GEZ: Knutselwerk voor ponykamp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pc_cross

GEZ: Knutselwerk voor ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:55

Hoi allemaal,

Komende zomer gaan wij weer met een groep op ponykamp. Tijdens ponykamp doen wij ook altijd een 'knutselactiviteit'. Nou ben ik al goed aan het zoeken geweest naar een leuke knutselactiviteit maar heb de juiste nog niet gevonden.

- De kinderen zijn in de leeftijd van 11 t/m 15 jaar
- Voornamelijk meiden (1 jongen)

Ik heb al gekeken naar een manenclip. Dit is eventueel een optie.

Graag wil ik aan jullie vragen of jullie nog leuke knutselwerkjes weten.

Ideeën:
- Holle kraal met paardenhaar: Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag. Kun je deze bijv los kopen en dan zelf vullen. Waar kun je deze kopen etc.

Andere ideeën zijn van harte welkom!

Groetjes

unihorses

Re: GEZ: Knutselwerk voor ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:01

die holle kralen kun je indd gewoon los kopen. dan zou je kralen eraan kunnen doen als een leuke hanger maar volgens mij ben je daar met een kwartiertej ook klaar mee (zo'n manenclip ook :+ )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:04

Frontriem maken?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:11

Iets op een dekje maken? Een naam borduren of met steentjes oid.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:13

wat is het budget? want anders kan je inderdaad kijken naar een frontriem loomen (die elastiekjesrage momenteel) met verschillende kralen oid die ze in de riem kunnen verwerken. (voor witte en zwarte elastiekjes kan je natuurlijk ook paardenelastiekjes gebruiken :P)

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:25

Bedankt voor alle reacties!

unihorses: weet jij waar je die holle kralen kan kopen? En blijft het dan nog een beetje goed als je er zelf paardenhaar in doet?
En met een manenclip zo klaar?! Misschien wel als je de juiste benodigdheden hebt haha. Ik heb ff wat spullen gepakt die ik hier thuis had om het uit te proberen. Had er toch best moeite mee.

Slina & Rintah: Leuk idee! Een frontriem. Alleen met die Loombandjes ben ik niet zo weg van hihi. Nog een ander idee om een frontriem van te maken??

PenP2014: Bedoel je dan dat we voor iedereen een dekje kopen of dat ze die zelf mee moeten nemen? Vorig jaar (vergeten te zeggen) hebben we namelijk op een t-shirt met steentjes hun eigen paard laten maken. Liever dit jaar dus niet weer de steentjes haha

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:39

Wij doen met onze ponykampen ook altijd een knutsel momentje, dit hebben wij al gedaan: T shirt kleuren, Stal naam bordje maken, placemat maken met een groepsfoto van alle kinderen, gips gieten en schilderen en dit jaar hebben we ze vragen laten beantwoord als in een vrienden boekje en hebben wij er nu een fotoboekje van gemaakt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:42

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:43

Wat wij wel eens hebben gedaan: kinderen in 2 groepen verdelen, groep 1 knutselt een fotolijstje,groep 2 gaat voor een fotoshoot met zijn lievelingspony. (gewoon door de leiding) Halverwege wisselen, daarna een van de leiding naar 't Kruidvat sturen en daar de foto's direct afdrukken.

Altijd heel erg leuke reacties op gehad!
Laatst bijgewerkt door Roosch op 11-06-14 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:52

dromenvanger maken;) mooie flexibele tak laten zoeken in een bos(je) en dan een dromenvanger laten maken:) ik vond het vroeger altijd erg leuk!

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:39

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:47

leuk, dat kan je misschien ook nog combineren met foto's maken gedurende het kamp, en aan het eind van het kamp iedereen 2 foto's geven als verassing :)
houd er voor de jongen wel rekening mee dat je voor hem een wat stoerder stofje oid hebt, die zijn meestal niet zo tuttig, iets van postzakkenstof oid

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 18:28

Rintah dat dachten wij inderdaad ook. Nou moet ik zeggen dat de jongen 17 is. Hij doet wel fanatiek mee maar zal bijvoorbeeld ook meer de andere kinderen gaan helpen.

We houden sowieso een fotoshoot tijdens ponykamp. Die doe ik namelijk zelf. Heb al zitten denken om inderdaad daar iets mee te doen!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:35

Je kan ook een keer iets anders doen; een ´modeshow´ of idd frontriem maken ;D

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 18:43

Liksteen: We doen aan het einde van het kamp voor de ouders een show waarin ze leuke/grappige dingen van het naspelen. En ik ben bang dat een frontriem maken te duur is. Denk dat je al snel aan 15 euro p.p. zit daarvoor en we zijn met 22 kinderen..

Bedankt voor het meedenken allemaal!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:50

Hoefijzer verven! Vinden de kids altijd hartstikke leuk. Kan je gewoon de hoefsmid vragen die heeft er zat en dan simpele verf kopen. Voorkant achterkant schilderen en hop je bent zo een halfuur verder. En dan het ijzer mee naar huis nemen als "geluksijzer"! :j

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:51

Wij hebben toen met de kinderen van stro touw touwenhalster gemaakt heel makkelijk en leuk!

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 18:53

nafnaf: Jouw hulp heb ik nodig haha. Dit waren wij ook van plan en hebben al erg veel spullen verzameld. Iemand anders van de leiding is hiermee aan de gang maar kwamen er niet uit. Kun jij uitleggen hoe je die gemakkelijk maakt??

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:56

Dat van die frontriem loomen is niet heel moeilijk, heb je alleen maar een vork voor nodig en wat elastiekjes (paardenelastiekjes willen het vast ook wel doen, als het maar geen platte zijn).
Niet heel duur dus!
En inderdaad is een touwhalster maken echt heel leuk, touw bij de action weg en tutorial op internet zoeken

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:03

pc_cross schreef:
nafnaf: Jouw hulp heb ik nodig haha. Dit waren wij ook van plan en hebben al erg veel spullen verzameld. Iemand anders van de leiding is hiermee aan de gang maar kwamen er niet uit. Kun jij uitleggen hoe je die gemakkelijk maakt??

Ja ik weet ook niet precies hoe maar wij hadden gewoon eerst alles gevlochten en dan in elkaar gezet. :+

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:08

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:11

Een touwhalster maken is idd ook leuk.

Of je laat ze een halstertouw maken? Hoef je alleen clips te maken, halstertouw verven en klaar is kees. Dan kan je eventueel ook nog een soort wedstrijd doen, wie het mooiste halstertouw heeft gemaakt mag die standaars gebruiken voor zn lievelings pony

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:33

Ik zal de uitleg van de touwhalster even bekijken!
Liksteen het is via de ponyclub dus ze hebben allemaal een eigen pony, dat scheelt haha :)

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:19

ik ben de creatieveling bij mij op stal en ben dan ook verantwoordelijk voor de knutselmiddag op de manege met kamp! wij gaan dit jaar met paardenhaar waarschijnlijk sleutelhangers maken, voor de grotere meiden misschien een klein armbandje. ik heb dan al de haren gesorteerd en gebundeld, dus dan hoeven ze alleen nog maar er iets leuks van te maken :)

als je touwhalsters gaat maken met ze kan je voor 0,98 bij de action 10m geel touw halen waar je dan 2 pony touwhalsters uit kan maken (kleine pony 4m, middelgrote pony 5m, paard 6m). als je het van strotouw wilt doen (wat ik niet zou doen, snijd in je pony z'n neus] moet je het eerst vlechten en heb je dus heeeeeeeel veel stro touw nodig..
ik gebruik altijd dit filmpje

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 12:42

Nizzie:
Wij wilden eerst ook een paardensierraad maken! Maar omdat ze bij ons allemaal eigen pony's hebben en liever geen stuk van de manen of staart af willen knippen, kunnen we dit helaas niet doen.

Wij hebben echt al een hele zak vol met stro touwtjes verzameld haha. Dus we gaan ze sowieso eerst vlechten zodat het niet gaat snijden!