Er is alleen 1 maar....
Ik kwam er net achter dat ik nog nooit een paard digitaal heb getekend
Nu ik mijn p heb gehaald van mijn opleiding (kunst en techniek) en ik er een jaartje tussenuit ga is het tijd voor actie
En wat is er nou leuker dan te beginnen met een ijslander? Ik gebruik photoshop en een tekentablet en begin altijd met schetsen die ik in diverse lagen plaats. Voor nu heb ik dus 3 schetsen, een paard, een landschap en de lucht. Ik haal niet alle fouten uit de schetsen omdat deze als richtlijnen zie en ze meestal verbeter gedurende het proces.
Schets nummer 1 is het paard:

Schets 2 is het landschap:

Dan wat richtlijnen voor de lucht maar zag net dat ik qua licht nog verkeerd zit dus daar moet ik rekening mee houden tijdens de rest van het proces. (hoe licht precies valt vind ik een best lastig punt)

En hoe ziet alles er bij elkaar dan uit? Nou als chaos ->

De kleuren van de schetsen zijn overigens niet per direct de kleuren waarin ik het wil maken, hou van wat rustige kleuren om in te schetsen maar wil niet alles dezelfde kleuren hebben anders kan ik niet goed het overzicht houden

Waar ik nu mee bezig ga is het bepalen van de kleuren en deze grof neerzetten om te kijken of ik eens ben met het kleurenpalet. Wat ik nu in mijn hoofd heb is ongeveer als volgt:
Het paard wordt een vos met een rood/oranje gloed. De achtergrond worden weilanden met helemaal achterin rotspartijen. Dit geheel heeft een warme gloed over zich heen. De lucht wordt sowieso met wolken maar wil ik ietsje paars mee geven zodat het oranje van de vos er meer uit knalt.
Of het ook zo wordt dat kunnen jullie zien in de vervolg posts

Ik volg!