[ART] Mix&Match kettingen goede prijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne97

[ART] Mix&Match kettingen goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:14

N.a.v. Mijn vorige topics gekozen om een nieuw topic aan te maken voor mijn kettingen.
Wat vinden jullie een goede prijs?
Vraag ik teveel?
De hangers zijn afneembaar dus je kunt de hangers wisselen. Je hebt bijv. Een grijs leerkoord daarbij kunnen lime-groen en/of licht-roze.
Ik vraag voor een complete ketting €20 en voor een losse hanger €10

Hier dan de kettingen:

Een overzichtje van de kleuren tot nu toe
Afbeelding

Bruin met lime groen
Afbeelding

Grijs met lime groen
Afbeelding

Grijs met licht roze
Afbeelding

Ik zou het erg leuk vinden als jullie een reactie achterlaten wat jullie ervan vinden en hoe jullie de prijs vinden!

eclair98

Re: [ART] Mix&Match kettingen goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:17

Ik vind het een leuk idee zeg! Maar valt het er niet zo af of trek je het er zo af?

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:21

eclair98 schreef:
Ik vind het een leuk idee zeg! Maar valt het er niet zo af of trek je het er zo af?

Het zit vast met een slotje. Mijn moeder & oma hebben er ook een en daar zit het nog met een ringetje vast. En die zijn er nog niet afgekomen na het dragen. Dus denk dat dat wel meevalt. :)

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:14

Niemand?

Ik vind het erg jammer dat er zo weinig gereageerd word op mijn topic's! :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:16

Ach dat heb ik ook hoor :Y)

Ik weet het niet, ik vind de prijs aan de hoge kant, maar voor die 20E krijg je dan een hanger en de ketting?

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:21

eclair98 schreef:
Ach dat heb ik ook hoor :Y)

Ik weet het niet, ik vind de prijs aan de hoge kant, maar voor die 20E krijg je dan een hanger en de ketting?

Haha, ik vind het wel jammer :(

Voor €20 krijg je het leerkoord met de afneembare hanger.
En voor €10 kun je een losse hanger in een andere kleur kopen.

Ik zat zelf eerst met iets van €7,50 of €8,50 voor een losse hanger in mijn hoofd maar ik weet niet of ik dan alle kosten er helemaal uit kan halen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:25

Dat is dan ook wel weer zo, maar ik vind die 20E wel een hoop geld als ik moet bekennen!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:30

Ik denk ook dat 20 euro aan de hoge kant is. Ik zou het er zelf niet voor geven.../
Ze zijn wel erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Lunaeekie op 28-04-14 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:30

Weet je wat het is... ik vind je prijs helemaal niet te duur. Ik maak zelf ook spullen voor de verkoop, dus ik weet wat je ongeveer kwijt bent aan tijd en materiaal. En als je er dan nog iets aan wil verdienen, moet je nu eenmaal een bepaalde prijs neerzetten.

Maar het gros van de mensen ziet dat gewoon niet. Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ze vinden het gauw al te duur omdat ze voor 5 euro een simpel kettinkje in een budgetwinkel kunnen kopen. Verwend door dit soort prul, willen ze niet meer betalen voor kwaliteit.

Wat je moet doen, is zorgen dat je echt kwaliteit hebt, en dat je origineel bent. Dan kun je nog een leuke prijs vragen. Ik vind het origineel, maar kan van de foto niet beoordelen of het kwaliteit is. Zo te zien wel, maar dat weer je zelf ook het beste.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:31

Ik vind 10 euro voor een losse hanger vrij prijzig, ik koop zelf ook regelmatig kralen en hangers en die kosten maak je niet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:32

Oo ik maak zelf ook handwerk en dat verkoop ik ook, maar 10E voor een ketting zonder hanger (even snel uitgerekent) vind ik toch wel duur.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:36

Duke schreef:
Weet je wat het is... ik vind je prijs helemaal niet te duur. Ik maak zelf ook spullen voor de verkoop, dus ik weet wat je ongeveer kwijt bent aan tijd en materiaal. En als je er dan nog iets aan wil verdienen, moet je nu eenmaal een bepaalde prijs neerzetten.

Maar het gros van de mensen ziet dat gewoon niet. Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ze vinden het gauw al te duur omdat ze voor 5 euro een simpel kettinkje in een budgetwinkel kunnen kopen. Verwend door dit soort prul, willen ze niet meer betalen voor kwaliteit.

Wat je moet doen, is zorgen dat je echt kwaliteit hebt, en dat je origineel bent. Dan kun je nog een leuke prijs vragen. Ik vind het origineel, maar kan van de foto niet beoordelen of het kwaliteit is. Zo te zien wel, maar dat weer je zelf ook het beste.

Het is inderdaad erg moeilijk omdat mensen het nogal snel te duur vinden.
Maar echt heel veel lager kan ik niet gaan zitten, het is echt voor mijzelf al redelijk veel geld om uit te geven en daar wil ik natuurlijk een klein beetje op verdienen! ;)

Ik merk wel dat mensen die ze in het echt hebben gezien makkelijker kopen dan mensen via internet.
En ja het meeste moet ik hebben van mond op mond reclame. :D

Ik haal alles bij een kralenwinkel en het is echt van goede kwaliteit dus niet van de xenos of action.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:36

LovingTweety schreef:
Ik vind 10 euro voor een losse hanger vrij prijzig, ik koop zelf ook regelmatig kralen en hangers en die kosten maak je niet.

Wat zou jij ervoor willen uitgeven aan een losse hanger en aan een complete ketting?
Is €8,50 beter voor een losse hanger?

Ik ben nl. Voor de hangers alleen €6 aan materiaal kosten kwijt.
En voor de leerkoorden €9
Laatst bijgewerkt door sanne97 op 28-04-14 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:39

Ja, dan is het toch prima. En inderdaad, mensen geven het makkelijker uit als ze het echt zien en kunnen vasthouden. Dat het echt kwaliteit is. Ik ken iemand die maakt alleen maar met zilver, goud en edelstenen kettingen en armbanden. Zo'n ketting kost minstens 75 euro. Tja, daar moet je liefhebbers voor hebben, maar die zijn er wel.

Zorg gewoon dat je origineel bent. Dat je iets maakt wat niemand anders heeft. Ik maak houten kettinghangers die ik met de hand beschilder. Kan niet voor onder de 25 euro zo'n hanger verkopen. Dat gaat qua tijd die erin zit gewoon niet. Maar dan is het wel handwerk en origineel.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:42

Duke schreef:
Ja, dan is het toch prima. En inderdaad, mensen geven het makkelijker uit als ze het echt zien en kunnen vasthouden. Dat het echt kwaliteit is. Ik ken iemand die maakt alleen maar met zilver, goud en edelstenen kettingen en armbanden. Zo'n ketting kost minstens 75 euro. Tja, daar moet je liefhebbers voor hebben, maar die zijn er wel.

Zorg gewoon dat je origineel bent. Dat je iets maakt wat niemand anders heeft. Ik maak houten kettinghangers die ik met de hand beschilder. Kan niet voor onder de 25 euro zo'n hanger verkopen. Dat gaat qua tijd die erin zit gewoon niet. Maar dan is het wel handwerk en origineel.

Lijkt me erg leuk die houten hangers!
En je moet er geen verlies op maken. Dat had ik dus in het begin, daarom heb ik bij de armbanden ook de prijs omhoog gedaan.
Tips zijn altijd welkom, ik ben nog maar sinds februari bezig dus een beginner! Haha

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:45

Ik vind het ook prijzig. Ik weet ook dat kwaliteitskralen enz. prijzig kunnen zijn, maar ik zou niet snel 20 euro voor 'zelfgemaakt' kettinkje betalen.

Voor jezelf even duidelijk op een rijtje zetten wat je er zelf aan kwijt bent en dan iets er boven gaan zitten. Kan me niet voorstellen dat 1 zo'n kettinkje 20 euro kost namelijk. (maar goed ik weet niet waar jij je spul haalt, ik heb een redelijk goedkope winkel hier zitten met kwaliteit)

Wat ik er voor zou betalen? Een kettinkje met hanger voor 10 euro. Losse hanger 6,50. Misschien een aanbieding maken wanneer je een ketting koopt met een hanger dat je de tweede hanger goedkoper krijgt? Wij Nederlanders houden natuurlijk van aanbiedingen :P

En ja, door budget (zooi) zijn we gewoon verwend. Ik ga naar de Primark en heb voor 5 of 6 euro een statement ketting met veel kralen en steentjes. Geen kwaliteit, maar goed..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:46

Ik heb geen idee wat je er dan voor moet rekenen, ik heb 6 bakken vol met kralen, maar maak alleen voor mijzelf/familie/vrienden en verkoop dus niets.

Ik heb geen idee waar je besteld? Misschien zijn er goedkopere bedrijven.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:48

Rena100 schreef:
Ik vind het ook prijzig. Ik weet ook dat kwaliteitskralen enz. prijzig kunnen zijn, maar ik zou niet snel 20 euro voor 'zelfgemaakt' kettinkje betalen.

Voor jezelf even duidelijk op een rijtje zetten wat je er zelf aan kwijt bent en dan iets er boven gaan zitten. Kan me niet voorstellen dat 1 zo'n kettinkje 20 euro kost namelijk. (maar goed ik weet niet waar jij je spul haalt, ik heb een redelijk goedkope winkel hier zitten met kwaliteit)

Wat ik er voor zou betalen? Een kettinkje met hanger voor 10 euro. Losse hanger 6,50. Misschien een aanbieding maken wanneer je een ketting koopt met een hanger dat je de tweede hanger goedkoper krijgt? Wij Nederlanders houden natuurlijk van aanbiedingen :P

En ja, door budget (zooi) zijn we gewoon verwend. Ik ga naar de Primark en heb voor 5 of 6 euro een statement ketting met veel kralen en steentjes. Geen kwaliteit, maar goed..

Wat ik al zei het leer alleen kost me al 9 euro dus dat is zonder hanger.
En daar zit niemand op te wachtend denk ik ;)

Een aanbieding kan altijd natuurlijk!

Maar 10 euro voor de hele ketting kan ik dus niet vragen.

Heeft die winkel ook een site?
Ik haal het in de stad bij een kralenwinkel zij hebben wel een site.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:52

Ok dat is wel heel duur hoor voor zo'n stukje leer!

goedkoopstekralen.nl

dat is de winkel in mijn woonplaats, ik weet dat ze wel mooie spullen verkopen (ik doe er zelf heel weinig nog mee met deze hobby)

Ik snap dat je er dan moeilijk nog wat op kan verdienen, zou toch gaan kijken of je ergens anders goedkoper kan krijgen, wel met dezelfde kwaliteit natuurlijk.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:53

Wat ik wel vind is met de armbanden dat ik het moeilijk vind om op internet de kleurtjes bij elkaar te zoeken. En of het dan bij elkaar staat.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:55

Nou dan zou ik als ik jou was ook beter inkopen gaan doen, wat dat had ik nooit gedacht :=
Je hoeft geen 10E voor de hele ketting te vragen, dan sla je ook helemaal naar de andere kant door.

Maar je reacties heb je *\o/*

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:57

Ja dat is begrijpelijk, foto's kunnen inderdaad wel wat vertekenen. Maar ik denk wel dat je zeker goedkoper uit kan zijn, waardoor je je prijzen lager kan maken en dan verkoop je ook beter!

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:00

eclair98 schreef:
Nou dan zou ik als ik jou was ook beter inkopen gaan doen, wat dat had ik nooit gedacht :=
Je hoeft geen 10E voor de hele ketting te vragen, dan sla je ook helemaal naar de andere kant door.

Maar je reacties heb je *\o/*

Haha dat wel ja!
En ik ben blij met de reacties, ze zijn nuttig!

Wat ik heb gevonden is wanneer je leer goedkoop wilt kopen je op een rol koopt.
Dan heb ik dus een kvk nummer nodig en aangezien ik nauwelijks winst maak is het nog niet nodig.

En als ik op een rol koop zit ik gelijk aan 5 meter vast van één kleurtje.
Dan moet ik al 15 verschillende rollen kopen en dan ben ik ook een kapitaal kwijt terwijl ik maar 1 meter gebruik bijv. En de rest blijft liggen.

Mocht iemand een goede webshop weten waar ik leer goedkoop kan kopen.
Dit is nl. De winkel waar ik nu koop en die hebben ook heel veel leer in de winkel hangen.
www.kraaltjesvanrenate.nl

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:06

Je betaald leer per cm, dat is wel prijzig inderdaad! Maar ik moet wel zeggen dat ze wel mooie soorten heeft!

Die webshop van mij heeft niet zoveel leersoorten, alleen het standaard spul. Ik zou eens verder googlen. Je moet toch wel ergens wat kunnen kopen wat goedkoper is...

PS. ik krijg wel heel erg zin om wat leuke dingen te maken als ik dit zo allemaal zie :P
Laatst bijgewerkt door Rena100 op 28-04-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:07

Wat ik tot nu toe heb gevonden zit rond dezelfde prijs.
Ik betaal het meeste per 10 cm en het ronde leer enz. Per meter.