Wauw Walhalla haha

Het begon met wat simpele kleine dingetjes zoals een simpel armbandje of een kettinkje.

Toen mijn zoontje overleed heb ik wat op internet zitten rondzoeken voor een mooie herinnering. En al gauw was mijn interesse gewekt in het verwerken van een tastbare herinnering in een sieraad.
Het begon met haarlokjes verwerken in glaskralen die je kan dragen als hangertje aan een kettinkje of eventueel als armbandje.

3 beads met haartjes verwerkt in een armbandje

Inmiddels heb ik al heel wat haarlokjes verwerkt van katjes, vogeltjes, hondjes,paarden, personen en zelfs een alpaca.
Dit is een bead met veertjes van een vogeltje.

Ook kreeg ik ook vaak de vraag of ik ook as kon verwerken. Aangezien ik via mijn tante in aanraking ben gekomen met het glaskralen branden en ondertussen wat workshops gevolgd had, leek me dit ook mogelijk en ben ik gaan experimenteren met het verwerken van as in een glaskraal.
Dit zijn 2 hartjes gemaakt van glas

Het glas word gesmolten en de as word tussen 2 laagjes glas ingesloten tot een mooie bead.
Daarna zijn de mogelijkheden om er een hangertje, een bedeltje,een ketting of een armbandje van te maken

Hier heb ik 5 asbeads verwerkt in een armbandje.

Dit is een asbead van een overleden hondje, ik heb er een kleine bead bij gebrand met een hondenpootje en is er een hangertje van gemaakt.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat werk van mij te zien