[VER] FIREFOX

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

[VER] FIREFOX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:16

Ja, ik schrijf weer :D

Uiteindelijk weer wat tijd voor mijzelf kunnen vinden om deze tijdslopende hobby van mij voort te zetten.
Mijn vorige verhaal, don't be afraid, viel de vorige keer erg in de smaak en ik hoop dat er weer bokkers zijn die ook met dit verhaal mijn eerste proefkonijntjes willen zijn.
Het heeft mij de vorige keer erg gemotiveerd om door te schrijven en zonder jullie was ik ook nooit zo ver gekomen! :o

Met dat andere verhaal heb ik uiteindelijk niets meer gedaan. Ik wilde het ontzettend graag uitgeven, maar het plezier in schrijven ging ontzettend snel weg met herschrijven. Misschien dat ik me er ooit weer eens aan ga wagen, maar nu stort ik me lekker op dit verhaal!

Over de naam ben ik nog niet zeker, het was het eerste dat in mij opkwam.
Ik zeg, leesze! En alvast bedankt daarvoor! :D

Afbeelding

KLIK HIER :D (Hfst1.1a)
KLIK HIER :D (Hfst1.1b)

Lindeeee

Re: [VER] FIREFOX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:43

Ooh, supergaaf! Je kan goed schrijven!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 17:54

Dankjewel! Leuk om te lezen :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:49

Jeetje jij kan echt alles!
Leest heel goed weg! Kon je andere verhaal niet vinden op bokt, is die verwijderd?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:13

Haha ahw dankjewel voor je compliment! :o

Ja ik had een verzoek gedaan om het topic te verwijderen, omdat ik van plan was het uit te geven, en naast dat werd mijn verhaal gekopieerd door anderen. En dat vond ik niet zo tof :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:19

Ik hou dus he-le-maal niet van lezen.
Maar ben hier toch wel erg enthousiast over :o, het leest erg makkelijk weg en dat heb ik niet vaak.
Ben benieuwd naar het volgende! :D

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:38

Heel heel gaaf! Zal ook zeker (weer :+ ) volgen.. :)
Een klein tipje misschien, om het nog net iets realistischer/uitgewerkter te maken...
Als ze ontwaakt, is ze misschien nog niet meteen bewust van alles? Als je schrijft dat ze bijvoorbeeld zinnen/ gebeurtenissen maar half/moeizaam hoort, een soort versufte verwarring, brengt dat net nog even meer erin, snap je wat ik bedoel?
En als ze hoort dat ze verlamt is, misschien nog iets meer 'schok' en ongeloof erin verwerken? Dat ze nog even niet beseft wat ze hoort, alsof het niet over haar gaat, dat soort dingen...

Maar dat zijn slechts kleine dingetjes die me opvielen, echt heel gaaf verder, doe het je (helaas :Y) ) niet na :)

Oja, het eerste woord is licht me ch en niet met een g ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:02

Dankjulliewel weer voor de positieve reacties! Zal morgen gelijk weer verder gaan met schrijven!

sanne_sanne schreef:
Heel heel gaaf! Zal ook zeker (weer :+ ) volgen.. :)
Een klein tipje misschien, om het nog net iets realistischer/uitgewerkter te maken...
Als ze ontwaakt, is ze misschien nog niet meteen bewust van alles? Als je schrijft dat ze bijvoorbeeld zinnen/ gebeurtenissen maar half/moeizaam hoort, een soort versufte verwarring, brengt dat net nog even meer erin, snap je wat ik bedoel?
En als ze hoort dat ze verlamt is, misschien nog iets meer 'schok' en ongeloof erin verwerken? Dat ze nog even niet beseft wat ze hoort, alsof het niet over haar gaat, dat soort dingen...

Maar dat zijn slechts kleine dingetjes die me opvielen, echt heel gaaf verder, doe het je (helaas :Y) ) niet na :)

Oja, het eerste woord is licht me ch en niet met een g ;)

Dankjewel voor je feedback! Ik zat er inderdaad ook erg over na te denken om haar 'doffer' te doen lijken alleen omdat mensen nu denken, wow wat lijkt ze geestelijk fit als ze in coma heeft gelegen, was eigenlijk wel een beetje de bedoeling, waarom, dat zal blijken in het vervolg :D Maar misschien dat ik haar in het herschrijven wat minder met haar allertheid, ik zal er eens over nadenken! Dankjewel in ieder geval!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:59

Ik ben benieuwd wat dit verhaal brengt! Je vorige verhaal was echt top, dus dit beloofd nog wat :))

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:54

Sounds good :)) Je schrijft inderdaad heel fijn, en spannend begin zo! Ik ga mee met het idee om haar in het begin nog iets verwarder over te laten komen. Niet overdrijven (zeker niet als je zegt dat ze met opzet goed 'bij' is) maar wel zodanig dat het voor de lezer zonder voorkennis geloofwaardig is. Verder zaten er een aantal typfoutjes in, maar met een paar keer goed doorlezen is dat zo opgelost. Ben benieuwd naar het vervolg!

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 06:58

Ik lees ook mee, goed begin! Ben benieuwd hoe je het verder gaat uitwerken - heb je daar eigenlijk een plan voor of volg je je ingevingen op het moment dat je schrijft?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 09:07

Dankjulliewel weer! :D

Xrlijn: Jullie hebben gelijk! Heb t nog een paar keer doorgelezen en heb wat aanpassingen gedaan! Ben benieuwd of jullie het nu wat fijner vinden over komen, enigszins realistischer omdat ik haar zelf ook heb laten denken met verbazing dat ze opeens dingen zo duidelijk kan horen, ach lees maar! Tof van de feedback, vind het zelf nu in ieder geval beter overkomen :j
Ook Toby veranderd in Tobias, vond ik toch wat beter bij de personage passen en daarnaast dacht ik continu aan mega mindy :')

KLIK HIER! Hfst 1.1a (aangepast)
KLIK HIER! Hfst 1.1b (aangepast)

Nightingale: Ik had een paar dagen terug, geloof zondagavond opeens een enorme ingeving terwijl ik eigenlijk moest gaan slapen :+ Een heel verhaallijn kwam zo ineens bij me op en heb uiteindelijk maar pen en papier gepakt en het opgeschreven. Dus ik weet zelf al aardig goed waar het heen gaat, met hier en daar natuurlijk onderweg wat kleine aanpassingen :D

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:12

Jeetje wat schrijf jij goed zeg!
Ik hou zelf erg van lezen, maar vaak staan de verhalen me wat tegen of vind ik ze niet heel goed. :=
Maar bij jouw verhaal zit ik er meteen in. Het leest onwijs fijn weg, je zit gelijk goed in het verhaal.

De aangepaste versie vind ik inderdaad wel beter, het lijkt nu veel realistischer.

Echt, nogmaals jij schrijft echt geweldig!
Ik lees in ieder geval mee :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 13:44

Jeetje, wat een complimenten :wow:
Doet me erg goed om dit te lezen. Dankjewel :o

Wel grappig feitje, ik ben eigenlijk helemaal niet goed in taal, alleen zodra ik schrijf valt dat dus blijkbaar (bijna) niet op :=
Ik zal weer even een stukje doen :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:57

Nieuw stukje! :D

Afbeelding

*** KLIK HIER! Hfst 1.2 ***
Ben wel benieuwd wat jullie denken over wat er gebeurd is :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:16

Ben erg benieuwd, ik denk een auto ongeluk of iets in die richting :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:25

Schrijf alsjeblieft verder!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 22:22

Dankjulliewel! Zaterdag misschien weer een nieuw stukje

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:28

Ik vind het aangepaste stuk zeker beter dan het eerste! Inderdaad realistischer maar ook beter in te leven :)

Nieuwe stukje ook weer mooi, daar heb ik geen tips voor :D

En inspiratie als je moet slapen, dat ken ik... :') (evenals tijdens het huiswerk maken of in de les, ook van die fijne momenten :') )

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 15:46

sanne_sanne schreef:
Ik vind het aangepaste stuk zeker beter dan het eerste! Inderdaad realistischer maar ook beter in te leven :)

Nieuwe stukje ook weer mooi, daar heb ik geen tips voor :D

En inspiratie als je moet slapen, dat ken ik... :') (evenals tijdens het huiswerk maken of in de les, ook van die fijne momenten :') )

Dankjewel !

Haha echt he, super vervelend is dat. Ben echt een nachtwerker, maargoed :') soms is t niet anders haha

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:33

oeh spannend! ik lees mee, is weer echt een verhaal wat me aangrijpt!.

Ik zit ook de denken richting een auto-ongeluk ofzo :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 16:03

Dankjewel! :D

Probeer deze week weer een nieuw stuk te schrijven. Altijd ellendig, dat tijd te kort :')

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:31

Hfst 2.
It all starts with a nightmare

Everyone ready voor nog meer verwarring? Haha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:06

Ben benieuwd wat jullie er van vinden? :D

Ik heb zelf nog wat foutjes gevonden.
1e deel: niet die -> wie ik wilde zijn.
2e deel: de zin zodra ik haar jas kon vastpakken of iets dergelijks, loopt niet fijn.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:32

Waarom zo'n klein stukje, ik wil verder lezen :D
Leest echt fijn!
Zag een foutje: hield is met een -d-