hoe hij is geworden.

Materiaal: glad marker papier, simpele fine-liner, vulpotlood voor de schets en Promarkers voor het inkleuren
ik gebruik verder geen grid voor mn schets, wel met de foto erbij maar verder gewoon uit de losse pols schetsen. Hij klopt dan ook niet helemaal met de foto.

Ik heb overigens niet veel bruintinten markers dus heb hem lekker rebels blauw gemaakt!

Helaas helemaal vergeten een foto te maken van de schets. Ik werd iets te enthousiast toen ik mn markers tevoorschijn haalde :p
Afbeelding
Er was geen weg meer terug :')
Afbeelding
Basislaag is zo goed als aangelegd, beetje geel erbij voor wat extra effect
Afbeelding
Nog meer laagjes en intussen al wat details toegevoegd met een witte fine-liner
Afbeelding
Helaas te donker om met natuurlijk licht een foto te maken, dus dan maar even zo. Bijna af. Morgen de laatste puntjes op de i zetten, kijken hoe ik mn handtekening er het mooiste op krijg en dan hopelijk morgen ook meteen het eindresultaat met goed licht :j

nenahdm

Re: [WIP][TEK] paardje van xTitanic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:20

Niet zo zeuren jij, wat is hij ontzettend gaaf. En jij gaat tenminste de uitdaging aan om het 1, zonder raster te doen 2, je eigen ding van te maken 3, er nog eens veel gevoel in te leggen.
Echt heel leuk gedaan en precies wel fijn materiaal! weet niet echt wat ik mij er bij moet voorstellen?
Ah, en een lekker speknekkie heb je hem ook wel gegeven +:)+ echt super! weer eens wat anders.. zo leuk om verschillende versies te zien van mijn knollie <3

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:27

Zo, daar kun je mooi trots op zijn hoor! Ook mooi kleur/contrastgebruik! Hier kan ik wel jaloers op worden hoor :P

't Enige misschien is dat ie een te bol halsje heeft, maar weet niet of dat stuk al af is.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:51

Mooi, gedurfd, en helemaal goed zoals hij nu is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:54

Ik vind alleen het verloop van de hals iets typisch, onderkant
Verder heel apart! Hoofd is erg mooi

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:02

Met markers? Wow.... :wow:

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:08

Gaaf! Geeft een mooi effect! :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:09

heel mooi!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:12

Ik vind het kleurgebruik geweldig! In je laatste foto zijn de contrasten erg afgezwakt en meer nuances bijgekomen. Voor mijn persoonlijke smaak mogen de kleuren best weer wat feller! En ik vind zijn mond wat kort. Maar ik doe het je niet na en blijf dit volgen. Interessant werk! +:)+

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:18

Wow, heel gaaf! Mooi kleurgebruik, moet je echt vaker doen _/-\o_

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:20

Wauw heel mooi!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:51

Mooi!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 12:17

Aww wat leuk al die positieve reacties, dat geeft motivatie om meer met mn markers te doen in deze stijl.
Haha die speknek was een foutje waar ik erg van baal :') Heb mooi in de schets rekening gehouden met het feit dat ik het paard wat 'lager' had getekend en met hoofd en nek net even in een andere hoek dan de foto, ging ik kleuren en lekker lalalalalala *\%/* fanatiek over die schetslijn, oeps.
Maar ga ik proberen te fixen _O- Even kijken of ik de aanzet van de manen wat kan verwerken op de nek :j

De nek/hals moet ik zeker nog even naar kijken ja, ik zie het één en ander waar nog meer schaduw mag en ook qua details moet het zeker nog wat bijgewerkt worden.
Qua felheid van de kleuren ligt het denk ik aan het kunstlicht maar zal ook daar even naar kijken.

@jannie19, wat bedoel je precies met typisch? Ik kan nog redelijk wat prutsen met de nek omdat er nog weinig details op zitten dus alle tips om dat deel beter te maken zijn meer dan welkom :o

Iedereen in ieder geval super bedankt voor de tips en de positieve reacties *\o/*

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 16:59

Blehh een foto vertekend toch altijd het beeld een beetje. Achja het kan er mee door ^^

Afbeelding
Ik denk dat ik hem af mag noemen :) Als er iemand nog iets ziet wat helemaal niet klopt hoor ik het natuurlijk nog graag, kijken of ik het nog kan fixen en anders is het altijd een mooie tip voor een volgende tekening ^^
De kleuren komen zo in ieder geval een stuk beter uit met gewoon normaal licht. Hij is wel ietsjes donkerder uitgevallen op de foto (het papier is namelijk gewoon wit).

Ik ga in ieder geval vaker zulke marker tekeningen maken :j (en als ik binnekort weer langs de hobbywinkel ga kijken of ze dit papier ook in A3 hebben *\o/*)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:04

Wauuw mooi zeg en super knap gedaan!

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:45

Heel mooi geworden, hier zou ik wel meer van willen zien!! +:)+
Echt knap dat je dat met markers kan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:48

Mooiii

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:56

Heel mooi! super leuk ook dat je met markers werkt. Nog nooit eerder iemand zien doen, maar ik zou zeggen vooral meer werk showen :-)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 17:59

Ahh super bedankt iedereen ^^
Ik wist stiekem ook niet dat dit met markers kon. Heb een hoop geleerd over mn materiaal dankzij deze tekening. Ik zal zeker vaker de markers tevoorschijn halen :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:27

Wauw echt super mooi! Ik heb die markers ook en ik kan er nogsteeds niet goed mee omgaan, word altijd een beetje steperig bij mij.
Heel erg goed gelukt :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:34

Wauw, wat gaaf zeg!!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 20:06

Oo verdorie ben de mond vergeten wat 'langer' te maken. Straks even kijken of dat nog kan :j

@Rosannee_ Het is ook zeker niet makkelijk :o heb je ook gladder papier of heb je marker papier dat toch een echte papier structuur heeft? Met het gladde papier kan je veel mooier en makkelijker mengen. Van donker naar licht werken, dan kan je met de lichte markers een mooie overloop maken dat je die strepen een stuk minder hebt :) Lukt trouwens niet/nauwelijks op dat andere papier :(

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:03

Oh wauw suuuuper mooi <3
Die zou ik wel willen hebben, ookal ken ik het paard niet, echt enorm gaaf! Enorm realistisch maar toch met lekker veel kleur. Dacht eigenlijk dat jij alleen maar cartoonachtig tekende, dus toen ik op de foto's klikte had ik me er al op voorbereid. En ik was positief verrast! Heel heel erg mooi. :9

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 12:55

Hihi verassing O:)
Heel erg bedankt! ben blij dat ook deze stijl in de smaak valt ^^ Ben intussen gestart met mijn tweede marker projectje, gelukkig aankomende week tentamenweek, weinig tijd om te tekenen (oké, toch meer 'helaas' dan 'gelukkig' maar voor bokt komt het goed uit) dus kan ik mooi volgende week een WIP topic openen +:)+

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:20

Erg gaaf :j
Ben nu al benieuwd naar je volgende projectje :)