Sommige van jullie kennen mij misschien nog wel, een aantal jaren terug maakte ik fanatiek armbanden met paardenhaar en leer. Helaas raakte de zin er een beetje af doordat er veel mensen waren die armbanden gingen maken die veel weg hadden van die van mij. Rustig aan ben ik er toen mee gestopt.
Door mijn werk als zadelmaker krijg ik toch af en toe weer aanvragen om iets te maken met het haar van het (overleden) paard en ben het maken van de armbanden dus weer wat aan het oppakken, wel met iets andere materialen wat meer past bij de mode van nu.
Met dit topic hoop ik misschien nog wat nieuwe ideeën op te doen door tips van jullie en ik wil jullie graag laten zien wat ik maak. Zelf vind ik het erg leuk om de klant zo veel opties aan kleuren leer, manier van het verwerken van het haar en stenen te geven (er zijn er echt meer dan 100!). De zin is weer terug, en dat lijkt me wel een topic waard!
Een armband met 3 stenen (waarvan 1 met swarovski) en het haar "plat" verwerkt:

Een armband met 3 stenen en ook weer het haar "plat"verwerkt (in het horloge zit geen haardenhaar):

Een armband met het haar van 3 paarden, gevlochten met 2 dezelfde stenen:

Een armband met een heel klein plukje haar, gevlochten met 2 stenen

Nog even een foto van wat ik voorheen maakte: