Ik heb nu al een tijdje een grote set markers en sinds kort heel fijn, wat dikker glad papier erbij. Voorheen had ik dun papier, wat ook echt een normale papier structuur had maar dan de achterkant van het blad was een soort plastic achtig laagje waar de inkt niet door heen kan.
Ik moet zeggen dat ik het resultaat met het gladde dikkere papier een stuk mooier vind. Het is nog altijd een beetje tricky wat je wel en niet kan doen met markers, hoe je het beste kan mengen en hoeveel lagen je erop kan zetten totdat je met de marker je volledige inkt wegveegt en witte strepen overhoudt. Dat je er cartoony dingen mee kan tekenen is me nu wel duidelijk maar ik vroeg me af hoe het zou gaan als ik wat meer realistisch zou gaan. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk blij ben met hoe hij is geworden.
Materiaal: glad marker papier, simpele fine-liner, vulpotlood voor de schets en Promarkers voor het inkleuren
ik gebruik verder geen grid voor mn schets, wel met de foto erbij maar verder gewoon uit de losse pols schetsen. Hij klopt dan ook niet helemaal met de foto.
Ik heb overigens niet veel bruintinten markers dus heb hem lekker rebels blauw gemaakt!
Helaas helemaal vergeten een foto te maken van de schets. Ik werd iets te enthousiast toen ik mn markers tevoorschijn haalde :p

Er was geen weg meer terug

Basislaag is zo goed als aangelegd, beetje geel erbij voor wat extra effect

Nog meer laagjes en intussen al wat details toegevoegd met een witte fine-liner

Helaas te donker om met natuurlijk licht een foto te maken, dus dan maar even zo. Bijna af. Morgen de laatste puntjes op de i zetten, kijken hoe ik mn handtekening er het mooiste op krijg en dan hopelijk morgen ook meteen het eindresultaat met goed licht
fanatiek over die schetslijn, oeps.
Even kijken of ik de aanzet van de manen wat kan verwerken op de nek