Nou heb ik rugpand, voering rugpand, voering voorpand en voorpand.
Rugpand en voering rugpand zijn dmv een naad middenvoor aan elkaar gestikt.
De jurk sluit van voren met knoopjes als hij klaar is, dus de voering voorpand en voorpand zitten alleen nog door de schoudernaden vast en ook aan de rugpand/voering rugpand vast.
Maar nu: een kraag uit een stuk.
Is rondom gestikt, kant van de halszijde is nog open. Is al gekeerd.
Nu even een citaat
Citaat:Leg de kraag op de bovenkant van de halsopening. Zorg ervoor dat de middenruggen op elkaar vallen en de voorkanten van de kraag op middenvoor. Leg de voering met de goede kant er bovenop. De kraag ligt nu tussen voering en bovenkant. Plooi op de vouwlijn en zorg ervoor dat de schoudernaden en middens op elkaar vallen. Stik de halsopening rondom dicht.
Na een kleine week verleggen, tekening erbij analyseren, tekst nog een keer doorlezen, kraag nog eens verleggen,.. kom ik er dus nog niet uit.
Wie o wie wil even heel duidelijk stap voor stap in Jip en Janneke taal uitleggen, liefst nog vergezeld van een tekeningetje erbij, wat ik nou precies moet doen? Moet ie nou tussen rugpand en voering rugpand, tussen voering rugpand en voering voorpand of tussen voering voorpand en voorpand
En hoe leg ik hem dat de voorkanten van de kraag wel zichtbaar blijven
. En bij mijn vest is het beleg voor aangeknipt. Als ik naar de foto kijk, is het beleg in het rood dus dat moet apart zijn.