Copyrightnaam, logo en gratis fotobewerkingsprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Copyrightnaam, logo en gratis fotobewerkingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:01

Hallo iedereen,

Een van mijn hobby's is dus fotografie :+. Ik vind t erg leuk om mooie foto's te maken en shoots te houden. Ik heb een mini-studio die inklapbaar is, dus daarmee doe ik voor mijn cavia's wel eens een shoot. Al is dat weer een enige tijd geleden. Ook zet ik wel eens een paard op de foto.

Waar ik mij op wil richten is dierenfotografie omdat ik helemaal weg ben van dieren, af en toe vind ik het ook leuk om de natuur op de gevoelige plek vast te leggen.

Ik heb niet echt ideeën voor een copyrightnaam, zal ik mijn voor en achternaam gebruiken? Ik vind dit zo gewoontjes. Misschien hebben jullie een idee? Ik wil mijn achternaam niet openbaar op t forum, dus als je die wil weten pb me dan.

Voor een logo heb ik wel een idee.. Iets met paarden.

En dan nog een vraag; welk gratis fotoshop / fotobewerkings programma gebruiken jullie?

Ik zal voor een naam zelf ook brainstormen!

Groetjes,
Lasca (Martine) *-:)

Marit

Re: Copyrightnaam, logo en gratis fotobewerkingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:37

Voor een fotografienaam zou ik toch wel je eigen namen gebruiken. Simpel, makkelijk, uniek en herkenbaar :) Logo zou ik niet teveel poespas van maken, je naam in een mooi lettertype en klaar ben je :D En qua gratis bewerk programma's, je hebt er niet zoveel die écht goed zijn. Je kunt photofiltre of pixlr wel gebruiken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:40

Je kan een combi doen van Lasca en Martine ofzo?
Lartina,
Lastina
Martinca,
Whatever, gewoon combineren tot dat je bij een leuke komt! Kan ook met je achternaam, alleen die weet ik niet dus dat moet je zelf even doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:45

Ik vind mn eigen naam (voor en achternaam) zo standaard en afgezaagd :+

Kan idd gaan combineren, doe ik dan wel met de naam Lasco, Lasca stamt daar van af :P

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:45

Qua fotobewerkingsprogramma gebruik ik gimp. Gratis en ongeveer dezelfde functies als photoshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:47

Als ik op de laptop zit zal ik de genoemde programmas eens googlen, zodat ik er ook 1 kan downloaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:36

Ik heb nu:

marthos
Santhos
SonAthos
Sonsco
Sonsca
Marsca
Marsco
Sonthos
Breeze Horsesphotograpy
Marscathos 

Namencombinatie; Martine, 1e 3 Letters achternaam, Lasco, Lasca, Athos.
Achter de gekozen naam zou ik nog Animalphotograpy willen, tenzij het die Breeze wordt, dan niet uiteraard.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:38

Dan zou ik voor Marsca gaan. Die pakt voor mij het meeste. Ik zou wel oppassen met een specifieke groep te benoemen in je naam (Animal Photography) omdat je dan je doelgroep wel klein maar. Ik zou het gewoon op Marsca Photography houden dan :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:40

Inderdaad, ik zou het dan ook op alleen Photography houden, stel dat je later nog verder wilt met evt mensenlijke modellen staat dat toch raar en je hebt een kleinere doelgroep wat Mear ook al zegt.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:44

Ik weet uiteraard nu nog niet of ik later iets met menselijke modellen wil doen, dit omdat ik in t dagelijks leven al met mensen zal werken (receptie in een hotel). Daarnaast vind ik t heerlijk om met dieren te werken. Wellicht als mijn zus later gaat trouwen dat ik dan iets voor haar kan betekkenen, maar dit zal dan op uitzonderlijke basis zijn ;).

Ik zit nog te denken of ik mijn naam met Lasco, Lasca wil combineren of met Athos. Want met Athos is de paardenliefde begonnen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:20

Denk dat je vooral ook naar de simpelheid en de meest pakkende naam moet kiezen. Het gaat wel om jezelf presenteren, niemand heeft er iets aan als je onvindbaar bent door het misspellen van de naam, ondank dat die voor een grotere betekenis heeft dan eentje die pakkender en makkelijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:26

En hoe kan je voor hezelf beoordelen of een naam pakkend is?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:27

Lasca_1987 schreef:
En hoe kan je voor hezelf beoordelen of een naam pakkend is?

Dat krijg je ook door feedback van anderen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:29

Aha oke.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:29

Maar wat is je doel? Wil je gewoon voor de hobby foto's blijven maken of wil je prof worden?
Zolang je geen bedrijf hebt heeft een bedrijfsnaam weinig zin, sterker nog je moet dan goed kijken of de naam nog niet bestaat. Als jij opeens onder de bedrijfsnaam van iemand anders foto's gaat uitbrengen kan je daar gezeur mee krijgen.
Qua gratis programma: GIMP. Gratis programma met Photoshop mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:34

Nee, ik wil wel prof worden. Dus wel echt serieus, uiteraard ga ik bij de kvk ook kijken of de naam niet al in gebruik is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:14

Ben nog altijd aan het brainstormen.. Ik neem er ook alle tijd voor.

Martine, Athos, Lasco, Lasca zijn de namen waarmee ik mix.
(Marsca is een mogelijke naam uit eerdere reacties gebleken)
Thostine photography
Lastine  photography
Mathos photography
Masca photography

Ik vind zelf Breeze photography ook wel wat hebben, Breeze van briesend paard ;).

Als iemand nog een suggestie heeft, dat is van harte welkom!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:17

Bij Breeze zal eerder aan briesje (wind) worden gedacht dan dat de link met een paard er komt denk ik. Marsca Photography vind ik nog steeds het sterkste! :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:19

Qua photobewerkingsprogramma kan ik 'paint.NET' aanbevelen. (Is helemaal niet de gewone paint nee...) Maar een waardig gratis afkooksel van adobe photoshop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:20

Ja, daar heb je gelijk in. Breeze valt dus sowieso af.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:08

Heb je hier wel tijd voor? Volgens mij was je "druk" met het zoeken naar een stageplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:11

Ik heb tijd zat, ik hoef niet 24 uur per dag bezig te zijn met zoeken naar stage :?

En btw als je niks zinnigs te melden hebt... bemoei je er dan ook niet mee.. jij beschikt niet over mijn vrije tijd 8)7

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:18

I stand corrected! Ik heb weer even je topic gezien over Front Office medewerker en je bent druk bezig! +:)+

Foto's van je uniform van school gezien en dat ziet er uitstekend uit! Ik hoop dat je daar positief bericht krijgt en dat je lekker aan de slag kunt daar. :j

Wat betreft fotografie, daar gaat veel tijd in zitten, houd daar wel rekening mee, hoor. Zeker als je pro wil worden. Voor mij was de naam verzinnen het gemakkelijkst, maar mijn logo ben ik eigenlijk nog steeds niet uit.
Van gratis programma's weet ik eigenlijk niet veel... De suggesties die Marit geeft zijn wel goed, denk ik hoor. :j

Overigens was mijn eerdere post zeker niet negatief bedoeld, wel jammer dat je er dan zo op reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:21

Oke, excuus aanvaard:-)

Ik heb alle tijd om richting pro te gaan! T is voor de hobby en wil met de fotomeetings mee kunnen doen :-) en daarna zien we in de toekomst wel verder.

Ik zal vertellen: ik was aangenomen voor de fotografie opleiding in Amsterdam en toen kreeg ik een uitnodiging voor een intake voor de front office. Deze opleiding wilde ik al een paar jaar doen en wist niet wat ik met fotografie precies kon doen. Dus ben voor de front office gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:58

Marsca is dus een optie en ben net weer gaan brainstormen en dan kwam de volgende naam in mij op; Djur photography. zweeds voor dier.
Skog photography (zweeds voor bos maar dat is niet mijn fotografie doel)