Ik heb een verhaal geschreven, als jullie tips of ideeën hebben laat maar horen !
Citaat:Ik maak me zo klein mogelijk zodat hij mij minder ziet maar tuurlijk ziet hij mij hij staat voor me, mijn rug raakt de koude witte muur die mijn vader geschilderd had , hij pakt me bij mijn haren en trekt me omhoog en slaat me in mijn buik. Als hij eindelijk stopt ren ik de trap af en ren naar buiten, mam komt aanrijden met de auto ze ziet aan me dat het mis is, ik maak de autodeur open en ga zitten, mam start de auto opnieuw en we rijden de straat uit. Op de hoek naast ons huis staat een verhuiswagen en er komt een trailer aanrijden. 'Michelle, wat is er gebeurd ?' 'Hij werd boos en toen sloeg hij me....... alweer" Mam stopt om de hoek achter de verhuiswagen. De verhuiswagen rijdt weg en van de trailer komt een bruine pony die ik rond de 1,50 schat,even denk ik terug aan de 2 jaar waar ik werkte op een stal, op mijn 13e begon ik en net voor mijn 15e verjaardag stopte ik omdat we verhuisden. De pony wordt mee genomen naar de achtertuin door een meisje. Ik hoor een pony stampen op de trailer en als een man de stang achter weg haalt loopt een pikzwarte pony van rond de 1,50 de trailer af met een jongen, maar net voordat de pony van de laadklep af is rent ie weg, onze kant op. Ik bedenk me geen moment en stap de auto uit de pony rent de weg over en staat dan stil, ik steek over, de pony draaft weg en zodra de pony mij ziet rent ie verder weg. Ik sta stil en zie dat de jongen te wachten staat om over te steken, de pony draait zich naar mij toe en loopt voorzichtig naar mij toe, de pony staat een pas van mij vandaan, de pony zet een pasje opzij en loopt iets naar mij toe, ik steek mijn hand uit en de pony snuffelt nieuwschierig, ik probeer de pony te aaien dat lukt en als ik een paar minuten verder ben pak in de pony bij zijn halster en halstertouw, braaf sjokt de pony naast mij mee, de jongen komt aan lopen "Wow bedankt, normaal als hij weg rent moeten we een uur vangen maar ook met wandelen rent hij gewoon weg. Ik ben Lars en de pony die je vast hebt is Macho's Moment, ookwel Macho, hij is een ruin. Loop je mee hem op stal zetten ?" "Ik ben Michelle, ja is goed ik loop wel mee" Met Macho naast me loop ik naar het hoekhuis. Mam is al naar huis gereden, Macho loopt relaxt naast me en Lars lijkt nog steeds verrrast. 'Michelle ?' Ja' 'Heb je al een keer paard gereden ?' 'Ja, heb 2 jaar gewerkt op een stal en een pony van de eigenaresse uitgebracht tot het L maar toen verhuisden we. Hoe oud is Macho, si hij al zadelmak ?' 'Hij is drie en half jaar, nee want hij trekt zich al los met wandelen en poetsen' We lopen verder en lopen de oprit op bij Lars, Lars maakt het hek open en dan ligt er voor ons een bak me daarom heen weides, links ligt het huis en rechts een stallencomplex waar je binnen en buiten kunt poetsen en rechts naast het stallencomplex ligt een paddock. 'Wauw, hoeveel pony's hebben jullie ?' '3 pony's , Macho, Adora's Angels, een 6 zes-jarige merrie ookwel Adora en Boy's Miracle, een 7-jarige ruin ook wel Boy, Boy komt morgen. Gaaf he, wacht ik haal Anne even, zet Macho maar vast de poetsspullen liggen bij de paddock'. Ik loop met Macho om het stallen complex heen en zie nu de hele paddock, ik zet Macho vast en pak zijn poetsspullen, hij draait wat rondjes en staat dan stil, ik pak de rosborstel en masseer zijn lijf, daarna pak ik de harde borstel en veeg het vuil weg en met de zachte borstel laat ik hem extra glanzen, Lars is nog niet terug, Macho staat te slapen terwijl ik zijn nek masseer zoals ik dat geleerd heb. Dan komt het meisje aanlopen wat Adora vast had, 'Hoi ! Ik ben Anne, is dat echt Macho ? Zo rustig heb ik hem nog nooit gezien' 'Hey ! Ik ben Michelle, ja dat is echt Macho haha, is hij zo druk dan ?' 'Ja, als je wil mag je hem opzadelen, dan longeren we hem' Ik knik en Anne gaat het zadel halen ik loop mee voor het dekje en de bandages. Macho heeft een rood dekje met rode bandages, ik bandageer hem en leg het dekje op, Anne legt het zadel op en doet het hoofdstel in en ik klik de longeerlijn vast. Anne loopt de paddock in met Macho en stuurt Macho bij haar weg, ik sta langs de kant, opeens begint Macho te rennen en trekt zich los, Macho rent door en springt over het 1 meter hoge hek, en hij rent door dan stopt hij, Anne probeert hem te pakken en dan rent hij weer weg. Ik loop naar hem toe als hij stil staat en aai hem dan pak ik de longeerlijn vast, de ouders van Anne kijken en dan zegt Ingrid, de moeder van Anne en Lars 'Hoe krijg je dat voor elkaar ? Normaal rent die pony voor iedereen weg' Ik loop naar Ingrid toe 'Ik ben Michelle' 'Ik ben Ingrid en dit is Hans, de vader van Anne en Lars'. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al vier uur is, Anne pakt Macho van mij over en ik loop naar huis en roep nog een keer doei.
Als ik de gang in loop zie ik dat er koffers in de gang staan, mam maakt ruzie met Bert, mijn stiefvader. Ik maak de kamerdeur open en hoor mam zeggen 'Ga weg en kom hier nooit meer terug!'. Ik loop de keuken in en zie Bert de gang in lopen en dan horen mam en ik de voordeur dichtvallen. Bert had de huis sleutel in geleverd en was met zijn spullen in de auto gestapt terug naar zijn appartement. 'Welke pony had je net vast ?' 'Macho's moment en ze hebben nog twee pony's Adora's Angels en Boy's Miracle. Die jongen heet Lars en zijn zusje Anne.' 'Die Macho is wel een leuke, nu Bert weg is kunnen we voor een pony voor jou gaan kijken' 'Dat is lief mam, gaan we nou eindelijk weer een keer naar het centrum ? Bert verbood ons dat altijd..'
Nog geen halfuur later zijn we in het centrum en lopen we de H&M in en daarna de Mango en de Zara. Om 6 uur zijn we onderweg terug naar huis, de hele kofferbak en achterbak ligt vol met nieuwe kleren voor mam en mij. Als we thuis zijn halen we mijn slaapkamer en die van mam leeg en gaan nog snel naar de IKEA daar halen we een nieuw bed en een nieuwe kast voor mij en voor mam ook een nieuw bed een een nieuwe kast en ook luchtverfrissers en leuke kussens,stoelen en een tafel. De oude bedden en kasten zetten we op marktplaats en dan zetten we de nieuwe bedden en kasten op. Mam maakt haar tweepersoons bed op en ik die van mij. Ik poets de badkamer en mam de keuken en daarna poetsen we samen de woonkamer, de hele woonkamer lag vol met sigaretten en onder de bank lagen bierflesjes. We zetten twee luchtverfrissers in de woonkamer en de achterdeur open zodat de lucht weg kan, in de keuken zetten we de nieuwe eettafel neer en de stoelen, ik leg op de bank een aantal van de leuke kussentjes. Samen met mam loop ik naar de zolder, in een kist vinden we alle fotoalbums en fotolijstjes terug die in het vorige huis stonden maar Bert wilde deze niet in het nieuwe huis om een nieuwe start te maken, in een ander kist vind ik mijn leren laarzen,mijn cap en mijn rijbroeken en vesten. Ik neem die kist mee naar beneden en ik vet mijn leren laarzen in onderin de doos vind ik mijn leren jodhpurs ook deze vet ik in. Mijn rijbroeken en vesten gooit mam in de wasmachine en ook mijn paardrijjas. In mijn broek vind ik een verfrommeld papiertje met het nummer van Anne, deze sla ik op in mijn telefoon en dan whatsapp ik haar, Hey, ik heb op de zolder al mijn paardrijspullen gevonden, ik stuur je zo een foto met de pony die ik toen reed. XX. Ik ruim mijn kledingkast in en onderin de kast maak ik plaats voor mijn paardrijkleren. Mijn telefoon trilt, hey, super gaaf ! Kom je morgen weer ? Neem je cap en je laarzen maar mee dan kun je die bij ons zetten. Mam had gevraagd oif jij Macho misschien wilde rijden , hihi. Lars rijd Boy en ik Adora. xx, snel verstuur ik de foto met sunshine en ga ik verder met mijn kast in delen. Ik loop weer naar beneden en krijg de rillingen, de deur staat nog open, snel maak ik hem dicht, mam zit aan de keukentafel te lezen in een kookboek. 'Mam, Anne appte net dat ik mijn cap en laarzen bij hun kon zetten en of ik Macho wilde rijden, mag dat ?' 'is goed, ik ga morgen even mee, goed ?' 'Ja is goed'. de woonkamer en de keuken roken al veel minder naar sigaretten, zelfs bijna niet meer ! Ik zet een pan op het vuur met water en pak een koekenpan en doe daar wat spekjes in, het water kookt dus doe ik de spaghetti erin, de spekjes zijn klaar dus doe ik er wat creme fraisch bij en laat dit nog 2 minuten bakken, mam giet de spaghetti af en doet wat op 2 borden dan doet ze er de spekjes overheen en zet de borden op tafel. 'Ik ben bang dat Bert vanavond binnenkomt ofzo, ik heb de alarm code veranderd en ik zet vanavond het alarm aan' 'oke, ik snap het mam'. Al kletsend eten we ons eten op en zetten de vieze borden in de afwasmachine, de schone borden die uit de afwasmachine komen zet ik in de kast en mam maakt de tafel schoon en sluit de achterdeur en de voordeur af.
Ik lig in mijn bed en denk aan morgen, ik loop naar het raam en zie dat er iemand over straat loopt, dan kijkt diegene omhoog, het is.......
1.745 woorden