[VER] En toen was het oorlog..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VER] En toen was het oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:01

EN TOEN WAS HET OORLOG
- Fan Fiction
- Harry Potter

Darinde Malfidus is nakomeling van Lucius Malfidus, maar nooit gemogen door hem. Wanneer ze eindelijk naar Zweinstein mag, is ze dolgelukkig. Daar leert ze Ginny Wemel kennen: een uiterst aardig meisje met een gezellige familie. Maar als Lucius erachter komt dat zij omgaat met de 'bloedverraders', gaat het past echt mis. En als het dan ook nog duidelijk word dat Voldemort is teruggekeerd, en dat de familie Malfidus dooddoeners blijken te zijn..

"Drink het," fluisterde Sneep ijzijg, "drink het, Darinde! Je hebt toch niks te verbergen, of wel?" Darinde beefde even van de toon in zijn stem. "Veritaserum zeker?" siste ze. Sneep's ogen vormden zich tot smalle streepjes. "Misschien wel, misschien niet," antwoordde hij. Toen hij zag dat Darinde naar haar toverstok graaide, pakte hij haar boos bij de keel en duwde haar tegen de muur aan. "Dat doen we hier niet, Darinde! En omdat je bij de Malfidus woont, heb je naar mij te luisteren. Is dat nou jammer voor je." Sneep begint geniepig te grinniken. Dwingend duwde hij de flacon tussen Darinde haar tanden en goot de warme vloeistof haar keel binnen. Darinde voelde zich suf worden. Alles begon te duizelen, en toen werd het zwart voor haar ogen.

"Liever had ik haar ook niet gehad. Maar ik had slecht bekend komen te staan als ik haar op straat had gezet," hoorde Darinde vaag. Het was Lucius Malfidus zijn stem. "Ach, ze zal zich wel leren gehoorzamen." Dat was Sneep.
Langzaam opende Darinde haar ogen. Ze zag dat ze op een oude, suede bank lag. Naast haar stonden de twee mannen.
"Ah, ze is wakker!" zei Lucius triomfantelijk. Hij liep naar haar toe en ging bij het voeteneind zitten. "Lekker geslapen?" grijnsde hij vuil. Slapen? Het was dus geen Veritaserum geweest. Darinde antwoordde niet op Lucius zijn vraag.
"Negeren is niet aardig." Lucius trok zijn toverstok uit zijn zak en riep 'Imperio'. Direct pakte ook Darinde haar toverstok. 'Protego!' De spreuk kaatste terug, maar Lucius sprong opzij. "Niet netjes, Darinde." Hij glimlachte gemaakt, liep naar haar toe en zette zijn toverstok tegen haar slaap aan. "Accio Toverstok," zei Lucius en hij ving Darinde's toverstok in zijn rechterhand, "En nu meekomen, en geen geintjes meer!" Hij stopte zijn toverstok weer in zijn zak, gaf Darinde een duwtje in haar rug en liep de kamer uit. Sneep volgde.
Darinde zweeg. Ze wist niet wat te doen. Als ze haar stok nog had, had ze Lucius zeker weten een pompoenhoofd gegeven. Maar die had ze niet, dus het leek haar het slimste om niets te zeggen en braaf te volgen.
In de eetkamer aangekomen, gaat Lucius zitten alsof er niks gebeurd is. "Lekker, Narcissa. Ga naar de keuken en was af, Dobby!" Daarna keek hij Darinde vuil aan. "Ga zitten," zei hij bot. Darinde schoof de stoel van de tafel af en ging zitten. Draco Malfidus zat tegenover haar: een snertjoch, en haar broer. Alhoewel ze niet wist of ze met de laatste zo blij moest zijn. "Zo, Darinde. Was het gezellig met Sneep in de kelder?" sneerde hij. Darinde zag dat Sneep hem waarschuwend aankeek. "Hartstikke," mompelde ze zacht.
Toen het eten op was, was het enige wat Lucius tegen haar zei ''Kamer." Maar het was genoeg om het te begrijpen. Gedwee stond ze op en liep de trap op. Ze hoorde dat Draco haar volgde. Toen ze de deur van haar kamer dichtgooide, hoorde ze een hard zuigend geluid. En Draco, die riep 'Colloportus!'
Geweldig. Hij dacht zeker dat hij haar er mee had om de deuren te vergrendelen. Mooi niet! Eindelijk rust.
Ze plofte neer op haar bureaustoel en begon te schrijven:
He, Timber.

Ik weet dat het stom is dat ik je schrijf, want jij bent natuurlijk allang van Zweinstein af.
Maar.. die stomme Malfidus familie houdt me hier gevangen! Gelukkig begint het schooljaar over een week.
Is de sorteerceremonie spannend? Ik wil absoluut niet bij Zwadderich komen, sorry Timber. Voel je niet gekwetst, maar Draco zit er ook. Die achterlijke sukkel pest me alleen maar!
Het liefst zit ik bij Griffoendor.
Zijn de lessen op Zweinstein heel moeilijk? Ik ken al wat toverspreuken. Die heb ik opgevangen als Lucius, Bellatrix of Draco weer eens boos waren.

Vanmiddag heeft Sneep (die engerd geeft Toverdranken toch? Gatver!) me onder dwang een slaapdrankje gegeven, en toen ik wakker werd wou Lucius de Imperiusvloek over me uitspreken. Gelukkig niet gelukt, maar dat is toch niet normaal?

De brief kan ik niet langer maken, dan word die te zwaar voor Rebel.
Groetjes,
Darinde (helaas...) Malfidus

Ze rolt het stuk perkament op en liep naar het kooitje van de uil Rebel. Ze deed hem open. De uil riep even. Darinde bond het rolletje aan haar poot. "Breng hem naar Timber." Ze streelde de uil even, deed het raam open, en toen vloog Rebel weg. Rebel was de uil van familie Malfidus. Het was een prachtige Oehoe, maar ze maakte veel lawaai. Daarom stond ze bij haar op de kamer. Darinde vond dat niet erg. Rebel was de enige in dit huis die haar niet afkeurde op het karakter.
"Alohomora!" Darinde keek geschrokken naar deur, die met een knal openvloog. "Waar is die uil gebleven?" Bellatrix van Detta staat in de deuropening. Ze keek nijdig op Darinde neer. "Ben je weer gezellig bezig?" kuchte die. "Maar als je het wilt weten: 'die uil' is weg. Jagen."
Ze zag duidelijk aan Bellatrix dat ze het niet eens was met dat antwoord. "Verdomme, kreng dat je daar bent!" Boos richtte die haar toverstok gemaakt van Walnoot op Darinde. Toen wist Darinde dat het menens was: Bellatrix was sluw genoeg om haar te doden, en een expert in de Cruciatusvloek. Zwijgend strompelde ze achteruit, tot ze tegen de muur aangedrukt stond. Toen kneep ze haar ogen dicht.
Bellatrix zwaaide met haar toverstok en riep. "Cru..." Toen vloog haar toverstok uit haar hand. "Expelliarmus!"
Darinda deed haar ogen voorzichtig open, en zag Sneep staan. "Ze hoeft nog niet dood hoor, van Detta. Laat mij dit maar afhandelen," zei hij bot en hij duwde de toverstok weer terug in haar handen. Ze liep vloekend de kamer uit, en gooide de deur zo hard dicht dat de vloer trilde.
"Zo, zo, mevrouw Malfidus," begon Sneep, "Wat dacht je? Ik ken genoeg spreuken om Bellatrix te kalmeren als ze boos is?"
Boos staarde Darinda hem aan. "Man. Ik had niet eens mijn toverstok, want die moest Lucius perse afpakken!" schreeuwde ze. Sneep fronste zijn wenkbrauwen. "Dan zal je je wel misdragen hebben. Milde straffen heeft die voor iemand zoals jou dan. Dat moet beter."
Hij pakte zijn toverstok, mompelde iets en er schoten enkele kleine, kwetterende vogeltjes uit de punt. Toen richtte hij hem op Darinde. "Oppugno!" riep hij hard. De kleine vogels vlogen op Darinde af en begonnen haar te pikken. Ze dook in elkaar om de pijn te vermijden, maar het werkte niet. Nog geen minuut later hief Sneep de spreuk op en zei "Balsemio,'' zodat de wonden die de vogels hadden toegebracht heelden. "Straf begint mild. Naarmate hoe vervelender jij word, hoe erger de straf" zei hij zacht, waarna hij zich omdraaide en wegliep.
Darinde bleef huilend tegen de muur achter.

LicentioFide

Re: [VER] En toen was het oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:06

<3

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:00

Gaaf! Ik volg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:59

"Oh, Rebel. Laat me toch liggen!" Darinde duwde met haar rechterhand de bruine uil van zich af. Verwijtend staarden de ogen van Rebel haar aan. "Goed, goed. Je krijgt al voer." Zuchtend en puffend kwam Darinde uit bed en haalde een handje uilenvoer, wat ze voor Rebel neerlegde. Die vloog erop af en begon het snel op te eten. Toen ze het op had, ging ze bij Darinde op haar hand zitten. "Je moet je kooi in, Rebel. In de Zweinsteinexpress mag je niet losvliegen." Darinde deed het deurtje open en zette het dier op de stok.
"Darinde, kom je ook naar beneden?" klonk het van beneden. Narcissa, gokte ze. Dat was een vreemd geval. Soms was ze aardig, maar vaak ook niet. Ze wou graag dat ze haar zag als een moeder. Maar dat kon Darinde niet, dus zei ze ook geen 'mama' tegen haar. Alhoewel dat geen uitzondering was: ze had ook nog nooit 'papa' tegen Lucius gezegd. Zelfs niet toen ze een kleine peuter was. "We moeten naar het station!" Ohja, station. Dat was waar ook. Zenuwachtig liep ze naar haar kledingkast. Daar hing een mooi schoolgewaad. Ze deed het aan.
Darinde pakte de veldkoffer en de kooi van Rebel, en ging naar beneden.
"Goedemorgen," groette ze vrolijk. Niks kon deze dag nog verpesten: ze ging naar Zweinstein!
"Gwoedemwogguh" mompelde Draco met zijn mond vol brood. Narcissa keek haar vriendelijk aan en groette terug. Lucius keek, zoals altijd, nors voor zich uit. "Draco, schiet op met eten. De trein vertrekt over een kwartier." Hij zuchtte.
Draco stopte het laatste stukje brood in zijn mond."We kunnen gaan," zei hij. Iedereen stond op, en pakte elkaars hand vast. Darinde huiverde toen ze Lucius zijn kleffe hand vast pakte. Toen begon de wereld even te draaien en ademhalen was niet mogelijk. Met een klap kwam ze op de grond terecht. Ze zag de station pilaar waar ze vorig jaar Draco in had zien verdwijnen. "Ga je gang," hoorde ze Narcissa zeggen. Toen ze keek merkte Darinde dat ze niet naar Draco, maar naar haar gebaarde. Ze haalde even diep adem, pakte haar spullen goed vast en rende op de pilaar af. 'Aan de andere kant' van de muur was het geweldig. Darinde keek haar ogen uit. Ze zag de Zweinsteinexpress staan. Dáár zou zij in gaan zitten! Wauw, dit was leuker als ze zich had voorgesteld.
Ietsje verderop stonden inmiddels Narcissa, Malfidus en Draco te praten met andere tovenaars en heksen. Opgewonden trok Darinde haar koffer mee en ging naast ze staan. Direct hield het groepje mensen hun mond. "Darinde, ga maar alvast naar de trein," zei Narcissa voorzichtig. Darinde knikte en volgde Draco naar het spoor. Ze genoot er van. Nog nooit van haar leven was ze écht buiten de grenzen van villa Malfidus geweest. Nou goed, enkel toen ze haar toverstok ging halen bij Ollivander, maar dat telde niet. Dromerig ging ze een coupe binnen en zakte in één van de stoelen neer. Toen ze naar rechts keek, zag ze dat een meisje met rood haar haar aanstaarde. "Oh, euh, sorry! Ik zal weggaan." Darinde pakte geschrokken haar spullen bij elkaar, maar het meisje schudde haar hoofd. "Niet doen. Het is samen vast gezelliger dan alleen. Ik wacht op mijn broer en zijn vrienden, maar hij komt maar niet. Ik ben Ginny Wemel, en jij?" vroeg ze vriendelijk. Wemel.. Die naam kwam Darinde bekend voor. Lucius haatte de familie Wemel, want dat waren 'smerige bloedverraders' volgens hem. Darinde had hem niet op zijn woord geloofd, maar kon niks anders dan er mee instemmen als hij het weer eens 'aankondigde'. Maar die Ginny leek haar aardig. En daarom zei ze heel zachtjes, alsof er anders iets ergs zou gebeuren, "Ik ben Darinde. Darinde Malfidus om precies te zijn."
Ginny schrikt. "Malfidus?" zei ze met een piepstem. "Malfidussen zijn niet heel aardig zegt papa." Ze zuchtte even en keek Darinde bang aan. Darinde begreep het wel. "Zijn ze ook niet," mompelde ze zacht, "Alsjeblieft, vertel dat niet tegen Lucius, Sneep of wie dan ook!"
Ginny keek haar ongelovig aan, maar knikte. "Je kan me op mijn woord vertrouwen," lachte ze.
Op dat moment kwamen er drie leerlingen de coupe binnengerend. "He, Ginny! Schuif eens op. Wie is dat meisje?" zegt de jongen met het rode haar. "Ron, dit is Darinde Malfidus. Nee, kijk haar niet zo aan, Hermelien. Niet alle Malfidussen zijn het zelfde." Het laatste had Ginny tegen het meisje met de blonde golvende haren dat Hermelien bleek te heten. De andere jongen wist Darinde wel van hoe hij heette: Harry Potter.
Al kwam Darinde niet vaak buiten de deur, ze wist wel wie Harry Potter was. Hij had de Vloek Des Doods overleeft.
Vol verbazing staarde ze Harry aan. "Ehm, ja. Ik ben Darinde dus." Waarom ze dat zei, geen idee. Waarschijnlijk bevestigde ze Ginny gewoon even. "Welke afdelingen zitten jullie?" vroeg ze toen. Uit alledrie de monden kwam een volmondig 'Griffoendor'. Darinde knikte serieus, maar juichte diep van binnen. Dan kon ze tenminste al wat mensen in Griffoendor! Alhoewel Lucius haar waarschijnlijk wel kon vervloeken van woede als hij hoorde dat ze niet in Zwadderich was terecht gekomen, hoopte ze vurig dat ze in Griffoendor zou worden gezet.
Na een uur kwamen twee, precies op elkaar lijkende jongens binnen. Darinde nam aan dat dat de broertjes Wemel moesten zijn, waar ze Ginny over had horen praten. "We zijn er over drie minuten," deelde Fred Wemel mee, en toen liepen zij weer weg.
"Ga je mee, Darinde?" vroeg Ginny. Darinde knikt en liep met Ginny de coupe uit. De trein stopte. Ze kwamen samen met nog twee personen bij Hagrid aan, die de eerstejaars begeleidde naar Zweinstein. Toen de laatste persoon gearriveerd was, gingen ze op weg. "We komme nu bij die bootjes ennuh, niet je hande uitsteken daar!"

"Ginny Wemel," zei Minerva Anderling, lerares Transfiguratie. Ginny liep, zenuwachtig dribbelend, naar voren. Anderling plaatste de sorteerhoed op haar hoofd, die direct begon te praten. "Aha, een Wemel. Dat is niet moeilijk: Griffoendor!" Darinde zag dat Ginny opgelucht ademhaalde en toen vrolijk naast haar broers aan de Griffoendor tafel ging zitten.
"En nu hebben we Darinde Malfidus." Darinde hoorde Draco lachen toen Anderling dat zei. "Niets van aantrekken, Darinde," mompelt ze zachtjes tegen zichzelf. Ze vermant zichzelf, staat op en loopt naar de sorteerhoed toe. Net zoals Anderling bij Ginny deed, zet ze ook bij Darinde de sorteerhoed op.
De sorteerhoed begon diep te fronsen. "Mm... Moeilijk. Zwadderich is het beste voor jou. Ja, dat weet ik zeker. Maar ik voel, dat jij daar niet gelukkig zal worden. Griffoendor!" Een golf van opluchting ging door Darinde heen. Ze zat in Griffoendor. Niet in Zwadderich, maar Griffoendor!
Toen zag ze Draco's gezicht tussen de Zwadderaars: Gekwetst en boos. Het blije gevoel was direct weer weg.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:15

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:17

Ik vind het tweede deel, nogal niks.

Jij?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:19

Mm, er zitten wat schrijffouten in en een paar punten die me storen qua zinsopbouw/schrijfstijl. Het verhaal vind ik wel leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:32

Ja, dat ergert mij dus ook.
Want ik weet dat ze er zijn, maar kom ern iet achter welke het zijn 8)7

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:54

_Sillebil schreef:
"Oh, Rebel. Laat me toch liggen!" Darinde duwde met haar rechterhand de bruine uil van zich af. Verwijtend staarden de ogen van Rebel haar aan. "Goed, goed. Je krijgt al voer." Zuchtend en puffend kwam Darinde uit bed en haalde een handje uilenvoer, wat ze voor Rebel neerlegde. Die vloog erop af en begon het snel op te eten. Toen ze het op had, ging ze bij Darinde op haar hand zitten. "Je moet je kooi in, Rebel. In de Zweinsteinexpress mag je niet losvliegen." Darinde deed het deurtje open en zette het dier op de stok.
"Darinde, kom je ook naar beneden?" klonk het van beneden. Narcissa, gokte ze. Dat was een vreemd geval. Soms was ze aardig, maar vaak ook niet. Ze wou graag dat ze haar zag als een moeder. Maar dat kon Darinde niet, dus zei ze ook geen 'mama' tegen haar. Alhoewel dat geen uitzondering was: ze had ook nog nooit 'papa' tegen Lucius gezegd. Zelfs niet toen ze een kleine peuter was. "We moeten naar het station!" Ohja, station. Dat was waar ook. Zenuwachtig liep ze naar haar kledingkast. Daar hing een mooi schoolgewaad. Ze deed het aan.
Darinde pakte de veldkoffer en de kooi van Rebel, en ging naar beneden.
"Goedemorgen," groette ze vrolijk. Niks kon deze dag nog verpesten: ze ging naar Zweinstein!
"Gwoedemwogguh" mompelde Draco met zijn mond vol brood. Narcissa keek haar vriendelijk aan en groette terug. Lucius keek, zoals altijd, nors voor zich uit. "Draco, schiet op met eten. De trein vertrekt over een kwartier." Hij zuchtte.
Draco stopte het laatste stukje brood in zijn mond."We kunnen gaan," zei hij. Iedereen stond op, en pakte elkaars hand vast. Darinde huiverde toen ze Lucius zijn kleffe hand vast pakte. Toen begon de wereld even te draaien en ademhalen was niet mogelijk. Met een klap kwam ze op de grond terecht. Ze zag de station pilaar waar ze vorig jaar Draco in had zien verdwijnen. "Ga je gang," hoorde ze Narcissa zeggen. Toen ze keek merkte Darinde dat ze niet naar Draco, maar naar haar gebaarde. Ze haalde even diep adem, pakte haar spullen goed vast en rende op de pilaar af. 'Aan de andere kant' van de muur was het geweldig. Darinde keek haar ogen uit. Ze zag de Zweinsteinexpress staan. Dáár zou zij in gaan zitten! Wauw, dit was leuker als ze zich had voorgesteld.
Ietsje verderop stonden inmiddels Narcissa, Malfidus en Draco te praten met andere tovenaars en heksen. Opgewonden trok Darinde haar koffer mee en ging naast ze staan. Direct hield het groepje mensen hun mond. "Darinde, ga maar alvast naar de trein," zei Narcissa voorzichtig. Darinde knikte en volgde Draco naar het spoor. Ze genoot er van. Nog nooit van haar leven was ze écht buiten de grenzen van villa Malfidus geweest. Nou goed, enkel toen ze haar toverstok ging halen bij Ollivander, maar dat telde niet. Dromerig ging ze een coupe binnen en zakte in één van de stoelen neer. Toen ze naar rechts keek, zag ze dat een meisje met rood haar haar aanstaarde. "Oh, euh, sorry! Ik zal weggaan." Darinde pakte geschrokken haar spullen bij elkaar, maar het meisje schudde haar hoofd. "Niet doen. Het is samen vast gezelliger dan alleen. Ik wacht op mijn broer en zijn vrienden, maar hij komt maar niet. Ik ben Ginny Wemel, en jij?" vroeg ze vriendelijk. Wemel.. Die naam kwam Darinde bekend voor. Lucius haatte de familie Wemel, want dat waren 'smerige bloedverraders' volgens hem. Darinde had hem niet op zijn woord geloofd, maar kon niks anders dan er mee instemmen als hij het weer eens 'aankondigde'. Maar die Ginny leek haar aardig. En daarom zei ze heel zachtjes, alsof er anders iets ergs zou gebeuren, "Ik ben Darinde. Darinde Malfidus om precies te zijn."
Ginny schrikt. "Malfidus?" zei ze met een piepstem. "Malfidussen zijn niet heel aardig zegt papa." Ze zuchtte even en keek Darinde bang aan. Darinde begreep het wel. "Zijn ze ook niet," mompelde ze zacht, "Alsjeblieft, vertel dat niet tegen Lucius, Sneep of wie dan ook!"
Ginny keek haar ongelovig aan, maar knikte. "Je kan me op mijn woord vertrouwen," lachte ze.
Op dat moment kwamen er drie leerlingen de coupe binnengerend. "He, Ginny! Schuif eens op. Wie is dat meisje?" zegt de jongen met het rode haar. "Ron, dit is Darinde Malfidus. Nee, kijk haar niet zo aan, Hermelien. Niet alle Malfidussen zijn het zelfde." Het laatste had Ginny tegen het meisje met de blonde golvende haren dat Hermelien bleek te heten. De andere jongen wist Darinde wel van hoe hij heette: Harry Potter.
Al kwam Darinde niet vaak buiten de deur, ze wist wel wie Harry Potter was. Hij had de Vloek Des Doods overleeft.
Vol verbazing staarde ze Harry aan. "Ehm, ja. Ik ben Darinde dus." Waarom ze dat zei, geen idee. Waarschijnlijk bevestigde ze Ginny gewoon even. "Welke afdelingen zitten jullie?" vroeg ze toen. Uit alledrie de monden kwam een volmondig 'Griffoendor'. Darinde knikte serieus, maar juichte diep van binnen. Dan kon ze tenminste al wat mensen in Griffoendor! Alhoewel Lucius haar waarschijnlijk wel kon vervloeken van woede als hij hoorde dat ze niet in Zwadderich was terecht gekomen, hoopte ze vurig dat ze in Griffoendor zou worden gezet.
Na een uur kwamen twee, precies op elkaar lijkende jongens binnen. Darinde nam aan dat dat de broertjes Wemel moesten zijn, waar ze Ginny over had horen praten. "We zijn er over drie minuten," deelde Fred Wemel mee, en toen liepen zij weer weg.
"Ga je mee, Darinde?" vroeg Ginny. Darinde knikt en liep met Ginny de coupe uit. De trein stopte. Ze kwamen samen met nog twee personen bij Hagrid aan, die de eerstejaars begeleidde naar Zweinstein. Toen de laatste persoon gearriveerd was, gingen ze op weg. "We komme nu bij die bootjes ennuh, niet je hande uitsteken daar!"

"Ginny Wemel," zei Minerva Anderling, lerares Transfiguratie. Ginny liep, zenuwachtig dribbelend, naar voren. Anderling plaatste de sorteerhoed op haar hoofd, die direct begon te praten. "Aha, een Wemel. Dat is niet moeilijk: Griffoendor!" Darinde zag dat Ginny opgelucht ademhaalde en toen vrolijk naast haar broers aan de Griffoendor tafel ging zitten.
"En nu hebben we Darinde Malfidus." Darinde hoorde Draco lachen toen Anderling dat zei. "Niets van aantrekken, Darinde," mompelt ze zachtjes tegen zichzelf. Ze vermant zichzelf, staat op en loopt naar de sorteerhoed toe. Net zoals Anderling bij Ginny deed, zet ze ook bij Darinde de sorteerhoed op.
De sorteerhoed begon diep te fronsen. "Mm... Moeilijk. Zwadderich is het beste voor jou. Ja, dat weet ik zeker. Maar ik voel, dat jij daar niet gelukkig zal worden. Griffoendor!" Een golf van opluchting ging door Darinde heen. Ze zat in Griffoendor. Niet in Zwadderich, maar Griffoendor!
Toen zag ze Draco's gezicht tussen de Zwadderaars: Gekwetst en boos. Het blije gevoel was direct weer weg.

Ik zou je even (proberen te) helpen :D
Allereerst wissel je vrij vaak tussen verleden tijd en tegenwoordige tijd, je kunt beter een van de twee kiezen. :D

Verder gebruik je vaak toen, dat vind ik persoonlijk niks.
Citaat:
Toen begon de wereld even te draaien en ademhalen was niet mogelijk.

Daar zou ik bijvoorbeeld van maken: De wereld begon even te draaien en ademhalen was niet mogelijk of op dat moment begon de wereld even te draaien, ademhalen was niet mogelijk.

Citaat:
Toen ze het op had, ging ze bij Darinde op haar hand zitten.

Daar zou ik van maken: Toen ze het op had, ging ze op Darinde's hand zitten.

Maar veel dingen zijn ook persoonlijke smaak denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:04

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:06

Veel beter! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:04

Lucius Malfidus raasde. Zijn gezicht was wit van woede. "Jij zou ervoor zorgen dat zij uit de handen van Potter zou blijven!"
Draco dook in elkaar,"Papa, wie zegt dat hij haar kent? Hij geniet veel te veel van zijn macht om met zo'n kleuter als Darinde om te gaan!" Hij deed een poging om Lucius over te halen, maar het was duidelijk dat die hem niet geloofde. "Oh, is dat zo?" sprak Lucius. Hij pakte Draco bij zijn kraag en trok hem omhoog. Draco ging trillend tegen de muur van het krot zitten.
Darinde zag het gebeuren. Er ging een scheut van medelijden door haar heen, maar veel tijd om daar over te peinzen had ze niet. "Darinde, kom hier," zei Lucius. Darinde stond op en liep naar Lucius toe. Het voelde alsof er lood in haar schoenen zat. "Hoe durf je ons bloed te verraden?" Lucius zette zijn toverstok tegen haar kin aan. "HOE DURF JE?"
Darinde zweeg. "Ben je doof geworden, Darinde?" Lucius grijnsde gemeen.
"Imperio!" Plotseling voelde Darinde zich bijzonder licht in haar hoofd. Het was een gelukzalig gevoel, even geen drukmakende gedachten.. Zeg dat je ons bloed verraden hebt. Maar ze wil het niet zeggen.. Zeg het! Nee, dat wil ze niet. Gewoon zeggen, dan ben je van alles af Het klonk erg aanlokkelijk, maar ze wou het niet. "NEE! IK ZEG HET NIET!" schreeuwde Darinde opeens. Ze greep haar toverstok, richtte hem op Lucius en riep 'Silencio." Direct was het stil. Ze stopte haar toverstok weg, en liet zich toen verward tegen de muur zakken. Als Lucius het voorval aan iemand zou vertellen wanneer de monddoodbezwering uitgewerkt was, had je de poppen aan het dansen. Darinde merkte niet meer dat Lucius boos non-verbale spreuken probeerde af te vuren op haar, en dat de scharnieren van de deur piepte.
Tot dat Bellatrix van Detta voor haar stond. "Hallo, Darinde. Heb je met je toverstok lopen spelen?" zei ze met een achterlijk, kinderlijk stemmetje. Darinde ontwaakte geschrokken uit haar gedachten en gaf een gil.
"Oh, ga je gillen. Wil je dat pappie je komt troosten? Gaat jammer genoeg een beetje moeilijk, aangezien jij hem het zwijgen op hebt gelegd." Bij 'jij' wees ze dreigend met haar toverstok naar Darinde. Die kroop in elkaar.
Ze was niet voor veel mensen bang, maar Bellatrix joeg haar angst aan. Uit haar ooghoeken zag ze hun huiself Dobby aan komen lopen. "Moet Dobby u mantel wassen, meester?" piepte hij. "Oh, Dobby. Achterlijke elf, ga weg voordat ik je vervloek!" Bellatrix keek vals om naar Dobby. Toen keek ze weer naar Darinde, die nog verder tegen de muur aangekropen was. "Denk maar niet dat ik vergeten ben wat jij gedaan hebt," grijnsde Bellatrix. Haar toverstok kwam steeds dichterbij. "Crucio!"
De pijn gierde door Darinde's zenuwen. Het voelde alsof er duizenden messen door haar lijf gestoken werden. Ze kronkelde en gilde. Plots hield de pijn op: Bellatrix had de vloek opgeheven.
"Nu ben je niet zo dapper meer, kleine meid?" Ze duwde de angstige Darinde ruw tegen de muur aan, en liep toen naar Lucius. De monddoodbezwering was uitgewerkt.
"Dat kreng," mompelde hij. Darinde had verwacht dat hij zijn toverstok zou trekken en dat hij haar zou vervloeken met al de spreuken die hij kon. Maar hij deed niets van al die dingen. "Ga naar school," was het enige wat Lucius zei. Draco en Darinde liepen, allebei nog trillend op hun benen, naar de deur toe. Maar Lucius blokkeerde de doorgang met zijn wandelstok. "Enkel Darinde, Draco," zei hij kalm. Darinde liep sloom door het struikgewas heen.
Ze hadden in twee weken, vier pogingen gedaan om een Onvergeeflijke Vloek over haar uit te spreken. De reden waarom Lucius niet gestraft werd daarvoor, wist Darinde helaas. Hij stond goed bekend bij het Ministerie van Toverkunst. Die zouden hem niet straffen, zelfs niet als hij tien Dreuzels zou vervloeken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:06

leuk verhaal! ik volg

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:40

ik ben net aangeland in dit draadje..
ben een bovengemiddelde lezer en aardige schrijver..

ik had wel erg veel moeite om in het verhaal te komen omdat de tijdlijn gelijk loopt met het originele verhaal.. en je dus een omschakeling moet maken in je hoofd dat er 'personages' ontbreken in het origineel waar je nu kennis mee maakt..

waardoor de verwarring ontstond was eigenlijk al de eerste zin:

Darinde Malfidus is nakomeling van Lucius Malfidus, maar nooit gemogen door hem.

wellicht maakt het het, voor opstarten van het verhaal, wat makkelijker als je bijvoorbeeld zou zeggen:

Darinde Malfidus is de dochter Lucius Malfidus, maar het buitenbeentje van de familie.

'nakomeling' duidt een beetje op een aantal generaties verschil.. ik dacht daardoor ook dat het zijn overgrootvader betrof of iets dergelijks, wat sneep dan ook verontrustend oud zou maken.. snapte het pas toen Draco haar broertje bleek.

----------------------

tweede puntje..

De leeftijd, gedrag en intelligentie van Darinde is inconsequent in het eerste stuk.

Citaat:
Darinde beefde even van de toon in zijn stem. "Veritaserum zeker?" siste ze.

Dit voelt voor mij aan als een wat oudere tiener.. Ze kent immers Veritaserum.. iets dat de klasgenoten van Hermelien nog niet eens konden bedenken toen ze een ketel zagen in hun 6e jaar. Ook het verzet in 'sissen' is niet echt een 11-jarige.. als voorbeeld.. Harry begon zich pas na zijn derde schooljaar wat te verzetten tegen zijn oom en tante.. nu kun je natuurlijk al jong brutaal zijn tegen volwassenen.. maar het plaatje compleet lijkt te gaan om een oudere tiener.

De sorteerceremonie kent ze eigenlijk niet zo goed, dat moet ze vragen.
Echter haar defense against the dark arts is al op zeer ver gevorderd niveau.. De protego spel wordt zeer goed beheerst terwijl op school de meesten er nog mee stoeien in hun 5e jaar.

een 11-jarige zal ook eerder spreken over 'school begint' in plaats van het 'schooljaar begint'`

-----------------------------

ik denk eigenlijk ook dat je een beetje te volwassen taal gebruikt voor een 11-jarige, je wilt immers dat de lezer door haar ogen en over haar schouder naar de situatie kijkt?

vergrendelen, is best wel duur voor 'op slot doen'..

kantekening hier, kom je uit België van origine? ik weet dat de belgische taal wat meer 'duurdere' woorden in de basis gebruikt dan Nederlanders.. dus dat zou daar vandaan kunnen komen.. in dat geval vervalt mijn opmerking over 'te dure woorden' natuurlijk.
----------------------------------

die stomme Malfidus familie houdt me hier gevangen. Hier moest ik weer even teruglezen.. want nu dacht ik dat ze misschien geadopteerd was.. misschien kun je dit beter vervangen door 'ze houden mij gevangen.. of mijn familie houden mij gevangen'.

Ze zag duidelijk aan Bellatrix dat ze het niet eens was met dat antwoord.. ik denk dat je bedoelt dat Bellatrix haar antwoord niet geloofde? En waarom werd Bellatrix zo boos omdat ze een katabelletje zou sturen? daar raak ik je even kwijt.

----------------

je verhaal lijn is leuk ik ben nieuwsgierig naar het vervolg
maar probeer door de ogen van het kind te blijven kijken en het niet 'te mooi' te willen schrijven.. op sommige punten doe je dat goed, op sommige momenten vergeet je het weer even en schrijf je met een volwassen blik.. Houd ook in de gaten wat een 11 jarige logischerwijs wel kan en niet kan (verdedigingsspreuken lijken mij onwaarschijnlijk vooral als de familie en zij niet met elkaar overweg kunnen, immers ze moet leren en kunnen oefenen op zo'n spel en het is gevorderde materie).

tegenwoordige en verleden tijd noemt iemand anders al als aandachtspunt zag ik..

------------

al met al als je het iets eenvoudiger schrijft en de leeftijd van darinde goed in de gaten houdt v.s. de vertelstijl dan leest het even wat lekkerder weg.. De verhaallijn is leuk gevonden.. beetje een verhaal van hoe de jeugd van Sirieus had kunnen zijn, maar dan een jonger verhaal daarvan

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:57

Heb het verhaal niet gelezen, maar wil wel even advies geven met betrekking tot schijfstijl. 'Toen' in een verhaal is eigenlijk heel 'simpel' en zal vrij weinig in boeken worden geschreven. Je kunt er beter iets anders van maken zoals: 'op dat moment' 'zonder dat hij het zag' of iets in die zin, zolang het de zin qua betekenis niet verandert, maar je geen 'toen' gebruikt.

Verder wil ik nog even ingaan op het gebruik van 'wou'. In de schrijftaal wordt 'wou' eigenlijk niet gebruikt. Of eigenlijk, het is niet gebruikelijk om dat in een boek te schrijven. Daarvoor prefereren schrijvers de werkwoordsvorm 'willen'.

Tot dat Bellatrix van Detta voor haar stond
Totdat is een woord dat twee zinnen aan elkaar verbind, oftewel, je kunt niet met 'totdat' beginnen mits je er geen 'Totdat Bellatrix van Detta voor haar stond, ging ze .....blablabla'

De zinnen die je gebruikt vind ik soms erg beknopt en staat er heel random een punt. Eigenlijk heel zonde, als je er mooie lange zinnen uit kunt maken. Niet te lang, maar soms staat er afgezaagd een punt en dan denk ik, 'wat zonde!'

"Moet Dobby u mantel wassen, meester?"
Heel goed kijken wanneer je een bezittelijk en persoonlijk voornaamwoord gebruikt. Mantel geeft een bezit aan, dus moet u een bezittelijk voornaamwoord worden. Dan wordt het dus 'uw mantel'.

Gaat jammer genoeg een beetje moeilijk, aangezien jij hem het zwijgen op hebt gelegd.
In de schrijverswereld is het niet gebruikelijk om zinnen af te korten. Meestal schrijven schrijvers in hele zinnen, dus laten geen woorden weg, ookal zou dit in de spreektaal wel goed kunnen. Je zou er beter van kunnen maken: 'Dat gaat helaas nogal lastig, aangezien jij hem het zwijgen hebt opgelegd'

Nou, mijn taaladvies is toch iets meer geworden dan ik bij voorbaat gedacht had, maar ik hoop dat je hier eerst weer even mee uit de voet kunt :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:02

over deel 2

Citaat:

Verschijnselen naar het station lijkt mij een niet logische oplossing:

- je kunt de situatie niet zien, en niet bepalen hoe je precies neerkomt.. dus wat als op die spot net dreuzels lopen (zie Freds? zakken op verschijnselen omdat hij bijna boven op een dreuzel landde buiten koers).. vanuit drukte naar thuis kan wel... vanuit thuis naar een dreuzelstation kan niet.
- daarnaast moeten 2 kinderen bijverschijnselen, inclusief hutkoffers en dieren.. lastige opgave.. en daarna moeten ze de hutkoffers achter zich aansleuren door de pilaar, ze hebben immers geen karretje ;).. aangezien we weten dat je moet sleuren met die koffers, lijkt mij rennen dus wel wat lastig ook.

"Darinde, ga maar alvast naar de trein," zei Narcissa voorzichtig. waarom voorzichtig? bedoel je misschien vriendelijk? ik las namelijk weer even terug of ik wat gemist had dat leidde tot het 'voorzichtig zeggen'.

Ginny schrikt. "Malfidus?" zei ze met een piepstem. "Malfidussen zijn niet heel aardig zegt papa." dat is leeftijd inconsequent de andere kant op... op je 11e schrik je dan en denk je dat, maar zeggen doe je het niet... ik zou het haar laten denken. En Darinde laten reageren op haar schrik door bijvoorbeeld: 'je hoeft niet te schrikken, maar ik ben anders hoor'.. daarna kunnen ze er dan wel over praten.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:57

Leuke en interessante verhaallijn, ben er erg benieuwd naar. Ik kom alleen wat dingen tegen in je verhaal die chronologisch niet kloppen met hoe het in de boeken staat. Ik weet niet of je expres die tijdlijn negeert, in dat geval, heb ik niks gezegd. Zo niet:

Je schrijft dat Darinde en Ginny tegelijkertijd in hun eerste jaar zitten, dat is in boek 2. Maar:
Sirius ontsnapt in boek 3 uit Azkaban, en Bellatrix na hem. Bellatrix zou nu dus nog in Azkaban moeten zitten.
In boek 4 komt Voldemort pas terug, de Malfidussen weten dit pas wanneer ze geroepen worden door hem zelf (stond in je intro dat Voldemort al terug was).
Sneep staat tot in boek 6 bij de dooddoeners te boek als verrader, ook pas dan wendt Narcissa zich in wanhoop tot hem, eerder hebben ze geen contact ook voor zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:00

Ik snap jullie reacties. Het klopt ook hahaha. Qua logica klopt het verhaal. Zekniet,,maar ik vind het leuk om te overdrijven :p Stom iets van me.
Zal het verhaal vanavond beetje herschrijven, zodat het inderdaad kloppender word.
Dankjewwl voor de tips, heb ik heel veel aan!

Dat van Bellatrix heb ik.niet bij stilgestaan. Stom van me.
Ook een punt om aan te passen in het verhaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:05

Ohja, ben een echte nederlander (: Ik schrijf alleen iets te volwassen voor mijn leeftijd (ben 13)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:08

Owh, nooit stilgestaan bij de leeftijd. Maar vind dit verder ook geen invloed hebben. Verhaalopbouw heb ik niet naar gekeken, omdat daarvan de smaak per persoon verschilt.
Ik kijk liever taalinhoudelijk, dus altijd iets om aan te werken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:10

Ik ga vanavond het verhaal voor een groot gedeelte herschrijven. Zouden jullie t daarna nog een keer willen beoordelen? Heb daar heel veel aan!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:11

Ik zal het zeker nog eens vluchtig doorlezen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:15

Fijn! Erg bedankt!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:29

Leuke verhaallijn!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:36

Ik wil het ook graag nog een keer voor je doorlezen hoor! Hoe meer feedback hoe fijner denk ik ook :).