Flyer ontwerpen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Flyer ontwerpen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 20:22

Hoi Bokkers,

Ik ben een flyer aan het ontwerpen voor mijn bedrijfje. Het moet vooral duidelijk, simpel maar toch aantrekkelijk zijn.
Ik ben alleen een beetje slecht in keuzes maken :7 Dus ik ga wat verschillende dingen ontwerpen en dan beslissen wat het wordt. Het logo zoals ie nu is en de contactinfo onderaan blijft zo wss alleen met de foto's hoeveel etc weet ik nog niet precies, maar als er andere goede tips zijn: Kom maar door. :)

Even voor de duidelijkheid het wordt een vrij grote flyer: A5 formaat.

Ik vond dit wel leuk:
Afbeelding

Of is zoiets toch krachtiger?
Afbeelding

Dus onderbouwd commentaar is zeer welkom!! Ik hoop dat het topic hier goed staat..

Warboel

Re: Flyer ontwerpen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:33

Ik zou de foto's wat beter uitlijnen als ik jou was. Dus dat ze even breed zijn en gewoon netjes recht onder elkaar staan. Staat direct een stuk professioneler en netter :)
Geldt ook voor je tekst, als je die strak recht onder de tekening zet is het wat netter.

Verder vind ik de eerste het leukst!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:35

Wees origineel! Ik zou voor een flitsendere achtergrond gaan en een ander lettertype uitkiezen.
Je moet de aandacht zien te trekken ipv de zoveelste zijn die iets heeft geproduceerd wat op al het andere lijkt..

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:36

Ik vind zelf de eerste ook het leukst! Verder zou ik inderdaad zoals Warboel zegt de boel even netjes uitlijnen
en de bovenste en onderste twee plaatjes hetzelfde formaat maken als dat kan. En misschien is het een leuk idee
om een beetje te experimenteren met het lettertype? Met welk programma werk je? Met Indesign is het heel eenvoudig om alles netjes onder elkaar te zetten! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:39

Opbouwende kritiek, ik vind eigenlijk bij beide dat de tekeningen niet helemaal lekker tot hun recht komen, ik vind ze zelf erg donker en erg grijs (ik neem aan dat ze op wit papier getekend zijn? dan vind ik de grijze ondergrond best donker, snap je mijn insteek?)

Voor wat ze uitstralen zou ik ook kijken naar de doelgroep, als je veel klanten met paardenfotoshoots hebt, zou de 2e denk ik sneller aanspreken omdat daarop een gave foto van een paard staat.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:47

Word heeft standaard sjablonen, waarmee je heel eenvoudig toch iets origineel en netjes kunt maken. Je zou evt alleen maar de foto's en de tekst aan kunnen passen en dan kan je al klaar zijn. Misschien is het wat :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:18

Ik ga mee met bovenstaande tips, en ik zou persoonlijk bijv. een dun randje om de foto's heen doen. Zo ziet het er wat verzorgder/strakker uit ipv dat de foto's er zo opgeplakt zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:22

Warboel schreef:
Ik zou de foto's wat beter uitlijnen als ik jou was. Dus dat ze even breed zijn en gewoon netjes recht onder elkaar staan. Staat direct een stuk professioneler en netter :)
Geldt ook voor je tekst, als je die strak recht onder de tekening zet is het wat netter.

Verder vind ik de eerste het leukst!

Bedankt voor je reactie ga ik zeker doen :j

Doubtless schreef:
Wees origineel! Ik zou voor een flitsendere achtergrond gaan en een ander lettertype uitkiezen.
Je moet de aandacht zien te trekken ipv de zoveelste zijn die iets heeft geproduceerd wat op al het andere lijkt..

Je hebt gelijk, alleen ik weet echt 0 van grafisch ontwerpen dus da's niet zo makkelijk, wat versta je onder flitsende achtergrond? Een felle kleur of wat anders?

chanelle14 schreef:
Ik vind zelf de eerste ook het leukst! Verder zou ik inderdaad zoals Warboel zegt de boel even netjes uitlijnen
en de bovenste en onderste twee plaatjes hetzelfde formaat maken als dat kan. En misschien is het een leuk idee
om een beetje te experimenteren met het lettertype? Met welk programma werk je? Met Indesign is het heel eenvoudig om alles netjes onder elkaar te zetten! :)

Ik heb dit gewoon in word gemaakt, maar kan ook wel wat in psp doen bijv. Indesign zl ik eens naar kijken. Lettertype ga ik ook naar kijken, dankjewel!

Telpeva schreef:
Opbouwende kritiek, ik vind eigenlijk bij beide dat de tekeningen niet helemaal lekker tot hun recht komen, ik vind ze zelf erg donker en erg grijs (ik neem aan dat ze op wit papier getekend zijn? dan vind ik de grijze ondergrond best donker, snap je mijn insteek?)

Voor wat ze uitstralen zou ik ook kijken naar de doelgroep, als je veel klanten met paardenfotoshoots hebt, zou de 2e denk ik sneller aanspreken omdat daarop een gave foto van een paard staat.

Ik begrijp zeker wat je bedoeld met de tekeningen donker en grijs, het papier is niet spierwit maar wel wit inderdaad, alleen om het goed wit te krijgen zonder dat de tekening zelf te licht wordt is best moeilijk om te fotograferen.. En een goede scanner heb ik niet.
Qua doelgroep wil ik juist zo breed mogelijk omdat ik al alleen dieren doe, vandaar ook die eerste flyer zodat er 4 dieren op staan..

__denise schreef:
Word heeft standaard sjablonen, waarmee je heel eenvoudig toch iets origineel en netjes kunt maken. Je zou evt alleen maar de foto's en de tekst aan kunnen passen en dan kan je al klaar zijn. Misschien is het wat :)

Bedankt!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:32

Sowieso zou ik de foto's wel even netjes laten scannen voor je definitieve flyer. Vast wel iemand in de omgeving die er wel één heeft, laat je tekeningen gewoon een stuk mooier tot hun recht komen.

Voor de rest, het bovenste ontwerp spreekt mij het meest aan, vind het principe ook wel leuk van de tekeningen en foto's die elkaar aankijken. Moet er wel bij zeggen dat ik de foto van de kat er niet in zou doen, de andere plaatjes spreken allemaal goed, maar de kat blijft toch achter.

Voor de achtergrond zou ik niet iets 'flitsends' nemen, maar ook geen effen kleur. Ik zou een wat donkerdere kleur nemen, zodat alle plaatjes goed uit blijven komen. Bij een felle achtergrond verlies je al snel oog op het onderwerp. (Denk bijvoorbeeld aan zoiets (even random van google) : http://blueblots.com/wp-content/uploads ... attern.jpg ), dan zou ik je contactgegevens in een iets lichter vlak zetten zodat ook deze uit blijven komen.

Voor de rest ga ik mee met de rest van de tips, maar ik neem aan dat dit slechts 'schetsen' zijn? :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:56

Iemand heeft aangeboden me te helpen echt super lief :D

@Russelnuwell: Het was idd meer een 'schets' of 'idee' heb het vanmiddag even snel in elkaar gezet :j
Maar omdat ik nog niet zo goed wist hoe en wat heb ik nog niet netjes uitgewerkt.
En de kat wat is precies wat 'm het niet doet? Dan weet ik naar wat voor foto ik moet zoeken of evt maken. Ik vond 'm juist wel wat meer kleurrijker omdat de rest dat niet erg was.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:59

Ik vind de eerste het leukste, maar wat al genoemd werd: probeer de afbeeldingen allemaal hetzelfde formaat te maken, en de tekst onderaan wat omlaag te verplaatsen of de flyer wat korter te maken. Houd er voor drukker wel rekening mee dat ze graag 3mm aan alle kanten extra willen en dat het bestand (dus alle foto's die je erin voegt ook!) 300dpi is.

& Eventueel een kader doen als je het simpel wilt houden, in die groene kleur van je logo, om het toch wat meer 'af' te maken?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 22:09

Ja dat is wel een goed idee, die groene kleur weer terug te laten komen in een kader :j

Maar vinden jullie het qua tekst goed, moet er niet wat meer bij? En qua foto's ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken ik heb zoveel foto's. Ik had nu idd dat met naar elkaar gericht, maar misschien is het juist wel sprekender om een dier te nemen die je aankijkt?

Ik vind het wel echt super dat jullie allemaal zo mee denken :D :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:14

Kan je geen tekening/foto als achtergrond gebruiken? :)
In zwart/grijs/wit tinten?
Een witte achtergrond vind ik wat "mwah" overkomen.
(er is in mijn beleving teveel wit te zien, waardoor de informatie wegvalt)

En wees niet bang om té creatief te zijn ;)
Probeer verschillende stijlen, ontdek wat je mooi vind en wat niet.

Wat ik hier boven zie, is "begin", ik denk dat je uit eindelijk met iets anders gaat werken.

Tips:
Mooie, duidelijke, unieke lettertype
foto's op 1 of max. 2 formaten en mooi op elkaar afstemmen en uitlijnen.

Laat je je uit eindelijke Flyer ook zien?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:16

Ik zou sowieso voor een andere lettertype gaan en niet in de foto tekst zetten!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 22:18

EngeltjeS schreef:
Kan je geen tekening/foto als achtergrond gebruiken? :)
In zwart/grijs/wit tinten?
Een witte achtergrond vind ik wat "mwah" overkomen.
(er is in mijn beleving teveel wit te zien, waardoor de informatie wegvalt)

En wees niet bang om té creatief te zijn ;)
Probeer verschillende stijlen, ontdek wat je mooi vind en wat niet.

Wat ik hier boven zie, is "begin", ik denk dat je uit eindelijk met iets anders gaat werken.

Tips:
Mooie, duidelijke, unieke lettertype
foto's op 1 of max. 2 formaten en mooi op elkaar afstemmen en uitlijnen.

Laat je je uit eindelijke Flyer ook zien?

Dankjewel!! Ja ik hou jullie zeker op de hoogte het volgende wat ik plaats hoeft ook nog niet meteen het eindresultaat te zijn want ik krijg hier zulke goede feedback... :D Laat ik jullie lekker mee kijken :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:37

saskiakefie schreef:
Iemand heeft aangeboden me te helpen echt super lief :D

@Russelnuwell: Het was idd meer een 'schets' of 'idee' heb het vanmiddag even snel in elkaar gezet :j
Maar omdat ik nog niet zo goed wist hoe en wat heb ik nog niet netjes uitgewerkt.
En de kat wat is precies wat 'm het niet doet? Dan weet ik naar wat voor foto ik moet zoeken of evt maken. Ik vond 'm juist wel wat meer kleurrijker omdat de rest dat niet erg was.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

De andere dieren zijn allemaal te zien vanaf een zijaanzicht, waardoor het alleen hun hoofd is bij de kat zie je ineens nog een achterlijf. Dat 'klopt' voor mij niet.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:04

saskiakefie schreef:
Ja dat is wel een goed idee, die groene kleur weer terug te laten komen in een kader :j

Maar vinden jullie het qua tekst goed, moet er niet wat meer bij? En qua foto's ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken ik heb zoveel foto's. Ik had nu idd dat met naar elkaar gericht, maar misschien is het juist wel sprekender om een dier te nemen die je aankijkt?

Ik vind het wel echt super dat jullie allemaal zo mee denken :D :D

Ik zou niet al te veel doen qua tekst. Al zou ik bijvoorbeeld een prijskaart-vormpje erbij doen met daarin het bedrag, wat speelser. En bij je Facebookpagina, ik vind het altijd erg leuk staan als er dan ook nog het logootje van Facebook voor staat. Ik vind het nu ook zonde dat de tekst door de foto heen staat.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:08

Ik wil je anders wel helpen en wat ideetjes voor je maken?

Heb mijn eigen logo en reclamewerk ook ontworpen. Hieronder een paar;

Voorkant
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 01-11-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:08

Ik wil je anders wel helpen en wat ideetjes voor je maken?

Heb mijn eigen logo en reclamewerk ook ontworpen. Hieronder een paar;

Voorkant
Afbeelding

EDIT: heb er 2 weggehaald ivm mijn naam en adresgegevens. Wil je ze wel per pb sturen als je interesse hebt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:05

Bedankt voor alle reacties!! Echt ontzettend fijn :)
@Kletskoekje: Ideeën zijn altijd welkom. Ik vind jouw poster niet zo maar dat heeft er wellicht mee te maken dat ik niks met kinderen heb :o

Even een update. Die tekst vakjes onderin is dat wat of toch niet?
Afbeelding

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:15

Al wel beter , maar toch spreekt het mij eerlijk gezegd niet zo aan.
Het is te gewoontjes. Het wekt bij mij geen interesse om verder te gaan kijken. ( je fb ofzo bedoel ik dan )
Ik zou zelf voor een ander lettertype zijn gegaan.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:20

Dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik vind de tekst zo in het midden ook niet mooi, ik vind het mooier als de voorste letters van je tekst op gelijke hoogte staan. Ik vind je poster wel mooi, maar niet bijzonder, kun je niet iets met een mooie achtergrond of iets dergelijks doen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:22

hannah41 schreef:
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik vind de tekst zo in het midden ook niet mooi, ik vind het mooier als de voorste letters van je tekst op gelijke hoogte staan. Ik vind je poster wel mooi, maar niet bijzonder, kun je niet iets met een mooie achtergrond of iets dergelijks doen?

Als de voorste letters op gelijke hoogte staan als de foto's dan wordt de tekst heel klein omdat 'www.facebook.com/dierfotek' best wel lang is.
Ja achtergrond kan zeker nog veranderen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:38

Ik krijg allemaal aanbiedingen via pb van mensen die opzetjes willen maken echt zo leuk!! :D

Even snel nog wat veranderd/aangepast.

Afbeelding

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:41

Ik zou voor een andere kleur gaan, een vrolijkere kleur, want het is leuk!
En ik zou niet voor dit lettertype gaan, volgensmij is het comic sans?
Strakker lettertype kiezen :)

Edit: je logo bevat groen, contrastkleur van groen is rood. Ik zou dus voor een lichte rode kleur gaan zodat het eruit springt en de aandacht trekt. Maar zeker geen felrood gebruiken!
Laatst bijgewerkt door Rosannee_ op 04-11-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt