Dit keer een prachtige Appaloosa.
Het is een verrassing, dus mocht je het paard herkennen: mondje dicht!
Hij wordt getekend op a4-formaat met vulpotlood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Zie ik nu vlekken van het potlood, of komt dat door de foto?
.
Laptopje ernaast, muziekje aan.
. Veel fijner dan aan een bureau of tafel, hihi. Schilderen doe ik dan weer wel aan een bureau
. Tenzij het dry brushen is, dat weer gewoon in bed.
.
Ik denk dat de pupil wat omhoog moet, maar of ik dat nu nog voor elkaar krijg...?
. Ik denk zelf dat je het oog misschien wat breder moet maken, het is nu erg rond waardoor het uit een verkeerde hoek getekend lijkt. Als je het oog meer ovaal maakt lijkt het denk ik beter.
. Je mag 'm ook per PB sturen.
Zal 't wel ff vragen.
.
. Het hoofd van jouw paard is groter getekend dan op de referentiefoto, als het oog wat groter maakt kloppen de verhoudingen beter.
. En het is een hele bekende foto nu ik 'm zo eens goed bekijk
.
. Als de opdrachtgeefster een exacte kopie had gewild, dan was ze wel naar een drukker gegaan.
amber15 schreef:O, dankjulliewel! Kun je uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Kan ik er zelf ook even naar kijken.
San87, Heb je de tekening niet te groot gemaakt ten opzichte van de foto? Het lijkt wel of alles wat te groot is ten opzichte van het oog. Ook is nu wel extreem uit verhouding. Dat heb ik anders nooit!
De schaduwwerking moet ik inderdaad nog toevoegen. Daar heb ik nog niet aan gewerkt. Het klopt dus dat je dat opvalt.
Als ik het oog wat breder maak, zou het dus beter kloppen. Dat had je al gezegd en ik geloof wel dat je gelijk hebt![]()
Haha, ik ben inderdaad geen printer, maar wel een perfectionist!![]()
En over die foto, mag ik pb van je?
De komende dagen heb ik het helaas echt te druk om eraan te werken. Zondag weer
. Wat ik zou doen, is het oog groter maken zodat de verhoudingen weer kloppen. Dat is makkelijker dan de rest kleiner maken
.
. Leuk hulpmiddel, natuurlijk, maar het moet geen uitgangspunt worden vind ik.
Bedankt voor je hulp hoor!