[FOTO] Zou jij een fotoshoot van mij willen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

[FOTO] Zou jij een fotoshoot van mij willen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 06:05

Wat begon als bijkomstigheid werd iets wat ik steeds leuker vind worden.
Ik heb een spiegel reflex camera gekocht en ben er nu wat mee aan het spelen gegaan.
De afgelopen week begint het een klein beetje te worden zoals ik in mijn hoofd had.

Ik zou het leuk vinden om uiteindelijk hier en daar eens een shoot te kunnen doen.
Ik weet dat er met mij vele meerdere zijn dus ga ik er niet van uit dat het storm gaat lopen :')
Maar puur uit nieuwsgierigheid.........ik vroeg me af......
Zou jij er wat voor willen betalen voor dit soort foto`s????
Ik vraag er nu nog niks voor omdat ik eerst verder wil leren hier in.
Mijn vraag is dus pure nieuwsgierigheid :)

foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

Ik moet nog veel leren hoor en iedere tip is welkom uiteraard maar ik ben benieuwd of ik een beetje de juiste richting op ga zo.

Vast bedankt voor het mee kijken
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 31-03-14 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Mijati

Re: Zou jij een fotoshoot van mij willen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:12

Ik vind het, als leek, erg mooi uitzien.
Maar aangezien je beginnend bent, zou ik er niet te veel voor willen betalen, iets in de orde van 10-20 euro voor minimaal 15 foto's.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 06:16

Mijati schreef:
Ik vind het, als leek, erg mooi uitzien.
Maar aangezien je beginnend bent, zou ik er niet te veel voor willen betalen, iets in de orde van 10-20 euro voor minimaal 15 foto's.

Dank je wel.

Ik ga ook geen hoofdprijzen vragen hoor, daar ben ik het mens niet naar.
Tot nu toe heb ik er nog niks voor gevraagd en oefen eerst nog even een poosje door.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:23

Ik zou iig de brede zwarte kaders weghalen. :o
Je topic moet ook op FK met de tag [FOTO]

En als je net je camera hebt gekocht zou ik er sowieso nog geen geld voor vragen maar eerst lekker gaan oefenen zodat je hem onder de knie hebt. Gewoon oefenshoots op stal gaan doen of van de huisdieren van je vrienden ofzo. Gelijk geld vragen als je hem net hebt vind ik eigenlijk niet kunnen. :o

Er zijn idd heel veel fotografen dus probeer je eigen stijl te vinden. De foto's hierboven zijn zeker niet slecht. Veel oefenen met belichting (laatste foto is te donker) en niet iedereen vind de wazige of hele donkere zwarte rand mooi. Er mag ook wat meer kleur in.

Maar gewoon lekker gaan oefenen hoor!! :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 06:39

Ik heb er geen kleur aan toegevoegd Bellatrix.....ik was bang dat ze dan "overbewerkt" zouden gaan worden maar ik zal het eens uit gaan testen.

zo iets als dit bedoel je?
Afbeelding

Zoals ik hier boven al zei....ik vraag er nog niks voor omdat ik eerst verder wil leren hier in.
Ik heb de camera niet sinds vorige week hoor maar vanaf die tijd vind ik het pas worden zoals ik ongeveer wil.
Belichting moet ik inderdaad beter onder de knie gaan krijgen.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:52

Ik vind ook dat het te weinig kleur bevat. Dat kan bij een enkele foto mooi zijn, maar dan moet het wel zo bedoeld zijn. Het is nu een beetje saai.
En ik vind door je kader en het wazige dat je foto's een beetje een 'opgesloten' gevoel geven. Hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:53

Ik zou inderdaad die zwarte kaders weghalen, maar voor de rest vind ik het er al best goed uitzien!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:55

Ik vind de foto's echt heel mooi gelukt! Mooie aparte stijl en ik hou er zo wel van :)
Voor zulke foto's van mijn paardje zou ik blij zijn als ik maar 20 euro moet betalen <3

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:57

Ik vind het wel goed! ik doe het je niet na Ik laat alles uit me handen vallen... :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 07:00

Ik begrijp wat je bedoeld inderdaad.
Mijn idee was dat het juist een afsluiting aan de foto gaf maar misschien zie ik dat ook wel verkeerd.
Meer openheid en meer leven er in dus.........daar gaan we mee aan de gang :j

Bedankt voor het mee denken :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 07:21

Is dit meer een beetje wat jullie bedoelen?
Zonder kader en zonder effecten....meer kleur.....?

Afbeelding

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:29

Ik vind het geen mooie foto (de hond staat er niet echt goed op), maar het is al een stuk beter vind ik ja! Maar een hond in goede positie krijgen kan je al, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik vind nog wel dat je laatste foto iets mist, maar ik weet niet wat haha. Ik ben zelf ook geen expert hierin. Maar er is gewoon iets waardoor ik niet zo zeggen 'wauw wat een mooie foto'. Maar het is zeker niet slecht hoor!

En misschien ben ik ook wel gewoon te kritisch (dat ben ik met alles) ;).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 07:35

Dat idee had ik dus ook, vandaar dat ik met wazige randen en licht en donker was gaan spelen.
Er mist iets wat de foto "specialer maakt" maar ik kan ook de vinger er niet op leggen

De positie van de hond is minder inderdaad maar deze zat nog onbewerkt in mijn map :')

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:41

Het lijkt erop dat de bloemetjes scherp zijn en niet het hondje, daardoor valt het hondje een beetje weg.

Scherpte diepte fotograferen is lastig;-(
Daarmee vooral veel, heel veel oefenen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 07:44

Ik denk dat dat komt doordat ik het formaat aan moest passen om de foto hier te kunnen plaatsen :o
Als ik het origineel helemaal in scroll blijft deze wel scherp op de hond.

Ik heb hem nog even wat aangepast.
Helaas moet ik me wel aan de afmetingen van bokt houden hier in.

Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit leuker maar dat zal ook met persoonlijke smaak te maken hebben

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:49

Ik zou proberen om je niet te veel aan te trekken van de "smaak" voorkeuren van anderen. Juist het ontwikkelen van je eigen identiteit in foto's is belangrijk. Dan krijg je vanzelf ook de mensen die jouw manier van fotograferen mooi vinden.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:57

Dat is inderdaad heel belangrijk.
Wat ik zeg is ook niet bedoeld als 'zo moet het', maar als 'zo zou ik het persoonlijk mooier vinden'. Geen enkele verplichting om iets te doen met wat ik heb gezegd.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:00

Ik vind juist jouw stijl als in de eerste foto's heel aansprekend. Als je bij mij in de buurt zou wonen zou ik je zeker uitnodigen om je portfolio uit te breiden!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 08:04

zilverkenny schreef:
Dat is inderdaad heel belangrijk.
Wat ik zeg is ook niet bedoeld als 'zo moet het', maar als 'zo zou ik het persoonlijk mooier vinden'. Geen enkele verplichting om iets te doen met wat ik heb gezegd.

Ik ben het anders best met je eens hoor :')
Ik vind het wel fijn als mensen hun eerlijke mening geven.
Daarvoor heb ik ook dit topic gemaakt.....om te horen wat de algemene mening is.....wat verbeterpunten kunnen zijn etc.
Juist omdat ik er nog niet zo lang geleden mee begonnen ben.
Zoals de kleur....dat hoor ik steeds terug komen dus daar kan ik wat mee.
Ik moet duidelijk minder bang zijn meer kleur te gebruiken.
Scherpte/diepte dat is ook heel lastig en ik ben me er van bewust dat ik daar meer thuis in moet raken evenals de belichting.
Binnenkort maar weer oefenen op stal met springen.
Ergens in juni moet ik klaar zijn om dat goed te kunnen....nou ja.....goed genoeg voor op dat moment dan :')

Aahh dank je wel Princesj :o
Dat is leuk om te horen voor een startertje :)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:06

Ik vind de foto's al erg goed gelukt, heb er in technisch opzicht alleen niet veel verstand van. Mocht je je portfolio een keer uit willen breiden stuur maar pb. Je woont aardig in de richting zo te zien.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:16

Ik mis in je foto's vooral kleur en diepte. Wat voor ISO en diafragma stand heb je gebruikt? Ik zou eerst nog even lekker aan de slag gaan met je nieuwe camera. Het duurt even voor je alle kneepjes van het apparaat kent. Ik zou als je shoots gaat doen de foto's niet opleveren met de zwarte rand en wazige bewerkingen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:15

De afmetingen van een foto op Bokt is 900x900 nu volgens mij dus je kan je foto's groter laten zien en dat zou ik ook zeker doen. Doe ik ook. :j Is veel mooier en makkelijker te beoordelen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:22

quartel schreef:
Dat idee had ik dus ook, vandaar dat ik met wazige randen en licht en donker was gaan spelen.
Er mist iets wat de foto "specialer maakt" maar ik kan ook de vinger er niet op leggen

De positie van de hond is minder inderdaad maar deze zat nog onbewerkt in mijn map :')

Nog even een tip, bewaar altijd van alle foto's het onbeperkte bestand, zodat je indien gewenst altijd weer vanaf het originele bestand kan beginnen, en niet moet gaan zitten knoeien met een al bewerkte foto.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:29

Ik weet niet ongelooflijk veel van fotografie af, maar mijn vriend is fotograaf en cameraman dus ik weet wel een klein beetje haha.
Een tip: Juist die overduidelijke bewerkingen, zoals die zwarte rand en wazige bewerkingen, maken de foto minder mooi. Het is veel mooier als je subtiel de kleuren veranderd (hoe, dat is is aan jou om je eigen stijl te ontwikkelen) of subtiel het licht veranderd. En inderdaad, zorg er voor dat het onderwerp van je foto (in dit geval het hondje) er scherp opstaat, zodat die er meer uitspringt.
Hopelijk heb je er wat aan!

EvelijnS

Re: [FOTO] Zou jij een fotoshoot van mij willen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:32

UK -> FK