Goedkoop foto's bestellen, waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goedkoop foto's bestellen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:00

Goed, ik vraag me af of ik hier goed zit met het stellen van de vraag en of dat niet in een algemeen topic moet..

Ik ben rond de 30 á 40 foto's nodig op het formaat 20x30cm. Deze foto's wil ik meenemen naar een toelatingsexamen op een kunstacademie en ga ik daarna nooit meer gebruiken. Normaal gesproken bestel ik alles bij Profotonet, maar ik ben daar met 30 foto's al €64,48 kwijt. En dat is mij eigenlijk te veel voor eenmalig gebruik. Dus ik ben op zoek naar een andere aanbieder. Natuurlijk moeten de foto's er nog wel redelijk uit komen te zien, maar ik begrijp dat Profoto kwaliteit niet te halen is..

Dus bij deze mijn vraag; Wat zijn jullie ervaringen met andere leveranciers en wat raden jullie mij wel en absoluut niet aan?

Kruidvat/Hema/Aldi en consorten vallen af.

Air

Re: Goedkoop foto's bestellen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:01

Webprint ben ik tevreden over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:04

Voeren zij achteraf ook zelf nog kleurcorrecties door? Of krijg je de foto's echt zoals jij ze zelf aanlevert?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:13

Nee, ik heb ze altijd gekregen zoals ze echt waren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:05

Ik druk ze altijd af bij fotohans in zwolle. daar kunnen ze fotocorrecties uitvoeren, máár, als jij gewoon zegt dat ze dat niet moeten doen, dan doen ze dat niet hoor :)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:41

Photobox :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:37

foto.com. 20x30 = 99cent/foto én je krijgt er bij elke print 25 gewone prints gratis bij...

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:40

Ik bestel ze altijd bij webprint, prima fotos!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:12

Wil ze goedkoop of wil je ze goed? ;)
Ik bestel alles bij Profotonet en daar ben ik zeer tevreden over. Webprint en dergelijke zijn wat mij betreft kwalitatief te laag.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:10

Misschien is de OP goed lezen wel handig :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:11

Hier ook goede ervaringen met foto.com. Niet duur maar wel een mooie kwaliteit :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:19

Air schreef:
Misschien is de OP goed lezen wel handig :)

Overheen gelezen. Toch zou ik voor dat doel niet gaan beknibbelen op de kwaliteit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:46

Heb je zelf ervaring met Webprint? Want ik zag geen verschil tussen de kwaliteit van Profotonet en Webprint.
Misschien dat als je zeer nauwkeurig gaat kijken dat er verschillen te zien zijn tussen een foto... maar dat vind ik het dubbele van het geld wat je bij webprint betaald niet waard :+ En ik gok zomaar de TS ook niet gezien het voor eenmalig gebruik is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:50

Ik heb ooit naar een aantal verschillende aanbieders dezelfde foto gestuurd en laten afdrukken op 20x30. Profotonet kwam er als beste uit en Webprint bungelde ergens onderaan. Je ziet absoluut heel veel verschil. Kleur, scherpte, bleeding enz.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:03

En hoelang geleden was ooit? Mijn ervaring is namelijk anders.

Ook in een test van Digi Foto Pro scoorden ze een 8. (waarbij ze hoger scoorden dan Profotonet :+)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:07

Dat is anderhalf jaar geleden zoiets. Digi Foto Pro is inderdaad ook niet verkeerd.
Als ik overigens echt topkwaliteit moet afleveren dan ga ik naar een fotozaakje in mijn woonplaats die man die werkt nog met een echte doka. Daar kan niets anders tegenop.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:15

Ff googelen gratis fotos
En dan krijg je heel veel sites
Zal zo eens kijken waar ik mijn fotos heb bestel waren 25 gratis exlc verzendkosten
Heb nu net een site gekregen http://www.bestecanvas.nl
Gratis verzenden betaal je voor canvasdoek van 40x60 €24.90
Heel mooi canvas is dat (ze hebben volgens mij ook normale weet ik zo niet zeker)
Foto.com heb ik laatste mijn foto's besteld
Kost geen drol en mooie kwaliteit

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:50

Profotonet.nl :) Hele goed afdrukken

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:58

Noeni schreef:

Jij maakt dezelfde fout als ik eerder deed. In de OP staat dat ze hier eerder bestelde ;)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:49

Tazzey schreef:
Noeni schreef:

Jij maakt dezelfde fout als ik eerder deed. In de OP staat dat ze hier eerder bestelde ;)

Oeps foutje! Excuus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:48

Ik bestel inderdaad normaal gesproken bij Profotonet, voor klanten bestel ik ook uitsluitend daar.

Maar ik heb simpelweg even niet het budget om daar zo veel foto's te bestellen voor eenmalig gebruik. Ik heb ook de test gezien van Digi Foto Pro en daar scoren ze aanzienlijk hoger dan Profoto. En gratis foto's hoe ik ook echt niet, ik wil er echt wel voor betalen want ik wil wel gewoon kwaliteit.

Vanochtend heb ik bij Webprint 5 foto's besteld op verschillende formaten. Deze formaten heb ik ook nog thuis liggen van Profoto dus ik kan ze dan goed gaan vergelijken. Mocht het verschil wel dusdanig groot zijn dat de kwaliteit van de foto's drastisch achteruit gaat dan moet ik maar gaan snijden in mijn selectie en wordt het toch Profoto.

Zodra ik het verschil weet zal ik het hier ook posten, misschien ook interessant voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:39

Nou ik heb de foto's van webprint binnen. Op zich is het een prima kwaliteit en er is niets mis mee. Er is alleen iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen, ik heb alleen besloten om maar wel bij profoto te bestellen. Dan maar iets minder foto's en wat meer geld kwijt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:40

Ik heb laatst foto's besteld via lidle was best goedkoop en later een boek van laten maken ook via hun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:35

Ik begrijp je standpunt qua prijs.
Maar vergeet niet dat de mensen die jouw portfolio gaan beoordelen op de kunstacademie, ook beeldprofessionals zijn.

Je klanten (waar je het over hebt) krijgen wel de professionele afdrukken van profotonet, terwijl ZIJ wellicht juist de mensen zijn die het verschil NIET zien...
De mensen van de kunstacademie gaan het zéker wel merken... Ik zou zonder twijfel toch kiezen voor een professioneel vaklab.

Het "voelt" misschien heel vervelend om 65,- euro te investeren in een set afdrukken die je daarna nooit meer gaat gebruiken.

Maar bekijk het ook eens vanaf de andere kant:
Zou je voor 2 á 3 tientjes prijsverschil het risico willen lopen om afgewezen te worden voor de opleiding die de toekomst van je verder leven gaat bepalen?
Bovendien zal je tijdens je studie ook flink wat moeten gaan investeren voor dingen die je verder eigenlijk nooit meer zal gebruiken. Daar moet ook geld voor vrijkomen...

Natuurlijk is 65,- euro veel geld als je het niet hebt liggen.
Maar waar een wil is, is een weg... Het is vast op één of andere manier wel mogelijk om aan dat geld te komen (auto's wassen, extra uurtjes werken bij je baas, je ouders om een bijdrage vragen, etc.). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:44

Dank je voor je reactie Femke, ben het absoluut eens wat betreft kwaliteits-prijsverhouding. Hier boven heb ik ook al ergens gepost dat ik wel kies voor Profoto. Dan maar iets minder foto's mee.

Investeren in mijn studie vind ik geen probleem, heb ook een vergelijkbare studie gedaan (en gehaald) en toen heb ik ook regelmatig heel veel geïnvesteerd in projecten waar ik nu niets meer mee doe. Maar dat doe ik graag, als het resultaat er maar naar is. Ik twijfel nu alleen zo hard aan mijzelf dat ik overal beren op de weg zie en bang ben dat ik niet aangenomen word.

Maar goed, ik ga wel naar Profoto want daar kan niemand aan tippen.