Copyright wordt zonder toestemming verwijdert.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Copyright wordt zonder toestemming verwijdert.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:34

Hallo bokkers,
Eergisteren heb ik foto's geplaatst met mijn naam/logo op de foto's. Nu heb ik tot mijn verbazing gezien dat het meisje wiens verzorgpony ik op de foto heb gezet deze copyright er afsnijd met het plaatsen van de foto. Toen ik vroeg deze foto's te verwijderen en ze voortaan te uploaden met mijn logo erbij kreeg ik als antwoord: Ik upload gewoon een foto en hoef me niet aan jouw regels te houden.

Nu heb ik dus maar mijn naam als reactie erbij gezet, maar ik wil eigenlijk dat mijn logo gewoon op de foto staat zoals ik duidelijk heb vermeld/gevraagd.

Sta ik in mijn recht haar te verplichten de foto's te verwijderen waar mijn naam/logo niet bijstaat?
Alvast bedankt,
Fenne

Mila11

Re: Copyright wordt zonder toestemming verwijdert.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:35

Ja, dat recht heb je. Ik neem aan dat je regels bij je foto's hebt geplaatst? Z nee, meteen doen. Jij hebt het recht om dit te eisen :)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:02

Ik heb inderdaad het bij de foto's gezet:

Het is niet toegestaan zomaar foto's van de site af te halen waar u op staat. Daarvoor moet u mij eerst mailen (zie contact). Ook is het niet toegestaan de copyright te verwijderen bij het plaatsen van foto's, zie ik dat u dat toch heeft gedaan zal ik maatregelen treffen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:04

tref dan maatregelen ;)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:07

Ik heb inderdaad ge-eist dat ze de foto's verwijdert maar ik krijg alleen als reactie: Ik ben geen hond die me aan jouw regels moet houden.
Verder nergeert ze me volledig. Ik heb nu zelf dus mijn naam er bij gezet in een reactie op haar foto's.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:09

dat is geen maatregelen treffen. Dat is vragen of ze de foto wil aanpassen. je moet zoiets eisen ;) het zijn namelijk JOUW fotos

Sodeletuut

Op welke site heeft ze ze geplaatst? Vaak kan je wel een melding maken bij Facebook/bokt/hyves over dit soort dingen..

FriesWytske

Voortaan je copyright in het midden van de foto op je site zetten. Zo kunnen ze het er niet meer afsnijden. Als ze ze dan willen kopen dan kun je het op een hoekje zetten of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:10

Als ze niet ingaat op jouw verzoeken zou ik een rekening sturen. Als ze die niet betaalt dan kan je gaan aanmanen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:13

Ah oke, bedankt Lifaya. Ik wou namelijk eerst weten of ik in mijn recht stond.
Sodeluut, ze heeft ze op zowel Facebook, twitter als instagram geplaatst. Ik zal even bekijken of ik een melding kan maken bij deze sites.
FriesWytske, dat ga ik ook zeker doen vanaf nu. Bedankt :)
Jans, omdat dit meer was om te oefenen is dit zonder kosten gegaan. Wel zou ik haar zeker verplichten de foto's te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:14

Het gaat ook niet om het zonder kosten foto's maken, maar om het zonder kosten publiceren van jouw foto's. Dat was geen afspraak en daar mag je best een rekening voor sturen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:15

15 euro per foto die ze zonder logo heeft geplaatst.... Veel fotografen verkopen een foto zonder copyright voor die prijs, en dat is dan nog vrij weinig..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:21

Deze shoot was trouwens wel gratis, maar ik zal haar inderdaad even vertellen dat ze de foto's nu moet verwijderen omdat er anders toch echt strengere maatregelen komen.

Ik heb haar net gewaarschuwd dat als ze ze niet direct verwijderd ik inderdaad geld ga eisen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:40

Op dit moment zegt ze: Ik ga ze niet verwijderen en ook niet betalen. Donder op met dit zielige gedoe.

Tja, dat mocht ze willen want ik ga toch echt niet akkoord met dit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:42

Dan inderdaad maar doen wat Jans zegt :j

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:47

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:52

Ik denk als je per foto zonder toestemming etc 10 euro kan vragen niet onrealistisch is, aangezien dit al eerder gezegd is maar hele goede tip! zonder t kopen van de foto's je copyright in het midden plaatsen dan kan ze er niks afhalen... ook de ouders gesproken? aan de fotos te zien is deze meid minderjarig

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:53

Gerust 10 a 15 euro per foto wat mij betreft..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:55

Je kunt de foto's ook door facebook laten verwijderen ivm schending van het copyright, heb ik ook n keer gedaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:02

10 euro per foto is een reëel bedrag, maar dan zul je haar wel de foto's zonder copyright in origineel formaat moeten doorsturen lijkt me, zodat ze dan ook echt van haar zijn. Zet dit dus bij de factuur.
Houdt een betalingstermijn van bv 7 dagen aan, is dan niet betaald dan zou ik eerst proberen contact op te nemen met de ouders.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 12:04

Oke, ik weet alleen haar rekeningnummer niet. Maar ik zal daar even om vragen en erbij vermelden voor wanneer ze betaald moeten zijn en dat ze de foto's dan krijgt zonder copyright erop. Bedankt allemaal!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:07

Fennee schreef:
Op dit moment zegt ze: Ik ga ze niet verwijderen en ook niet betalen. Donder op met dit zielige gedoe.

Meisje is brutaal zat.... Hoe oud is ze want ze lijkt nog minderjarig.

Anders contact opnemen met haar ouders en de regels voorleggen. En de volgende keer echt je logo dwars door het beeld doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:07

Heb je geen contact telefoon nummer? dan zou je misschien even contact op kunnen nemen met haar ouders? ik weet niet precies hoe oud ze is maar ze lijkt me onder de 18 jaar ? Dan zou je denk ik toch de ouders moeten informeren.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 12:18

Ze is inderdaad maar 13 maar denkt dat ze ouder is. Niet alleen op dit gebied, ik probeer het eerst met haar op te lossen en werkt dit niet ga ik inderdaad informeren bij de ouders.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:18

Ik denk toch eerlijk gezegd dat je naar de ouders moet stappen...als 13 jarige kan je haar wel een rekening sturen maar de ouders blijven verantwoordelijk voor haar 13 jaar...