[FOTO] 2013 door SilentShiver

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

[FOTO] 2013 door SilentShiver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 14:47

Het nieuwe jaar is inmiddels begonnen en ook de eerste fotoreportage van het nieuwe jaar is alweer geweest. Maar toch zou ik graag nog één keer terug willen kijken naar de mooiste foto's van het afgelopen jaar. Vooraf had ik niet kunnen dromen dat ik zo ontzettend veel paarden op de foto zou zetten. In het voorjaar was ik vrijwel ieder weekend weg voor fotoreportages en in de zomer was dit niet anders.

Het jaar begon met een sneeuwfotoreportage van Izzy, ook wel bekend uit het topic: [KS-ITP] Verrassingpakketje Cremello Lusi x Barock Pinto *geb pag 48*. Op het moment van de fotoreportage al uitgegroeid tot een prachtige dame.

1. Afbeelding

Enkele weken later volgde een fotoreportage van Bruin, een ontzettend lief, maar vooral ook een heel gevoelig paard. Tijdens de fotoreportage was het steenkoud, waaide het behoorlijk en kwam er regelmatig een sneeuwbuitje over. Toch zijn de resultaten zeer geslaagd, al zeg ik het zelf.

2. Afbeelding

Na een lange en koude winter, werd het in april eindelijk voorjaar. Tijd voor een fotoreportage tussen prachtige appel- en perenbomen. Het was vooraf lastig te voorspellen wanneer de bomen echt zouden gaan bloeien, maar met een beetje hulp van de boer hebben we uiteindelijk precies de juiste dagen uitgezocht voor de fotoreportage.

3. Afbeelding

Niet alleen in de boomgaard was het erg mooi, ook stonden er heel veel paardenbloemen in bloei! In mei was ik enkele dagen te gast bij bokker Vernon van zorgboerderij de Flint om de paarden van de zorgboerderij op de gevoelige plaat te zetten. Heel erg bedankt Nynke voor de gastvrijheid, ik heb een aantal geweldige dagen gehad!

4. Afbeelding

Mei was een erg drukke maand. Aan het eind van de maand heb ik Anne met haar Welshpony Britt op de foto gezet. Een geweldig leuk duo!

5. Afbeelding

Maar in mei was het ook tijd om dit schattige veulentje Galina op de foto te zetten. Op de foto nog maar een maand oud, maar al zo ontzettend lief! Echt een knuffelbeertje.

6. Afbeelding

Begin juni was het tijd voor een fotomeeting. Op dat moment was de laatste meeting alweer bijna een jaar geleden, dus met heel veel plezier ben ik die dag naar de Loonse en Drunense duinen gegaan. Een geweldige dag, de modellen waren top en het weer was echt prachtig. Meer geluk konden we ons niet wensen voor deze (bijzondere) appaloosameeting.

7. Afbeelding
8. Afbeelding

Twee weken later stond er een leuke fotomeeting in Lommel (België) te wachten. Mijn favoriete fotomodel ITS Bandit was ook aanwezig en deed ontzettend zijn best om goed te poseren voor de camera.

9. Afbeelding

Eind juni was ik een weekendje te gast bij bokker Sita_ om haar haflingers en de paarden van enkele pensiongasten te fotograferen. De eerste poging in mei mislukte, toen viel alles letterlijk in het water. Maar deze keer was het prachtig weer en hebben we ook een prachtige zonsondergang gezien.

10. Afbeelding

In de zomer was het tijdelijk wat rustiger met (paarden)fotoreportages, vanwege vakantie naar het buitenland. Samen met mijn ouders ben ik een aantal weken naar Venezuela geweest, een prachtig land!
[BEU] Venezuela: van jungle tot hooggebergte!

Maar al snel na mijn vakantie gingen de fotoreportages weer verder.

11. Afbeelding

In augustus kon ik het niet laten om een aantal foto's te maken op een prachtige, paarse heide. Friese hengst Arco was één van mijn fotomodellen.

12. Afbeelding

Na deze fotoreportage heb ik een nieuwe telelens aangeschaft (Canon 70-200 f/2.8) en mijn oude verkocht (Canon 100-400 f/4.5-5.6). Alsof dat nog niet genoeg was, besloot mijn camera (Canon 40D) ook nog om kapot te gaan. Daarom heb ik in september de Canon 70D aangeschaft. Eind september was mijn eerste fotoreportage met deze combi. Dit keer een fotomeeting op het strand van Noordwijk. Wederom een stralende dag, een strakblauwe lucht en geweldige modellen. Lotje was er een van.

13. Afbeelding

In oktober was het zo mooi in het bos, dat ik het niet kon laten om enkele foto's van mijn verzorgpaard met haar eigenaresse te maken.

14. Afbeelding

En als laatste een foto van Fries Luna.

15. Afbeelding

Al veel te snel was het jaar weer voorbij. Ik heb in ieder geval genoten van een prachtig jaar en wil bij deze iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan een prachtig fotojaar. Voor 2014 staan er alweer een aantal hele leuke opdrachten te wachten. Ik heb er zin in :D!

fourseasons

Re: [FOTO] 2013 door SilentShiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:50

Ik vind vijf echt heel schattig! <3 Hele mooie foto's hoor!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:12

prachtig jaar geweest hoor

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:45

Wat een ontzettend fijne frisse foto's, mooi van toning. Vind eigenlijk vooral je sfeerbeelden er bovenuit schieten (maarja, ben bevooroordeeld haha), dus foto's 2 (echt wauw <3 ) 14, en 15 :j

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:49

Alle foto's zijn gaaf, maar 2 is echt waanzinnig gaaf. Ik ken het paard niet, ik ken de eigenaar niet, ik ken er niets van. En toch blijft dit plaatje meteen voor mijn ogen staan. Heel sterk!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:01

Wat een leuk overzicht, prachtige foto's. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:04

Jij bent voor mij echt een van de fotografen die zoveel sfeer in de paardenfoto's kan verwerken. Prachtig en ga vooral zo door!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:19

2, 14 en 15 zijn hier ook favoriet. Het lijkt bijna wel 3D!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:29

Wat een geweldig leuke reacties! :) Afgelopen jaar ben ik er inderdaad achter gekomen dat ik het eigenlijk toch wel erg leuk vind om echte sfeerfoto's te maken. Vooral ook om zo iets anders te doen dan heel veel andere fotografen. Wat mijn echte favoriet is, weet ik eigenlijk niet eens. Maar dat zou zo maar eens foto 2 kunnen zijn. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:33

SSDesign schreef:
Wat een geweldig leuke reacties! :) Afgelopen jaar ben ik er inderdaad achter gekomen dat ik het eigenlijk toch wel erg leuk vind om echte sfeerfoto's te maken. Vooral ook om zo iets anders te doen dan heel veel andere fotografen. Wat mijn echte favoriet is, weet ik eigenlijk niet eens. Maar dat zou zo maar eens foto 2 kunnen zijn. :)

En dat onderscheidt jouw werk ook van de anderen. Voor mij is dat in ieder geval een belangrijke factor of ik een fotograaf laat komen of niet. :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:58

prachtige foto's! zeer aangename en fijne beelden om naar te kijken (ik denk dat ik ze nu al 2 keer achtereen bekeken heb := )

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:13

Hallo susan,
Geweldige foto's en een geweldige fotograaf.
Ik ben nog steeds superblij met de foto's die ik heb van present
en vooral de mooie foto's die ik ervan heb.
Voor de laatste moet nog steeds een passende lijst gevonden worden.
Maar die komt er vanzelf en dan hangt ook die straks mooi aan de muur :D

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:11

Mooi overzicht, echt hele gave foto's Suus! +:)+ +:)+
Hopelijk brengt 2014 weer veel shoots en leuke modellen met zich mee, en het is jammer dat je ZO verweg woont anders moest je hier ook maar eens langskomen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:21

Mooie foto's :D
Ook ik ben nog steeds trots op de rij- foto, die je van Gui en mij had gemaakt :o
Je hebt een mooie eigen stijl +:)+

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:22

Wauw Susan wat een prachtige foto's heb je gemaakt afgelopen jaar!! _/-\o_

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:39

wat een gave foto's! mooi overzicht zo :D Ik vind foto 8 echt helemaal geweldig!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:40

Wat een prachtige foto's! Ik vind foto 10 en 15 echt helemaal super mooi :)

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:58

Heel mooie foto's, wow!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:15

Wederom bedankt voor de ontzettend leuke reacties :)

Elvi, als ik een keer in de buurt ben, dan laat ik zeker wat weten :)

Joan, leuk om te horen dat je nog steeds zo tevreden bent met de foto's van afgelopen voorjaar/zomer :) Wie weet zien we elkaar nog wel een keer in Lommel (of ergens anders natuurlijk) :)

Annelieke, wat een leuk compliment! Het lijkt me onwijs leuk om weer eens een keer langs te komen. Misschien in het voorjaar een keer of zo :)?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:33

prachtige foto s <3

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:29

Prachtige foto's!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:09

Veel moois gemaakt Susan, een mooi fotografies 2014 toegewenst :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:11

Heel mooi overzicht! :D zitten echt mooie foto's bij

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:13

Prachtige foto's...echt heel mooi :)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:27

Wouw wat maak jij mooie foto's!! Vind je stijl echt super! Mooie kleurencombi's, rust en lief, maar ook weer niet TE!
Mocht je ooit in de buurt van Zeeland zijn, please lett me know!!