[VER] Macho

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CxB

[VER] Macho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 09:05

Hoi !

Ik heb een verhaal geschreven, als jullie tips of ideeën hebben laat maar horen !

Citaat:
Ik maak me zo klein mogelijk zodat hij mij minder ziet maar tuurlijk ziet hij mij hij staat voor me, mijn rug raakt de koude witte muur die mijn vader geschilderd had , hij pakt me bij mijn haren en trekt me omhoog en slaat me in mijn buik. Als hij eindelijk stopt ren ik de trap af en ren naar buiten, mam komt aanrijden met de auto ze ziet aan me dat het mis is, ik maak de autodeur open en ga zitten, mam start de auto opnieuw en we rijden de straat uit. Op de hoek naast ons huis staat een verhuiswagen en er komt een trailer aanrijden. 'Michelle, wat is er gebeurd ?' 'Hij werd boos en toen sloeg hij me....... alweer" Mam stopt om de hoek achter de verhuiswagen. De verhuiswagen rijdt weg en van de trailer komt een bruine pony die ik rond de 1,50 schat,even denk ik terug aan de 2 jaar waar ik werkte op een stal, op mijn 13e begon ik en net voor mijn 15e verjaardag stopte ik omdat we verhuisden. De pony wordt mee genomen naar de achtertuin door een meisje. Ik hoor een pony stampen op de trailer en als een man de stang achter weg haalt loopt een pikzwarte pony van rond de 1,50 de trailer af met een jongen, maar net voordat de pony van de laadklep af is rent ie weg, onze kant op. Ik bedenk me geen moment en stap de auto uit de pony rent de weg over en staat dan stil, ik steek over, de pony draaft weg en zodra de pony mij ziet rent ie verder weg. Ik sta stil en zie dat de jongen te wachten staat om over te steken, de pony draait zich naar mij toe en loopt voorzichtig naar mij toe, de pony staat een pas van mij vandaan, de pony zet een pasje opzij en loopt iets naar mij toe, ik steek mijn hand uit en de pony snuffelt nieuwschierig, ik probeer de pony te aaien dat lukt en als ik een paar minuten verder ben pak in de pony bij zijn halster en halstertouw, braaf sjokt de pony naast mij mee, de jongen komt aan lopen "Wow bedankt, normaal als hij weg rent moeten we een uur vangen maar ook met wandelen rent hij gewoon weg. Ik ben Lars en de pony die je vast hebt is Macho's Moment, ookwel Macho, hij is een ruin. Loop je mee hem op stal zetten ?" "Ik ben Michelle, ja is goed ik loop wel mee" Met Macho naast me loop ik naar het hoekhuis. Mam is al naar huis gereden, Macho loopt relaxt naast me en Lars lijkt nog steeds verrrast. 'Michelle ?' Ja' 'Heb je al een keer paard gereden ?' 'Ja, heb 2 jaar gewerkt op een stal en een pony van de eigenaresse uitgebracht tot het L maar toen verhuisden we. Hoe oud is Macho, si hij al zadelmak ?' 'Hij is drie en half jaar, nee want hij trekt zich al los met wandelen en poetsen' We lopen verder en lopen de oprit op bij Lars, Lars maakt het hek open en dan ligt er voor ons een bak me daarom heen weides, links ligt het huis en rechts een stallencomplex waar je binnen en buiten kunt poetsen en rechts naast het stallencomplex ligt een paddock. 'Wauw, hoeveel pony's hebben jullie ?' '3 pony's , Macho, Adora's Angels, een 6 zes-jarige merrie ookwel Adora en Boy's Miracle, een 7-jarige ruin ook wel Boy, Boy komt morgen. Gaaf he, wacht ik haal Anne even, zet Macho maar vast de poetsspullen liggen bij de paddock'. Ik loop met Macho om het stallen complex heen en zie nu de hele paddock, ik zet Macho vast en pak zijn poetsspullen, hij draait wat rondjes en staat dan stil, ik pak de rosborstel en masseer zijn lijf, daarna pak ik de harde borstel en veeg het vuil weg en met de zachte borstel laat ik hem extra glanzen, Lars is nog niet terug, Macho staat te slapen terwijl ik zijn nek masseer zoals ik dat geleerd heb. Dan komt het meisje aanlopen wat Adora vast had, 'Hoi ! Ik ben Anne, is dat echt Macho ? Zo rustig heb ik hem nog nooit gezien' 'Hey ! Ik ben Michelle, ja dat is echt Macho haha, is hij zo druk dan ?' 'Ja, als je wil mag je hem opzadelen, dan longeren we hem' Ik knik en Anne gaat het zadel halen ik loop mee voor het dekje en de bandages. Macho heeft een rood dekje met rode bandages, ik bandageer hem en leg het dekje op, Anne legt het zadel op en doet het hoofdstel in en ik klik de longeerlijn vast. Anne loopt de paddock in met Macho en stuurt Macho bij haar weg, ik sta langs de kant, opeens begint Macho te rennen en trekt zich los, Macho rent door en springt over het 1 meter hoge hek, en hij rent door dan stopt hij, Anne probeert hem te pakken en dan rent hij weer weg. Ik loop naar hem toe als hij stil staat en aai hem dan pak ik de longeerlijn vast, de ouders van Anne kijken en dan zegt Ingrid, de moeder van Anne en Lars 'Hoe krijg je dat voor elkaar ? Normaal rent die pony voor iedereen weg' Ik loop naar Ingrid toe 'Ik ben Michelle' 'Ik ben Ingrid en dit is Hans, de vader van Anne en Lars'. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al vier uur is, Anne pakt Macho van mij over en ik loop naar huis en roep nog een keer doei.

Als ik de gang in loop zie ik dat er koffers in de gang staan, mam maakt ruzie met Bert, mijn stiefvader. Ik maak de kamerdeur open en hoor mam zeggen 'Ga weg en kom hier nooit meer terug!'. Ik loop de keuken in en zie Bert de gang in lopen en dan horen mam en ik de voordeur dichtvallen. Bert had de huis sleutel in geleverd en was met zijn spullen in de auto gestapt terug naar zijn appartement. 'Welke pony had je net vast ?' 'Macho's moment en ze hebben nog twee pony's Adora's Angels en Boy's Miracle. Die jongen heet Lars en zijn zusje Anne.' 'Die Macho is wel een leuke, nu Bert weg is kunnen we voor een pony voor jou gaan kijken' 'Dat is lief mam, gaan we nou eindelijk weer een keer naar het centrum ? Bert verbood ons dat altijd..'

Nog geen halfuur later zijn we in het centrum en lopen we de H&M in en daarna de Mango en de Zara. Om 6 uur zijn we onderweg terug naar huis, de hele kofferbak en achterbak ligt vol met nieuwe kleren voor mam en mij. Als we thuis zijn halen we mijn slaapkamer en die van mam leeg en gaan nog snel naar de IKEA daar halen we een nieuw bed en een nieuwe kast voor mij en voor mam ook een nieuw bed een een nieuwe kast en ook luchtverfrissers en leuke kussens,stoelen en een tafel. De oude bedden en kasten zetten we op marktplaats en dan zetten we de nieuwe bedden en kasten op. Mam maakt haar tweepersoons bed op en ik die van mij. Ik poets de badkamer en mam de keuken en daarna poetsen we samen de woonkamer, de hele woonkamer lag vol met sigaretten en onder de bank lagen bierflesjes. We zetten twee luchtverfrissers in de woonkamer en de achterdeur open zodat de lucht weg kan, in de keuken zetten we de nieuwe eettafel neer en de stoelen, ik leg op de bank een aantal van de leuke kussentjes. Samen met mam loop ik naar de zolder, in een kist vinden we alle fotoalbums en fotolijstjes terug die in het vorige huis stonden maar Bert wilde deze niet in het nieuwe huis om een nieuwe start te maken, in een ander kist vind ik mijn leren laarzen,mijn cap en mijn rijbroeken en vesten. Ik neem die kist mee naar beneden en ik vet mijn leren laarzen in onderin de doos vind ik mijn leren jodhpurs ook deze vet ik in. Mijn rijbroeken en vesten gooit mam in de wasmachine en ook mijn paardrijjas. In mijn broek vind ik een verfrommeld papiertje met het nummer van Anne, deze sla ik op in mijn telefoon en dan whatsapp ik haar, Hey, ik heb op de zolder al mijn paardrijspullen gevonden, ik stuur je zo een foto met de pony die ik toen reed. XX. Ik ruim mijn kledingkast in en onderin de kast maak ik plaats voor mijn paardrijkleren. Mijn telefoon trilt, hey, super gaaf ! Kom je morgen weer ? Neem je cap en je laarzen maar mee dan kun je die bij ons zetten. Mam had gevraagd oif jij Macho misschien wilde rijden , hihi. Lars rijd Boy en ik Adora. xx, snel verstuur ik de foto met sunshine en ga ik verder met mijn kast in delen. Ik loop weer naar beneden en krijg de rillingen, de deur staat nog open, snel maak ik hem dicht, mam zit aan de keukentafel te lezen in een kookboek. 'Mam, Anne appte net dat ik mijn cap en laarzen bij hun kon zetten en of ik Macho wilde rijden, mag dat ?' 'is goed, ik ga morgen even mee, goed ?' 'Ja is goed'. de woonkamer en de keuken roken al veel minder naar sigaretten, zelfs bijna niet meer ! Ik zet een pan op het vuur met water en pak een koekenpan en doe daar wat spekjes in, het water kookt dus doe ik de spaghetti erin, de spekjes zijn klaar dus doe ik er wat creme fraisch bij en laat dit nog 2 minuten bakken, mam giet de spaghetti af en doet wat op 2 borden dan doet ze er de spekjes overheen en zet de borden op tafel. 'Ik ben bang dat Bert vanavond binnenkomt ofzo, ik heb de alarm code veranderd en ik zet vanavond het alarm aan' 'oke, ik snap het mam'. Al kletsend eten we ons eten op en zetten de vieze borden in de afwasmachine, de schone borden die uit de afwasmachine komen zet ik in de kast en mam maakt de tafel schoon en sluit de achterdeur en de voordeur af.

Ik lig in mijn bed en denk aan morgen, ik loop naar het raam en zie dat er iemand over straat loopt, dan kijkt diegene omhoog, het is.......

1.745 woorden

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:28

Ik volg, de verhaal lijn lijkt me zo te zien best leuk! Ik vind het alleen een beetje onduidelijk. Ik snap dat je in het eerste stukje nog een paar dingen geheimzinning wil laten, maar een paar dingen zijn moeilijk te begrijpen en onduidelijk. Verder wissel je vaak van verleden tijd en tegenwoordige tijd.

Ook maak je je zinnen veel te lang. Deze bijvoorbeeld.
Citaat:
Ik sta stil en zie dat de jongen staat te wachten om over te steken, de pony draait zich naar mij toe en loopt voorzichtig naar mij toe, de pony staat een pas van mij vandaan, de pony zet een pasje opzij en loopt iets naar mij toe, ik steek mijn hand uit en de pony snuffelt nieuwschierig, ik probeer de pony te aaien dat lukt en als ik een paar minuten verder ben pak in de pony bij zijn halster en halstertouw, braaf sjokt de pony naast mij mee, de jongen komt aan lopen "Wow bedankt, normaal als hij weg rent moeten we een uur vangen maar ook met wandelen rent hij gewoon weg.

Even zoals ik het persoonlijk mooier vind (ook even wat volgordes van woorden veranderd)?

Citaat:
Ik sta stil en zie dat de jongen staat te wachten om over te steken (Stond er een beetje vreemd.). De pony draait zich naar mij toe en loopt voorzichtig op me af (Er stond dubbel 'naar mij toe'). De pony staat een pas van mij vandaan,hij (dubbel de pony, daar kun je dan beter hij van maken) zet een pasje opzij en loopt iets naar me (Heel vaak mij in een stukje is een beetje storend, af en toe zou je daar me van kunnen maken) toe. Ik steek mijn hand uit en de pony snuffelt nieuwsgierig, ik probeer hem (twee keer de pony achter elkaar, heb er even hem van gemaakt) te aaien, dat lukt. Een paar minuten verder pak ik het halster en een touw, braaf sjokt de pony naast mij mee. De jongen die net aan de overkant van de staat stond komt aan lopen. (heb het even veranderd, het stond er heel raar. "Wow bedankt, normaal als hij weg rent moeten we een uur vangen. Zelfs met wandelen rent hij gewoon weg.'' (Korte zinnen!)

Zoals je misschien ziet heb ik er héél veel punten tussen gezet. Probeer de volgende keer je zinnen korter te maken. Ook zou je kunnen proberen om verwijswoorden in je zinnen te zetten (in plaats van drie keer de pony, zou je bijvoorbeeld de tweede keer wanneer het al duidelijk is dat het over de pony gaat hem of hij kunnen gebruiken. Dat geld ook voor andere dingen als mij, de jongen, enz.).

Het idee van je verhaal is leuk, maar de uitvoering stoort me. Dat geeft niet, daar kun je van leren. Ik bedoel het ook echt niet afkrakend, ik wil je alleen graag helpen. :)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:29

hannah41 schreef:
Ik volg, de verhaal lijn lijkt me zo te zien best leuk! Ik vind het alleen een beetje onduidelijk. Ik snap dat je in het eerste stukje nog een paar dingen geheimzinning wil laten, maar een paar dingen zijn moeilijk te begrijpen en onduidelijk. Verder wissel je vaak van verleden tijd en tegenwoordige tijd.

Ook maak je je zinnen veel te lang. Deze bijvoorbeeld.
Citaat:
Ik sta stil en zie dat de jongen staat te wachten om over te steken, de pony draait zich naar mij toe en loopt voorzichtig naar mij toe, de pony staat een pas van mij vandaan, de pony zet een pasje opzij en loopt iets naar mij toe, ik steek mijn hand uit en de pony snuffelt nieuwschierig, ik probeer de pony te aaien dat lukt en als ik een paar minuten verder ben pak in de pony bij zijn halster en halstertouw, braaf sjokt de pony naast mij mee, de jongen komt aan lopen "Wow bedankt, normaal als hij weg rent moeten we een uur vangen maar ook met wandelen rent hij gewoon weg.

Even zoals ik het persoonlijk mooier vind (ook even wat volgordes van woorden veranderd)?

Citaat:
Ik sta stil en zie dat de jongen staat te wachten om over te steken (Stond er een beetje vreemd.). De pony draait zich naar mij toe en loopt voorzichtig op me af (Er stond dubbel 'naar mij toe'). De pony staat een pas van mij vandaan,hij (dubbel de pony, daar kun je dan beter hij van maken) zet een pasje opzij en loopt iets naar me (Heel vaak mij in een stukje is een beetje storend, af en toe zou je daar me van kunnen maken) toe. Ik steek mijn hand uit en de pony snuffelt nieuwsgierig, ik probeer hem (twee keer de pony achter elkaar, heb er even hem van gemaakt) te aaien, dat lukt. Een paar minuten verder pak ik het halster en een touw, braaf sjokt de pony naast mij mee. De jongen die net aan de overkant van de staat stond komt aan lopen. (heb het even veranderd, het stond er heel raar. "Wow bedankt, normaal als hij weg rent moeten we een uur vangen. Zelfs met wandelen rent hij gewoon weg.'' (Korte zinnen!)

Zoals je misschien ziet heb ik er héél veel punten tussen gezet. Probeer de volgende keer je zinnen korter te maken. Ook zou je kunnen proberen om verwijswoorden in je zinnen te zetten (in plaats van drie keer de pony, zou je bijvoorbeeld de tweede keer wanneer het al duidelijk is dat het over de pony gaat hem of hij kunnen gebruiken. Dat geld ook voor andere dingen als mij, de jongen, enz.).

Het idee van je verhaal is leuk, maar de uitvoering stoort me. Dat geeft niet, daar kun je van leren. Ik bedoel het ook echt niet afkrakend, ik wil je alleen graag helpen. :)

ik zal er de volgende keer opletten ! bedankt voor de tips !

CxB

Re: [VER] Macho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:56

op 1/3 van het volgende uppje :j

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:41

Oeps.. Meer dan een maand heeft het geduurd tot het volgende uppje... Oja bij elk uppje zal ik de laatste paar regels van het vorige stukje zetten dit stukje zal in een quote staan.

Maar hier is ie dan !

Citaat:
Ik lig in mijn bed en denk aan morgen, ik loop naar het raam en zie dat er iemand over straat loopt, dan kijkt diegene omhoog, het is.......

Bert gelukkig niet.

Mam is aan het praten met Ingrid, Anne staat Adora te poetsen en ik Boy, Macho staat tevreden op zijn hooi te knabbelen. Als we klaar zijn met poetsen krijgen Macho,Boy en Adora de vliegendeken op en spuitten we de pony’s in met vliegenspray, de vliegenmaskers gaan om en daar over heen de halster. Tien minuten later staan de pony’s op de wei. Anne en ik mestten de stallen uit en vegen het stallencomplex. ‘Hoihoi !’ roept Lars. ‘Oh hoi, je bent net op tijd, je mag even helpen de zadelkamer op te ruimen en de mest uit de paddock en bak te halen’. Lars zucht en loopt met ons mee de zadelkamer in, het is echt een bende. We halen eerst de 2 springzadels eruit, de van Adora en Boy, en dan de 3 dressuurzadels, elke pony heeft er een. Lars vet de 5 zadels in en Anne en ik zoeken alle hoofdstellen, als we ze allemaal gevonden hebben, hebben we er 7. 2 mexicaanse hoofdstellen, 2 met lak neusriem en 3 standaard zwarte hoofdstellen. Alle laarzen en spring- en dressuursingels worden uit de zadelkamer gehaald en ingevet. Ik til een doos op en loop de zadelkamer uit en maak m open, transportbeschermers, Anne borstelt ze af en we leggen ze terug in de doos. Lars heeft ondertussen twee andere dozen gepakt, in de een zitten de 200 en 300 grams dekens in luchtdichte zakken verpakt en in de andere zitten alle fleece en regendekens in luchtdichte zakken verpakt. Er staan nog 5 grote dozen en de drie zadelkasten, ieder pakt er een en Lars pakt er twee. In de een zitten halsters met touwen, in de tweede zitten de 400 en 500 grams dekens in luchtdichte zakken verpakt, in de derde de 100 grams dekens in luchtdichte zakken en zadelhoezen, in de vierde zitten oornetjes, peesbeschermers en bandages en in de vijfde dekjes. De zadelkamer is leeg, alleen de zadelkasten moeten nog opgeruimd worden en dan is alles klaar. Uit de zadelkasten worden de poetskisten,dekjes, borsttuigen en caps gehaald. De borstels worden schoon gemaakt en terug in de poetskisten gedaan, caps worden schoon gemaakt en Lars vet de borsttuigen in . Anne heeft de zadelkamer schoon geveegd en de kasten schoon gemaakt. Hans heeft het licht vervangen. Anne pakt uit de verschillende dozen vanalles en uiteindelijk heeft ze knalroze peesbeschermers en bandages en een knal roze dekje in haar handen van HV Polo voor Adora, samen met mij heeft ze licht gele bandages en peesbeschermers en een dekje in de zelfde kleur voor Macho gepakt en voor Boy pakken we een donkerblauwe set. Hans schrijft een dekenrek in de muur en Anne en ik zetten de dozen terug. Lars heeft om de zadels al een zadelhoes gedaan en de laarzen in de laarzentassen gedaan, de zadels,hoofdstellen,caps,borsttuigen, poetskisten en laarzen gaan terug de zadelkast in en de dekjes, bandages en peesbeschermers ook. Ik kijk om me heen, er zijn 3 poetsplaatsen, 2 met water en eentje met een solarium, de zadelkamer is links in de hoek en de poetsplaatsen zitten er tegen aan en er tegenover is een pad met de 5 stallen , het zijn luxe stallen van 3,5 x 3,5 waar de paarden naar binnen en buiten kunnen kijken.

De afgelopen zes maanden is Macho heel erg vooruit gegaan, mam is weer meer gaan werken en mijn schoolpunten zijn beter geworden, ik sta alleen voor Frans nog een 5,4 en voor de andere vakken een 7 of een 8. Het is begin juni, nog vier weken naar school en dan hebben we vakantie en het leukste Anna en ik gaan twee keer naar de KNHS intructieweken, een keer de dresuurweek en een keer de allround week, Lars gaat de allround week ook mee. Anne tikt me aan , ik schrik ‘huh wat?’, ik was er dus niet helemaal bij, ‘Michelle en Anne ga jullie maar melden!’ roept meneer Talse. We pakken onze tas en lopen het lokaal uit richting het zorglokaal. Meneer Rotse ziet ons aankomen lopen en zegt ‘en er weer uit gestuurd ?’, we knikken en gaan aan een tafeltje in het lege lokaal zitten. ‘Woensdag het 3e hebben jullie tussenuur, kom dan maar, anders moeten jullie het 7e of 8e uur nablijven en dan zit ik hier ook weer langer’ zegt hij en dan begint ie te lachen, ‘Bedankt meneer !’ zeggen Anne en ik in koor. We kletsen de rest van het uur samen met meneer Rotse en dan gaat de bel ‘fijn weekend !’ ‘U ook een fijn weekend!’. Frans hebben we op vrijdag altijd het 4e uur en daarna hebben we uit.

Het is twee uur, we hebben net samen huiswerk gemaakt en geleerd. We kleden ons om en lopen naar buiten, ik poets Macho want om half drie gaan we met Macho naar de zadelmaker bij Divoza. Macho staat op de trailer en ik zit samen met Anne en Lars op de achterbank, mam en Ingrid zitten voorin.

Om 3 uur zijn we bij Divoza, we lopen naar binnen. Ik pak alvast bruine beugelriemen , een bruin wedstrijdjasje en bruine handschoenen. Mam betaalt het zadel, de singel en het borsttuig en ik de overige dingen. Voor mijn verjaardag had ik al laarzen,een hoofdstel en een cap gekregen in het bruin maar alledrie zit het nog in de verpakking. Anne en ik pakken allebei nog een dressuursingel en een hoofdstel, beide van Rossner en laten dan het mandje achter de kassa zetten.

De zadelmaker kijkt naar Macho’s rug en legt er een aantal springzadels op, er past er maar een en dat is het zadel wat ik graag wilde. Er word een springsingel en borsttuig bij gedaan en van Divoza krijg ik nog een bruine veelzijdigheidssingel. Dan wordt er afgerekend en gaan we met een vol geladen auto terug. Thuis vet ik het zadel,borsttuig, de laarzen en de leren springsingel in. Anne is Adora aan het poetsen en dan komt Ingrid naar ons toe. ‘Meiden ? Zouden jullie volgende week mee willen doen aan de spring en dresuurwedstrijd ?’ ‘Ja super gaaf mam !’ ‘En wil jij ook meedoen Michelle?’ vraagt Ingrid, ‘Ja graag zelfs!’. Ik heb al een startpas met Macho en we zitten al op gelijke hoogte met Anne namelijk L1+6, in het springen zit Anne op B+9 en ik op L1+1.

Het is vrijdag, Frans is echt de hel, het lesuur lijkt ze langzaam te gaan. Meneer Talse geeft mij de beurt en ik lees in het Frans het goede antwoord op. De laatste 10 minuten krijgen 3 kinderen een Mondelinge overhorin. ‘De drie leerlingen voor de mondelinge overhoring zijn Michelle, Youri en Anne’ zegt meneer Talse. We wisten alledrie alle woorden en kregen alledrie een 10 !

Ik maak de voordeur open en loop het huis in en doe de deur dicht. ‘Mam ik had een 10 voor Frans !’ ‘Netjes Michelle, heb je je huiswerk af ? ‘Ja heb ik gisteren gemaakt en vandaag hebben we geen huiswerk opgekregen, ook geen leerwerk’. Snel kleed ik me om en loop naar Anne en Lars, ik maak de tuindeur open en Macho loopt naar het hek van de wei. Ik loop de stallen in, Anne is Adora aan het poetsen. Ik pak Macho’s halster van de haak en haal hem uit de wei en zet hem vast naast Adora. ‘Anne?’ ‘Ja’ ‘Heb jij je huiswerk al af ?’ ‘Nee, haha’ ‘Ah oke dan stuur ik het je straks wel door’ ‘is goed’.Ik haal Macho zijn vliegendeken en vliegenmasker af en begin met poetsen, ‘Lars gaat niet mee naar de allround week Michelle..’ ‘Ah oke, hoezo niet?’ ‘Hij gaat op vakantie met vrienden’. Ik loop naar de zadelkamer en pak het dekje en het zadel. ‘Ah oke das wel jammer, maarja’. Als ik het zadel op heb liggen en mijn laarzen aan heb en mijn cap op doet Anne net het hoofdstel in, ‘Voordat je naar de zadelkamer loopt, ik heb Macho zijn hoofdstel ookal mee genomen’ ‘Thank you Anne ! Wat is er ? je bent ze stil…’ ‘Ik ben zenuwachtig voor morgen haha, jij niet ?’ ‘Zeker wel , haha. Het siw el handig dat ik het weekend bij jou blijf trouwens, mam gaat op vakantie met vriendinnen.’ ‘Is ze al weg dan ?’ ‘Nee, ze gaat vanavond, om 6 uur moet ze op het vliegveld zijn, jouw moeder zet dr af’ ‘ah oke’. Samen lopen we naar de bak en stijgen op. ‘Morgen is de dressuur en zondag het springen, we starten morgen 2 proeven in de L1 en zondag starten we 2x, jij 2x in het L en ik 1x in de B en 1x in het L, toch ?’ ‘haha Anne je lijkt helemaal gestresst’ ‘Dat lijkt niet alleen zo dat ben ik ook !’.Samen beginnen we te lachen daarna lees ik Anne 2 keer de L voor en daarna leest ze mij 2 keer voor. Als we aan het afzadelen zijn zien we dat Lars Boy net oplaad op de trailer. Anne ruimt de spullen op en ik leg Macho en Adora de vliegendeken op en doe ze het vliegenmasker om en zet ze dan op de wei. We verwisselen onze laarzen voor onze leren jodhpurs en helpen Lars met de spullen in de trailer te leggen voor Boy. Lars heeft springles, Hans gaat met Lars mee. Het is al 5 uur. Ik help mam met de laatste dingen inpakken en om half zeven neem ik afscheid op het vliegveld.

Macho en Adora staan op de wasplaats en Anne en ik zoeken de transportbeschermers van Macho en Adora. We leggen alvast alles klaar voor morgen, voor morgen liggen de witte beenbeschermers en witte dekjes al klaar. Dan wassen we Macho en Adora en maken roosjes in hun manen en vlechten de staart. Dan mogen ze op stal, ze krijgen hun avondvoer en hooi.

1644 woorden

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:46

Leuk stuk!
Ben benieuwd naar het vervolg.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 18:36

Talindos schreef:
Leuk stuk!
Ben benieuwd naar het vervolg.

Bedankt, zit nu op ongeveer 400 woorden :j

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 11:26

Even wat veranderd en toegevoegd, haha :+
CxB schreef:
De zadelmaker kijkt naar Macho’s rug en legt er een aantal springzadels op, er past er maar een en dat is het zadel wat ik graag wilde. Er word een springsingel en borsttuig bij gedaan en van Divoza krijg ik nog een bruine veelzijdigheidssingel. Dan wordt er afgerekend en gaan we met een vol geladen auto terug. Thuis vet ik het zadel,borsttuig, de laarzen en de leren springsingel in. Anne is Adora aan het poetsen en dan komt Ingrid naar ons toe. ‘Meiden ? Zouden jullie volgende week mee willen doen aan de spring en dresuurwedstrijd ?’ ‘Ja super gaaf mam !’ ‘En wil jij ook meedoen Michelle?’ vraagt Ingrid, ‘Ja graag zelfs!’. Ik heb al een startpas met Macho en we zitten al op gelijke hoogte met Anne namelijk L1+6, in het springen zit Anne op L+7 en ik op L+9. Adora was namelijk 2 wedstrijden kreupel.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:02

UPPJE *\o/*

De wekker gaat, Anne zit stuiterend naast me, we hebben wedstrijd ! ‘Hoe laat is het ?’ vraag ik, ‘zes uur, om 9 uur begint de B en ring 1 in het L1 begint om half elf en ring twee om tien over half 11.’ ‘ah oke, als hoeveelste moeten we ?’ ‘In ring 1 en 2 doen er beide maar 6 mee, jij moet in ring 1 als 3e en in ring 2 als 3e . Ik moet als 5e in ring 1 en als 5e in ring 2. ‘ ‘Hoelaat vertrekken we en hoelang is het rijden?’ ‘Het is ongeveer een half uur rijden, we vertrekken rond 9 uur, dus we hebben nog maar 2 en half uur om de pony’s en ons zelf klaar te maken en om te mesten !’. Snel springen we op , we doen allebei een spijkerbroek en een trui aan en daaronder onze jodhpurs, we rennen de trap af en lopen naar buiten, het is kwart voor zeven. Anne zet Boy in de paddock en ik zet ondertussen Adora en Macho op de wasplaats. We pakken een kruiwagen en halen de mest uit de stallen, dan strooien we op en vullen 3 hooinetten om mee te nemen en 3 voor in de stallen. Met een hooiplak in de kruiwagen rijd ik naar de hooibak in de paddock, de hooibak vul ik en dan zet ik de kruiwagen weg. Anne legt de speelbal in de wei en dan vegen we de stallen. ‘Anne’ zeg ik wanhopig, ‘ja?’ ‘Het is half 8 we hebben nog maar een uur om de pony’s klaar te maken en de spullen in de trailer te leggen’. Ik pak het dressuurzadel,hoofdstel en de witte dressuur beschermers en het witte dekje en loop naar de trailer, Anne doet hetzelfde. Ik leg de spullen in de trailer en loop terug, ik was Macho’s hoeven en vet ze daarna in, dan poets ik hem. Anne is al bezig met de stolgaten schoon te maken , na het poetsen maak ik de stolgaten schoon en duw er watjes in zodat ze schoon blijven, Anne doet hetzelfde. Gelukkig hebben de pony’s alleen voor ijzers. Ingrid komt eraan met een doosje met stollen ‘ik zet deze alvast in de trailer meiden’, we knikken en lopen dan naar binnen en pakken ieder onze eigen kledingtas met daarin ons jasje, onze handschoenen en onze plastron en we pakken ieder zijn eigen laarzen en cap, die spullen gaan in de auto. Anne pakt mijn en haar sporen en legt deze erbij, ik eet alvast een boterham. Als ik mijn witte rijbroek en mijn sokken aanheb, komt Anne binnen, Ik doe mijn wedstrijdshirt en een dun vestje aan en over mij rijbroek nog mijn licht grijze joggingsbroek. Ik loop naar beneden, Macho en Adora staan nog op de wasplaats, ik pak de roze zomerdeken van Adora en de rode van Macho en leg de pony’s de zomerdekens op, ik pak een hooinet en hang die in de trailer op, de andere 2 gaan in een vuilniszak achter in de auto. Als ik terug de stallen in loop opent Anne net een tas waar een paar rode en een paar roze transportbeschermers in zitten, onderop liggen een rood en roze halster. Anne verwisselt de halsters van de pony’s en ik doe ze de transportbeschermers om. ‘Komen jullie ?’ roept Ingrid, ‘We komen eraan’ roept Anne. We checken nog een keer of we alles hebben en dan lopen we met de pony’s naar buiten. Ingrid maakt de klep van de trailer open. Anne loopt er met Adora als eerste in en klikt de nylon traillertouwen aan het halster van Adora en dan stapt ze via het trailerdeurtje de trailer uit, ik doe hetzelfde en ga dan in de auto zitten naast Anne. Anne zit in het midden, ik achter Ingrid en Lars aan de andere kant bij Anne. Ingrid checkt ondertussen of alles op slot zit en gaat dan achter het stuur zitten en start de auto.

Het is kwart voor tien als we eindelijk geparkeerd hebben, Lars heeft Adora van de trailer gehaald en aan de trailer vast gezet en de stollen ingedraaid, Anne doet ondertussen der joggingsbroek uit en haar laarzen aan. Anne haalt Adora de deken af en Lars haalt Macho van de trailer en zet hem vast en draait de stollen in. In mijn ooghoek zie ik dat Anne de witte dressuur beenbeschermers van Adora en Macho heeft gepakt en het paar van Macho aan Lars geeft. Als ik mijn joggingsbroek uit heb en mijn laarzen aan heb doe ik mijn vestje uit. Ik open het trailer deurtje en haal het witte dekje en het zadel eruit en loop naar Macho. ‘Bedankt Lars’ zeg ik als Lars net de laatste beenbeschermer om heeft gedaan, hij knikt terwijl ik het dekje opleg. Voorzichtig leg ik het zadel op Macho’s rug en dan singel ik aan. Ik loop naar de auto en pak de wedstrijdjasjes,plastrons,handschoenen en sporen van Anne en mij. Ik doe mijn plastron en sporen om en loop naar Anne toe, Ik geef Anne haar spullen en dan pak ik het hoofdstel van Macho, Lars pakt het al van me over en ik doe mijn jasje en handschoenen aan. Ik singel aan en kijk opzij, Anne zit al op Adora, geduldig staat Adora stil. Ik stap op en stap samen met Anne naar het weiland waar word warm gereden, het is opgezet in de vorm van een U, het warm rijd stuk is het boogje en de rechte stukken zijn de 2 ringen. ‘Anne en Michelle , kom is !’ Ingrid roept ons, ‘Michelle oefen met Macho de overgangen,het verruimen, de galop en het halthouden nog een keer en Anne oefen de draf, het verruimen en de overgangen nog een keer. Het is nu kwart over 10, om ongeveer een halfur ben jij Michelle, Anne jij bent over ongeveer driekwartier, Ring 2 staat pas vast over een kwartier’ Anne en ik knikken.

‘Michelle over een kwartier ben je in ring 1 en over een halfuur in ring 2’, ingrid is naar me toe gekomen ‘Oké’. Ik vraag Macho wat ronder en in de hoeken wat meer stelling en laat hem verruimen in de stap, dan zet ik hem halt en laat hem een paar seconden staan. Dan draaf ik aan en laat hem iets verrimen en verzamelen en dan laat ik hem weer stappen en dan laat ik hem halt houden. Ik draaf weer aan en galoppeer dan aan, ik oefen de dingen die Ingrid zei en dan laat ik hem stappen. Ik zie dat Ingrid Anne aan het helpen, ik word omgeroepen om de ring in te komen, Ingrid komt naar mij toe en doet snel de beenbeschermers af en dan stap ik met Macho de ring in.

Het proefje ging goed, het halthouden ging wat minder maar dat vind Macho lastig, Dan moet Anne ring 1 in en ik eigenlijk ring 2 in maar het is iets uitgelopen. Halverwege de proef van Anne moet ik ring 2 in.

De tweede proef ging super voor mijn gevoel ! Ik stap Macho uit en kijk naar de tweede proef van Anne. ‘Netjes gereden !’ zeg ik als Anne de ring uit komt. ‘Michelle stap met Macho maar alvast naar de trailer dan kun je een beetje rustig aan doen.

Eenmal bij de trailer verwissel ik het hoofdstel voor het halster en zet Macho weer vast, Ingrid heeft aan het einde van de proef de beenbeschermers weer om gedaan dus die doe ik af en dan draai zijn stollen uit. Ik maak de singel los aan maak het dekje los van het zadel. Ik haal het zadel er af en leg het dekje en singel op het zadel en leg het zadel in de trailer, ik hang het hoofdstel op aan de haak en ik pak de transportbeschermers en leg de beenbeschermers in de trailer. Ik leg hem de zomerdeken op en doe hem de transsportbeschermers om. Ik pak de vuilniszak met de 2 volle hooinetten uit de auto en pak er een volle uit, het volle hooinet verwissel ik met het lege in de trailer. Het lege hooinet gaat terug in de vuilniszak. Ik pak mijn spijekrbroek uit de auto en verwissel die met mijn witte rijbroek, ik doe mijn laarzen uit en doe die in mijn laarzentas, mijn cap gaat in de captas en de wedstrijdkleren doe ik in de kledingtas. Anne komt aanstappen met Adoa, ik pak alvast de zomerdeken en transportbeschermers en leg die klaar. ‘Geef Adora maar hier, dan kun jij je omkleden’ zeg ik tegen Anne, ze knikt. Ik zadel Adora af en leg haar de deken op, dan leg ik de spullen in de trailer en doe Adora de transportbeschermers om en draai de stollen uit. Ik zet Macho op de trailer en daarna Adora en dan doe ik de klep dicht, ik pak de 2 emmers slobber en doe die in de voerbak en dan doe ik het voordeurtje dicht. Anne is ondertussen ook klaar en heeft de auto afgesloten. Samen lopen we naar het terras, Ingrid zit al aan een tafeltje en besteld voor ons drieën drinken. We gaan zitten en drinken ons drinken op. Dan is de prijsuitreiking, ze beginnen bij de B en dan gaan ze naar het L1, Anne is in ring 1 1e met 204 punten, ik was 3e met 196 punten, in ring 2 was ik eerste met 208 punten en Anne was 2e met 206 punten. Tevreden nemen we onze prijzen aan. Anne en ik staan in de dressuur nu L1+10, we mogen naar het L2 !

Als we thuis zijn, halen we de roosjes uit de manen van Adora en Macho en daarna gaan de drie pony’s samen op de wei. We ruimen de spullen op en halen de mest uit de trailer en paddock.
Daarna gaan we naar binnen en eten we met zijn vieren, Hans is naar vrienden en Ingrid gaat er zo ook heen. Ingrid geeft ons nog wat tips voor morgen en complimenten en tips over vandaag. Na het eten gaat Ingrid naar de vrienden waar Hans ook is. Anne douchet eerst en dan douche ik en daarna douchet Lars.
We kijken met zijn allen een film en gaan daarna naar bed.

Lars heeft de pony’s al gevoerd als Anne en ik beneden zijn, Anne en ik leggen snel onze wedstrijdkleren in de auto en het zadel, hoofdstel , de peesbeschermers en het borsttuig in de trailer.

1749 woorden

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:03

Uppjee *\o/* *\o/*
‘In de L zijn er 26 deelnemers jij moet als laatste, ik moet als 23e . En Lars? Jij moet als 7e in het M van de 15 deelnemers’ zeg ik tegen Anne, die druk bezig is om roosjes te maken. Ze knikt en gaat verder, ik hoef nog maar 2 roosjes te maken en dan ben ik klaar.

Snel poets ik Macho, daarna was ik zijn hoeven en stolgaten en doe in zijn stolgaten watten en vet zijn hoeven in. Ik loop naar de radio toe en zet hem aan, mijn telefoon gaat af en ik neem op. ‘Michelle ? ‘zegt mijn moeder, ‘Hoi mam ! Hoe is het ?’ ‘Goed super ! Maar wil jij misschien een maand een paard rijden voor Roger? Een 4 jarige blauwschimmel ruin, Condios. Hij kan dan een maand bij Ingrid staan, heb ik al overlegd.’ ‘Maar de instructieweken dan?’ ‘Hij komt vandaag en dan ga je met Condios nog een week naar het instructiekamp voor jonge paarden’ ‘Maar dan kan Anne niet mee’ Anne kijkt me vragend aan, ‘Anne kan mee op Chico van Roger’ gaat mijn moeder verder, ‘Oh wat gaaf, super ! weet Anne het al?’ ‘Ja, maar ik ga doeg !’ ‘doeg’. En dan hang ik op. Anne kijkt me aan ‘Weet je het ?’ ‘Ja maar oh wat super gaaf !’. Ingrid komt aanlopen, Anne en ik leggen Adora en Macho de zomerdeken op en doen de transportbeschermers om. Dan rijd er een trailer het terrein op, de bestuurder stapt uit, het is Roger. Hij begroet ons en Anne en ik strooien snel 2 stalllen op en vullen 2 hooinetten. Roger begroet ons en we pakken de spullen van Chico en Condios uit, hij heeft een spring en dressuurzadel voor beide paarden, dekens en halsters,hoofdstellen,dekjes,peesbeschermers en bandages krijgen we erbij. Anne en ik ruimen alle spullen op en dan haalt Roger de twee paarden van de trailer. Condios en Chico worden op stal gezet en Lars zet Boy op de trailer bij Roger, dan rijd Roger terug naar huis met Boy en Lars en dan laat Tom, de zoon van Roger, zijn pony Sparkle op. Hun rijden vanaf daar nar de wedstrijd.

Anne en ik zetten de pony’s op de trailer en checken of we alles hebben en dan vertrekken we. Het is 8 uur en de B begint om half negen, daar starten 30 combinaties rond 10 uur begint de L. Ingrid loopt naar het secretariaat om te betalen en Anne en ik gaan het parcours verkennen. ‘Vandaag is de laatste selectie wedstrijd toch Michelle?’ ‘Ja en de week na het eerste instructiekamp is de finale’ ‘pff, nog 3 weken tot de vakantie begint en tot het dressuurinstructiekamp en dan een week thuis en de finale, dan het allround instructiekamp en dan weer een week thuis en dan het allround paarden instructiekamp’ ‘Het is wel fijn dat Roger het paarden instructiekamp betaald en dat we allebei zelf voor eentje moesten sparen’ ‘Ja inderdaad ! Zullen we rond 10 voor 10 gaan losrijden ?’ ‘is goed’. Samen lopen we naar het terras.

Samen met Anne ren ik naar de trailer, over een kwartier moeten we al gaan losrijden. We halen de pony’s van de trailer en draaien snel de stollen in en doen de peesbeschermers om, ik zadel Macho op en doe hem het hoofdstel in, met het halster over het hoofdstel laat ik hem even staan. Snel doe ik mijn wedstrijd kleren aan en loop terug naar Macho, ik haal zijn halster af en gooi die in de trailer. ‘Michelle, sluit jij de trailer af ? Dan doe ik de auto.’ ‘Is goed’. Ik sluit de trailer af en stap op.

Ik rijd wat overgangen op het inrijdterrein en opeens staat Macho stil, ik geef been, geen reactie dus ik geef nog een keer been, dan draaft Macho bokkend weg en zo ga ik een rondje over het grasveld., ik tik hem met de zweep en dan stopt ie en steigert hij. Ik geef weer been en vraag hem wat ronder en iets meer stelling. Ik geef de hulpen voor de galop en Macho springt aan. Ik rijd een paar voltes met hem en rijd aan op de 50cm hoge steilsprong , ik laat hem een overgang maken naar draf en spring weer aan. De steilsprong is verhoogd naar 70cm, ik rijd aan en Macho springt er keurig overheen, dan spring ik over de 90cm hoge oxer die naast het steilsprongetje staat. Ik laat Macho even aan een lang teugeltje draven en dan laat ik hem stappen. ‘Michelle weet jij het parcours nog?’ vraagt Anne, ‘Ja, 1 is de groene steilsprong, 2 de blauwe steilsprong, 3 de sloot, 4 de dubbel, 5 de gele oxer, 6 de groene steilsprong en 7 is de dubbel, 8 is de rode steilsprong en 9 is de roze oxer.’ ‘Ah oké’.

Ik word gevraagd het parcours in te komen en dan rijd ik het parcours in, ik fluister zachtjes tegen Macho en dan rijd ik een rondje en laat hem halt houden en dan groet ik. Ik krijg een seintje dat ik mag beginnen. Ik galoppeer aan en rijd op de eerste hindernis af, Macho springt er ruim overheen en dan rijd ik door en spring over de blauwe steilsprong. Ik draai en rijd aan op de sloot, Macho wil weigeren dus ik geef been, iets te laat zet Macho af maar hij komt er toch foutloos overheen, ‘goed zo vriendje’ fluister ik tegen hem. Bij de dubbel komt Macho iets te langzaam aan en na 4A kan ik hem verbeteren, 4B gaat goed. Ik moet weer draaien voor 4 en voor 5 ook weer, voor 6 moet ik van hand veranderen en weer draaien naar de dubbel, 9 volgt op een rechte lijn na de dubbel en dan moet ik naar de oxer. Ik ben foutloos ! Ik hoef alleen de barrage nog.

Om 6 uur zijn we terug, alle drie waren we foutloos. Anne had een 3e prijs en ik de 1e , Lars was 2e in het M. De pony’s staan met zijn vijven op de wei en we hebben net met zijn drieën de stallen uitgemest, Anne en ik hebben Condios en Chico nog gepoetst. Lars had ondertussen het stallencomplex geveegd en daarna hebben we met zijn drieën nog de zadelkamer uitgeveegd en een beetje opgeruimd. Met zijn drieën zitten we op het stro, de radio staat aan en we hebben een zak chips die je af en toe hoort kraken. Dan horen we opeens buiten iets kraken, Lars zet de radio uit en we horen weer iets kraken alsof er iemand op een tak gaat staan. Met zijn drieën gaan we kijken.Ik gluur naar buiten, het begint al ene beetje te schemeren. Op het eerste gezicht is er niks te zien. Mijn hart klopt in mijn keel. Lars kijkt me kort aan. Zijn lichaam staat gespannen. Het is stil buiten en niks wijst erop dat hier net iemand rond gelopen heeft. Misschien was het gewoon een afgebroken tak. Dan zie ik iets bewegen in mijn linker ooghoek. Geschrokken beweeg ik mijn hoofd die richting op, maar het is al weer verdwenen. Anne kijkt mee aan, ik schud nee. Ik zie een briefje hangen en Anne is er al naar toe gelopen, ze trekt het briefje van de deur en leest hem voor 'Let maar goed op de pony's voordat er met een van hen wat gebeurd, hahahahahaha'. Geschrokken kijken we elkaar aan, ik denk gelijk aan Bert, 'wat is er Michelle' vraagt Lars aan mij, 'nee niks' antwoord ik.
Als we binnen zijn vertellen we het aan Ingrid, ze lijkt geschrokken ‘Houd de pony’s maar in de gaten en bewaar dat briefje maar voor de zekerheid voor het zelfde geld is het wel een buurjongetje ofzo die lollig wil doen' zegt ze zacht. Ik ben er van geschrokken, ik ben zelfs bang, missschien gebeurd er wel echt wat met de pony’s.. ‘Kunnen we vannacht niet in de stallen slapen?’ vraagt Anne zacht en voorzichtig, ‘hmm, ik heb er mijn twijfels over… maar vooruit haal de opklapbedden maar van de zolder.. ‘ ze stopt eventjes en gaat dan verder ‘Maar jullie houden mij op de hoogte en als er wat is bellen jullie’. Anne en ik zijn ethousiast, maar we zijn ook bang. Ik voel mijn hart in mijn keel zitten.

De klapbedden staan naast elkaar op de poetsplaats met het solarium, op ieder klapbed ligt een zaklamp,kussen en slaapzak. Onder ieders klapbed ligt een hoofdstel en onder het bed van Anne en mij ligt een halster met een lang touw eraan. Nadat we gegeten en onze tassen ingepakt hebben gaan we de stallen in. We lopen de stallen in. Ik kijk naar onze kleren allemaal hebben we een joggingsbroek en trui aan. Adora heeft rubberen hoefschoenen om gekregen zodat als ze weg moeten ze Anne en Adora bijna niet horen.

Al een aantal uur staren we naar het plafond, op sommige momenten word wat gezegd maar op het moment is het muisstil. We horen iets ritselen, ik schrik, ik hoor mijn hart bonken. Dan horen we niets meer.

De volgende morgen worden we wakker, we voeren de paarden alvast en lopen dan naar binnen. ‘Goedemorgen !’ begroet Ingrid ons, ‘Ik zag op de site van school dat jullie vandaag en morgen nog vrij hebben omdat jullie anders te veel schooluren hadden’ gaat ze verder. ‘Wat fijn ‘ zegt Anne. ‘Michelle, je moeder komt pas de dag dat jullie instructiekamp begint terug.’ ‘oh, hopelijk heeft ze wel veel plezier’ ‘ja heeft ze ook, haha’ antwoord Ingrid.

1.600 woorden

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:14

leuk, heel leuk!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:44

Pennygehalte is weer hoog :')

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:43

hou daar wel van!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:26

Echt een leuk verhaal

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:40

Ik heb weer een uppje ! *\o/*
Ik heb behalve dit uppje no een uppje getypt en dan nog een halve omdat mijn laptop geen verbinding maakte met de WiFi maar ik we kon typen :Y)

Uppje 5 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Het is zondag, de dag voor het instructiekamp dressuur! Ik verheug me er zo op, ik duw nog een rijbroek in mijn tas. ‘Hoeveel heb je er nou inzitten, haha?’ vraagt Anne. Ik begin te lachen, ‘Ik heb er een jeans rijbroek,een bruine , donkerblauwe en donkergijze rijbroek inzitten’ ‘5 dus, hahahaha’. ‘Wanneer gaan we er eigenlijk heen ?’ vraag ik, ‘Vanavond rond 5 uur vertrekken we dan hebben we genoeg tijd om de spullen om te ruimen enzo. Wij slapen die avond in een hotel en pap laat de trailer op het terrein staan’ , ik knik. Ik loop de zadelkamer in en pak de transportbeschermers van Macho. Dressuurzadel en hoofdstel liggen al in de auto, mijn cap laarzen,sporen,zweep en handschoenen ook. ‘Ik vergeet bijna om dekjes en peesbeschermers mee te nemen, haha’ zeg ik tegen Anne. Ik pak snel 3 dekjes een eurostar multistripe in de kleur navy-white, een rood dekje en een dekje van BR Grey-Caribean,de bijpassende peesbeschermers en dressage boots gaan in de auto en dan loop ik naar Macho. Ik schrik, zijn knie is dik.. ‘Anne!!!!’ schreeuw ik. Anne komt aanrennen als Macho op de wasplaats staat. Ik zet de slang aan en ik spuit voorzichtig de wond schoon, ‘wat is er ?’vraagt Anne. ‘Macho is kreupel, zijn knie is dik, ik kan niet mee..’ zeg ik. Anne loopt naar Ingrid. ‘Die is dik !’zegt Ingrid als ze aan komt lopen, ‘weet je wat, ik bel de KNHS dat we niet komen en of het bedrag terug gestort kan worden..’. Sip knikken Anne en ik.

Het is woensdag, Macho’s knie is weer goed. Dinsdag zijn we naar de Divoza geweest en hebben we crossbeschermers voor Macho en Adora gekocht. Zondag zijn de kampioenschappen, ik verheug me er zo op !

‘Hoi mam, ik ben thuis !’schreeuw ik als ik door de voordeur het huis binnen kom, ik krijg geen antwoord dus loop ik naar boven. Ik pak de zadelzeep, het leervet, 2 sponzen, 1 schuursponsje en een handdoek. De witte dekjes en de beenbeschermers en peesbeschermers voor op wedstrijd liggen al bij Anne. Vannacht blijf ik bij Anne slapen omdat we anderhalf uur moeten rijden naar het wedstrijdterein en om 9 uur begint de L2 dressuur, die rijden we nog een keer mee. Ik moet dan als 1e starten en Anne als 3e. Om 3 uur begint het L springen, Anne is nu L+9 springen, ik L+10. Ik loop met mijn weekendtas en mijn wedstrijdkleren in mijn handen naar beneden, mam zit huilend op de bank. Ik zet de spullen op de grond en vraag wat er is. ‘Bert heeft me bedreigd…’, eindelijk is het rustig en dan duikt hij weer op. Ik word opeens ontzettend kwaad. ‘Waar zag je hem dan ?’ ‘aan h.het ee.einde van de stra.aa.t ‘ stottert mam. Ik loop naar het einde van de straat en zie hem staan, ik begin te vloeken en Bert lacht me uit. Ik geef hem een ijsbeentje, hij gilt. ‘Stom kind’. Hij wil me slaan maar ik ontwijk, op het moment dat ik ontwijk slaat Bert me, tegen mijn hoofd. Het doet pijn, maar ik mag het niet laten merken, ik trap hem tegen zijn scheen aan en dan tegen zijn knie, daarna ren ik weg. Ik zie dat mam staat te kijken, op dat moment merk ik pas hoeveel pijn ik aan mijn hoofd heb. Mam haalt een coolpack, na tien minuten gaat het al weer.

Anne en ik zitten op een stoel op de poetsplaats, we zijn de bitten aan het schoonmaken. Lars komt binnen lopen , hij doet anders maar ik denk er verder niet bij na. ‘Michelle , wil je even helpen de mest uit de wei te halen ?’ vraagt Lars, ik knik en loop met hem mee. Ik pak een kruiwagen en Lars pakt een schep. Samen lopen we naar de wei. Lars is in de tijd dat ik Macho rijd mijn beste vriend geworden en Anne mijn beste vriendin. ‘Michelle ?’ vraagt hij twijfelend, ‘Jaa’ antwoord ik terwijl ik de kruiwagen de wei inrijd. ‘Wil je met mij mee naar de schooldisco ? samen met Anne’ vraagt Lars, ‘is goed’ ik merk aan mezelf dat ik het niet overtuigend zei. Maar ik wil wel heel graag mee. ‘Ik wil heel graag mee met jullie !’ zeg ik dan. Zou hij me leuk vinden omdat hij het zonder Anne erbij vraagt? Ik weet het niet maar volgens mij vind ik hem wel leuk..

‘Michelle, weet je waarom Lars zo raar doet?’ vraagt Anne me als ik weer verder ga met het springzadel van Macho te poetsen. ‘Ik weet het niet maar volgens mij’ en dan stop ik, Anne kijkt me vragend aan dan ga ik verder ‘vind ik hem leuk…’. Anne geeft me aan knuffel en dan zegt ze ‘had ie net nog wat gezegd?’, ‘ja of ik met jullie mee ging naar schooldisco , ik heb ja gezegd maar ik ging toch al.. ‘ ‘Hij vindt jou ook leuk !’ zegt Anne dan. Ik kijk haar aan maar zeg niks, volgens mij zegt mijn lach genoeg.

Om half 6 gaat de wekker, om half 7 moeten we vertrekken. Macho en Adora hebben we gisterenavond nog gevlochten en de spullen liggen al klaar in de trailer en auto. Snel schiet ik in mijn witte rijbroek en wedstrijdbloes, ik trek mijn donkerblauwe vest eroverheen en doe een grijze joggingbroek en donkerblauwe sokken aan. Anne en ik maken ons verder klaar en lopen dan de trap af, beneden zit Lars. Hij is aan het ontbijten, ‘goedemorgen’ mompelt hij, ‘goedemorgen’ zeggen Anne en ik. Anne smeert voor Ingrid,mam, Lars,Anne en ik broodjes voor onderweg en voor op wedstrijd. Ik voer ondertussen de pony’s en loop dan het huis terug in, Anne duwt een broodje in mijn handen. Lars en ik lopen naar buiten en vullen een aantal hooinetten, 3 voor op de trailer en 3 voor de paarden thuis. Ik vlecht de staarten van Macho en Adora in en hang de halsters aan de stallen. Lars doet Adora de transportbeschermers om en ik doe ze bij Macho om. Anne komt aanlopen met mijn roze bodywarmer en doet Adora het halster om. Ingrid heeft in een tas de broodjes gedaan en heeft er wat snoep en flesjes drinken bij gedaan en heeft de tas in de auto gelegd. Mam en Ingrid koppelen de trailer aan en Anne en ik zetten Macho en Adora op de trailer.

Het is zes uur als we vertrekken. Ik zit op de achterbank in het midden, Anne links en Lars rechts. Ik doe mijn oordopjes met muziek in en ik zie Anne en Lars het ook doen. Ik val al snel in slaap. We vertrekken een halfuur eerder, we waren snel met klaar maken.

Ik word wakker, mijn hoofd ligt op de schouder van Lars. Ik schrik en wil mijn hoofd omhoog doen maar Lars duwt mijn hoofd terug, ‘maakt niet uit’ zegt hij. Ik draai mijn hoofd richting Anne, ‘Hoelang nog ?’, ‘een uur, we staan in de file..’, ik zucht en draai mijn hoofd terug. Ik kijk naar Lars en pak dan mijn telefoon, ik open het gesprek met Lars, dan sluit ik hem weer. ‘Wat is er?’ fluistert Lars dan in mijn oor, ‘niks’ antwoord ik. Dan stoppen we bij een tankstation, Ingrid en mam stappen uit en lopen het winkeltje binnen. ‘ik vind je’ en dan stopt Lars met praten, ‘wat ?’ vraag ik. ‘leuk’ zegt hij dan. ‘ik jou ook’ zeg ik dan voorzichtig, Anne ligt te slapen en mam en Ingrid zijn de auto uit. Mijn hart lijkt een sprongetje te maken, ‘we zeggen het wel alleen tegen Anne , goed?’.
Ik kijk weer op mijn telefoon het is 7 uur. Ik leg mijn hoofd weer op de schouder van Lars en hij legt zijn hoofd tegen de mijne. Ik hoor Anne giechelen, ik draai me om. Ik ben zo blij, Macho, Lars, wedstrijd, mijn beste vriendin Anne.. ‘Hebben jullie nu?’ vraagt ze zachtjes, ik kijk Lars vragend aan en Lars knikt. ‘Ja’ antwoord ik. Dan gaat de autodeur open, Ingrid en mam stappen in. ‘Mogen we de tas met broodjes? ‘vraag ik terwijl ik weer rechtop ga zitten. Ik krijg de tas toegereikt en pak voor iedereen een broodje. Anne deelt de broodjes uit.

Het is half negen als we er zijn. Ik trek mijn joggingbroek,vest en jodhpurs uit en trek mijn wedstrijdjasje en laarzen aan. Lars staat bij Adora en Anne haalt Macho uit de trailer. Ik zadel Macho op en verwissel de transportbeschermers voor de beenbeschermers. Ik stap op en rijd samen met Anne naar de losrijdbaan.

Na 20 minuten wordt ik omgeroepen en rijd de ring in.

De proef ging wel goed en daarna stap ik Macho uit. Dan is de prijsuitreiking, Anne is 1e en ik 3e ! We rijden een ereronde met de eerste 3. Dan stap ik samen met Anne nog even met de pony’s en dan rijd ik alleen terug naar de trailer

1.500 woorden

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:47

Leuk upje weer :)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:55

Weer een uppje :')
Mam en Ingrid zitten op het terras, daar zouden ze de hele middag blijven. Anne komt aanstappen op Adora, ‘Startlijsten zijn veranderd, L begint rond 4uur. Jij moet als 11e en ik als 6e’. Ik knik en maak de kofferbak open, Ik doe mijn laarzen en wedstrijdjasje uit en doe mijn joggingsbroek en jodhpurs weer aan en dan ga ik op de rand zitten, Anne gaat naast me zitten. Ik pak mijn vest en trek hem aan.

Ik schrik, het is Lars.. Dan krijg ik een kus op mijn wang van Lars. ‘Je proef ging echt netjes Anne’ zeg ik tegen Anne, ‘Bedankt die van jou ook’ antwoord ze. ‘Ik ga even naar de wc, houden jullie de pony’s in de gaten ?’ vraagt Anne aan mij en Lars, we knikken. Anne loopt weg en Lars slaat een arm om me heen. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en kijk naar zijn groene ogen, zijn haar is bruin. Lars is 15, en een halfjaar ouder dan mij en Anne, hij zit een klas hoger maar wel bij ons op school. Hij ziet dat ik naar zijn ogen kijk en geeft me een kus op mijn wang. Ik geef hem een kus op zijn wang terug. ‘Hebben jullie al gezoend?’ vraagt Anne die net terug is,’nee’ antwoord ik, ik bloos. Lars ziet het en veegt een lok uit mijn gezicht en kust me. Mijn hart maakt een sprongetje. Hij overdonderd me maar ik vind het niet vervelend en kus hem terug. Anne fluit,’Nu wel’ lacht Lars.

Ik kijk op mijn telefoon, het is kwart over 3! Snel maak ik Macho en mezelf klaar. Ik stap op en rijd met Anne naar de losrijdbaan. Als we daar zijn is het tien over half 4.

De pony’s staan weer op de trailer en we zitten met zijn drieën op de rand van de kofferbak. Anne werd met springen 4e omdat Adora een balkje aftikte en ik werd kampioen. Dan staat Lars opeens op. Anne en ik kletsen gezellig verder. ‘Ik ga morgen toch mee naar het instructiekamp’ zegt Lars die weer terug is. ‘Wat leuk’ zegt Anne. Ik krijg het niet eens meer mee, ik slaap. Ik voel hoe ik opgetild en weer neer gezet word.
Ik word wakker geschud door Anne, ‘we zijn bij het hotel, kom!’. Slaperig stap ik uit en neem mijn spullen mee naar de hotelkamer. ‘Of ik der echt leuk vind? Ja man, ze is echt leuk. Maar we zijn nu in een hotel ik moet ophangen. Ja zal ik doen. Doeg’ ik vang een gedeelte van een gesprek op als ik in de woonkamer sta. Ik herken de stem van Lars, zo maar even aan Anne vragen. Ik zet mijn spullen in de hal en loop dan naar Anne die op de gang staat. ‘Anne? Ik vatte net een tukje op van een telefoongesprek in de hotelkamer, volgens mij was het Lars. Met of ie der echt leuk vond en dat ie der echt leuk vond en dat ie in de hotelkamer was en moest ophangen.’ ‘waarschijnlijk gaat dat over jou ! Lars heeft veel vriendinnen gehad en met geen enkele was ie zoals met jou.. Vanaf het begin af aan al, bij een ander had ie Macho zo uit de handen geplukt en was weg gelopen..’ ‘oh oke, dat wist ik helemaal niet.. ‘ ‘maakt ook verder niet uit..’. Lars komt de gang oplopen, Anne en ik beginnen te lachen. ‘Pony’s en spullen zijn al op het instructiekamp, je hebt een hoop gemist door dat slapen van je’ zegt Anne , ‘maar je bent wel heel lief als je slaapt’ gaat Lars verder. Ik loop naar hem toe en ga achter hem staan, dan spring ik op zijn rug. Ik geef hem een kus op zijn wang en spring dan van zijn rug af. Ik kleed me snel om en doe een spijkerbroek en zwarte strapless topje aan en mijn Nike air schoenen met bloemenprint. Anne heeft neonroze gympen , met een zwarte spijkerbroek en daarop een wit topje aan en Lars heeft zwarte schoenen,een zwarte broek en een blauw shirt aan. We gaan naar de frituur en daarna gaan we door naar een disco. ‘Ik loop even naar een vriend toe, lopen jullie mee?’ ‘is goed’ zegt Anne. ‘Ik ken de weg hier, ik woonde hier 2 jaar geleden nog’. Ik bel aan bij het huis waar Mike woont, zijn moeder doet open. ‘Hey Michelle ! Ik zal Mike even roepen’ ‘Hoi, hoe is het met je ? ‘ ‘Goed’ antwoord Suzan, de moeder van Mike. Dan komt Mike aanlopen, ik omhels hem en zie het gezicht van Lars, niet al te blij kijkt ie.. ‘Oja ff vergeten, Mike dit is Lars mijn vriend en dat is Anne mijn beste vriendin’, ze schudden elkaar de hand en dan ga ik verder ‘Mike, wij gaan zo naar de disco, ga je mee?’ ‘Ja is goed, wacht ik kleed me even snel om’ antwoord Mike. Als Mike weg is zeg ik tegen Lars ‘Is niks. Hij was mijn beste vriend toen ik hier nog woonde.’. Mike komt alweer naar beneden, ‘mam ik ga, doeg !’schreeuwt hij naar binnen en dan valt de deur in het slot. ‘Hoe is het met jou en lisa en met Concorde?’ ‘Met Lisa is het uit, Concorde gaat het goed mee, ik start nu L springen met hem en L1 dressuur’ ‘oh sorry. Maar wat gaaf zeg ! Werk je nog bij Iris ?’ ‘Ja en met Sun gaat het goed’ ‘oh wat fijn !’ ‘hoelang ben je hier nog?’ ‘Hebben instructieweek, haha en dan een week thuis en dan weer instructieweek met 2 paarden, maar eigenlijk wil ik kijken dat ik voor de instructieweek met de paarden al op donderdag hier ben en op zaterdag terug ga’ ‘Ah wat leuk’ antwoord Mike.

Dan komen we bij de disco aan, ik loop naar binnen en wacht even op Lars en Anne. Mike loopt gelijk naar vrienden toe, ‘ik kom zo wel’ zeg ik tegen Mike, hij knikt en loopt door. Ik ga voor Lars staan. ‘Wat is er nou ?’ ‘Ja je loopt toch de hele tijd met Mike?’ ‘Ja maar ik was gewoon goed bevriend met hem.. maar wacht even.’ Ik geef Lars een kus en loop dan naar Mike en zijn vrienden. Ik begroet er een aantal van die ik ken en loop dan terug naar Lars en Anne.

Na een uurtje loop ik terug naar Mike en zeg gedag en loop dan samen met Lars en Anne de disco uit. We lopen terug naar het hotel. ‘zullen we zo Waarheid,doen of durf doen ?’vraagt Anne spontaan, ik knik.

In het hotel kleden we ons om en gaan op de bank zitten. ‘Anne, wat kies je waarheid,doen of durf?’vraag ik. ‘Waarheid’ ‘Ben je verliefd?’ ‘Nee’ antwoord ze. Nu is Anne, ‘Lars, waarheid doen of durf?’ ‘doen’ ‘Samen douchen met Michelle met bikini en zwembroek’ zegt Anne, ‘moet dat nu?’ vraagt Lars, ‘nee mag ook straks’. Lars is aan de beurt. ‘Michelle?’ ‘doen’ ‘Anne help is ff’ zegt Lars, Lars en Anne fluisteren even en dan zegt Lars ‘Anne zegt dat je een dansje moet doen in je onderbroek en bh’ ‘Anne!’zeg ik en dan begin ik te lachen. ‘Kom we doen nog 2 rondes en dan gaan we wat anders doen, ik ben en ik kies Anne’ ‘doen’ ‘oke, dan mag je mij zo een kwartier lang masseren, haha’ . ‘Lars wat kies je? Vraagt Anne, ‘doen’ ‘dan slaap je vannacht dus bij Michelle’. ‘Nog een ronde, Michelle?’ ‘waarheid’ ‘Vind je Mike leuk?’ ‘Nee, haha’. Uhm Lars wat kies je ?’ ‘waarheid’ ‘Sinds wanneer vind je me leuk?’ ‘sinds dat ej Macho ving.. Anne wat kies je?’ ‘waarheid’ ‘Hoe je van m&m’s? Lars vraagt het en begint te lachen. ‘Ja duhh m&m’s zijn lekker. Met zijn drieën beginnen we te lachen. Ik besluit het dansje alvast te doen, na 10 seconde stop ik. Lars en ik lopen naar de badkamer. ‘Ik heb een idee, we douchen gewoon apart, goed?’ ‘Is goed’ antwoord Lars. Dan lopen we de woonkamer in en masseert Anne een kwartier mijn rug. We kijken een film en dan gaan we slapen.

Mijn hoofd ligt op zijn borstkas en zijn arm ligt om mij heen. Ik draai me om, ik lig met mijn hoofd op het kussen en val in slaap.

Ik word wakker, Lars en Anne slapen nog, ik blijf nog even liggen en geef Lars een kus op zijn wang. Ik besluit om me alvast klaar te maken en ontbijt te bestellen. Ik sta voor het raam het uitzicht te bekijken als ik opeens een knuffel krijg, Lars. Dan word er aangebeld, het ontbijt is er ! Lars maakt Anne wakker en ik neem het ontbijt aan. Met zijn drieën eten we het op en daarna maakt iedereen zich klaar.

Het is dinsdag, de instructieweek was leuk en leerzaam, Condios loopt niet helemaal goed. Ik heb de spullen voor het volgende kamp al klaar staan want ik ga van woensdag tot en met vrijdag richting Mike, Sun en Iris. Lars en Anne gaan ook mee.

We zitten in de train nog een half uur en dan nog met de bus naar het hotel.

1.539 woorden :Y) *\o/* <<)

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:05

Alweer super leuk :j

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 22:08

Thanksss ! :D

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:57

Uppje

Ik bel bij Mike aan, spullen zijn al in het hotel en nu gaan we naar Iris en Sun. Mike doet open en loopt met ons mee naar buiten. Het is 5 minuten lopen naar Sun en Iris. Er gaat een telefoon af, ‘Lopen jullie maar door dan bel ik even.’ zegt Lars. We lopen een paar meter voor Lars, ‘Ja is goed, regel ik.’hoor ik hem zeggen en verder vang ik niets meer op. ‘

Ik loop naar de stal van Sun, ze staat nog in de zelfde stal als eerst. Ik aai dr over haar neus en haar nek. ‘Michelle ? ben jij het echt?’ vragen Nigel en Lois tegelijk, ik loop naar ze toe en word vriendelijk omhelsd. Ik voel gewoon dat Lars jaloers is.. ‘Loop je even mee naar Iris, dan pakken we gelijk de spullen van Sun’ zegt Lois dan, ‘Wacht even Lois, haha. Dat is Anne en dat is Lars.’ Antwoord ik, ‘wij wachten wel even hier’ zegt Anne dan. Ik loop met Lois naar Iris toe, ‘Hey Michelle ! Hoe is ie?’ zegt Iris als we de kantine inlopen. ‘Goed ! Ik mag M1 dressuur en M springen starten, en met jou?’ ‘ook goed ! Kom pak de spullen van Sun en eventueel nog die van Star en Blacky.’, ik knik. Ik neem Lars en Anne mee naar de zadelkamer, ‘wat is er met jou ?’ vraag ik dan aan Lars en dan ga ik verder ‘jij bent de enige, dat weet je..’. Ik pak de spullen van Sun, Star en Beauty. Ik loop de stal van Sun in, ze herkent me nog. Ik zadel haar op en zie hoe Anne Star opzadelt en Lars Beauty. We stappen op en rijden het bos in.

School is weer begonnen, het eerste trimester zit er alweer bijna op. Mijn punten zijn goed, sta voor alles een 5,5 of hoger. Condios en Chico zijn weer terug naar Roger, ze zijn verkocht. Op school weten ze nog niks van Lars en mij..

Het is mei, mam en Ingrid zijn anderhalve week op vakantie, als hun een week weg zijn gaan we met zijn drieën naar Ameland mét pony’s ! Ik maak het huiswerk voor na de vakantie en neem het leerwerk even door. Ik loop naar Macho en pak zijn hoofdstel, peesbeschermers en springschoenen. Ik zet mijn cap op en de Macho het hoofdstel,de peesbeschermers en springschoenen om. Ik stap op en rijd het bos in, het is vrijdag middag, maandag nog naar school en dan 4 dagen vrij en dan 2 weken meivakantie. Het zonnetje schijnt op Macho’s vacht. Ik stap het bos in, de ruiterpaden op in draf en op de zandvlakte in galop. Ik draaf het bos uit en stap terug.

Ik loop het stallenblok in met Macho, het is pas 5 uur dus ze kunnen nog even in de wei of paddock. Ik haal Macho de spullen af en zet hem samen met Adora en Boy in de paddock. In een paar maanden tijd is er vrij veel veranderd. Hans en Ingrid hebben 1 mega stuk weiland erbij gekocht en die in 4en opgedeeld, op een stuk liggen wat boomstammen en op het andere stuk staat een springparcourtje. De wei ligt achter de andere weides en er is een zandpad aangelegd om er te komen. Ingrid heeft speciale hoezen laten ontwerpen die waterdicht zijn en die we over de boomstammen en hindernissen kunnen doen zodat ze minder snel kapot gaan.

Ik loop bij Anne naar binnen, ‘Lars is met vrienden weg, hij ging we vlak voordat jij terug kwam, zullen wij zo Adora en Boy rijden?’ vraagt ze,’is goed, ze staan nu in de paddock’. We lopen naar het stallenblok en mesten de stallen uit en strooien op. We vullen 3 hooinetten en hangen die op in de stallen. We lopen de paddock in en halen de pony’s binnen. Als Adora en Boy op de poetsplaats staan en Macho op stal staat, krabben we de hoeven uit van alle drie de pony’s. Ik poets Boy en zadel hem op, ik loop met Anne naar buiten en we halen de hoezen van de hindernissen af, gelukkig zijn de weides, bak en paddock verlicht.
Dan lopen we terug naar binnen en doen de pony’s hun hoofdstel om, we doen onze cap op en rijden naar de springweide.

We rijden een halfuurtje dressuur en uiteindelijk springen we een parcourtje van een meter. We stappen de pony’s uit en zadelen en verzorgen ze af. Ze mogen op stal. Ze krijgen hun avondvoer en we vegen het stallenblok. De mest halen we uit de weides,bak en paddock en dan sluiten we de zadelkamer af. We gaan naar binnen.

Ik gooi en schep brokken bij Macho in zijn voerbak, dat was de laatste, nu nog de hooinetten vullen. Ik besluit om eerst de pony’s in de paddock te zetten, dan te mesten en de hooinetten te vullen en dan de pony’s op de wei. Ik pak de halsters van de pony’s en zet ze buiten. Ik mest de 3 stallen uit en strooi dan op. Ik loop naar de schuur met 3 hooinetten en vul ze. Ik loop terug naar de stallen, ik hang de hooinetten op en veeg het stallenblok. Nu nog de emmertjes voer vullen. ik sta bij de voerton, in elk emmertje doe ik 1 schep muesli, wat lijnzaad olie, een kwart schep brokken en luzerne. Dan zet ik de emmertjes voor de stal. Adora en Boy zet ik op de wei en Macho op de poetsplaats. Ik twijfel wat ik doe met hem, longeren of rijden.. Ik besluit Macho even te longeren met de pessoa.

Macho draaft vrolijk door de weg, ik laat hem stappen en stap hem dan aan de hand uit, ik heb hem een halfuurtje gelongeerd.

Macho staat weer op de poetsplaats, ik poets hem nog even en zet hem dan op de wei. Ik haal de mest uit de paddock en de bak en veeg de poetsplaats. ‘Jij hebt al veel gedaan !’ zegt Anne, ik heb niet gemerkt dat ze naar binnen liep. ‘Ik heb Macho gelongeerd, hooinetten en emmertjes gevuld, geveegd, uitgemest en de mest uit de paddock en bak gehaald’ antwoord ik , ‘dat bedoel ik en het is pas 10 uur ! Kom zadel Boy op dan gaan we naar buiten!’. We halen Adora en Boy binnen en zadelen ze op, ‘ik zet Macho op stal, anders staat ie alleen’ Ik loop de wei in en zet Macho op stal. Dan stappen we op en rijden het erf af.

We zijn in het bos, ‘Ik verheug me zo op Ameland’ zegt Anne opeens, ‘elke dag het strand op’ antwoord ik. We rijden kletsend verder.

Voor ik het doorheb zijn wel al weer terug, ik zadel Boy af en zet hem weer terug op de wei. Anne zet Adora erbij en dan zet ik Macho er nog bij. We lopen naar binnen.

‘Hoihoi ! Ik zal even vragen, ik app je dan wel, doei’ zegt Anne en ze hangt op. ‘Dat was Lars, of we vanavond mee naar de bioscoop gaan.’ ‘Ja is goed’ antwoord ik.

Ik kleed me om en doe mijn lichtblauwe spijkerbroek aan, met mijn roze Vans en een wit bloesje. Anne heeft mijn nagels roze gelakt en ik de hare paars. Ik duw mijn portemonnee en sleutels in mijn handtas en loop naar Anne.

‘Lars heeft net gebeld’ zegt Anne als ik binnen kom. ‘oh enne’ ‘Ja hij heeft maandag dus een inhaalwerk Duits die 4 x meetelt... Dus hij moet vandaag leren, hij zou er zo zijn’, ik knik. ‘Ik loop even naar de pony’s’ zeg ik tegen Anne terwijl ik weg loop. Ik loop het erf op en hang over het hek, de pony’s staan te grazen. Ik word omhelsd, ik kijk achter me, het is Lars. Hij kust me ‘sorry dat ik niet mee kan’ zegt hij dan, ‘maakt niet uit’ antwoord ik en dan loopt hij weg.

Ik pak de laatste spullen voor mezelf in en dan pak ik bandages en peesbeschermers voor Macho en 3 goede dekjes en 2 oude. Morgen gaan we naar Ameland, dan komt er aan vrachtwagen en dan kunnen wij mee rijden. De bestuurder is iemand die Ingrid kent. We zullen s’ochtends rond 4 uur vertrekken. De vrachtwagen is vandaag gebracht zodat we de spullen enzo er al in kunnen zetten. Samen met Anne en Lars zetten we eerst onze eigen spullen in de vrachtwagen en dan de spullen van de pony’s. In de woonruimte, waar wij zitten als we meerijden is een koelkast aangesloten. We vullen de koelkast en zetten op de boekenplank boven de koelkast een tas met eten. We checken of we alles hebben en leggen een halster en transportbeschermers voor de stal van de pony’s, Lars voert en dan gaan we naar binnen.

De wekker gaat, het is 3 uur, ik zucht, we zijn gisteren om 7 uur gaan slapen. Ik sta op en maak me zelf al klaar, ik loop naar de pony’s. Anne staat Adora te poetsen, ik pak Macho uit de stal en poets hem. Dan haal ik de stal van Macho helemaal leeg en Anne die van Adora. Ik doe Macho alvast de transportbeschermers om en haal Boy alvast uit de stal. Lars is er nog niet. Samen met Anne haal ik de stal van Boy helemaal leeg en sluit ik de zadelkamer af. Ik haal snel een borstel over Boy heen en doe hem de transportbeschermers om. We hebben nog een kwartier. Ik haal samen met Anne de mest uit de bak,wei en paddock, dat waren we gisteren vergeten. Lars komt naar buiten lopen, ‘sorrysorrysorry’ zegt ie tegen Anne en mij. Hij rent het stallenblok in, ‘bedankt dat jullie alles al gedaan hebben.’. We sluiten het huis af en de stallen, de bestuurder is er. We laaden de pony’s op en gaan zitten en doen onze gordels vast. We beginnen te rijden, dan stoppen we. Ik sluit het huis van mam en mij af en de tuin. De poort voor het huis van Anne en Lars maakt Anne dicht. We stappen weer in en beginnen op onze weg naar Ameland.

1.694 woorden

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:24

Leuk stuk weer !

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:27

Leuk stukkie weer :j

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:51

leuk verhaal ik volg

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:15

Kom maar op met dat volgende upje, ik volg!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 17:45

Sorry , sorry ,sorry,sorry,sorry voor dat het zolang duurde maar hier is weer een uppje !

Uppje !

Afentoe pakken we wat eten of drinken maar verder rijden we kletsend door.

De vrachtwagen stopt, ‘zijn we er?’ vraag ik. De deur bij de woonkamer word open gedaan, ‘We zijn nu op zee als we op het eiland zijn is het nog een kwartier.’ We stappen uit en ruimen de woonkamer een beetje op.

‘We zijn er !’ het woonkamer deurtja gaat weer open en we stappen uit, we worden naar ons verblijf geleid en zetten onze spullen daar al neer, dan word verteld waar we de spullen van de pony’s kunnen zette. Daar worden de spullen van de pony’s gezet en dan ruimen we het woonkamertje op. Waar we logeren en waar de pony’s staan is een manege en in stap 10 minuten van het strand af. Ik haal Macho van de vrachtwagen en word omringd door meisjes die Macho zo leuk vinden, ze vinden Adora en Boy ook leuk. Ik zet Macho vast op de poetsplaats en haal hem de transportbeschermers af en poets hem. Dan mag hij op stal.

Ik spoor Macho aan en samen met Anne en Adora gaan we in galop over het strand, morgen gaan we naar huis. Macho’s manen wapperen in de wind en ik voel hem elke pas versnellen. Anne spoort Adora nog een keer aan en Adora schiet naar. Na een aantal meter gaan we draven, Anne beloont Adora en laat haar stappen.

We stappen het terrein op van de stalling waar boy, Adora en Macho op Ameland staan en stappen de poetsplaats op en stappen af. Ik steek mijn beugels op en maak de singel losser, snel pak ik het halster en haal Macho het hoofdstel uit en doe hem het halster om. Ik haal de peesbeschermers af en maak het bit schoon. Ik maak de singel nu helemaal los en leg die over het zadel en doe daar de zadel hoes overheen en haal het dekje van het zadel los. Het dekje leg ik over het zadel en dan leg ik de spullen in de zadelkast. Macho zet ik op de wei en dan loop ik naar de hotelkamer. Ik kleed me om, Anne is aan het lezen. ‘het is zonsondergang, ik ga even naar het strand’ zeg ik tegen Anne terwijl ik richting de deur loop, ze knikt.
Ik ga zitten op het strand, de golven raken mijn voeten net en de zon gaat langzaam onder. Ik geniet van het geluid van de zee en de meeuwen die door de lucht vliegen.

De laatste tas staat in de vrachtwagen, het is 3 uur ‘s ochtends. Ik zucht, ‘het is zo vroeg’ zegt Anne. Boy gaat als laatste de vrachtwagen op en dan stappen we zelf in. De chauffeur start de vrachtwagen en rijdt weg. Al snel val ik in slaap.
Voorzichtig open ik mijn ogen en kijk op de klok, 9 uur. Lars is nog wakker, Anne slaapt, ik sluit mijn ogen. Maar al snel open ik ze weer en kus Lars op zijn wang, ik pak mijn telefoon en zie dat Mike mij een whatsapp berichtje gestuurd heeft, ik begin te lezen.
hahahahaha, er was net een meisje en die wilde op Sun gaan rijden want die had jou op Sun gezien en gezegd dat jij niet kon rijden dus Iris had gezegd is goed prima, zadel dr maar op. Meisje Sun opgezadeld stapt ze op, vraagt ze Sun naar beneden en een beetje stelling enzo begint ze vol te bokken, valt dat meisje er af. Meisje kwaad dus stapt op en slaat der. Begint Sun te galopperen en versnelt en maakt ze dan een noodstop, meisje zit in de nek van Sun en bokt ze nog een keer. Iris en ik hebben ons kapot gelachen. Meisje is afgestapt en heeft Sun laten staan in de bak en is weg gelopen
Ik begin te lachen, Lars kijkt me aan en ziet dat ik het gesprek met Mike open heb staan, hij kijkt jaloers.. ‘Dit moet je even lezen’ zeg ik dan en negeer zijn blik volledig. Dan begint Lars ook te lachen. Er verschijnt een klein lachje op mijn gezicht en dan pakt hij mijn hand vast. Anne is ondertussen wakker geworden en kijkt slaperig om zich heen. Ik zie dat ze haar telefoon pakt en er een lach op haar gezicht verschijnt zodra ze het scherm ontgrendeld. Ik kijk omhoog en kijk recht in de ogen van Lars, ik kijk m vragend aan en dan haalt hij zijn schouders op.

Anne en ik zitten aan de picknicktafel, de zon schijnt. ‘Ik moet je wat vertellen’ zegt Anne dan plotseling, ik ben nieuwsgierig naar wat ze gaat vertellen. ‘weet je die jongen uit H3E die naast Kim zit bij scheikunde ?’ zegt ze dan, ik knik. ‘Luke heeft mij gevraagd om morgenavond meen naar de bios te gaan en ik heb ja gezegd , wil je mij helpen met kleren Michelle ? haha’ zegt ze dan, ‘wanneer heeft ie dat gevraagd dan , ja is goed prima ‘ antwoord ik. ‘op de terugreis van Ameland’.

Ik lig op het strand, de zon heeft mijn huid bruin gekleurd en schijnt fel. Ik heb mijn zonnebril op en kijk even op, naar de golven en andere mensen op het strand. Ik kijk opzij Anne ligt naast me en Luke ligt daarnaast. Mam en Ingrid gingen een week weg en hadden gevraagd of wij mee wilde en dan in een apart huisje, toen hebben we met zijn 3en ja gejuicht en Anne vroeg of Luke mee mocht. Er verschijnt een lachje op mijn gezicht. Vanaf toen is het snel gegaan, de proefwerkweek kwam en daarna hebben we zomervakantie gekregen. Het begin van de zomervakantie is nu 2 weken geleden en we zijn hier nu een week. Dan kijk ik naar de andere kant, ik kijk recht in de bruine ogen van Lars. ‘Wil je ook wat drinken ?’ vraagt Lars, ik knik en hij staat op. Mijn ogen volgen hem nog even en dan denk ik even terug aan de eerste keer bij het strand met Anne en Lars, onder zijn shirt had hij een sixpack en zijn arme waren gespierd en met Anne heb ik me toen rot gelachen om de actie’s van Lars die zomaar op iemand afliep en een gesprek begon. Lars is alweer terug en zet de beker voor me neer, ik pak de beker en neem een aantal slokken. Anne draait zich naar me toe en dan draaien we ons om, dan word onze buik tenminste ook bruin. Al snel ga ik zitten en graai in de strandtas, ik haal er mijn telefoon uit , 3 uur. Ik laat zien aan Anne dat het 3 uur is en dan staan we snel op, Ik doe mijn korte broekje en roze topje aan en schiet in mijn slippers, we gooien onze handdoeken in onze strandtas en pakken de tas, ‘Zo terug !’ roepen we als we weg lopen, we krijgen een vragende blik van Lars en Luke maar dan kijken ze alweer weg. We lopen naar het campingwinkeltje en halen daar wat frisdrank, chips en ijsjes. ‘We hebben broodjes nodig en sinasappelsap’ zeg ik en dan pak ik 2 zakken broodjes en 2 pakken sinasappelsap. Anne doet er nog kauwgom en zonnebrand bij en dan lopen we naar de kassa. We betalen en lopen dan het winkeltje ernaast in. Ze verkopen er luchtbedden en andere dingen voor in de zee. We nemen 2 tweepersoonsluchtbedden mee en betalen. We lopen naar het huisje. De plek van ons huisje is ideaal, nog geen 2 minuten lopen naar de zee, 5 minuten lopen naar de winkeltjes en het grote zwembad is ongeveer 8 minuten lopen, het is fijn dat we een eigen keuken en badkamer hebben dan hoeven we niet naar toiletgebouw en mam en Ingrid zitten op 5 minuten lopen afstand. De huisjes staan in een cirkel en de tuintjes van de huisjes is aan de binnenkant, en dan heb je in het midden een zwembad. In elk tuintje heb je een kleine barbecue en tafel. Anne legt alles in de keukenkastjes en ik haal alles uit de wasmand en doe het in de wasmachine. Ik zet het drinken in de koelkast en zie dat er nog een krop sla,maïs,augurk,slasaus en worstjes liggen. Dat is het avondeten voor vanavond dat hadden Lars en Luke gisteren gekocht. Ik pomp de luchtbedden op en Anne pakt 2 handdoeken en dan lopen we met de luchtbedden naar het strand. We leggen de handdoeken bij Lars en Luke neer en rennen met de luchtbedden naar de zee. Anne gooit het luchtbed als eerste in het water en springt erop, ik doe hetzelfde. De jongens komen achter ons aan en Anne en ik beginnen te lachen, ik ga bij Anne op het luchtbed zitten en de jongens pakken het andere luchtbed. We spetteren elkaar nat en Anne en ik proberen de jongens van het luchtbed te duwen. Het lukt ons om de jongens ervan af te duwen en dan peddelen we op het luchtbed terug naar het strand.

1.507 woorden